Amandelen knippen, morgen is het zover!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:31

Ik had gewoon een dagopname. Maar ii had ook geen last van nabloedingen oid. Ik heb de eerste dagen niks gegeten kon echt niet. Op een gegeven moment zo slap als een vaatdoek. Ikzelf ben begonnen met appelmoes en een roerei (met ketchup haha) dat ik af heb laten koelen. Op een gegeven moment heb ik puree gegeten en bv iets van gehaktbal oid en dat in hele kleine stukjes snijden en qua groente had ik bloemkool maar dan wat te gaar zodat het goed zacht was. Ik had in het begin ook steeds het gevoel dat er iets in mn keel zat

Isaboy

Re: Amandelen knippen, morgen is het zover!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:52

Heel irritant gevoel he je probeert het weg te slikken drinken maar het gaat niet,

Ook ben ik veel aan het boeren :') al vanaf het moment dat ik uit de narcose kwam

Appelmoes vind ik niet fijn om te eten heb ik gemerkt er zitten kleine stukjes in die blijven hangen >;)
Het brood ging wel aardig maar op een gegeven moment bleef dat ook plakken.

Ik ben gister geholpen zou ik vandaag al die pasta mogen proberen of zal ik dat morgen doen,

Wanneer trok de pijn bij jullie weg ? En hoelang duurt de kans op nabloedingen vind ik toch wel eng,
En wanneer mag je weer alles eten ?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:17

Sorry ik vind het heel sneu voor je dat je zo n pijn hebt,
maar lees het topic eens terug. daar staat alles wat je vraag allang beantwoord.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:25

Ja zal ik eens doen thanks

De pijn is momenteel handelbaar maar ben toch even goed geschrokken van al dat bloed van vanochtend

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:31

Ik had helemaal geen nabloedingen dus ik kan je daar niet mee helpen. Heb je niet appelcompote ipv appelmoes? Want compote is met stukjes. Appelmoes zou echt geen stukjes moeten hebben. Ik deed wel steeds eten en slokje water om t weg te spoelen.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:22

Hmm ja dat kan ook nog %)

Ik mag die diclofinac 50 mg maar 3 x perdag even als de paracetamol 1000 maar daar red ik het net niet mee
Het knalt er nu al door heen dus net de 2 de ingenomen en dan zou ik er nog maar 1 mogen :oo

Drinken gaat moeizaam moet me zelf echt dwingen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:02

Ik mocht 4x 2 paracetemollen. En alleen voor t slapen ibuprofen. Maar dat laatste is bloedverdunnend en daarom hadden ze liever niet dat ik dat nam in geval van bloedingen. De eerste week is even bikkelen maar daarna gaat t wel.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:39

een uurtje kunnen slapen en toen werd ik wakker ,
wou een slok water nemen ik kon niet eens slikken wat een eng gevoel is dat,
met moeite 2 slokjes weg kunnen krijgen,

eten van de fuselini was ook geen succes -O- bleef aan de wond plakken,
ook ben ik erachter dat er aan de zijkant van mijn tong een wondje zit au :(:)

maarja ik moet toch wat eten vooral met de diclofinac , vla wat geen suc 6 dat ging slijmen,
fuselini bleef plakken even als de stukjes van de appelmoes , was trouwens wel echt appelmoes,
geweekt brood gaat dan een klein beetje,

ik ben momenteel zoo verschrikkelijk moe dat ik ieder moment kan omvallen maar slapen ho maar ja hazen slaapjes,

mijn keel is erg droog |o , maar de pijn is te doen, gapen en hoesten is erg lastig,

ik kijk uit naar het moment dat ik weer pijn vrij ben kan gapen en eten maar vooral slapen ben kapot,
en wat anders drinken dan :x water

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 06:28

je kunt ook beter geen zuivel eten.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:27

Lust je melkbroodjes? Die at ik heel veel, heb bijna 2 weken niet anders gegeten. En probeer een beetje positief te zijn, je kan iig eten. Ik at de eerste dagen helemaal niets en verloor bijna 20% van mijn gewicht :')
Thee mag je ook drinken hoor, dan heb je ook wat smaak :) Ik merkte juist dat lauwe thee mijn keel minder droog maakte en mijn melkbroodjes sopte ik daarin. De tijden van je eetmomenten moet je echt timen op de pieken van je pijnstillers, uurtje na inname bijvoorbeeld. Dan heb je even een uurtje met de meeste verlichting om te eten en eventueel een dutje te doen :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:22

Wond op je tong komt omdat er een klem heeft gezeten op je tong zodat ze bij je amandelen kunnen

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:03

Oh wat dom ik werd net wakker met een pijn ;( ben ik vanacht mijn pijnstiller zetpil vergeten nu maar even uitzingen en hopen dat hij heel snel gaat werken.

Nee even geen zuivel meer voor mij,
Alleen brood gesopt met water gaat nog een beetje naar binnen,

Ik heb zaterdag een verjaardag zou het kunnen om daar heen te gaan? Of kan ik beter thuisblijven.

