Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:45

Ja sterkte... en bedenk ook van te voren wat je gaat doen als het je niet lukt om hem naar kliniek te bewegen... want dat is ook nu een optie. Als je dan nog steeds leuk en aardig en hulp gaat aanbieden als hij niet naar de kliniek gaat... wat doet dat met jou?

De enige in deze wereld waar jij nu verantwoordelijk voor bent is jezelf... dus zorg goed voor jezelf (iemand anders gaat dat niet doen.. zeker hij nu niet!)

Pandameisje

Re: Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 22:49

als hij morgen niet naar kliniek gaat is het gewoon voor tijdje klaar. dan is die gewoon zijn beste vriendin kwijt. ik hoor van zijn broer of ouders wel wanneer dan kliniek in gaat en dan zou ik hem overal wel weer op toevoegen en hij weet het hoor dat dit ook echt zijn laatste kans is nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:52

Pandameisje schreef:
als hij morgen niet naar kliniek gaat is het gewoon voor tijdje klaar. dan is die gewoon zijn beste vriendin kwijt. ik hoor van zijn broer of ouders wel wanneer dan kliniek in gaat en dan zou ik hem overal wel weer op toevoegen en hij weet het hoor dat dit ook echt zijn laatste kans is nu.

Ik hoop voor jezelf, en niet voor hem dat je dat ook echt doet. Ik weet hoe moeilijk dat is maar voor jezelf wel het beste. Als hij niet gaat, gaat ie toch niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:54

Ik vind het goed dat je hem probeert te helpen +:)+ Zolang je jezelf niet uit het oog verliest! Ik volg :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 22:59

ik ga nu slapen heb het idee dat het morgen lange dag word. Als R niet gaat dan ga ik gelijk nar een vriendin toe in almere tot me vriend klaar is met werken. dus ik zeg slaap lekker allemaal en ik hou jullie op de hoogte zodra ik internet heb zou wel even in de trein zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:00

Sterkte morgen :)

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 23:03

dankje ik ben blij dat ik gelijk naar een vriendin kan als het mis gaat met R want dan heb ik echt geen zin om nog uren te wachten bij me vriend op het werk dus ja

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:14

Waarom heb ik al t idee dat hij toch niet heen gaat...en dat t jou verspilde moeite is maar goed succes morgen

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:34

Succes morgen TS... :(:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 07:21

sterkte vandaag TS. Hou er rekening mee dat hij niet vanzelf of helemaal niet meegaat en bedenk wat je dan doet! Trap niet in smoesjes ed daar zijn alcoholisten meester in. Laat je niet manipuleren!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:18

bliver schreef:
sterkte vandaag TS. Hou er rekening mee dat hij niet vanzelf of helemaal niet meegaat en bedenk wat je dan doet! Trap niet in smoesjes ed daar zijn alcoholisten meester in. Laat je niet manipuleren!

Ze trapt er al lang in maar wil dat nog niet inzien, komt wel, heeft tijd nodig.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:20

Ik zit op het station over half uur vertrek ik met de trein naar almere vanuit daar naar haarlem via app probeerd die nu onderuit te komen maar ik ga er heen en sleep hem er heen. Als dat niet wil praat ik rustig met hem als fie dan nog niet wil kan die tijd oprotten.

Bedankt voor de sterkte berichtjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:23

Er heen slepen heeft waarschijnlijk geen zin, als hij daar tegen zijn zin heen gaat zal het niet h et gewenste effect hebben. Hij meot echt willen veranderen, niet doordat het van anderen moet, in dit geval is ie binnen een week weer thuis. Ik zou lekker even blijven in Almere en niet heen gaan zo lang hij zelf niet wilt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:31

Ik hoop dat hij met jullie mee gaat

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:32

Joolien schreef:
Er heen slepen heeft waarschijnlijk geen zin, als hij daar tegen zijn zin heen gaat zal het niet h et gewenste effect hebben. Hij meot echt willen veranderen, niet doordat het van anderen moet, in dit geval is ie binnen een week weer thuis. Ik zou lekker even blijven in Almere en niet heen gaan zo lang hij zelf niet wilt.

Daar ben ik het mee eens. Hij moet willen en hij moet zelf een knop omzetten. Dit gaat alleen als hij zelf echt inziet dat het moet.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:33

Als hij vandaag niet gaat ga ik gelijk weg en kan die het contact met mij wel even vergeten de trein vertrekt om 10.46.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:42

goed zo! dat is de enige manier om hem te helpen. Zijn ouders zouden dat ook moeten doen. Op straat zetten en contact verbreken. alleen dan kan hij in gaan zien dat het alles of niks is. alles is een gelukkig leven met familie en vrienden en niks is de drank en ongelukkig leven. Dit kan jij niet voor hem doen maar moet hij zelf inzien. zo lang hij onderdak blijft krijgen en met smoesjes toch aan de drank kan komen zal hij niet een kliniek ingaan

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 10:59

ik zit nu in de trein die rijd ik ben daar rond 13.00 als de boel geen vertraging heeft maar ns kennede :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:13

Succes ts. Laat je niet inpalmen met verhalen maar blijf bij je standpunt en wees sterk.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:19

Ik heb alles even doorgelezen en poeh poeh dat is nogal wat ts... Heel veel sterkte en succes vandaag!!

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:24

Heel veel succes & sterkte & wijsheid TS.
En mocht het misgaan. Jij hebt alles gedaan wat je mogelijkerwijs kon doen, de rest is aan hem. Dus ga je dan niet schuldig voelen! Hij heeft namelijk ook een eigen verantwoordelijkheid. Houdt dat heel goed voor ogen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:28

Mag ik vragen hoe jij hem persoonlijk heen gaat slepen?
Grijp je hem bij de arm en sleep je hem naar de kliniek?
Of komen zn ouders ook nog naar hem toe?
Hoe ver is de kliniek vanaf zijn huis?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:40

hoe oud is hij eigenlijk? of heb ik daar overheen gelezen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:53

Succes TS, maar ik denk dat je voor een verloren zaak vecht. Zo lang hij niet zelf wilt is het verloren.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:06

Heel veel succes TS.
Hier ook een ervaringsdeskundige met verslavingen. Ik ben door het gaatje gegaan om te proberen mijn zwager te 'redden'. Het heeft mij en mijn partner zeker €10.000 gekost en een hoop tijd van mijn leven.
Ik heb veel pijn gehad en ik ben echt diep mee die tunnel in geweest.

Ik heb voor mezelf gekozen. Ik heb mijn zwager laten vallen en hij hoeft geen hulp van mijn kant meer te verwachten. Hij is ook heel verbaasd als ik of mijn partner onaardig tegen hem doet.
Hij leeft zijn leventje lekker verder met zijn fles(sen) drank. Hij zoekt het maar uit. Dit is voor mij de meest pijnloze weg.