Alle Donoren bij elkaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:33

Salsa schreef:
Wat mooi om te horen dat hier al mensen zijn waarbij een klein meisje al een nieuw leven heeft door een donor. Zou een eer zijn om wanneer het mijn tijd is zo iemand te helpen.

Ze blijft voor eeuwig mijn kleine meisje, maar was 19 toen zij de levertransplantatie onderging. :) (ja, ik ben al hééél oud :+ )
Voor die tijd heeft zij zéker een keer of 5 bloedplasma toegediend gekregen, dankzij bloeddonoren. Ben de tel in loop der jaren beetje kwijtgeraakt, zo vaak in ziekenhuis opgenomen geweest..En nu al ruim 1 jaar ziekenhuisvrij!!! *\o/*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:40

Ik heb drie keer bloed gedoneerd maar mocht daarna niet meer van Sanquin. Ik schijn nogal lastig te prikken te zijn en mijn bloed gaat zodra de naald er in zit minder hard stromen :+ Jammer, want ik vond het een kleine moeite!

Sem_

Re: Alle Donoren bij elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:43

Ik ben ook nogal lastig, aan het begin is mijn bloeddruk altijd te hoog, en mijn aderen zijn heel smal!
Vind het prikken en doneren zelf echt appeltje eitje, die vingerprik al helemaal. Alleen helaas zat mijn
HB dus niet echt mee de vorige keer.. Nu na 2 maanden ijzerpillen en B12 pillen is het weer goed,
maar ik moet nog maar even navragen aan mijn huisarts of het wel verstandig is om te doneren. Niet
dat ik dadelijk weer met bloedarmoede zit! Over een paar weken ga ik weer prikken om te kijken of
mijn HB nog steeds goed is.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:52

Ik ben orgaan donor als ik dood ben met uitzondering van mijn ogen en darmen. Omdat ik vroeger veel last had van mijn ogen en al mijn hele leven van mijn darmen vindt ik dat die ook na mijn dood gewoon mogen blijven zitten.
Bloed doneer ik niet, heb gruwelijk slechte aders om te prikken en ga al met tegenzin als er een bloedonderzoek gedaan moet worden. Dus dat is niks voor mij.
Haar donor ben ik al geweest. Heb dik 4 jaar geleden mijn haar (vanaf mijn schouders) 35 cm in een keer eraf geknipt en opgestuurd naar stichting haarwensen. Ook bewust mijn haar laten groeien voor dat doel. Een makkelijke manier om een kind blij te maken.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:57

DatBenIkNou schreef:
Salsa schreef:
Wat mooi om te horen dat hier al mensen zijn waarbij een klein meisje al een nieuw leven heeft door een donor. Zou een eer zijn om wanneer het mijn tijd is zo iemand te helpen.

Ze blijft voor eeuwig mijn kleine meisje, maar was 19 toen zij de levertransplantatie onderging. :) (ja, ik ben al hééél oud :+ )
Voor die tijd heeft zij zéker een keer of 5 bloedplasma toegediend gekregen, dankzij bloeddonoren. Ben de tel in loop der jaren beetje kwijtgeraakt, zo vaak in ziekenhuis opgenomen geweest..En nu al ruim 1 jaar ziekenhuisvrij!!! *\o/*

mijn aanname idd. Maar ook met 19 ben je nog je moeders kleine meisje en nog een heeeel lang mooi leven voor je.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:17

Salsa schreef:
.

Ik ken ook een meid die op stage in Afrika het ook niet zo nauw nam. Hoop dat ze haar toch echt zouden testen. Ze heeft mazzel gehad maar echt oerdom.

Sterker nog:
'Heb je seks gehad met een man uit Afrika ten zuiden van de Sahara of de Kaapverdische Eilanden, of heb je in dat gebied gewoond?'

Mag je sowieso als vrouw 12 maanden geen bloed geven.

Overigens houd ik na mijn dood wel mijn ooglenzen (die horen gewoon bij mij, gevoelskwestie :') ) en mijn huid omdat ik graag gewassen wil worden door de familie en dat kan niet als je huid wordt ehm geoogst := o ja, en geen botten en pezen; ik wil gewoon opgebaard worden in iets dat ik zelf wil en nog toonbaar is want ik draag nu ook het liefst korte mauwen en dat na uitname van botten/pezen niet zo mooi meer.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:24

Ik neem zo even de tijd om alles door te lezen.

Van mij mag na mijn dood alles gebruikt worden. Was bij mijn moeder ook zo en maanden later kregen wij te horen wat er met haar organen was gebeurt. Van 1 van de mensen kregen wij een brief. Was een jonge man die haar hoornvlies had gekregen en nu beter kon leven. Dat gaf mij heel veel steun.

Ben op het moment aan het uitzoeken voor bloeddonor, heb nog nooit bloed laten afnemen en heb er geen idee van, maar een collega van mij doet het regelmatig en ik vind het heel mooi. Had er eerder nog niet over na gedacht waar dat bloed nou vandaan kwam haha.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:26

ik ben niet gelovig, maar vind dit een geweldige spreuk:
Afbeelding

Ben 100% donor na mijn dood, heb (helaas) bloeddoneren laten versloffen (plasma zou ik graag willen geven omdat ik ge-ent ben tegen Hepatitus B maar voor plasma zijn mijn aderen niet geschikt) en na aanleiding van het topic ben ik nu ook stamceldonor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:26

Heb mij net aangemeld voor bloeddonor. Maar ben bang dat ik niet geschikt zal zijn. Maar we zullen zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:27

Waar mooi dat je als nabestaanden te horen krijgt wat er met de organen is gebeurd, dat je ook kan zien dat alles een tweede leven heeft gekregen. Dat wist ik niet! :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:29

