Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:10

Kwanyin schreef:
Maar nogmaals, wat is er nu zo erg aan dat andere mensen andere behoeftes hebben? Denk je echt dat kinderen er trauma's van oplopen om een paar weekenden of een weekje per jaar bij oma of tante te moeten logeren? Denk je echt dat die mensen hun kinderen minder graag zien? Dat hun relatie minder stabiel is? Kinderen (meestal toch :+ ) superblij, ouders heel blij. Iedereen blij, dus waarom je druk maken erover, toch?

Dat staat helemaal niet ter discussie of kinderen het leuk/niet leuk vinden.
Maar de reden waarom ouders zelf een dag/weekendje weg wilden.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:39

benangelique schreef:
Ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat mensen dus langere tijd met zn tweetjes nodig zouden hebben om hun relatie staande te houden.
Belangrijke en/of volwassenen gesprekken hebben wij als de kinderen in bed liggen (wij douchen al 11 jaar iedere avond samen, ons bijkletsmoment). Seks op de momenten dat de kinderen in bed liggen of als zij er toevallig niet zijn en wij wel en op vakantie met de kinderen is keer op keer volop genieten. Van hen maar zeker ook voor elkaar.
Wij gaan nooit uit eten, hebben die behoefte niet. Maar zo nu en dan eten de kinderen eerst en gaan wij uitgebreid tafelen als zij op 1 oor liggen
Ja, met de geboorte van kinderen verandert je rol van geliefden naar vooral ouder. Maar je blijft elkaars partner. De eerste tijd met hele jonge kinderen is voor dat partnerschap minder tijd, een hele gezonde ontwikkeling. Later komt dat (meer) in balans en is er ook weer ruimte voor elkaar

Als je oudste kind inmiddels 12 is, moet je erg lang wachten voordat je kunt eten hoor, zeker in de vakanties gaat ze net zo laat naar bed als wij....
En als ze straks nog iets groter wordt, is de kans groot dat zij het licht uit doet, een momentje voor jezelf is er dan niet echt, tenzij je je verstopt in je slaapkamer.....
Oh ja, heb er ook nog 1 van 10 en 1 van 3 en de laatste is van ons samen. Wij hebben inderdaad de behoeft om samen iets te doen zoals de sauna, een filmpje of hapje eten (zonder dat de kinderen ruzie met elkaar maken en je je hap zo snel mogelijk naar binnen moet werken omdat er 1 op instorten staat omdat het bijna bedtijd is en die andere twee elkaar en dus ons het leven zuur maken).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:02

Wij zijn laatst voor het eerst een weekend weggeweest zonder kinderen (bijna 3 en 1 jaar). Niet omdat onze relatie dat nodig heeft, maar puur voor onszelf. Zonder kinderen is het 'makkelijker' om zonsondergang te kijken, laat en lang uit eten te gaan en s'avonds ergens te borrelen.
Gelukkig zijn onze kids makkelijk en gaan ze graag naar oma.
Neemt niet weg dat ik ze wel erg mis en 1x per dag sws bel.
Maar wij gaan ook graag weg mét de kinderen.

czarina

Re: Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:43

Persoonlijk kan ik het me goed voorstellen. Maar om echt naar het buitenland te gaan zonder de kinderen, nee echt niet dat dat hier gebeurt. Ik wil persoonlijk binnen de 2 uur bij de kinderen kunnen zijn.

Wel gaan de kinderen hier zeer regelmatig uit logeren. Het aantal dagen staat dan nooit vast. Persoonlijk vind ik dat de kinderen naar huis moeten kunnen als ze dat willen.

Vorige week was het echter een moetje omdat wij moesten schilderen voor de verkoop van ons huis. En met een astmadochter is dat echt niet te doen. Keihard gewerkt maar toch kreeg ze behoefte om naar huis te komen. Maar oh wat voel ik me dan schuldig om te moeten zeggen sorry schat, dat kan nog niet..
dit zou dan dus ook met een geplande vakantie voor kunnen komen. En dat vind ik persoonlijk helemaal niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:14

enjoy86 schreef:
Ik zie t in onze omgeving ook steeds meer. Ook stellen die overal zonder kind naar toe gaan.
Wij hebben bewust lang gewacht met t krijgen van kinderen ( de eerste komt dec) omdat wij voorheen "vrij" wilden zijn. Nu er een kindje komt willen wij er ook 100% voor zijn. Mijn ouders zijn vroeger nooit zonder ons op vakantie geweest en wij zijn dat ook niet van plan. Een avondje bios is genoeg voor ons (1 x per jaar)

Ik was 32 toen mijn zoon werd geboren en voor die tijd hebben we het er flink van genomen.
Dat wij af een toe een weekendje/ avondje met zijn tweeen weg gaan wil niet zeggen dat wij er geen 100% voor ons kind zijn.

