Ik heb een equalizer op mn laptop gezet nu is de pumpmuziek ook gewoon net zo intens als in de zaal
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

de muziek van BodyBalance is deze release ook erg leuk! merel_gomez schreef:Meld zich ook (zus van..hihih) net een uurtje pump gedaan het laatste sport uur van deze week.. nu even lekker 2 dagen niks.. althans gewoon wel werken.
Heb nu 9 lessen b.pump mee gedaan en merk dat ik het langzamerhand wel leuker ga vinden...
Schouders, Biceps en de lunges vindt ik pittige onderdelen.. maar vandaag ging het zowaar..![]()
vandaag:
Warming-up: 3,5 per kant
Squat: 3,5 per kant
Borst: 3,5 per kant
Rug: 4,5 per kant
Triceps: 3,5 per kant
Biceps: 3 per kant
Lunges: 3,5 per kant
Schouders: 3 per kant en 2,5 per kant aan de bar...
En dan nog losse schijf van 5..
). mijn instructrice zeft zelf ook bij sqauts het gewicht 2-4 keer zo zwaar als warming-up. Tenminste, bij deze pump.
Heb af en toe een lesje meegepakt en dan weer een week vrij genomen etc. dus het zal weer even wennen worden. Maar ik heb er zin in, zelfs in de spierpijn die zal volgen!
vrijdag wel wezen pumpen maar daarna veel last.. moest vanavond overslaan

Is t een keer proberen waard? En bodybalance?

Maar het ligt wel heel erg aan de instructeur vind ik.
En heeft iemand tips tegen schuurplekjes op je ellebogen van de hoover?
het is een beetje een typische les maar dat zal ook aan de instructeur liggen. Je doet op het einde ook meditatie. Ik vind het erg leuk en lekker ook met die meditatie en heerlijk gerekte spieren, een vriendin van me vind het echt vreselijk haha.
rot is dat.
SummerRemedy schreef:Weet iemand waarvoor dat stapje naar achter is wat je soms moet doen? En heeft iemand tips tegen schuurplekjes op je ellebogen van de hoover?
)

Eens kijke hoe de schouder zich houdt
veersche schreef:Leuk om te lezen dat er zoveel Pumpers zijn hier![]()
Wat mij wel opvalt in de lijstje die mensen posten met hun gewichten, is dat bij heel veel mensen het warmingup-gewicht hoger is dan bijvoorbeeld de triceps of biceps....
Bij de warmingop gebruik je het laagste gewicht van de hele les. Dus als je bij de triceps 3,5 kg gebruikt, dan moet je niet bij de warmingup kiezen voor 5 kg maar voor 3,5.
Verder geldt natuurlijk: geniet ervan!
ondanks dat ik best wel wat gewichten gebruik, hou ik mijn warming up lekker op 2,5 kg per kant. Het is niet voor niks een warming up 
Ik weet hoe verschrikkelijk het is om een hond te verliezen.
Toch echt geen gekke dingen gedaan. Wel wat buikspieroefeningen bij de fysio maandag maar niet heel extreem ofzo. En de docent had dat ook. We stonden allebei krom van de spierpijn