Ik ben mij ook van plan om aan fte melden als bloeddonor. Orgaandonor heb ik heel bewust niet voor gekozen :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:30

Ladybird schreef:
Ik ben mij ook van plan om aan fte melden als bloeddonor. Orgaandonor heb ik heel bewust niet voor gekozen :)

Geen probleem, als je maar een keuze maakt! Dat is voor nabestaande zoveel makkelijker. Hier is geen foute keuze, als je maar een keuze maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:33

Krissis schreef:
[ Afbeelding ]

Ben 100% donor na mijn dood, heb (helaas) bloeddoneren laten versloffen (plasma zou ik graag willen geven omdat ik ge-ent ben tegen Hepatitus B maar voor plasma zijn mijn aderen niet geschikt) en na aanleiding van het topic ben ik nu ook stamceldonor.

Prachtige tekst. Ik ben van mening dat mijn lichaam maar omhulsel is. Waar ik niks meer aan heb na mijn dood. Vandaar dat ze alles mogen gebruiken.

Als ik geschikt ben voor bloeddonor. Dan wil ik ook graag plasmadonor worden. Ben ook geënt tegen hepatitis b.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:35

love_western schreef:
Krissis schreef:
[ Afbeelding ]

Prachtige tekst. Ik ben van mening dat mijn lichaam maar omhulsel is. Waar ik niks meer aan heb na mijn dood. Vandaar dat ze alles mogen gebruiken.

Als ik geschikt ben voor bloeddonor. Dan wil ik ook graag plasmadonor worden. Ben ook geënt tegen hepatitis b.

Ze zullen blij met je zijn. In het aanvraagformulier staat een vraag of je geënt bent, maar niet of je plasma wilt geven, dat moet je zelf even navragen bij de balie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:38

Krissis schreef:
love_western schreef:

Ze zullen blij met je zijn. In het aanvraagformulier staat een vraag of je geënt bent, maar niet of je plasma wilt geven, dat moet je zelf even navragen bij de balie.

Oke zal ik dat even doen. Bedankt voor de tip :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:40

Graag gedaan.
Even navragen is het makkelijkste, tenzij de formulieren inmiddels veranderd zijn...

love_western schreef:
Heb mij net aangemeld voor bloeddonor. Maar ben bang dat ik niet geschikt zal zijn. Maar we zullen zien.

Maar even een stukje terug... Waarom denk je niet geschikt te zijn?
Laatst bijgewerkt door Krissis op 31-07-14 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:42

Krissis schreef:
Graag gedaan.
Even navragen is het makkelijkste, tenzij de formulieren inmiddels veranderd zijn...

Ik moet eerst bloeddonor zijn voordat ik mij kan aanmelden voor plasma. Maar zal het sowieso even aangeven.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:43

Klopt, ze willen je eerst sowieso ff prikken, stel je voor je aderen zijn niet geschikt, dan hoeven ze verder geen moeite te doen...

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:57

Ik was bloeddonor, maar niet voor lang.. Kreeg een brief thuis gestuurd dat ze mijn bloed helaas niet konden gebruiken. Er was een bepaalde waarde positief of juist negatief; dat weet ik niet meer. Was verder niks mis mee maar daardoor konden zij er niks mee. Helaas, vond het een kleine moeite!
Ben wel orgaan donor van alles wat mogelijk was op de lijst wanneer ik kom te overlijden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:01

Zo, na aanleiding van een bepaald topic heb ik me net aangemeld als bloed, stamcel en orgaan donor :). Wou sowieso al heel lang donor worden maar het aanmelden schoot er telkens bij in.

Ik weet alleen mijn bloedgroep is. Stel mijn bloedgroep is minder bruikbaar dan o negatief, ben ik dan nog wel "nodig"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:04

Krissis schreef:
Klopt, ze willen je eerst sowieso ff prikken, stel je voor je aderen zijn niet geschikt, dan hoeven ze verder geen moeite te doen...

Denk wel dat mijn aderen geschikt zijn. Ben altijd heel makkelijk te prikken. Dus daar ben ik niet bang voor.

Hoor van mijn moeder dat ik bloedgroep O positief heb :) volgena mij kunnen ze dat altijd wel gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-14 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:09

muntdrop schreef:
Zo, na aanleiding van een bepaald topic heb ik me net aangemeld als bloed, stamcel en orgaan donor :). Wou sowieso al heel lang donor worden maar het aanmelden schoot er telkens bij in.

Ik weet alleen mijn bloedgroep is. Stel mijn bloedgroep is minder bruikbaar dan o negatief, ben ik dan nog wel "nodig"?

Als jouw bloed veel voorradig is, wordt je minder opgeroepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:14

Ik ben net donor maar A negatief is niet echt nodig :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:37

En weet je wat het stommme is.

De mensen die keihard roepen van dat ze geen donor willen zijn enzo. Moet je ze maar eens weer vragen als ze zelf een nieuwe orgaan nodig zijn of nodig hebben. Die hebben dan weer de grootste mond van waarom niemand donor is.

Mijn zusjes ex was zo'n typ. Mijn zus heeft het uiteindelijk uit gemaakt, want meneer was alleen maar onnodig aan het klagen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:47

Ik ben ook 100% orgaandonor na mijn overlijden, ik heb er niks meer aan en ik wil zoizo gecremeerd worden. Waarom verbranden als je er anderen mee in leven kan houden?

Ik ga ook maar eens kijken om bloeddonor te worden. En respect voor de beenmergdonors, dat is een flinke ingreep voor jezelf ook zo te lezen. Echt super!