Blind en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelien92

Re: Blind en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 19:59

Een goede vriendin van mij is net afgestudeerd als advocaat, zij is onderzoek aan het doen. Zij zegt ook heel duidelijk dat ze het als "groentje" niet op gaat nemen tegen zo'n mega bedrijf. (overal te vinden in Nederland en belgië). Ik weet heel goed datwat er gebeurd is niet mag, ik heb me aan mijn verplichtingen gehouden. Het punt is alleen dat zij mij er al vanaf dag één uit wilde hebben. Aan mijn situatie kan ik niks meer veranderen, maar wel aan die van toekomstige medewerkers. Ik heb daarom de FNV ingelicht en zij nemen het over van mij.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 16:41

Hier weer een update.

Ik ben vorige week terug gekomen van mijn vakantie in Spanje. En ik moet toegeven, die vakantie heeft me enigzins goed gedaan, maar ook weer niet.

Volgende week maandag en dinsdag moet ik naar het oogziekenhuis in Rotterdam en ben erg benieuwd wat er allemaal gedaan gaat worden. Verder heb ik dus wel een probleem, ik heb niemand die er met mij naar toe kan rijden en alleen mag niet (ivm de druppels die ik krijg). Mijn vriend moet werken en heeft geen vrije uren meer over. Veel vriendinnen moeten weer naar school, dus dit wordt nog een drama om dit uit te gaan zoeken. Maar ik vind wel iemand, hoop ik.
Qua klachten is er niet veel verbeterd, in tegendeel zelfs. Mijn hoofdpijnen zijn terug, ik wordt midden in de nacht wakker van de pijn in mijn hoofd en ben dan compleet in paniek, links ben ik weer blind dus ben erg bang dat het verhaaltje zich nu weer opnieuw af gaat spelen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:59

Ik ben blij te lezen dat de vakantie enigszins goed heeft gedaan!
Jammer dat je niemand hebt. Misschien gekke vraag maar is het geen mogelijkheid om daar te blijven tot je vriend vrij is als je niet alleen mag (rijden? Want dan kan je eventueel een taxi bestellen?).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:08

Jeetje lientje, had al mijn vermoedens dat jij het was, totdat die vermoedens bevestigd werden door de foto van arrie :( wat flut dat het weer allemaal zo op jouw dak terecht komt :(
Wat een pieeep actie van je werk, ze mogen niemand ontslaan tijdens ziek zijn, ze zijn verplicht uit te keren tot 2 jaar na ziekmelding, dat zijn ze zelfs, als het goed is, verzekerd voor zodat ze daar niet zelf voor op hoeven te draaien. :x Slaat nergens op dat ze zo dwars gaan liggen

Hoop dat ze je ook snel weer verder kunnen helpen in het ziekenhuis, want de situatie waar jij nu in zit gun je niemand :(

Dikke knuffel voor lien! Y;( :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 02:28

Tis walgelijk dat mensen elkaar zo behandelen wens je veel sterkte. Heb helaas geen rijbewijs

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:20

Hier weer even een update van mij.
Afgelopen weer naar het oogziekenhuis geweest, maandag alle onderzoeken gehad en dinsdag zou ik uitslag krijgen en een gesprek met de arts.
tja.
Ik en mijn vriend moesten nog 10 minuten rijden worden we gebeld. "Sorry er is een storing en de arts kan de foto's niet bekijken, kom een andere keer maar terug" Zucht

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:28

Wat een pech joh. Hopelijk gauw meer duidelijkheid voor je.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:29

Ja dat kan altijd gebeuren maar tis wel frustrerend

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 00:22

En het word n poging 4.. moest vorige week terug, afspraak verkeerd gepland, ze haaden me op dinsdag ingepland en op mijn brief stond woensdag... dus ik kom daar woensdag.. oh sorry je had gister moeten komen. Moet je niet dwnken dat ze dinsdag gebeld hebben om te vragen waar ik was.
dus ik vervolgens gevraagd of ik de uitslag misschien telefonisch van de arts mocht ontvangen. Dit was niet mogelijk ivm de neurologische ernst van de zaak. Hieruit maak ik dus op dat ze wat gevonden hebben. Dus ik ging er eigenlijk wel van uit dat ik snel terug mpcht komen.. niet dus.. mijn volgende afspraak is op 14 november.... als ze nu de 14e aankomen met "we hebben niks gevonden" word ik n bietje boxig

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:19

balen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:23

Joh ik zou eens een beetje heisa gaan maken en zeggen dat ze maar eens op moeten schieten en dat je echt niet bijna 2 maanden gaat wachten op een uitslag.
Dat is toch te gek voor woorden! Heb ik nog nooit van gehoord dat dit 2 maanden duurt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:30

