Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ilaan schreef:Weet jr? Ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik houd zo ontzettend veel rekening met niet-rokers, kinderen, mensen die er last van hebben door me in allerlei bochten te wringen. Als ik op een terrasje zit en iemand zegt me er last van te hebben maak ik de sigaret uit en rook niet. Ik ga naar buiten als er iemabd op bezoek komt met copd (plus huis word een paar dagen gelucht). Op stations rook ik bij die speciale rookpalen en zelfs dan laat ik me wegsturen. Bij kinderen probeer ik zo veel mogelijk weg te blijven en ook buiten te roken bijv. Zo kan ik nog wel veel meer dingen aanhalen die ik doe om jullie het naar jullie zin te houden en jullie te pleasen. Maar nee, we zijn alleen dom en denken aan niemand.
Op deze manier heb ik helemaal geen zin meer in deze discussie.
Poiuytrewq schreef:Meer kun je ook niet doen ilaan.
Jezelf aanpassen zodat je helemaal niet meer buiten rookt omdat er misschien iemand kan rondlopen met astma gaat te ver. Je moet gewoon een peuk op kunnen steken en als je m uitdoet als iemand dat vraagt dat is netjes!!
Anders moeten ze maar in een hutje op de hei gaan zitten vind je ook niet.
kohtje schreef:Ik vind roken zo armoedig. Ziet overal mensen buiten staan in weer en wind.
Snap er geen barst van als je kinderen hebt dat je dan wil roken. Niet alleen slecht voor je kinderen ze ruiken ook nog eens naar rook.
ilaan schreef:Weet jr? Ben er eigenlijk wel klaar mee. Ik houd zo ontzettend veel rekening met niet-rokers, kinderen, mensen die er last van hebben door me in allerlei bochten te wringen. Als ik op een terrasje zit en iemand zegt me er last van te hebben maak ik de sigaret uit en rook niet. Ik ga naar buiten als er iemabd op bezoek komt met copd (plus huis word een paar dagen gelucht). Op stations rook ik bij die speciale rookpalen en zelfs dan laat ik me wegsturen. Bij kinderen probeer ik zo veel mogelijk weg te blijven en ook buiten te roken bijv. Zo kan ik nog wel veel meer dingen aanhalen die ik doe om jullie het naar jullie zin te houden en jullie te pleasen. Maar nee, we zijn alleen dom en denken aan niemand.
Poiuytrewq schreef:Jezelf aanpassen zodat je helemaal niet meer buiten rookt omdat er misschien iemand kan rondlopen met astma gaat te ver. Je moet gewoon een peuk op kunnen steken en als je m uitdoet als iemand dat vraagt dat is netjes!!
liedje89 schreef:Poiuytrewq schreef:Jezelf aanpassen zodat je helemaal niet meer buiten rookt omdat er misschien iemand kan rondlopen met astma gaat te ver. Je moet gewoon een peuk op kunnen steken en als je m uitdoet als iemand dat vraagt dat is netjes!!
Waarom moet dat kunnen volgens jou? Ik vind het eerlijk gezegd een beetje apart dat rokers doen alsof ze zo zielig zijn als gezegd wordt dat roken smerig en schadelijk is en ze maar gewoon op moeten houden daar andere mensen mee lastig te vallen.
Je wordt niet rokend geboren je kiest er helemaal zelf voor om te gaan roken en te blijven roken. Een long patient of jonge ouder kiest er niet voor om last van te hebben van rokers en het imo niet hun verantwoordelijkheid om jou maar te vermijden of te zeggen dat je op moet hoepelen wellicht op een wat nettere manier. Je hebt toch een huis hoop ik en misschien zelfs wel een tuin, ga daar lekker stinken ipv een ander naar de hei te verbannen
Poiuytrewq schreef:@Liedje89, als je wat beter had opgelet in dit topic had je gezien dat ik niet rook.
Mijn ouders roken en ik vond dat altijd zo stinken dat ik er nooit aan begonnen ben.
De buitenlucht is van iedereen. Sommige mensen stinken ook naar zweet of lopen dronken buiten. Doe gewoon een stap opzij heb je er geen last meer van.
Ik heb er zo een hekel aan dat mensen verwachten dat de hele wereld voor ze opzij gaat en dat sommige mensen nog zo scheinheilig zijn omdat te doen ook.
De enige hier die ik daarom vind dat ze zielig doen, zijn de niet rokers die er zoooooo veel last van hebben ("ze" zijn OVERAL!!, mijn kinderen stinken naar de rook als ik thuis kom!)
, die doen alsof ze een teug rattengif inademen en gelijk gestrekt gaan als ze wat inademen.
Weet je wel niet wat er allemaal in de 'frisse' buitenlucht rondzweeft voor rommel? Ik denk dat jullie maar beter kunnen stoppen met ademen!
Dat rookje als je in de stad loopt, waarvan 90% gewoon wegwaait, is heus niet zo erg. ( en nogmaals je kunt ook een meter verderop gaan lopen, of voel je je daar te goed voor) Lekker is anders als je op t terras zit te eten (niemand is te beroerd om hem voor je uit te drukken als je het normaal vraagt), maar je moet er gewoon niet teveel inzitten.
En je kinderen moet je er ook niet bewust in zetten, maar sommige hier doen alsof ze ter plekke doodvallen.
Best grappig dat je iedereen over 1 kam scheert. Ik ben zelf een jonge ouder. Lol.