Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:Ik kan prima iemands mening respecteren en accepteren, als die mening voor mij logisch is.
Zolang de mening niet logisch is, vraag ik alleen maar door. Ik wil ook maar weten hoe iemand tot een bepaalde redenering komt. Dat lijkt me wel belangrijk in een discussie.
Alsof je het niet kan hebben. Terwijl ik er helemaal niets vervelends ofzo mee bedoel. Kan niet eens wat bedenken
Raponsje schreef:In zoiets zie je mijn stijve tepels echt niet hoor.
[ Afbeelding ]
en afzichtig tafereel als je zonder bh de deur uit gaat?
[ Afbeelding ]
Als je het fijner vind om wel een bh te dragen, dan moet je dat zeker doen. Maar ik lees op allerlei fora dat vrouwen zichzelf lelijk of ontoonbaar vinden zonder bh. Dat vind ik toch echt te ver gaan.
Even voorover bukken en hallo!Citaat:Dr. Krüger: Pijn in schouders en armen, spanning in het schouderbereik, hoofdpijn, halswervelklachten maar ook rugpijn in de dieper gelegen wervelkolom. Smalle, insnijdende en slecht verlopende schouderbanden kunnen spieren en schouders belasten en irriteren. Ook het vrij bewegen van de schouders mag door de beha niet verhindert worden. Bij alle klachten in schouders en hals, maar ook bij chronische hoofd- en rugpijn dient de keuze van de beha kritisch te worden gemaakt.
Gini schreef:Dat eerste shirtje zou ik echt nooit aandoen zonder beha.Even voorover bukken en hallo!
Pas op, ik zou soms heel graag de deur uit willen zonder, maar tot nu toe zie je bij ieder shirtje dat ik heb toch altijd wel iets als ik geen bh aan heb. En dan voel ik me op mijn ongemak. We moeten er niet gek om doen, vrouwenborsten hebben een andere lading (no pun intended) dan mannenborsten.
Kwanyin schreef:Laat ik het zo zeggen, ik vind de website waar dit artikel vandaan komt nu niet echt uitblinken in correcte wetenschappelijke onderbouwing en vooral controle van de berichten. Eerder een website die gewoon dingen bij elkaar sprokkelt onder het motto
[ Afbeelding ]
muntdrop schreef:Misschien lees ik verkeerd, maar volgensmij probeert geryon alleen te zeggen dat ze zich wel voor kan stellen dat sommige mensen bh's vervelend vinden zitten?![]()
Maar of het nou lekker zit of niet, lijkt me niet dat je daar kanker of iets van krijgt. En in geblokkeerde energiestromen in mijn boobs geloof ik al helemaal niet
Ga er ook niet verder op in, sorry Janine
muntdrop schreef:Misschien lees ik verkeerd, maar volgensmij probeert geryon alleen te zeggen dat ze zich wel voor kan stellen dat sommige mensen bh's vervelend vinden zitten?![]()
Maar of het nou lekker zit of niet, lijkt me niet dat je daar kanker of iets van krijgt. En in geblokkeerde energiestromen in mijn boobs geloof ik al helemaal niet
Janine1990 schreef:muntdrop schreef:Misschien lees ik verkeerd, maar volgensmij probeert geryon alleen te zeggen dat ze zich wel voor kan stellen dat sommige mensen bh's vervelend vinden zitten?![]()
En ik probeer uit te leggen waarom die gedachte niet geheel gegrond is.
tuurlijk maakt een goed passende bh veel verschil, maar voor sommige mensen zijn die helaas onvindbaar of gewoon te duur. Aranel schreef:Ik ga er even van uit dat de meeste vrouwen hun bh meer dan 12 uur per dag aan hebben. Dat zou volgens dit onderzoek dus betekenen dat 1 op de 7 vrouwen borstkanker krijgt??
Wat een onzin.
muntdrop schreef:Nouja lijkt me dat dat gewoon per persoon verschilt tochtuurlijk maakt een goed passende bh veel verschil, maar voor sommige mensen zijn die helaas onvindbaar of gewoon te duur.
Die kans lijkt me wel héél erg klein. trustHim schreef:In Nederland krijgt 1 op de 8 vrouwen borstkanker, niet door wel/geen bh maar cijfers van mijn oncoloog
Ik moet na mijn operatie weer een paar weken 24/7 bh dragen. Nu draag ik een topje, gewone bh is geen optie met 1 kant a en andere d
Janine1990 schreef:muntdrop schreef:Nouja lijkt me dat dat gewoon per persoon verschilt tochtuurlijk maakt een goed passende bh veel verschil, maar voor sommige mensen zijn die helaas onvindbaar of gewoon te duur.
Daarom zeg ik ook dat het gedachte niet geheel gegrond is.
Ik zeg niet dat de gedachte ongegrond is.
Als iemand een slechtpassende BH draagt omdat een goed passende meer geld kost... Tsjah... That sucks! Onvindbaar lijkt me in deze tijd lastig. Tips te over op internet.Die kans lijkt me wel héél erg klein.
Dat is heel erg naar voor zo iemand. Maar dat kan prima betekenen dat je diegene niet zult horen over een goed passende BH. Die kans is zelfs behoorlijk groot.
En je zal nooit iemand over de straat horen roepen: Waaauw, BH's zitten FANTAAAAAASTISCH... Voor zo iemand is het normaal dat een BH goed zit en geen ongemakken oplevert.
Positieve ervaringen worden gewoon niet zo snel gedeeld als negatieve ervaringen.
Dus ja, ik vind het een niet geheel gegronde gedachte van iemand met kleine borsten zich kan voorstellen dat een BH slecht zit als je grotere borsten hebt. Zeker met inachtneming van de bekende onderzoeken.
muntdrop schreef:Nouja als zo'n hoog percentage een verkeerde maat draagt snap ik de gedachtegang van greyon ook wel hoor. Ik kan me voorstellen dat je met grote borsten en een verkeerde maat veel makkelijker last krijgt dan met kleine borsten en een verkeerde maat.
Maargoed, ik voel me nu al bijna schuldig omdat ik me dat kan voorstellen aangezien ik geen grote borsten heb en (denk ik) de goede maat draag.
Woogy schreef:als ze niet noodzakelijk zijn....waarom zijn ze dan punt 1 comfortabel en punt 2 enorm leuk verkrijgbaar?
Nee ik draag altijd een bh, gewone geen sport dingen, wel met padding vind ik lekkerder. Los vind ik maar niks, doet zo'n zeer met bewegen. Ben flink vet geweest dus heb beheurlijke hangers gekregen