Intrigerende aandoening, conversie.
Het is een beetje dubbel, als het conversie is is er tenminste niets lichamelijks (de lichamelijke kwalen die deze symptomen zouden kunnen verklaren zijn veelal ernstig) aan de hand, maar het is dan ook nogal ongrijpbaar.
Ik wens je, wat er ook uit je onderzoeken mag komen, van harte beterschap.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 19:43

Ik zou dat niet accepteren. Zo lang wachten op een uitslag. Je bent blind aan één kant!? Dat is niet niks.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 23:54

Heb weer gebeld, er is eerder geen plaats bij de arts. Heb t opgezocht, het is wel een van de beste neurologische oogartsen in Nederland. Als er iemand uitvalt bellen ze.
Wat mijn zicht betreft, het gaat weer aanzienelijk achteruit, links ben ik zo goed als blind en rechts heb ik weer vlekken.. baal er zo van, ik wil gewoon mijn leven weer op gaan pakken.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 10:08

Meh hopen dat dr iemand uitvalt dan, zal toch wel dat er iemand door omstandigheden een keer een afspraak toch niet kan? Vooral alstie zoveel patiënten heeft?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:04

Succes bij je afspraak, hopelijk gaat hij nu wel door.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:15

Ik heb niet alles gelezen, maar ik raad je aan een second opinion in Belgie of Duitsland te doen, ik heb het al vaker meegemaakt en gehoord dat ze in (voornamelijk) Belgie je veel serieuzer nemen en je sneller geholpen wordt!

Ik wens je heel veel succes en sterkte toe!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 18:30

Vandaag eindelijk gelukt! Deels de uitslag binnen en het is eindelijk duidelijk dat het NIET psychisch is. Ik heb waarschijnlijk (dit moet nog bevestigtigd worden door een DNA test) een erfelijke afwijking die nu aan het opspelen is. De klappen op mijn hoofd zou dit enigsinds versneld kunnen hebben.
Ik moet ook naar een revalidatie centrum om mijn voor te bereiden op eventuele blindheid.
Welke vorm ik precies heb is nog niet duidelijk,

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:39

Wat een verhaal. Heel veel sterkte!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:43

jeetje das ff een mindere wending van het verhaal. Valt er niks aan te doen dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:53

Ik denk dat je nu eindelijk erkenning hebt voor je situatie. Wel rot dat je er zo moet achterkomen en dat je naar het revalidatiecentrum moet, maar je kan nu naar de volgende stap werken.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 18:57

Is allemaal pas duidelijk als de dna test bekend is, had dit ook evenniet aan zien komen.
De dokter zei dat ze in het vprige ziekenhuis mij niet serieus genomen hadden, ze hadden tegen haar gezegd dat ik het allemaal verzonnen had en net deed alsof. Ze hebben me enkel doorgestuurd omdat ze dachten dat ik er dan wel mee op xou houden. Xe luisterde goed en vroeg aan mij ook wat ik dacht, psychisch of lichamelijk.. ik zei dat het beide mogelijk kon zijn, daar was zij heel kort over en zei dat dit absoluut niet psychisch kon zijn

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:59

Annelien92 schreef:
Is allemaal pas duidelijk als de dna test bekend is, had dit ook evenniet aan zien komen.
De dokter zei dat ze in het vprige ziekenhuis mij niet serieus genomen hadden, ze hadden tegen haar gezegd dat ik het allemaal verzonnen had en net deed alsof. Ze hebben me enkel doorgestuurd omdat ze dachten dat ik er dan wel mee op xou houden. Xe luisterde goed en vroeg aan mij ook wat ik dacht, psychisch of lichamelijk.. ik zei dat het beide mogelijk kon zijn, daar was zij heel kort over en zei dat dit absoluut niet psychisch kon zijn

Maanden geleden eens langs dit topic gekomen, toevallig vandaag weer...
Meid, wat een heerlijk gevoel moet dat voor jou zijn dat het echt niet psychisch is!! Je kan nu ophouden met twijfelen aan jezelf!!!

Ik blijf volgen en hoop op een uiteindelijk positieve uitkomst!
Ook op dat gedoe met je vorige werkgever... Dat maakt me wel zo vreselijk woest... -:(-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:02

Wat een uitslag.
Ik kan me voorstellen dat je hier een dubbel gevoel bij hebt.
Enerzijds blij met duidelijkheid en 'je gehoord weten', maar je moet je wel nu gaan instellen op wat komen gaat.
Ik wens je heel veel sterkte daarbij....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:12

Heftig TS. :(:)
Hoe heet het wat je hebt?