Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:24

@ Bonjoy, Same here. Het lijkt mij supertof, maar ik schaam me diep voor hoe ik er uit zie. Heb gefitnesst, maar voelde me altijd erg naar in de sportschool. Vervelend gevoel, en steeds tegen mezelf zeggen:'Pas als ik zoveel ben afgevallen durf ik weer'. Irritant, maar hoe kom je er vanaf?

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:28

Bonjoy schreef:
Goed bezig!!
Ik moet me ook nog steeds aanmelden bij een andere kickboks-dojo/school. Relatie uit, terug thuiswonend waardoor de afstand te groot werd. Maar eerst wat conditie opbouwen en afvallen, anders schaam ik me te erg _O-

Dat idee had ik ook toen ik wilde beginnen, het was ook een hele drempel om toch door te zetten en te beginnen. Ik ben heel blij dat ik direct ben begonnen, bij ons maakt het niet uit of je dik of dun bent. Als je Maar je best doet, voor de een is dat 10min warming-up en moet dat even een adempauze houden en voor de ander is dat 1,5 uur doorpezen. Ik was positief verrast over de support wat ik van iedereen krijg op de dojo/gym, tips waar ik veel aan heb en (bijna) iedereen motiveert me en helpt me. Als je je nu toch al aanmeld kan het ook een soort van stok achter de deur zijn met afvallen/fit worden, ik ervaar het als heel positief dat ik me toch aangemeld heb.

Mijn probleemgebied is mijn benen/billen, ik heb van die fantastische blubber benen :evaw: Ik heb in de laatste 15 jaar alleen maar met lange broek gesport. Ik voelde me na twee weken al zo op m'n gemak dat ik me toch een boksbroekje gekocht heb :) Niemand die vervelend commentaar gaf en stom naar me keek, en ze vonden het goed van me ;-) *\o/* <3

Ondanks dat ik nog ver verwijderd ben van mijn streefgewicht, geeft kickboksen echt een stuk zelfvertrouwen. Ik ben inmiddels sinds 16 jan. al 3kg afgevallen incl 2 weken vakantie in de USA (daar hebben we heerlijk gegeten := ) Ik heb nog 12kg te gaan en ik heb er alle vertrouwen in.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:15

^^ Respect :j

Ik denk ook dat het even een drempel is, maar niemand zal je veroordelen. Ten minste, als ik zo 'mijn' sportschool bekijk... Iedereen wordt als gelijk behandeld, er wordt natuurlijk altijd wel gepushed om door te gaan, maar niet in het onredelijke.

Wij hebben ook een jongen in de groep, echt 100% boer, had ook wat overgewicht en had er echt heel veel moeite mee in het begin, maar hij is nu echt zo hard vooruit gegaan, daar kan je alleen maar respect voor hebben. :wow:

Ik herken ook wel dat de sport zelf sowieso zelfvertrouwen geeft :j Je krijgt er zo'n 'niemand-kan-me-wat-maken-gevoel' van :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:53

Dankjullie voor de spreekwoordelijke 'schop onder de kont' :D Maar ik wil eerst wat meer basisconditie hebben en bespiering. Ben overigens thuis wel fanatiek bezig, veilig op mijn kamer waar geen pottenkijkers zijn, hihi. Ik heb wel een tijdje in een kickboksgroep meegetraind, maar ik kan er niet zo goed tegen om de 'slechtste' te zijn qua conditie, beetje faalangst denk ik :o Ik ga me weer aanmelden zo gauw ik 'mooi' in mijn kickboksshorts pas.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:27

Bonjoy schreef:
Dankjullie voor de spreekwoordelijke 'schop onder de kont' :D Maar ik wil eerst wat meer basisconditie hebben en bespiering. Ben overigens thuis wel fanatiek bezig, veilig op mijn kamer waar geen pottenkijkers zijn, hihi. Ik heb wel een tijdje in een kickboksgroep meegetraind, maar ik kan er niet zo goed tegen om de 'slechtste' te zijn qua conditie, beetje faalangst denk ik :o Ik ga me weer aanmelden zo gauw ik 'mooi' in mijn kickboksshorts pas.

Is je conditie echt zo slecht dan? :P ik heb een jaar helemaal niet gesport en toen ging ik op kickboksen :') conditie was echt verschrikkelijk, nu nog niet super aangezien ik maar 1 keer in de week train lol

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:28

sharoontje schreef:
Iedereen is welkom hoor Bonjoy, neem aan dat er niet alleen maar slanke XS'jes kickboksen? Bij ons loopt vanalles rond; klein, groot, dik, dun etc. Dus hup, niet zo aanstellen en gaan met die banaan ! :')

Precies!! Bij ons precies hetzelfde, iedereen is welkom :D

Wat ben jij goed bezig Allienda!!! +:)+

Bonjoy schreef:

Gewoon gaan meid! :o
Ik ben ook begonnen met een baggerconditie. Als het niet gaat gewoon even stoppen, of rustiger trappen / slaan en op je techniek letten. Je kan prima mee doen, en niemand zal je gek aankijken ;)
Als ik kickboks (en dat heeft vast iedereen) let je helemaal niet op de omgeving, je bent alleen maar druk met je maatje en de trappen, stoten enzo :)

Suus__

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 17:28

Ik ga vanavond weer, nu even omkleden en koken, toedeledokie! :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 18:30

Veel plezier! Ik mag nog een week niet trainen......ik heb bij de vorige training, 6 weken terug, mijn binnenbanden verrekt. Heel pijnlijk!!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:31

@Thesserd; Ik vind het nog niet goed genoeg :o

Ik heb altijd wel mee gedaan hoor! Maar als ik weer begin, wil ik het gewoon direct 'goed' doen, dus train nu eerst een paar weekjes thuis en ga me dan weer aanmelden :)

@Coconut: Oei, dat is vervelend! Beterschap!

