Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BarbaLala schreef:Herkenbare openingspost, ik erger me ook groen aan mensen die inderdaad al-tijd wat "hebben".
Soort van proxy by Munschhausen doet het mij aan denken. Aandacht vragen door middel van ziek zijn.
Get over it, denk ik vaak.
Goudlokje1 schreef:Morganlefay schreef:Waar ik ook tegenaan loop zijn al die moderne ziektes als sorry ADHD en variaties en Dyslectie.
ADHD kan je een heel eind binnen de perken houden met oppassen met wat je eet.
Dyslectie houdt niet in dat je niets kan of weet,(dus je bent niet dom of simpel) maar er worden enorme bedragen uitgegeven aan allerlei therapieën. En om dan even off topic te gaan. Ook dit zit in het ziektekostenpakket![]()
Zie zelf mijn tandarts vaker dan mijn huisarts.
Huisarts zag me voor het laatst met een gebroken bovenarm ergens in 2011.
Voordeel is wel dat als ik kom dan weet ze dat er wat loos is.
Heb een aantal leeftijdsgebonden klachten, alleen niet de standaard klachten.
Nee, mijn botten en gewrichten doen zeer. Pijnstillers? het enige wat ik slik is gluco, ben dat gaan doen na de botbreuk.
Zaken als diabetes en MS zie je aan de buitenkant niet maar zijn wel moordenaars.
Allergieën is een gevolg van ophoping van blootstellen aan allerlei te veel van het goede
Ben ook een tegenstander van tegen werkelijk alles vaccineren. Je geeft je lichaam geen kans om zelf het gevecht aan te gaan.
Ik kan er zelf niet heel goed tegen als ADHD, ADD e.d. worden afgestempeld als "ziektes.." Mensen met ADHD, ADD, Asperger etc zijn niet ziek, het is een afwijking in je hersenen waar je mee wordt geboren. Ik heb Asperger, ADD én dyscalculie, maar ben toch echt niet ziek.
Kan zijn dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit is iets wat ik er héél erg graag uit wou hebben. Mocht je het indd niet zo bedoeld hebben, voel je aub niet aangesproken
Resistance schreef:Zoals je al in veel van mijn posts hier heb kunnen lezen, heb ik het volste begrip voor mensen die ook écht wat hebben. Ik ken een paar mensen die veel medicijnen moeten nemen omdat die inderdaad een erge ziekte hebben, en ik kan ze niet minder dan gelijk geven. Als het nodig is, is het nodig. Het zijn de mensen die het niet nodig hebben waar ik me aan erger.
sax89 schreef:Helemaal mee eens. Gek wordt je ervan soms.
Allergie voor dit en dat...
Iemand die er echt last van heeft geloof je niet meer daardoor.
Ze zijn er mee bezig dat aan het eind van dit jaar moet er door de vwa ook op alle producten een allergenen lijst vermeld staan..... Tekst, uitleg en nog veel meer.
De wereld slaat door..
amintah schreef:Onlangs zelfs een collega dat 3 weken thuis is gebleven omdat ze met haar enkel in een putteke was gestapt en die enkel was geschaafd en het deed pijn..
Nuja, ik heb in juni meegedaan aan de hercules trophy en mijn enkel lag helemaal open.. ik stond hier op mijn werk hoor. (ter info: we hebben een bureau job, de enige moment wij opstaan is om naar toilet te gaan of te eten).
er zijn gewoon erg kleinzerige mensen op de wereld die iets moeten hebben om over te klagen. Wat jammer is voor de mensen die werkelijk iets voor hebben.
phormicola schreef:Was er laatst niet uitgekomen dat ADHD geen echte stoornis is, dat de naamgever het had verzonnen? Ik heb me er dus niet in verdiept en stel ook niet dat dit waar is. Weet iemand hier meer over?

. KoudbloedKim schreef:Ik vind je post nogal bot overkomen...
Als ik mijn medicijnen niet neem, ga ik dood, zo simpel is dat.
Ik stouw mezelf niet voor de grap vol medicijnen en hoe weet jij dat anderen dat wel doen?
Hoe weet jij dat ze niet echt ergens aan lijden?
Leven en laten leven, het schaadt jou persoonlijk niet.
Danique_G schreef:Jasmijn159 schreef:
Beetje kort door de bocht he..
Al die medicijnen komen na het uitplassen in het riool terecht en moeten vervolgens weer uit ons drinkwater gezuiverd worden. Dit lukt nooit volledig, dus ons drinkwater wordt steeds meer verontreinigd. Om nog maar niet te spreken over het onzorgvuldig en vaak voorschrijven van antibiotica, resistentie werk je daarmee onwijs in de hand!
Er mag van mij soms ook best wat terughoudender met medicatie omgegaan worden. Bij t minste greintje hoofdpijn zitten er vaak al drie paracetamol in...
Antibiotica word al zorgvuldig mee omgegaan en paracetamol wekt geen resistentie bij bacteriën op. Alleen bij jezelf. Aan bio afbreekbare medicijnen wordt overigens al gewerkt.
Phen schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik wil toch graag even reageren.
Dat tegenwoordig iedereen wat heeft komt ook omdat er steeds meer onderzoek is gedaan en dus vaak een diagnose aan een klacht kunnen koppelen. Het probleem is echter dat sommige mensen er te koop mee gaan lopen, dat ze het als excuus gaan gebruiken, zelf een diagnose stellen of zichzelf zielig gaan vinden. Maar ik denk dat het onder andere komt door de social media. Soms lijkt het wel dat mensen zoveel mogelijk likes en reacties willen hebben op een 'zielig' bericht op Facebook.
Soms denk ik dat mensen beter geen diagnose kunnen gebruiken. Omdat ze zich er alleen nog maar meer naar gaan leven en daardoor de klachten erger kunnen gaan worden omdat de diagnose het enigste is waar ze nog aan kunnen denken. Tegenwoordig lijkt het dus meer in het hoofd te zitten dan daadwerkelijk in het lichaam.
Ik heb het natuurlijk niet over echte (levensbedreigende) ziektes of mensen die preventief medicatie moeten slikken om normaal te kunnen functioneren. Maar dat zijn vaak ook de mensen die het wat meer verborgen houden.
Froukje_J schreef:sax89 schreef:Helemaal mee eens. Gek wordt je ervan soms.
Allergie voor dit en dat...
Iemand die er echt last van heeft geloof je niet meer daardoor.
Ze zijn er mee bezig dat aan het eind van dit jaar moet er door de vwa ook op alle producten een allergenen lijst vermeld staan..... Tekst, uitleg en nog veel meer.
De wereld slaat door..
De wereld slaat door?
Nee dit is een geweldig ide!
Ik heb zelf coeliakie/glutenallergie
weet je hoe fijn het is dat de allergenen informatie ergens opstaat scheelt een hoop tijd