Les Mills Lessen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Les Mills Bodypump

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:00

Ja dat heb ik ook.. Ik moet altijd meekotsen dan :=

Ik heb een equalizer op mn laptop gezet nu is de pumpmuziek ook gewoon net zo intens als in de zaal <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:03

Ik heb in de bus een keer uitgevonden dat als iemand kotst ik enoooorm in paniek raak en zo hard naar de chauffeur ren dat ik bijna door de voorruit eruit vlieg :P

Niceeeee :D de muziek van BodyBalance is deze release ook erg leuk!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:34

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:42

merel_gomez schreef:
Meld zich ook (zus van..hihih) net een uurtje pump gedaan het laatste sport uur van deze week.. nu even lekker 2 dagen niks.. althans gewoon wel werken.

Heb nu 9 lessen b.pump mee gedaan en merk dat ik het langzamerhand wel leuker ga vinden...

Schouders, Biceps en de lunges vindt ik pittige onderdelen.. maar vandaag ging het zowaar.. :))

vandaag:
Warming-up: 3,5 per kant
Squat: 3,5 per kant
Borst: 3,5 per kant
Rug: 4,5 per kant
Triceps: 3,5 per kant
Biceps: 3 per kant
Lunges: 3,5 per kant
Schouders: 3 per kant en 2,5 per kant aan de bar...

En dan nog losse schijf van 5..

Kan je je warming up gewicht niet beter lager doen en je squats hoger?
Bij warming up kan je nog gewoon lekker rustig aan doen, is ook bedoelt om in te komen. En bij squats mag je juist altijd best hoog doen omdat je bovenbenen sterke spieren zijn.
Ik heb zelf warming up 2,5 en squats 6 (morgen 7 proberen :)) ). mijn instructrice zeft zelf ook bij sqauts het gewicht 2-4 keer zo zwaar als warming-up. Tenminste, bij deze pump.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:12

Zal ook gelijk even mijn lijstje plaatsen:
Warming-up: 3,5 per kant
Squat: 10 per kant
Borst: 5 per kant
Rug: 7,5 per kant (eerste deel met de clean&press) bij de wissel 10, en losse schijf van 5
Triceps: 3,5 per kant , dips met schijf van 10 kilo op schoot
Biceps: 5 per kant
Lunges: 7,5 per kant
Schouders: 3,5 aan de bar en dumbells van 3 kilo per kant

Zondag weer pumpen! *\o/*

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:22

.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:28

Ik heb het een hele tijd gedaan maar ik heb een scheenbeen blessure helaas! Dus even geen steps voor mij :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:34

Na een heerlijke vakantie ga ik er morgenavond ook weer mee van start :D Heb af en toe een lesje meegepakt en dan weer een week vrij genomen etc. dus het zal weer even wennen worden. Maar ik heb er zin in, zelfs in de spierpijn die zal volgen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:36

Ik heb mijn schouder geblesseerd door de fysio vorige weekvrijdag :\ vrijdag wel wezen pumpen maar daarna veel last.. moest vanavond overslaan ;(

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:25

Gister naar een week weer gepumpt. Viel me toch wel zwaar.
Afgelopen woensdag zijn mijn verstandskiezen eruit getrokken. Daarna sloopende dagen gehad met een doodzieke hond. Zondag avond is hij ingeslapen.
Buikspieren met tranen over mijn wangen gedaan. Wat een stom nummer is dat in zo'n geval.
Ook echt lager getraind als normaal.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:58

:wave:
Ik ben sinds zondag weer terug van vakantie, dus ik haak hier weer in!
Had gelijk gisteravond een verjaardag (maandag = pumpdag) dus dat ging al gelijk niet door. Zo wel naar BodyStep! Meer mensen hier die dat doen? :)

Ik krijg als het goed is een dezer dagen mijn schoolrooster en ik hoop echt heeeel erg dat die gunstig is, zodat ik toch minimaal 2x per week kan blijven pumpen.

Sterkte SsSimone :(:)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:54

En weer een les gedaan :D

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:01

Is bodystep zo leuk dan? Nog nooit gedaan want lijkt me doodsaai :+ Is t een keer proberen waard? En bodybalance?
Net weer heerlijk gecombat, waren maar met zn 4en dus lekker rustig en lekker veel ruimte. Morgenochtend weer lekker pumpen :))

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:04

Steps vind ik alleen leuk als er goede muziek is. Heb het echter al een tijdje niet meer gedaan. Binnenkort wisselen van sportschool en dan ook combat en XCO :j

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:11

Ik pump ook, het valt mij op dat er best veel vrouwen zijn die enorm veel gewicht eraan kunnen! Ik heb altijd 2,5kg per kant en voor de squats, rug en lunges 5 :D

Bodystep is wel leuk opzich, ik ga met twee vriendinnen en als we maandags gaan doen we altijd eerst bodystep en daarna pump. Ik ben alleen niet zo goed in pasjes onthouden :P

Bodybalance vind ik zelf het leukst maar dat vinden de anderen niet leuk :') Maar het ligt wel heel erg aan de instructeur vind ik.