Wanneer ik de deur in ga, gaat mevrouw ook direct de wasmand in en komt pas tevoorschijn wanneer ik ga sporten, naar school moet of zwaar werk ga uitvoeren. In de winter laat ik mevrouw ook lekker thuis, net zoals wanneer ik eventjes naar buiten of naar de winkel ga (uiteraad wel met goede kleding). Ik moet eerlijk bekennen, ik durf zonder BH niet te sporten etc, maar wanneer er een oplossing zou komen, dat men zonder BH zich kan uitleven, dan zou ik de eerste klant zijn
muntdrop schreef:Klopt, maar ik denk dat in Nederland, en misschien ook in veel andere landen, veel mensen gewoon denken dat een bh vervelend hoort te zitten. Misschien ook dat daarom veel mensen de verkeerde maat dragen.
[ Afbeelding ]
Dit soort plaatjes zie ik bijvoorbeeld echt héél vaak voorbij komen op facebook. Dus ik denk dat je nog veel mensen te overtuigen hebt

Janine1990 schreef:Die plaatjes ken ik dus niet![]()
En ik ben best een fanatieke facebooker en dol op memes...
Maar mijn eerste gedachte, is meteen een hele slechte, waarvan ik er aan twijfel of het verstandig is om deze hier neer te plempen.
Denken dat een BH vervelend hoort te zitten, tsjah... Kan ik weinig over zeggen. Dat zou je moeten toetsen. Maar aangezien lingerie onderdeel is van de westerse cultuur, kan ik me er weinig bij voorstellen. In een cultuur waar het normaal was dat er lingerieadvertenties op Billboards stonden, van merken als Sapph en Sloggi, kan ik me er weinig bij voorstellen dat vrouwen denken dat BH's vervelend horen te zitten. Met name het tweede merk staat bekend als een comfi-merk.
Hunkemoller's reclames op tv waarin BH's op het plaatje als gegoten zitten, waarin wordt gedanst, mooie bikini's waarmee het water in wordt gedoken etc. Hebben waarschijnlijk als bedoeling te laten zien hoe prettig deze BH's en bikini's zitten, terwijl ze ook nog super modieus en stijlvol zijn.
Vergeet niet de vrouwen die reikhalzend (en een tikje jaloers uiteraard) uit kijken naar de shows van Victoria's Secret.

muntdrop schreef:Grappig, ik zie hem toch echt wel regelmatig voorbijkomen![]()
Maar dan vraag ik me alsnog af waarom zo'n groot percentage een verkeerde maat draagt. Of zit die verkeerde maat dan eigenlijk toch wel goed?
Nouja het zal eigenlijk allemaal wel, zolang mijn bh maar goed zit kan het me eigenlijk niet zo heel veel schelen