Ongesteld maar toch paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Re: Ongesteld maar toch paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:57

ik ben ook een tampon gebruiker. Ik vind het trouwens wel verbazingwekkend dat er iemand zegt dat tamponziekte niet bestaat.

Ik ken namelijk iemand die hierdoor in coma is geraakt. gelukkig er wer heelmaal bovenop gekomen maar ze lag wel kantje boord. Heel simpel door een tamponziekte. Dus zoals gezged word geen pluizige tampons gebruiken en niet te lang laten zitten. zelf nooit problemen mee gehad

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:01

Suusje92 schreef:
Geryon schreef:
Huh wauw een tampon kwijt raken hoe is dat mogelijk? Of je moet 20 kinderen gehad hebben? :=

Beetje raar zeggen dit, of je moet 20 kinderen hebben gehad(oftewel je schede is zo gigawijd!), maar goed, ik was toen 14/15, laatste keer dat ik heb gezwommen XD

Hoe kan ie er in hemelsnaam zomaar uit als het daar gewoon strak is? Volgens mij zit ie anders niet goed hoor..

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:30

ik zit een beetje met hetzelfde probleem...
Ik gebruik altijd tampons maar rij toch liever niet, zeker niet op dag 2 en 3 omdat ik bang ben om door te lekken.
Is al vaker gebeurd met tampon, het lijkt wel dat het heviger wordt als ik aan het rijden ben.
Soms doe ik wel eens tampon en een inlegkruisje, maar ik ben altijd bang dat ik doorlek. Dus dan longeer ik mn paard op deze dagen of gaat hij gewoon de hele dag op de wei.

Paardrijden met maandverband heb ik 1 keer gedaan toen ik de 1ste keer ongesteld was. Maar dat doe ik echt niet meer. Het voelt alsof je een luier tussen je benen hebt zitten. Of zou dit aan het merk kunnen liggen? Heb altijd gewone van Always.

Nog een vraagje: zie je niet met je rijbroek dat je maandverband draagt? (ik bedoel zien anderen het niet?)
Ik denk altijd dat je het duidelijk ziet in zo een strakke rijbroek.
Op wedstrijd gaan als ik ongesteld ben, doe ik nooit meer. Vroeger deed ik het wel en reed ik gewoon, maar het lijkt of mijn ongesteldheid heviger is geworden met de haren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:06

Elinex304 schreef:
Laagje wcpapier bovenop je maandverband :)). Papier absorbeert het bloed en houdt het vast (bij maandverband ligt het er meer op) dus je lekt minder snel.

Lieve meid koop dan ander maandverband want het idé achter maandverband is juist niet dat het "erop" gaat liggen. Wc papier raakt "vol" en gaat dan scheuren.. Dat wil je daar beneden niet.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:12

Klodders blijven serieus erop liggen en blubberen weg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:13

En op wc papier niet? :+

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:14

Niet echt :')

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:19

Suusje92 schreef:
Amaris schreef:
Dan is er iets mis met jouw inbrengen oid. Misschien die van OB met inbrenghulsje eens proberen?

Je tampon weet niet dat ie in het water is want er komt geen water in je poes.

Om dus te stellen dat iedereen tijdens zwemmen de tampon kwijt raakt... eeuuhh... nee.

Mag jij raden welke tampons in gebruik..

Maatje groter nemen? Ik heb nog nooooit gehoord dat iemand zn tampon verliest tijdens het zwemmen.. Of uberhaupt.. Dan heb je een te kleine maat of breng je hem niet ver genoeg in.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:25

Gaan we nu elkaar allemaal advies geven over tampons en maandverband :')?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:26

Ik gebruik altijd tampons. Ik heb vrij hevige menstruatie, maar als ik een super tampon in doe kan ik prima 4/5 uur met een tampon doen.
Maandverband vind ik smerig. Het zit niet fijn en het feit dat je alles voelt lekken en je zompig zit te wezen op zo'n spons. Bah!

