Beha dragen is ongezond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Beha dragen is ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:48

Ik kan prima iemands mening respecteren en accepteren, als die mening voor mij logisch is.
Zolang de mening niet logisch is, vraag ik alleen maar door. Ik wil ook maar weten hoe iemand tot een bepaalde redenering komt. Dat lijkt me wel belangrijk in een discussie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:15

Janine1990 schreef:
Ik kan prima iemands mening respecteren en accepteren, als die mening voor mij logisch is.
Zolang de mening niet logisch is, vraag ik alleen maar door. Ik wil ook maar weten hoe iemand tot een bepaalde redenering komt. Dat lijkt me wel belangrijk in een discussie.

Ik heb al uitgelegd waarom ik denk dat ik een bh niet lekker zou vinden zitten als ik grote borsten had.. Namelijk omdat het me niet fijn lijkt dat iets het in positie houdt, en omdat ik zo vaak lees en hoor dat mensen een bh ook niet fijn vinden zitten (en ik ben kieskeurig dus dat geeft vaak wel iets aan). Dat je een bh draagt en daar heel blij mee bent heeft er niets mee te maken. Dat verandert niet hoe je de bh zelf vindt zitten. :)

Je hoeft het niet eens te snappen. Het is gewoon een gegeven dat veel mensen een bh niet lekker vinden zitten. Of je dat nou vervelend vind of niet (gezien je vanalles erbij haalt: verkeerde maat, goedkope bh, verkeerde model). En ik den gewoon dat ik één van die mensen zou zijn als ik grotere borsten zou hebben. Dat je daar zo over door gaat vind ik raar :o Alsof je het niet kan hebben. Terwijl ik er helemaal niets vervelends ofzo mee bedoel. Kan niet eens wat bedenken :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:30

Raponsje schreef:
In zoiets zie je mijn stijve tepels echt niet hoor.
[ Afbeelding ]

en afzichtig tafereel als je zonder bh de deur uit gaat?
[ Afbeelding ]

Als je het fijner vind om wel een bh te dragen, dan moet je dat zeker doen. Maar ik lees op allerlei fora dat vrouwen zichzelf lelijk of ontoonbaar vinden zonder bh. Dat vind ik toch echt te ver gaan.

Dat eerste shirtje zou ik echt nooit aandoen zonder beha. :oo Even voorover bukken en hallo!
Pas op, ik zou soms heel graag de deur uit willen zonder, maar tot nu toe zie je bij ieder shirtje dat ik heb toch altijd wel iets als ik geen bh aan heb. En dan voel ik me op mijn ongemak. We moeten er niet gek om doen, vrouwenborsten hebben een andere lading (no pun intended) dan mannenborsten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:32

Wooow... volgens mij lees jij mijn reacties helemaal verkeerd.

Verkeerde maat/te laag budget/verkeerd model, het zijn allemaal redenen voor een BH die niet lekker zit. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat een groot percentage vrouwen een verkeerde maat BH draagt. Bijvoorbeeld het onderzoek van TNS Nipo uit 2011. Dit onderzoek zegt dat dit 70% van de vrouwen betreft. Een artikel op Girlscene.nl zonder eenduidige bron heeft het zelfs over 80%. Laat ik nu geen onderzoeken met vage bron gebruiken. Maar het is wel logisch dus dat je veel vrouwen hoort die zeggen dat een/hun bh niet lekker zit.
Op de site van Anita.com (jeweetwel, dat BH merk waar Lotje Schoots door wordt/werd gesponsord) staat een gesprek met een arts in een revalidatiecentrum over de gezondheidsrisico's van het dragen van een verkeerde bh. Nee, dit gaat niet om borstkanker. Even een quote:
Citaat:
Dr. Krüger: Pijn in schouders en armen, spanning in het schouderbereik, hoofdpijn, halswervelklachten maar ook rugpijn in de dieper gelegen wervelkolom. Smalle, insnijdende en slecht verlopende schouderbanden kunnen spieren en schouders belasten en irriteren. Ook het vrij bewegen van de schouders mag door de beha niet verhindert worden. Bij alle klachten in schouders en hals, maar ook bij chronische hoofd- en rugpijn dient de keuze van de beha kritisch te worden gemaakt.