Ah kijk dat wist ik niet een klem op je tong :(:)

Die 20% van mijn gewicht verliezen vind ik nou helemaal niet erg haha,
Maar voel me gewoon gammel en die diclofinac is funest op je lege maag ook al is het een zetpil heb er ook geen maagbeschermer bij gehad,

Lauwe thee das een goede en dan gewone thee of mag het ook met een smaakje ?
En melkbroodjes ik ga daar even voor kijken.

Ik probeer positief te zijn maar het is zoo erg tegengevallen, :(
Maar zoals ik lees komen we er doorheen even geduld hebben.

Vanmiddag een beetje boulion proberen gewoon uit zo'n pakje of kan ik dat beter zelf maken ?

Bedankt voor de tips daisy dat gaat ik vandaag gelijk uitvoeren pijnstiller uurtje wachten eten en even slapen,

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:19

Je kan gewoon alles nemen hoor, zolang het maar niet warm is (lauw kan wel) omdat warmte nabloedingen kan veroorzaken. daarom ook niet te lang/warm douchen. verder moet je gewoon eten en drinken wat je wilt en wat geen pijn doet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:50

Ik zou niet naar die verjaardag gaan, pak lekker je rust.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:50

Ohh ik mag gewoon alles eten waarom hebben ze dat niet gezegd in het ziekenhuis >;)

Morgen ga ik gelijk soep maken en een balletje gehakt maken :):) kijken of dat gaat wel natuurlijk eerst af laten koelen.

Wat mij opvalt is dat mijn urine donker van kleur is is dit normaal ?

ik ga denk maar een uurtje naar die verjaardag en als het niet gaat nog eerderweg van alleen maar thuis zitten word je ook niet vrolijk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:52

je urine die donkerder van kleur is is een teken van uitdroging, je drinkt te weinig.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:09

-O- fijn dus moet meer gaan drinken kan inderdaad wel kloppen heb vandaag 3 glazen op en gisteren ook weinig en dinsdag natuurlijk ook niet veel, 8)7

Bedankt ik ga gelijk weer water pakken

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:25

Ik dronk de hele dag door. Juist veel drinken zorgt dat je keel niet uitdroogt en ook geen pijn doet. Ik zal juist veel drinken want dan heb je echt de minste pijn.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 00:35

Ik moest op de dag van de operatie elke 10 minuten een paar slokken.. Hebben ze dit bij jou niet gedaan?
En hoe meer je drinkt: hoe sneller de pijn weg gaat!

Moet trouwens zeggen dat ik sinds de operatie veel meer water ben gaan drinken, dronk voorheen bijna nooit water omdat ik er gewoon niet zo van houd, maar de laatste tijd pak ik eerder water dan fris, zitten er dus nog meer plus punten aan de operatie :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 05:40

Ik zou water met ijsblokjes nemen! Of fles water uit de diepvries dat verdoofd de pijn ook extra

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:23

Nee ik kreeg een kan water en een beker en mocht pakken als ik wou,

Ik kan momenteel allen water drinken her liefst zo koud mogelijk en eten gaat nog steeds bijna niet wel een kleintje beetje soep op vanmorgen maar dat deed ook branden toch er doorheen gezet want moet toch wat,

Vamochtend diclofinac gehaald bij de dokter en een maagbeschermer anders kom ik het weekend niet door.

Net begon het weer een beetje te bloeden ineens en kwam er een stolling ofzo mee nu weer gestopt,
Zou de korst al los gaan laten ?

Was wel ineens heel vreemd.

Zo maar weer een beetje soep proberen ik hoop dar de plek weer een beetje dicht is anders prikt het wel heel erg haha
Voel me zo slap dus pijn of niet er moet wat naar binnen,

Heb vanaf dinsdag ook nog geen ontlasting gehad

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:59

fijn -O- nu ook oorpijn erbij gekregen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:12

Jep pijn van je amandelen kan doorstralen naar je oren. Al moet ik zeggen dat ik er minder last van had dan jij

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:21

vreemd eigenlijk,
het komt ook echt vanuit het niets opzetten die oorpijn

ik heb er echt behoorlijk last van nu nog,
keel is weer opgezet slikken gaat weer heel moeilijk ondanks de pijnstillers ik snap er soms niets meer van, :?

echt een vieze smaak in mijn mond na al dat bloed bah :r

en ohhh wat verlang ik naar patat en pizza :')
mijn maag knort als een gek ^)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 03:51

Is het normaal dat op dag 4 a 5 de boel weer terug bij af is ?

Ik heb weer een pijn kan wel door de grondzakke nu ook mijn oren erbij verschrikkelijk zeer doen die,
Slikken is momenteel weer ondraaglijk
Ik zit aan mijn max van pijnstillers,

Ik heb om 12 uur de diclofinac ingenomen en om half 3 de paracetamol en om 3 uur word ik wakker met helse pijnen,

Vanmiddag heeft het wel even gebloed en kwam er een stolling ofzoiets mee savond voelde ik iets raars in mijn mond een stukje van de korst