In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:59

Yv_ schreef:
Jemig, wat een geklaag :=. Die 3 dagen dat het écht warm is hier in Nederland...
Iédereen heeft het warm...

Ik zou zooooo graag willen dat het mogelijk was om van lichaam te ruilen voor 1 dag! Dan liet ik mensen zoals jij eens ervaren hoe mijn lijf reageert op temperaturen boven 20 graden. Dan piep je wel anders hoor! Dit zijn gemiddels 85 dagen per jaar, dus heel wat meer dan 3.

Laat ons hier toch lekker klagen! Wat is dat toch met al die zonneliefhebbers? In de winter mag je niet blij zijn want het is te koud en in de zomer mag je niet klagen want het is toch zooooo lekker! Echt, pleur op met zn allen en ga iemand lastig vallen zonder rothumeur door dit kloteweer.

Berdien

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:04

Er is inderdaad wel een verschil tussen het warm hebben en fysiek last hebben van de warmte.

Gisteren vond ik het nog wel mee vallen, maar ik heb dan ook van 8-17 in een kantoor met airco gezeten, daarna kalmpjes naar huis gefietst en thuis ook niet al te veel gedaan. Vanochtend vond ik het al erg warm, nu is het goed bewolkt en het waaaaait als een malle. Maar goed ook, ik heb vanmiddag les en onze bak ligt vól in de zon %)

Ik ga in september (onder andere) naar Vegas en ik hóóp maar dat het daar dan niet zo heet is :=

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:05

Zulke warmte als gisteren vind ik ook verschrikkelijk, en dan in een auto zonder airco en nog in de file staan ook. Dan word ik echt bijna spaans benauwd, die plak warmte bah.

Lekker weer vind ik best fijn, maar benauwdheid boven de 25 graden, nee liever niet.

Wat dat betreft ben ik wel een genieter van een lekker buitje na zo'n benauwde dag, maar met lekkere vrieskou vanaf 0 maak je me ook erg blij :)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:06

Hier nog iemand! Ik kan er echt niet goed tegen... negeren gaat me ook niet zo goed af, ik ben best veel buiten in de hoop dat ik er gewoon aan wen hahaha... al lijkt dat niet zo goed te werken :(

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:10

Precies, ik zou willen dat ik het alleen maar warm heb. Maar ik blaas op als een zwangere, ben misselijk, duizelig en kan dus ook niks doen dan hyperventilerend liggen wachten tot het voorbij is. Met een beetje pech breekt er nog een migraineaanval door mn medicatie heen. Ik verbrand al in de schaduw in 10 min, door mn zweten en zonnebrandspul vinden alle insecten mij een heerlijk hapje...
En dan heb je dus continu te maken met mensen die vinden dat je niet mag klagen want het is toch zulk lekker weeheeeer! Zelfs in dit soort topics, waar godzijdank meer lotgenoten zijn die het echt vreselijk vinden, komen die lui binnen vallen om je de mond te snoeren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:11

Gisteren had ik het ook zwaar hoor! Zolang ik op de bank hing, volledig uitgespreid, kamerjas open, ging het nog wel. Maar zelfs een gesprek voeren aan de telefoon was teveel, de straaltjes liepen langs m'n kop :')
Het enige dat ik verder heb gedaan is een wasje draaien en de afwas :')

En mensen die geen last hebben van de hitte kunnen dit topic toch gewoon overslaan, snap echt niet wat jullie hier komen wijzen vanuit jullie ivoren toren!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:23

Mij hoor je niet zeggen dat je niet mág kagen hoor :=.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:24

Maar wat doe je hier als je het alleen maar een beetje warm hebt?

Nog een tip voor de mensen die duizelig, ziek, etc worden: drink water met electrolyten. makkelijk zelf te maken van 6 tl suiker op een liter water, dat helpt al flink. Verder kun je bij de drogist ORS kopen. Manlief heeft voor mij een mix gemaakt van zout, suiker, kalium, calcium en magnesium.
Nu tijdens de zwangerschap heb ik sowieso al last van hartkloppingen, maar op dagen dat ik les moet geven in de volle zon en 24km fiets, kan m'n lijf dat niet meer aan met alleen maar water en eten. Die electrolyten zijn echt life savers op zulke momenten, voelde me weer helemaal het vrouwtje!
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 05-07-14 12:27, in het totaal 2 keer bewerkt

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:26

Oooohh ruilen?? :+

Ik kan juist zó ontzettend slecht tegen kou ! Wat dat betreft ben ik echt koudbloedig :')
Hoe warm ik mij ook aankleed ik heb het al-tijd koud, vreselijk :brr:

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:29

phormicola schreef:
Maar wat doe je hier als je het alleen maar een beetje warm hebt?