Dit zijn natuurlijk dingen die je niet kan vergelijken met een skinny jeans, waarbij een skinny jeans al een specifiek model jeans is. En heeft het dragen van een niet-passende (te kleine) skinny jeans volgens mij alleen maar een gezondheidsrisico bij mannen.

Daarbij wordt door verschillende onderzoeken geadviseerd om minimaal ééns per jaar de juiste cupmaat op te laten meten, omdat deze veranderd bij het ouder worden, door schommelingen in het gewicht, en onder invloed van hormonen (therapie). Dus ik begrijp niet dat mijn uitspraken jou zo dwars lijken te zitten. Het enige dat ik doe is jouw uitspraken tegenspreken door middel van wetenschappelijk onderzoeken. De cijfers zijn overal op het internet te vinden hoor...

Maar voel je vrij om bovenstaande onderzoeken te weerleggen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:33

Gini schreef:
Dat eerste shirtje zou ik echt nooit aandoen zonder beha. :oo Even voorover bukken en hallo!
Pas op, ik zou soms heel graag de deur uit willen zonder, maar tot nu toe zie je bij ieder shirtje dat ik heb toch altijd wel iets als ik geen bh aan heb. En dan voel ik me op mijn ongemak. We moeten er niet gek om doen, vrouwenborsten hebben een andere lading (no pun intended) dan mannenborsten.

*grijns*

En ik ben het met je eens, inkijk tot je navel is NIET sexy. Ik herhaal... NIET sexy..

PenP2014

Re: Beha dragen is ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:38

De reclame voor mannen strings hieronder doet het hem :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:39

Misschien lees ik verkeerd, maar volgensmij probeert geryon alleen te zeggen dat ze zich wel voor kan stellen dat sommige mensen bh's vervelend vinden zitten? :+

Maar of het nou lekker zit of niet, lijkt me niet dat je daar kanker of iets van krijgt. En in geblokkeerde energiestromen in mijn boobs geloof ik al helemaal niet :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:46

Kwanyin schreef:
Laat ik het zo zeggen, ik vind de website waar dit artikel vandaan komt nu niet echt uitblinken in correcte wetenschappelijke onderbouwing en vooral controle van de berichten. Eerder een website die gewoon dingen bij elkaar sprokkelt onder het motto
[ Afbeelding ]

Waar is jet vind ik leuk knopje _/-\o_

Draag altijd sportbeha, ik hou niet van die met beugel. 'S avonds en met slapen heb ik hem niet aan. Rest wel aan. Zonder overdag echt noet

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:52

muntdrop schreef:
Misschien lees ik verkeerd, maar volgensmij probeert geryon alleen te zeggen dat ze zich wel voor kan stellen dat sommige mensen bh's vervelend vinden zitten? :+

Maar of het nou lekker zit of niet, lijkt me niet dat je daar kanker of iets van krijgt. En in geblokkeerde energiestromen in mijn boobs geloof ik al helemaal niet :')

Je leest het goed. Ik snap dan ook totaal niet waarom iemand zich zo geneigd voelt om daar zo op in te gaan. :o Ga er ook niet verder op in, sorry Janine :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:58

muntdrop schreef:

En ik probeer uit te leggen waarom die gedachte niet geheel gegrond is.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:11

Janine1990 schreef:
muntdrop schreef:

En ik probeer uit te leggen waarom die gedachte niet geheel gegrond is.

Nouja lijkt me dat dat gewoon per persoon verschilt toch :+ tuurlijk maakt een goed passende bh veel verschil, maar voor sommige mensen zijn die helaas onvindbaar of gewoon te duur.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:12

Aranel schreef:
Ik ga er even van uit dat de meeste vrouwen hun bh meer dan 12 uur per dag aan hebben. Dat zou volgens dit onderzoek dus betekenen dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker krijgt??

Wat een onzin.