Tampons kunnen overigens niet zomaar eruit glijden. Ook niet met zwemmen. Misschien dat je in je draadje bent blijven hangen :+

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:28

Door dit soort topics, hou ik van Bokt! Wat is iedereen heerlijk open _O-

Verder hoef ik voor de (arme) TS denk ik niks meer toe te voegen, alle tips die je kunt geven, zijn al gegeven :P

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:37

Tampons kunnen zeker wel zomaar eruit gaan, maar dan doe je wél iets verkeerd, zoals in mijn geval.
Ik maakte het te grondig schoon voordat ik een tampon gebruikte, en dan is het zo schoon dat de wand weerstand bied tegen de droge stof, en dat je eigenlijk een soort katapulteffect krijgt. je duwt m er wel in maar de wand duw je ook mee, en zodra je niets meer aanspant en loslaat wurmt zo'n kreng zich er zo uit.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:40

DaisyDarling schreef:
Gewoon, tampon erin en desnoods nog een inlegkruisje en rijden maar.
Anders gewoon een groot maandverband met vleugels, dan ben je harstikke veilig. Zit misschien even niet lekker, maar rijden kan gewoon :j

ik vind maandverband juist vies, gaat plakken en stinken, lang leve tampons

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:43

Hoe krijg je tampons er in :')?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:44

Suusje92 schreef:
Sem_ schreef:
Meestal duurt het wel een weekje. :D Maar gewoon lekker paardrijden hoor!
In het begin zijn tampons misschien een beetje eng en is het lastig inbrengen,
maar dat went vanzelf!

Gelukkig heb ik dat niet :-O Ik ben t maar 2 dagen en thats it... dokter zegt dat t normaal is.

ik soms wel een week of langer, maar ik ben het heel onregelmatig, wat raar is aangezien ik de pil slik

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:49

Elinex304 schreef:

uit de verpakking halen en de stompe kant je poes induwen om het ff grof te zeggen xd je voelt vanzelf wanneer hij goed zit, je tampon hoort zich achter je schaambeen vast te klemmen waardoor hij er (als je hem goed inbrengt) er niet zomaar uit kan glijden.

zo dus :P :

Afbeelding

Afbeelding

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:50

Elinex304 schreef:

Met je vingers :))
Maar je kunt ook tampons kopen met inbrenghuls, heb ik in het begin ook gebruikt, dan kan het bijna niet misgaan :)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:53

Haha een inbrenghuls :')

Al zo veel tampons verspild en het is nog nooit gelukt, weet ook niet of ik überhaupt bij het goeie gat zat..

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:55

Elinex304 schreef:
Haha een inbrenghuls :')

Al zo veel tampons verspild en het is nog nooit gelukt, weet ook niet of ik überhaupt bij het goeie gat zat..

Wil ik weten dan waar je wel zat? _O-

Anyway, ja met inbrenghuls, trust me, dat vond ik echt prettig in het begin! Dan gaat ie ver genoeg, je hoeft niet met je vingers in je doos dus ook schone vingers :))

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:58

Het was in elk geval aan de voorkant.. geloof ik :')
Dan ga ik maar eens een inbrenghuls proberen. Als het weer komt dan, het komt alleen op ongunstige momenten en is alleen in de zomer regelmatig :/

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:00

Ow dat lijkt me wel lastig ja. Slik je de pil of helemaal niets? Anders een keer met je huisarts erover praten?

ElineR

sorry, dat moest ik even zeggen maar toen bedacht ik dat het nergens op sloeg.. even verander in dit aangezien je niet kan verwijderen..
Laatst bijgewerkt door ElineR op 03-07-14 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Jiskaa schreef:
Ow dat lijkt me wel lastig ja. Slik je de pil of helemaal niets? Anders een keer met je huisarts erover praten?

Mag niet aan de pil van mamzak :/

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:01

Ook niet wanneer je zegt dat je graag regelmaat wil? Dat is jammer. Dan nog even wachten en hopen dat het steeds regelmatiger wordt :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:02

Elinex304 schreef:
Jiskaa schreef:

Mag niet aan de pil van mamzak :/

waarom niet? ik vind het ideaal. ik was zo hevig ongesteld en misselijk en sinds de pil geen last meer van, ook nog eens een voordeel je bent voor 98% beschermt tegen zwangerschappen