Nog een tip voor de mensen die duizelig, ziek, etc worden: drink water met electrolyten. makkelijk zelf te maken van 6 tl suiker op een liter water, dat helpt al flink. Verder kun je bij de drogist ORS kopen. Manlief heeft voor mij een mix gemaakt van zout, suiker, kalium, calcium en magnesium.
Nu tijdens de zwangerschap heb ik sowieso al last van hartkloppingen, maar op dagen dat ik les moet geven in de volle zon en 24km fiets, kan m'n lijf dat niet meer aan met alleen maar water en eten. Die electrolyten zijn echt life savers op zulke momenten, voelde me weer helemaal het vrouwtje!

Die ga ik onthouden !!!!
Ik ben echt heel vaak duizelig en beroerd elke dag weer. Bedankt !! *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:32

Werkt als een tierelier :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:35

Water met elektrolyten, suikers en zout zorgen ervoor dat ik niet van mn stokkie ga, dus dat is zeker een goede tip. Ik leef nu op chips, ranja en sportdrank zo ongeveer.

Yv_ schreef:
Mij hoor je niet zeggen dat je niet mág kagen hoor :=.

Waarom kom je dan hier zo'n opmerking plaatsen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:38

Ik gebruikte de electrolyten voornamelijk omdat ik water bleef drinken, maar het gevoel bleef houden dat ik aan het uitdrogen was. Dat het me ook van m'n duizeligheid en hartkloppingen zou helpen was een hele fijne verrassing :D

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:45

Ooh wat ben ik blij dat er meer mensen zijn die zoveel last hebben van dat vieze warme Nederlandse weer! Ik vond t gister echt vies warm, kwam om 0:00 uit t werk en was zo blij dat het regende. Helaas was t van die warme regen en was er ook nog zo'n zwoele wind.. Een echte domper.

wat ik wel eens doe is heet douchen en bouillon drinken. Zit er wel over na te denken om een airco te kopen, lijkt me echt heerlijk!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:46

phormicola schreef:
Ik gebruikte de electrolyten voornamelijk omdat ik water bleef drinken, maar het gevoel bleef houden dat ik aan het uitdrogen was. Dat het me ook van m'n duizeligheid en hartkloppingen zou helpen was een hele fijne verrassing :D

misschien een gekke vraag, maar hoe maakt je man die mix?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:49

Hij maakt het in een vijzel met Dextro, gewoon zeezout, Losalt (zit kalium in) en dan een tablet calcium/magnesium/zink. Dit deed hij in een bakje met een theelepel en als ik naar word doe ik 1.5-2tl ervan in een flesje water, schudden en drinken maar.
Trouwens niet te zuipen, maar gewoon even neus dicht :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:01

phormicola schreef:

Hier precies hetzelfde probleem !!!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:08

Hee lotgenoten! :D Ik kan echt niks meer als het warm is, ben gisteren maar de halve dag in de kelder gaan zitten. Ik word ook echt gelukkig van regen trouwens haha

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:09

phormicola schreef:
Hij maakt het in een vijzel met Dextro, gewoon zeezout, Losalt (zit kalium in) en dan een tablet calcium/magnesium/zink. Dit deed hij in een bakje met een theelepel en als ik naar word doe ik 1.5-2tl ervan in een flesje water, schudden en drinken maar.
Trouwens niet te zuipen, maar gewoon even neus dicht :+

Ik ga dit ook maar eens testen denk ik.
Ik ken ook het gevoel van dorst houden, ongeacht hoeveel water je drinkt. Met zulke dagen drink ik bewust weinig water want dan blijf ik aan de gang. Drinken waar suikers of elektrolyten in zitten werken vele malen beter. Zal bij mij ook komen door gebrek aan eten want vast voedsel lukt haast niet met echt hete dagen. Nog nooit aan gedacht om zo'n tablet mg/ca/zn toe te voegen maar dat klinkt verstandig!

Ik heb ooit een keer echt teveel water gedronken en jemig wat wordt je daar beroerd van! Was op een festival met 30 graden en brandende zon. Ik had in twee uurtjes zes liter weggewerkt omdat de dorst maar bleef en de koele slokjes water me iets afkoelden. Maar toen plaste ik puur water, werd vreselijk slap, duizelig en misselijk. Voor mij dus geen liters water meer sindsdien!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:10

don110 schreef:
Hier nog iemand, kan echt niet tegen hitte. :') Verbrand dan weer totaal niet snel, maar kan alleen in de zon liggen als ik water heb waar ik in kan springen. :P Anders trek ik het echt niet haha.