In Nederland krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker, niet door wel/geen bh maar cijfers van mijn oncoloog

Ik moet na mijn operatie weer een paar weken 24/7 bh dragen. Nu draag ik een topje, gewone bh is geen optie met 1 kant a en andere d

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:18

muntdrop schreef:
Nouja lijkt me dat dat gewoon per persoon verschilt toch :+ tuurlijk maakt een goed passende bh veel verschil, maar voor sommige mensen zijn die helaas onvindbaar of gewoon te duur.

Daarom zeg ik ook dat het gedachte niet geheel gegrond is.
Ik zeg niet dat de gedachte ongegrond is.

Als iemand een slechtpassende BH draagt omdat een goed passende meer geld kost... Tsjah... That sucks! Onvindbaar lijkt me in deze tijd lastig. Tips te over op internet. ;) Die kans lijkt me wel héél erg klein.
Dat is heel erg naar voor zo iemand. Maar dat kan prima betekenen dat je diegene niet zult horen over een goed passende BH. Die kans is zelfs behoorlijk groot.

En je zal nooit iemand over de straat horen roepen: Waaauw, BH's zitten FANTAAAAAASTISCH... Voor zo iemand is het normaal dat een BH goed zit en geen ongemakken oplevert.

Positieve ervaringen worden gewoon niet zo snel gedeeld als negatieve ervaringen.

Dus ja, ik vind het een niet geheel gegronde gedachte van iemand met kleine borsten zich kan voorstellen dat een BH slecht zit als je grotere borsten hebt. Zeker met inachtneming van de bekende onderzoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:20

trustHim schreef:
In Nederland krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker, niet door wel/geen bh maar cijfers van mijn oncoloog

Ik moet na mijn operatie weer een paar weken 24/7 bh dragen. Nu draag ik een topje, gewone bh is geen optie met 1 kant a en andere d

Volgens mij geven ze het beginnende stadium van borstkanker een andere naam. Valt dat ook hieronder? Want dat is volgens mij heel erg goed te behandelen. En krijgt daarom in het ziekenhuis niet eens de naam kanker. Maar wordt wel zo uitgelegd om het begrijpelijk te maken.
Althans, so I heard, van een vriend. Hij is radioloog en zijn moeder kreeg dat. Ik weet niet meer hoe het heet :o

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:25

Haha ja en dit topic op een paardenforum. Als het bij een hobby handig is een nu te dragen is het wel paardrijden !

Nee mij niet gezien zonder..
Thuis op een luie avond vind ik het prima zonder.. Maar in beweging niet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:29

Janine1990 schreef:
muntdrop schreef:

Daarom zeg ik ook dat het gedachte niet geheel gegrond is.
Ik zeg niet dat de gedachte ongegrond is.

Als iemand een slechtpassende BH draagt omdat een goed passende meer geld kost... Tsjah... That sucks! Onvindbaar lijkt me in deze tijd lastig. Tips te over op internet. ;) Die kans lijkt me wel héél erg klein.
Dat is heel erg naar voor zo iemand. Maar dat kan prima betekenen dat je diegene niet zult horen over een goed passende BH. Die kans is zelfs behoorlijk groot.

En je zal nooit iemand over de straat horen roepen: Waaauw, BH's zitten FANTAAAAAASTISCH... Voor zo iemand is het normaal dat een BH goed zit en geen ongemakken oplevert.

Positieve ervaringen worden gewoon niet zo snel gedeeld als negatieve ervaringen.

Dus ja, ik vind het een niet geheel gegronde gedachte van iemand met kleine borsten zich kan voorstellen dat een BH slecht zit als je grotere borsten hebt. Zeker met inachtneming van de bekende onderzoeken.

Nouja als zo'n hoog percentage een verkeerde maat draagt snap ik de gedachtegang van greyon ook wel hoor. Ik kan me voorstellen dat je met grote borsten en een verkeerde maat veel makkelijker last krijgt dan met kleine borsten en een verkeerde maat.

Maargoed, ik voel me nu al bijna schuldig omdat ik me dat kan voorstellen aangezien ik geen grote borsten heb en (denk ik) de goede maat draag.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:36

muntdrop schreef:
Nouja als zo'n hoog percentage een verkeerde maat draagt snap ik de gedachtegang van greyon ook wel hoor. Ik kan me voorstellen dat je met grote borsten en een verkeerde maat veel makkelijker last krijgt dan met kleine borsten en een verkeerde maat.