Succes Suus__ !

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:36

Ik ben aan het balen dat ik afgelopen woensdag niet kon gaan -O- ..............Ik had buikgriep verschijnselen *lol, zal verder niet uitwijdden ;-) *

Gelukkig heb ik nu nergens Meer last van en ga ik vanmiddag paardje rijden en daarna rondje hardlopen wat ik deze week weer opgepakt heb. Gaat nog niet voortreffelijk Maar je moet ergens beginnen toch? En dan vanaaf weer kickboksen 8)7

@Coconut, dat is vervelend :-( Hopelijk gaat het snel beter!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:46

Oei, buikgriep en boksen is inderdaad geen goede combi _O- Fijn dat je weer beter bent!

Ik ga zo nog even wat krachttraining doen, en dan buiten hardlopen combineren met het mishandelen van mijn bokspaal }>

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:28

Haha wij deden gisteren stoten op de buik en toen zei ik nog "ben blij dat ik niet gegeten heb" :')

Het gaat goed! Ik doe het nu 2 a 3 x per week. Binnenkort even een privelesje doen om aan mijn techniek te sleutelen.
En ik heb standaard bijna iedere dag spierpijn, heerlijk :P

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:36

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:43

Wauw Mies, lookin' good :D

Ik heb vandaag ook rete spierpijn. Woensdag én donderdag getraind. Dat doe ik normaal niet :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:51

Gave foto!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:51

En gefeliciteerd Thesserd!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:23

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:40

Dankjewel!!

Suus__ schreef:
Mies schreef:
Leuk topic! :D
Ik doe nu 3 jaar kickboksen, heb in April en in Mei een wedstrijd staan.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=558E0BB7 :P

Wow respect dat je wedstrijden gaat doen, wat gaaf!! Waar ga je? Misschien kom ik kijken

9 Mei in Amersfoort sporthal Zielhorst.
En April staat nog niet vast waar maar zal ik wel laten weten. :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:51

Oké plaats als je gaat een berichtje tegen die tijd, is het een groot gala? Want dan gaan er misschien ook mensen van mijn kickboksschool :)
Ook echt een hele stoere foto trouwens! Waar train jij?

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:02

Ik heb het 2 jaar gedaan! Erg leuke sport, deed 't ongeveer 4x per week! :Y) Op dinsdag met de dames en daarna de heren en op donderdag en vrijdag met de heren.
Flinke spierpijn altijd haha, maar doe 't nu eigenlijk niet meer. Vond de sportschool niet leuk meer, was verhuisd naar 'n grotere locatie. Zit er wel aan te denken om 't weer op te gaan pakken ergens anders.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:05

Suus__ schreef:
Oké plaats als je gaat een berichtje tegen die tijd, is het een groot gala? Want dan gaan er misschien ook mensen van mijn kickboksschool :)
Ook echt een hele stoere foto trouwens! Waar train jij?

Ja is wel groot gala op zich (het is een Ringsgala). Ik train bij fight and power academy amersfoort. Waar train jij?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:23

Leuk! Dan ga ik denk ik wel, ik laat het je weten :)

Ik zit bij The Colosseum in Maarssen / Utrecht (Amsterdamsestraatweg)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:21

Bonjoy schreef:
En gefeliciteerd Thesserd!

Thanks! :D

Doen jullie 'echte' wedstrijden zonder hoofd- en scheenbescherming? Dat zou ik nou nog niet zo gauw doen xD wil volgend jaar wel een keer een (eerste) wedstrijd doen. Zo één met bescherming :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:04

Tot 16 jaar heb je scheenbeschermers en een hoofdbeschermer om. Helaas, als je ouder bent als 16, mag dat niet meer en is het dus alleen handschoenen.

En Thesserd, niet verdrietig worden om mijn post :') Ik wil altijd het maximum uit mijzelf halen en ben dus niet tevreden met 1x in de week sporten haha.

Mies: Ziet er goed uit ! En leuk broekje (van Queen toch? Heb ik ook de hele set van :') )

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 13:14

Aah ik meld me ook! :D
Ben al een paar maanden van plan om een start te gaan maken met kickboksen (Heb al eerder een vechtsport gedaan maar dat is jaren geleden) Maar ik durf niet echt een begin te maken. := Toch wel een beetje awkward altijd, je kent er niemand en iedereen kan het al en dan kom jij zo aanzetten :=
Misschien krijgt dit topic mij zo ver! :D