Winter maak je mij ook 't gelukkigst mee. <3 :)

Dit inderdaad.
Ik vind een beetje zon best lekker, maar als het boven de 25 graden uitkomt trek ik het niet zonder een zwembad erbij

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:14

Oeh ja Zwerte, watervergiftiging, erg gevaarlijk! Ik heb dat ook een keer gehad tijdens het lesgeven. Heb me maar weinig zo beroerd gevoeld!
De calcium en magnesium maken de electrolyten wat completer. Een makkelijkere optie is sportwater, volgens mij van dezelfde fabrikant als AA. Hier zit dan weer geen suiker in, voor degenen die daar niet teeen kunnen.

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:14

phormicola schreef:
Gisteren had ik het ook zwaar hoor! Zolang ik op de bank hing, volledig uitgespreid, kamerjas open,

kamerjas open??!! :\ ik zou terstond nudist kunnen worden door zulke dagen!

Ik kom ook nog effe lekker klagen hoor!
Om zeven uur thuisgekomen van een lange lange dag staan in de winkel. Mijn benen zijn opgezwollen als van ene oedeem hebbende opoe. M'n voeten gewoon als kussentjes boven m'n schoenen uitgeperst ;(
Ik kwam vanmorgen binnen, zei mijn collega... jij bent lekker 'intens' opgemaakt :+ Ja! Dan kan ik tenminste de helft eraf zweten zonder weer opnieuw te hoeven beginnen!! Er zat vanmiddag dus idd geen fluit meer op. Goeie reclame voor de parfumerie waar ik werk -O-

En inderdaad, het gestel van sommige (en ik denk stiekem best wel veel) mensen, kunnen die temperaturen gewoon niet aan. En kunnen erg naar en zelfs ziek worden! Ik ben blij met dit topic hoor, want ergens anders word je al snel als een klagende zeurkous weggezet.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:02

Zwerte schreef:
Laat ons hier toch lekker klagen! Wat is dat toch met al die zonneliefhebbers? In de winter mag je niet blij zijn want het is te koud en in de zomer mag je niet klagen want het is toch zooooo lekker! Echt, pleur op met zn allen en ga iemand lastig vallen zonder rothumeur door dit kloteweer.

_/-\o_
Helemaal mee eens! En als je dan in de winter terug 'zeurt' dat men zich niet zo moet aanstellen want het is maar 3 dagen winter dan heb je blijkbaar het hele leven niet begrepen. Want koude tenen, een laagje sneeuw en wat fris vriesweer is veel erger dan echt ziek worden van warmte 8)7 .
En zo moeilijk is het niet om te snappen dat mensen verschillend reageren op weer. Een vriendin van mij kan totaal niet tegen kou. Hetzelfde wat ik heb maar dan andersom, zeg maar. Maar die kan dan wel in een deuk liggen als ik door de sneeuw kom aangehuppeld en dan ben ik een klein beetje minder sjaggie als ik zie dat zij van warm weer helemaal bijkomt. En we stuurden elkaar gewoon naar huis als we zagen dat de ander raar uit de ogen ging kijken en dan was het ook niet 'Joh, stel je niet aan want het is maar 3 dagen warm/koud' maar gewoon 'Jij gaat nú naar huis om bij te komen en ik doe de paarden verder wel, mijn weer, mijn feessie'.

Overigens goeie tip over die DIY electrolytendrankjes! +:)+ Ik koop meestal zo'n grote bus Isostar die je zelf moet mengen met water. En bij gebrek aan beter gewone sportdrankjes. Merk echt wel het verschil met alleen water.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:21

Ik vind het niet zo gek dat mensen last van de warmte kunnen ervaren. In warme landen leeft men er ook naar. Winkels zijn vaak alleen in de ochtend tot 12 open en daarna pas om 17 uur weer tot laat in de avond. Evenals het eten wat men daar laat op de avond pas doet. Siësta komt niet voor niks uit de tropen!!

Wij doen gewoon wat wij elke dag de hele dag doen zo ook bij 30 graden! vergeten dan wel eens dat je lichaam sneller uitgeput raakt, drinken te weinig en pakken geen rust.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:40

Ook vandaag weer véél te warm.Het is gewoon 25 graden in de schaduw!
In de zon ist écht niet te harden.Gelukkig morgen weer heerlijke koele regen.