Maargoed, ik voel me nu al bijna schuldig omdat ik me dat kan voorstellen aangezien ik geen grote borsten heb en (denk ik) de goede maat draag.

Dat bedoel ik dus.
Dat is waar die gedachtegang vandaan komt.

En er zullen heus wel mensen zijn die écht geen passende BH kunnen vinden, en écht supergoed hebben gezocht. Maar dat percentage zal ontzettend klein zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:40

Woogy schreef:
als ze niet noodzakelijk zijn....waarom zijn ze dan punt 1 comfortabel en punt 2 enorm leuk verkrijgbaar? :D

Nee ik draag altijd een bh, gewone geen sport dingen, wel met padding vind ik lekkerder. Los vind ik maar niks, doet zo'n zeer met bewegen. Ben flink vet geweest dus heb beheurlijke hangers gekregen ;)

Ik lig echt in een deuk _O- _O- _O-

Overigens kan ik echt wel begrijpen dat een BH niet lekker zit bij grote borsten, daar kan eerder wat 'ongemakkelijk' zitten dan bij een A/B/C.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:41

Klopt, maar ik denk dat in Nederland, en misschien ook in veel andere landen, veel mensen gewoon denken dat een bh vervelend hoort te zitten. Misschien ook dat daarom veel mensen de verkeerde maat dragen.

Afbeelding
Dit soort plaatjes zie ik bijvoorbeeld echt héél vaak voorbij komen op facebook. Dus ik denk dat je nog veel mensen te overtuigen hebt :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:43

BH's.... Vreselijke onndingen, krengen, bitches, 1 woord blehh :r Wanneer ik de deur in ga, gaat mevrouw ook direct de wasmand in en komt pas tevoorschijn wanneer ik ga sporten, naar school moet of zwaar werk ga uitvoeren. In de winter laat ik mevrouw ook lekker thuis, net zoals wanneer ik eventjes naar buiten of naar de winkel ga (uiteraad wel met goede kleding). Ik moet eerlijk bekennen, ik durf zonder BH niet te sporten etc, maar wanneer er een oplossing zou komen, dat men zonder BH zich kan uitleven, dan zou ik de eerste klant zijn :D

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:49

muntdrop schreef:
Klopt, maar ik denk dat in Nederland, en misschien ook in veel andere landen, veel mensen gewoon denken dat een bh vervelend hoort te zitten. Misschien ook dat daarom veel mensen de verkeerde maat dragen.

[ Afbeelding ]
Dit soort plaatjes zie ik bijvoorbeeld echt héél vaak voorbij komen op facebook. Dus ik denk dat je nog veel mensen te overtuigen hebt :)

Ik heb niet zo'n grote borsten (B soms C) en ik heb BH's die als gegoten zitten. Maar ik vind het ook heerlijk om thuis te komen, alles te kunnen uitdoen en gewoon in mijn comfi-outfit in de zetel te hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:50

Die plaatjes ken ik dus niet :')
En ik ben best een fanatieke facebooker en dol op memes...

Maar mijn eerste gedachte, is meteen een hele slechte, waarvan ik er aan twijfel of het verstandig is om deze hier neer te plempen. :P

Denken dat een BH vervelend hoort te zitten, tsjah... Kan ik weinig over zeggen. Dat zou je moeten toetsen. Maar aangezien lingerie onderdeel is van de westerse cultuur, kan ik me er weinig bij voorstellen. In een cultuur waar het normaal was dat er lingerieadvertenties op Billboards stonden, van merken als Sapph en Sloggi, kan ik me er weinig bij voorstellen dat vrouwen denken dat BH's vervelend horen te zitten. Met name het tweede merk staat bekend als een comfi-merk.
Hunkemoller's reclames op tv waarin BH's op het plaatje als gegoten zitten, waarin wordt gedanst, mooie bikini's waarmee het water in wordt gedoken etc. Hebben waarschijnlijk als bedoeling te laten zien hoe prettig deze BH's en bikini's zitten, terwijl ze ook nog super modieus en stijlvol zijn.
Vergeet niet de vrouwen die reikhalzend (en een tikje jaloers uiteraard) uit kijken naar de shows van Victoria's Secret.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:54

