"spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:13

Afbeelding

Hoewel ik er steeds beter in ben geworden met ze te doden. Zolang ze maar niet teveel gaan bewegen, die kleine ellendelingen. Zit stil terwijl ik je plet, dankjewel.

kohtje

Re: "spinnen-in-huis-tijd" is weer begonnen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:15

Nou als ik me druk moet gaan maken over spinnen kan ik beter verhuizen. Ik laat ze dan ook leven.
Ik zie het maar als goede muggenvangers en ze doen geen mens kwaad.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:15

precies dat niniane :')

ik ben echt als de dood voor spinnen, we hebben een spinnenvanger hier staan , omdat mn broertje helemaal flipt als ik een spin vermoord :Y) maar bij grote zwarte dikkerds als hierboven haal ik gewoon even mn vader O:)

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:19

Gelukkig toont mijn telefoon de foto's niet automatisch! Kan daar de kriebels al van krijgen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:04

http://lsminsurance.ca/images/2014/04/spider-meme.jpg

http://assets.diylol.com/hfs/d3f/816/192/resized/misunderstood-spider-meme-generator-my-family-is-cold-and-misunderstood-can-we-crash-in-the-corner-for-tonight-or-squish-my-wife-that-s-cool-too-513f5a.jpg

vond hele stapels met deze met superleuke teksten.. om de mensen niet compleet over de rooie te jagen maar even met linkjes.. ze zijn wel erg leuk.. spinnen worden gewoon verkeerd begrepen dat blijkt wel weer.

de meer angstaanjagende over hoe ze je autosleutels vinden en wat te doen bij brand
zal ik maar niet plaatsen zodat je morgen de autosleutels nog durft op te pakken..
evenals die spin die 'verdween'.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 16:34

kohtje schreef:
Nou als ik me druk moet gaan maken over spinnen kan ik beter verhuizen. Ik laat ze dan ook leven.
Ik zie het maar als goede muggenvangers en ze doen geen mens kwaad.

Als er geen spin te zien is kan ik dat alleen maar beamen ja. Want ze doen ook niks maar ja... als ik er 1 zie dan kan ik niet meer normaal denken. Alsof je hele lijf nog maar 1 ding schreeuwt AAAAAAAHHHHHHHHHHHHH

Dus helaas ik wilde dat ik dat ook kon denken als ik er eentje zag maar dat lukt gewoon niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:38

Ik durf nog niet eens naar de wc te gaan zonder minstens 3 katten ter bescherming... We wonen kort bij het bos en de open velden ;(

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:11

Bij mij is het ook geen angst, maar een echte fobie..

Ik raak écht in paniek en kan gillend en rennend mijn huis door gaan, bibberen huilen als een klein kind.. Echt heel erg en schaam me er best voor.

Ik heb een keer om 3 uur in de nacht mijn buurman huilend wakker gebeld, er zat een spin bij mijn voordeur en ik durfde er echt niet in.. Zó erg is het dus..

Ik haat herfst, echt.. :(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:38

Vandaag reed ik buiten met mijn verzorgpaard, af en toe flink moeten bukken voor laaghangende takken en zie ik later ineens een dikke spin over de klep van mijn cap heen zakken. := Op zulke momenten is een bomproof paard zeer prettig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:59

Boompje1985 schreef:
Volgens mij kunnen ze een jaar zonder eten? Zal niet voor elke spin gelden natuurlijk.

de webspinnen kunnen indien nodig maanden zonder eten.. dat wil echter niet zeggen dat ze niet eten als er iets in hun web vliegt..

de actief jagende spinnen moeten bijna dagelijks eten (die zijn namelijk een stuk actiever als gewoon op je web jagen)..

ik heb gisteren vol vermaak naar een middelgrote jagende spin zitten kijken.. Er zat een langpootmug in die omgeving en iedere keer schoot hij uit zijn hoekje, maar wiebelde de langpootmug weer van het plafond de lucht in en trok de spin zich schielijk weer terug.. domme mug had niets door en landt er weer.. weer schiet de spin uit zijn hoekje, weer vliegt de mug weg.. Zeker een keer of 7 achter elkaar voor de langpootmug het raam uit vloog.. Had gewoon medelijden met de spin.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:14

Ik lees dit topic, vervolgens loop ik even naar beneden. En ja hoor, echt een mega grote spin op de muur :wow: Zo'n grote had ik nog niet vaak gezien! Nu kijk ik continue om mij heen en controleer elk hoekje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:15

Ik begin angst voor langpoten te verliezen , en ik heb een kruispin Godzilla die zit lekker buiten.