@benangelique, ik ben kindvolgend tot op een bepaald punt, kinderen moeten zich ook leren aanpassen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:15

Heel af en toe (2 a 3x per jaar) gaan mijn man en ik naar de bios en uiteten. Ons dochtertje logeert dan bij een tante of opa en oma. Ons dochtertje geniet van haar logeerpartijtje omdat ze daar meer dingen mag/krijgt die ze thuis niet krijgt. Wij genieten van een avondje uit die wij met ons dochtertje anders niet kunnen hebben. Wij kunnen haar niet naar een actiefilm meenemen waarin gemoord wordt. Uiteten doen wij ook het liefst zonder op de klok te kijken. Ons dochtertje kan zich uiterlijk een half uur a drie kwartier netjes gedragen aan tafel. En dat is voor een kind van drie ontzettend lang. Simpel gezegd, uiteten is met een kind van drie gewoon geen reet aan. Bovendien staat je antenne altijd uit naar je kinderen, of zij zich nu wel of niet vermaken in een speeltuin, dierentuin of thuis. Het is af en toe goed om je antenne uit te kunnen zetten, even niet waakzaam te hoeven zijn.

Wij zijn nog nooit een weekend samen weggeweest, maar daar beginnen we wel aan te denken. We willen graag een stedentrip maken, dat is voor een driejarige ook geen reet aan. Een heel weekend lang slenteren in een stad... Nee laat haar maar lekker bij iemand logeren die haar meeneemt naar de speeltuin.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:28

Wij gaan ook 1 a 2 keer per jaar een weekeindje weg zonder de kinderen. Heerlijk voor ons EN voor de kinderen. Die mogen dan namelijk naar Opa en Oma of bij vrienden logeren.

Ik zie niet in waarom je er dan niet 100% bent voor de kinderen. Hoe ouder ze worden hoe verder ze van je weggaan. Wen daar maar alvast aan. Het is heel gezond voor een kind om in een veilige omgeving(Opa en Oma) een paar dagen onder de vleugels van papa en mama weg te zijn. Te ervaren hoe het ergens anders is.

Een week zonder de kinderen kan deze moeder nog niet aan....de kinderen waarschijnlijk wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:34

Leuk topic. Ik vond het vroeger echt niet eerlijk als mijn ouders zonder mij op vakantie gingen. Ik voelde me echt gepasseerd. Vond het niet eerlijk en zei ook dat ze dan maar geen kinderen hadden moeten nemen. Ik zei ook dat ik dat later bij mijn eigen kind nooit zou doen. En ik denk dat ik me daar wel aan houd. Al zie ik de dingen nu wel heel anders. Ik vind het soms ook even lekker om alleen te zijn, even naar de stad, even winkelen, keertje bios. Dan kom ik echt tot rust.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:40

'Vroeger' en nu nog steeds gingen onze ouders regelmatig zonder ons op vakantie. Soms wel een aantal weken. Ik ging dan op ponykamp, naar opa en oma, tantes, vriendinnetjes ed. Maar met als thuisbasis opa en oma, zodat goed in de gaten werd gehouden wat we uitspookten. Mijn ouders gaan graag met de motor op vakantie en mee voor een langere tijd was voor ons gewoon niet leuk en onhandig. Ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad zonder ouders. Naar mijn mening is het echt geen probleem om de kinderen eens ergens te dumpen om op vakantie te gaan. Waarschijnlijk hebben zij ook een goede tijd. Ik zou ze later zelf ook zonder schuldgevoel bij mijn ouders achterlaten.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:50

Ik zou het zelf niet zo snel doen denk ik, zeker niet met (hele) kleine kinderen. (Wij gaan nooit vanwege onze boerderij.)
Ik zou ze missen en bij ze willen zijn. Kan wel genieten van een paar uurtjes alleen maar een weekend of langer zou voor mij te lang zijn.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 30-08-14 13:53, in het totaal 3 keer bewerkt

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:51

Heerlijk vind ik het om er zelf even tussenuit te knijpen, man en kinderen (3 en 5) thuis latend, lekker feesten op een eiland met vrienden.

Kinderen komen niets te kort en ik kan weer meer van ze genieten als ik terug ben. Tijdens vakanties bellen mijn man en ik niet, ga meestal maar 1 weekje weg, wil het niet horen als er iets mis is met één van de kids.

Mijn man is voor zijn werk de helft van het jaar in het buitenland, dus zo houden we het enigszins in balans en zijn wij super ouders voor onze kids.