Bh's waren voor mij ook altijd krengen. Tot ik een merk vond dat mij genoeg steun gaf en daardoor geen pijn meer bezorgde. Ik hou van mijn PrimaDonna's!
Niks is zo vervelend als een onvindbare maat(70F) proberen te vinden. Hoe vaak ik niet telleurgesteld en bijna huilend winkels uit ben gegaan. Nu heb ik dan een merk gevonden wat mij goed zit. Maarja wel +- 80 euro per bh. Het kost dan wel wat, maar daar heb ik wel een bh voor terug die ik graag draag. Voor het zelfde bedrag kan ik bij de hunkemuller wel 3 bh's kopen, maar die zitten dan prut en geven te weinig steun. Dus ja, ik heb die 80 euro per bh er echt voor over, het geeft mij namelijk de steun en confort die ik nodig heb. Het betekend dat ik als student vaak geld moet wegleggen om er 1 te bestellen, maar liever dat dan goedkope rommel. Nu dus sparen voor de zwemlijn van primaDonna. Want een goed en lekker zittende bikini heb ik alleen niet niet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:01

Janine1990 schreef:
Die plaatjes ken ik dus niet :')
En ik ben best een fanatieke facebooker en dol op memes...

Maar mijn eerste gedachte, is meteen een hele slechte, waarvan ik er aan twijfel of het verstandig is om deze hier neer te plempen. :P

Denken dat een BH vervelend hoort te zitten, tsjah... Kan ik weinig over zeggen. Dat zou je moeten toetsen. Maar aangezien lingerie onderdeel is van de westerse cultuur, kan ik me er weinig bij voorstellen. In een cultuur waar het normaal was dat er lingerieadvertenties op Billboards stonden, van merken als Sapph en Sloggi, kan ik me er weinig bij voorstellen dat vrouwen denken dat BH's vervelend horen te zitten. Met name het tweede merk staat bekend als een comfi-merk.
Hunkemoller's reclames op tv waarin BH's op het plaatje als gegoten zitten, waarin wordt gedanst, mooie bikini's waarmee het water in wordt gedoken etc. Hebben waarschijnlijk als bedoeling te laten zien hoe prettig deze BH's en bikini's zitten, terwijl ze ook nog super modieus en stijlvol zijn.
Vergeet niet de vrouwen die reikhalzend (en een tikje jaloers uiteraard) uit kijken naar de shows van Victoria's Secret.

Grappig, ik zie hem toch echt wel regelmatig voorbijkomen :')

Maar dan vraag ik me alsnog af waarom zo'n groot percentage een verkeerde maat draagt. Of zit die verkeerde maat dan eigenlijk toch wel goed? :')

Nouja het zal eigenlijk allemaal wel, zolang mijn bh maar goed zit kan het me eigenlijk niet zo heel veel schelen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:06

muntdrop schreef:
Grappig, ik zie hem toch echt wel regelmatig voorbijkomen :')

Maar dan vraag ik me alsnog af waarom zo'n groot percentage een verkeerde maat draagt. Of zit die verkeerde maat dan eigenlijk toch wel goed? :')

Nouja het zal eigenlijk allemaal wel, zolang mijn bh maar goed zit kan het me eigenlijk niet zo heel veel schelen :+

Het is niet altijd alleen een verkeerde maat, maar dit is wel het meest voorkomende. Aangeraden wordt om jaarlijks je opnieuw op te laten meten (zie een van mijn vorige reacties). Je lichaam en borsten zijn constant aan verandering onderhevig.
Daarnaast kan het zijn dat iemand een verkeerd model heeft, een balcony model terwijl een model dat de borsten volledig omsluit beter is bij die persoon.

Google maar eens op 'juiste BH-maat', heel veel sites met informatie. Vooral over waar je op moet letten bij de aanschaf van een BH. Ik denk dat veel vrouwen het wel erg intiem vinden om zich te laten opmeten, of zich te laten informeren over BH's. Kan ook een reden zijn dat een verkeerde BH wordt gedragen.