Weet iemand waarvoor dat stapje naar achter is wat je soms moet doen? Ik irriteer me eraan dat er vaak niet gewisseld wordt van been, wil niet ongelijk trainen :+ En heeft iemand tips tegen schuurplekjes op je ellebogen van de hoover?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:16

Balance is leuk, als je er van houdt zeg maar :+ het is een beetje een typische les maar dat zal ook aan de instructeur liggen. Je doet op het einde ook meditatie. Ik vind het erg leuk en lekker ook met die meditatie en heerlijk gerekte spieren, een vriendin van me vind het echt vreselijk haha.

Heel veel sterkte SsSimone :(:) rot is dat.

SummerRemedy onze docent zegt altijd dat dat is zodat je je gewicht wat gelijker verdeeld.

Ik ga morgen denk ik weer Pumpen, maar ben al de hele dag een beetje beroerd met veel keelpijn, dus moet even kijken hoe ik me morgen voel. Anders blijf ik lekker in bed :brr:

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:51

SummerRemedy schreef:
Weet iemand waarvoor dat stapje naar achter is wat je soms moet doen? En heeft iemand tips tegen schuurplekjes op je ellebogen van de hoover?

Door een stapje naar achteren te zetten ben je er nog iets zekerder van dat je niet in je (onder)rug gaat 'hangen', daardoor kun je veiliger trainen :)
Je zou met je ellebogen op een matje kunnen steunen. Dat is misschien wat zachter.

Sterkte SsSimone :(:)

Ik heb vanavond ook weer een lesje gegeven, was fijn. Ik train met de volgende gewichten:
Warming up: 5 aan iedere kant
Squats: 12,5
Borst: 6,25
Rug: 7,5
Triceps: 5 op de stang, 2,5 of 3,75 voor kickback en 6,25 of 7,50 voor overhead
Biceps: 3,75 (deze krijg ik met geen mogelijkheid opgebouwd :7 )
Lunges: 7,5 op de stang of 2 losse schijven van 5
Schouders: 5 op de stang, 2,5 voor de oefeningen
Buik: indien nodig één schijf van 5
Ik probeer vaak wat af te wisselen qua gewichten. De ene keer extra focus op techniek met wat minder gewicht, de andere keer gewoon als een beest tekeer met een volle stang :+

Leuk om te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:03

Ik vind Step ook afhankelijk van de muziek.. :j

Ik ga vanavond weer :D Eens kijke hoe de schouder zich houdt :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:43

Geen Pump vandaag. Heb een uur ge Sh'bamt en toen stond ik te trillen van de koorts denk ik. Opzich voelde ik me vanochtend wel redelijk. De docent was ook ziek. Hij had afgelopen maandag beter geen cooling down kunnen doen die Fever heet :+

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:59

Leuk om te lezen dat er zoveel Pumpers zijn hier *\o/*

Wat mij wel opvalt in de lijstje die mensen posten met hun gewichten, is dat bij heel veel mensen het warmingup-gewicht hoger is dan bijvoorbeeld de triceps of biceps....
Bij de warmingop gebruik je het laagste gewicht van de hele les. Dus als je bij de triceps 3,5 kg gebruikt, dan moet je niet bij de warmingup kiezen voor 5 kg maar voor 3,5.

Verder geldt natuurlijk: geniet ervan! :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:26

Ik heb gisteren ook overgeslagen, spierpijn van niks, hoofdpijn en keelpijn. Zitten meer mensen ziekig te zijn zo te lezen!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:31

veersche schreef:
Leuk om te lezen dat er zoveel Pumpers zijn hier *\o/*

Wat mij wel opvalt in de lijstje die mensen posten met hun gewichten, is dat bij heel veel mensen het warmingup-gewicht hoger is dan bijvoorbeeld de triceps of biceps....
Bij de warmingop gebruik je het laagste gewicht van de hele les. Dus als je bij de triceps 3,5 kg gebruikt, dan moet je niet bij de warmingup kiezen voor 5 kg maar voor 3,5.

Verder geldt natuurlijk: geniet ervan! :D

Viel mij ook op :j ondanks dat ik best wel wat gewichten gebruik, hou ik mijn warming up lekker op 2,5 kg per kant. Het is niet voor niks een warming up :))

SsSimone heel veel sterkte.. :(:) Ik weet hoe verschrikkelijk het is om een hond te verliezen.

Warboel, beterschap! Niet forceren hoor. Ondanks dat sporten best lekker is om de koorts uit je lijf te zweten, moet je natuurlijk ook wel een beetje rust nemen :(:)

Dressagelady ook beterschap!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:50

Hey ja die spierpijn van niks heb ik ook joh. Kon gister niet rechtop staan van de spierpijn in m'n zij en buik :o? Toch echt geen gekke dingen gedaan. Wel wat buikspieroefeningen bij de fysio maandag maar niet heel extreem ofzo. En de docent had dat ook. We stonden allebei krom van de spierpijn :=

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:55

Ik heb vanochtend ook weer heerlijk gepumpt. Denk wel dat ik morgen spierpijn in mn benwn ga krijgen :')
Mijn lijstje nu:
Warming-up: 2,5
Squats: 7,5
Borst: 3,5
Rug: 4,75
Triceps: 2,5
Biceps: 2,5
Lunges: 5
Schouders: 2,5