Maar die zwarten dan gil ik en dan doe ik een killing attack poging :=

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:34

Langpoten vind ik ook niet erg, maar die zwarte :o
Dit gaat nog leuk worden aangezien ik dit jaar naar australië ga

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:55

Niniane schreef:
Vandaag reed ik buiten met mijn verzorgpaard, af en toe flink moeten bukken voor laaghangende takken en zie ik later ineens een dikke spin over de klep van mijn cap heen zakken. := Op zulke momenten is een bomproof paard zeer prettig.

haha _/-\o_

maar inderdaad, dan denk ik van , waar ben ik nou eigenlijk bang voor, zo'n klein ding die me niets kan maken, en dan loop ik naar buiten en ziter zo'n henk, AAAAAAAAAAAHHHHHHH :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:01

Ik heb totaal geen spinnenangst, vind ze wel leuk :j
Maar toen er gisteren een grote, zwarte, harige spin plotseling in mijn nek liep kon ik dat wat minder waarderen. Toen ze vervolgens een paar uur later besloot om op mijn been te kruipen terwijl ik in bed lag, moest ze toch écht een ander huisje zoeken.
Alle spinnen zijn hier welkom in huis, maar niet óp mij.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:10

Haha wat toevallig dit toppic, ik had laats ook een spinnen actie..

Ik stond onder de douch, en zie in een keer een joekel van een spin voor bij kruipen, ik ben normaal écht niet bang voor spinnen, pak ze zelfs op om naar buiten te zetten etc. Tot dat ik mij ging aankleden, en die joekel van een spin op mijn kleren zat terwijl ik ze aandeed, ik schrok me de kleren ( heel toepasselijk :') ) ik hele maal in de stres kleren uitgetrokken en boven de wc gehangen om miss spider er af te wapperen, kroop die zo met een kogelsgang over mijn arm heen, en bleef maar plakken :roll: Ik heb zo gegild, dat volgens mij de hele buurt wakker werd :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:11

Niniane schreef:
[ Afbeelding ]

Hoewel ik er steeds beter in ben geworden met ze te doden. Zolang ze maar niet teveel gaan bewegen, die kleine ellendelingen. Zit stil terwijl ik je plet, dankjewel.

:')

Zolang ze maar stilzitten en niet bij mij in de buurt komen... :=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:18

Hier ook meer spinnen als normaal >;)
Op zich ben ik er niet zo bang voor, maar ik vind ze ook niet echt leuk. Zolang ze niet al te groot zijn en stilzitten mogen ze blijven leven, maar al ze gaan lopen of bij mijn bed zitten ~~}>

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:20

Gelukkig ben ik niet bang voor de spinnen. De kleine spinnen kan ik goed verdragen en als zo'n spinnetje per ongeluk op mijn lichaam zit, vind ik niet zo erg.
Maar van die grote, dikke, vette spinnen wil ik niet in de buurt van mijn lichaam hebben. Ze mogen me niet aanraken!

Alle spinnen en andere kruipende insekten zuig ik standaard op als ik aan t poetsen ben of anders pak ik ze op met wc papier of papier en mik ik hem in wc. Ik vind t heerlijk om hem hulpeloos zien zwemmen, voordat ik hem doorspoel. :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:30

Oh verschrikkelijk,spinnen!
Ben er ook ontzettend bang voor.
En als ik dan al die verhalen hier lees. Brrrr

Nee voor mij geen grote geen kleine geen neppe geen echte helemaal gewoon geen spin! Bah

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:57

Jongens ik heb al weer de rillingen van al die beesten, blegh.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 10:09

Vannacht niet kunnen slapen door dit topic. Brrr... heb een uur lang naar het plafond en de muren liggen staren met het licht aan.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:20

Ik ben er juist totaal niet bang voor, alhoewel ik het best begrijp dat mensen er kriebels van krijgen.
Hier thuis ben ik ook de enige die ze durft te vangen, dus zodra iemand een spin ziet, gillen ze om mij :Y)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:34

Mag ik mij ook melden hier? Bij mij is het ook echt de spinnen fobie, eergisteren nadat ik wat aan rommelen was in huis en manlief zijn schoenen even verzette kwam daar vanachter een dikke vette zwarte spin tevoorschijn. Maar omdat we 2 kinderen hebben en ik niet gelijk wil gillen, oudste zoon was bij me op dat moment kneep ik hem toch kneiterhard niet normaal. Begon te huilen, bibberen brrr.

Ik probeer me sterk en groot te houden voor de kinderen, en dus ook probeer ik telkens ze te vangen maar (ja ja een maar) als ze het dan op een lopen zetten verstijf ik weer helemaal. Zo ook eergisteren, spin zat dichtbij zoonlief en ik zat die spin maar in de gaten te houden. Tot het moment dat manlief met andere zoon terug thuis kwam en door mij alleen even aan te kijken wist ie al hoe laat of het was en vroeg al fluisterend ''waar zit ie?''. Nou daar en daar :o.

Maar heb zelfs ook een keer gehad dat ik beneden kwam met mijn kinderen en het nog wat donker was buiten, ik licht aan wilde doen en daar juist zo' n dikke vette spin op zat. Toen hield ik het niet meer en rende ik naar buiten om buurman te vragen om hem a.u.b. weg te halen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:46

XFiemoX schreef:
Maar heb zelfs ook een keer gehad dat ik beneden kwam met mijn kinderen en het nog wat donker was buiten, ik licht aan wilde doen en daar juist zo' n dikke vette spin op zat. Toen hield ik het niet meer en rende ik naar buiten om buurman te vragen om hem a.u.b. weg te halen.

moest gelijk aan dit plaatje denken

Afbeelding

en deze

Afbeelding