Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

woofie schreef:Ik snap veel van jullie niet hoor! Het is wel je eigen lijf dat je naar de verdoemenis helpt.
En waarvoor? Denk maar niet dat een baas je hier voor waardeert. Als je echt uitvalt omdat je roofbouw hebt gepleegd op je eigen lichaam willen ze het liefst zo snel mogelijk van je af omdat je dan een risico vormt voor het bedrijf.
Heb het twee keer meegemaakt met collega's...werden de hemel ingeprezen zolang ze ondanks hun ziekte door bleven lopen maar zijn nu door echte uitval opeens verworden tot "kostenpost".
Als je lijf doorgeeft dat er wat mis is, luister daar dan naar! Veel chronische aandoeningen ontstaan door te lang met iets doorlopen.
machotjuh schreef:Ik meld me niet gauw ziek. Pas als ik ook echt mijn bed niet meer uit kan komen.
2 maanden geleden was ik mijn stem kwijt en ik ben baliemedewerkster en telefoniste. Ik vroeg toen of ik naar huis mocht, want ik kon gewoon niet werken. Voelde me er rot over zeker toen de bedrijfsleiding het er niet echt mee eens was. Ik laat me ook liever naar huis sturen dan dat ik me ziek meld. Ga het altijd wel proberen!

woofie schreef:Ik snap veel van jullie niet hoor! Het is wel je eigen lijf dat je naar de verdoemenis helpt.
En waarvoor? Denk maar niet dat een baas je hier voor waardeert. Als je echt uitvalt omdat je roofbouw hebt gepleegd op je eigen lichaam willen ze het liefst zo snel mogelijk van je af omdat je dan een risico vormt voor het bedrijf.
Heb het twee keer meegemaakt met collega's...werden de hemel ingeprezen zolang ze ondanks hun ziekte door bleven lopen maar zijn nu door echte uitval opeens verworden tot "kostenpost".
Als je lijf doorgeeft dat er wat mis is, luister daar dan naar! Veel chronische aandoeningen ontstaan door te lang met iets doorlopen.
. Ik heb het nog nooit dubbel teruggekregen hoor. Je hebt gewoon mensen die te lang doorlopen maar daar heb ik meer respect voor dan voor PHPD mensen
want die zijn er ook genoeg en ook daar belast je onnodig je collegae mee.
.
Sees schreef:Dat dubbel terugkrijgen vind ik altijd zo'n onzinopmerking. Ik heb het nog nooit dubbel teruggekregen hoor. Je hebt gewoon mensen die te lang doorlopen maar daar heb ik meer respect voor dan voor PHPD mensen
want die zijn er ook genoeg en ook daar belast je onnodig je collegae mee.
Konstantine schreef:Als ik me zo ziek voel dat ik denk geen hele dag werken vol te kunnen houden.
Bij ons is 'toch komen proberen' geen optie, als je dat doet dan kun je gewoon je hele dag volmaken, of het nou gaat of niet. Dat heb ik een paar keer gehad en dat vind ik gewoon niet kunnen, dus tegenwoordig laat ik me als ik bel om ziek te melden ook niet meer overhalen om toch te komen.
Sees schreef:Dat dubbel terugkrijgen vind ik altijd zo'n onzinopmerking . Ik heb het nog nooit dubbel teruggekregen hoor.
En de volgende dag voelde ik me dan altijd weer (een stukkie) beter