Anesthesisten hier? Paar vraagjes over narcose...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Anesthesisten hier? Paar vraagjes over narcose...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 18:28

Dankjewel Tallie1979! Altijd fijn om zulke lieve en geruststellende berichtjes te lezen!

Alchocol drink ik nooit (Door mn fobie doe ik dat niet) eten doe ik ook niet meer na morgen 20.00 denk ik.. En ik probeer zo rustig mogelijk te blijven..
En dan maar hopen op het beste!
Voor ik het weet is het achter de rug! (Toch? :P )

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:35

Wil je een geruststellend verhaal horen?

Ik ben afgelopen woensdag voor het eerst in mijn leven geopereerd.
Ik werd om kwart voor 12 de operatiekamer ingereden en om kwart voor 2 werd ik weer wakker alsof ik gewoon lekker geslapen had!

Ik hoorde iemand in de verte roepen, ik werd wakker en een half uurtje later zat ik lekker aan de koffie en een broodje. Om half 3 had ik mijn kleren weer aan was ik naar het toilet geweest en toen moest ik wachten op de chirurg. Die kwam om 4 uur vertellen dat alles goed is gegaan en om kwart over 4 liep ik t ziekenhuis uit.

Het is mij echt 100% meegevallen. Ik was zelfs wakkerder en meer uitgeslapen dan mijn vriend die natuurlijk in de spanning had gezeten haha.

Ik mocht 8 uur van te voren niet eten en drie uur van te voren niet meer drinken. Dit is zodat je maag leeg is en er tijdens je narcose niets omhoog kan komen in je longen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 00:38

AmvBeek: Fijn om te horen :)

Hier hebben de zenuwen ineens toegeslagen! Ik lig al 2 uur in bed en ben bloednerveus! kan echt niet slapen..
Al ontspanningsoefeningen gedaan, gelezen, aan leuke dingen gedacht, muziek geluisterd.. Maar de zenuwen zijn me goed de baas :(

Hopelijk val ik ergens vannacht nog in slaap...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 01:09

Heel veel succes, ik denk dat het je wel mee gaat vallen.
Ik ben vorig jaar onder narcose geweest en ik was zo verschrikkelijk zenuwachtig. Ik heb een dag niks gegeten, ik was al langer dan 24 uur wakker en voordat ik het wist lag ik in narcose en was ik eruit..
Ik voelde me een beetje duf maar ben lekker op bed gaan liggen en ben totaal niet misselijk geweest.
Ik duim voor je dat alles goed gaat en laat het ons weten natuurlijk!! :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:40

Heel veel sterkte voor morgen Naamloos :(:) and try to keep cool ...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 09:13

_lies_: Haha nou ik ga jou achterna denk ik.. Volgens mij doe ik vannacht ook geen oog dicht! En ik moet nu VERPLICHT van mezelf 1 broodje eten. Maar het liefst eet ik niks... Krijg volgens mij geen hap door mn keel! Maargoed... over 24u slaap ik, of ben ik zelf al bij (hopelijk) en dan is alles achter de rug!
Dankjewel voor je berichtje!

Ditano: Dankjewel!! Lief van je!

Vannacht uiteindelijk ik gok hooguit 3uur geslapen.. Kreeg gewoon een paniekaanval erbij. Zo gestressed en bang ben ik. Nu ook nog op en top zenuwen.
Was zelfs in staat vannacht om ziekenhuis te bellen en het te annuleren! Maar niet gedaan uiteraard.
Alleen helpt het niet dat mn moeder nu zegt: Je hoeft maar 1 telefoontje te geven en de operatie gaat niet door.. Als je het niet wilt, moet je het niet doen.. (Zo fout dat ze dat nu zegt nu ik zo bang ben.)
Maar ik ga gewoon doorzetten! Als het morgen achter de rug is ben ik 'blij'

En nu ga ik mn broodje proberen naar binnen te werken..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:02

Ik was ook heel zenuwachtig maar ik zei constant tegen mezelf ; ze maken je beter Joyce of wil je pijn blijven houden??
Achteraf is de hele operatie me meegevallen en was het ook hard nodig, vervelende is dat het andere armpje ook moet!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:08

Succes morgen!

Kleine tip nog, mocht je je toch wat woozy voelen, lekker gaan slapen. De narcose heeft tijd nodig om helemaal uit je lichaam te raken en dan is het vaak het beste om dit gewoon slapend te laten gebeuren.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:26

Herkenbaar,
Heb de laatste 2 nachten ook nauwelijks geslapen en zelfs toen ze me de operatiezaal
binnenreden zei ik nog tegen de gyn;'kan ik nog afblazen'.
Ze zei al 'na de lange weg die we hebben afgelegd?
Ja...was er al ruim 4 maand mee bezig....dus toch maar niet....maar stond wel op het punt om.
Je moe idd maar zo denken,je bent straks van alles af.
Komt goed!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:45

Naamloos1 schreef:
_lies_: Haha nou ik ga jou achterna denk ik.. Volgens mij doe ik vannacht ook geen oog dicht! En ik moet nu VERPLICHT van mezelf 1 broodje eten. Maar het liefst eet ik niks... Krijg volgens mij geen hap door mn keel! Maargoed... over 24u slaap ik, of ben ik zelf al bij (hopelijk) en dan is alles achter de rug!
Dankjewel voor je berichtje!

Ditano: Dankjewel!! Lief van je!

Vannacht uiteindelijk ik gok hooguit 3uur geslapen.. Kreeg gewoon een paniekaanval erbij. Zo gestressed en bang ben ik. Nu ook nog op en top zenuwen.
Was zelfs in staat vannacht om ziekenhuis te bellen en het te annuleren! Maar niet gedaan uiteraard.
Alleen helpt het niet dat mn moeder nu zegt: Je hoeft maar 1 telefoontje te geven en de operatie gaat niet door.. Als je het niet wilt, moet je het niet doen.. (Zo fout dat ze dat nu zegt nu ik zo bang ben.)
Maar ik ga gewoon doorzetten! Als het morgen achter de rug is ben ik 'blij'

En nu ga ik mn broodje proberen naar binnen te werken..

Weet je, achteraf zal je er echt blij mee zijn!

Ik ben 23 april geopereerd aan mijn neus. Via de open techniek (echt horror) ik heb een aantal dagen echt pijn gehad. Heel mijn gezicht was dik en opgezwollen, kon bijna niet uit mijn ogen kijken en ademen kon alleen door mijn mond omdat ik 5 dagen tampons in mijn neus heb gehad. Daarbij heb ik de spalk tot afgelopen dinsdag op mijn neus gehad.

Mijn neus is nog dik, gevoelig, maar het resultaat!!!! Ik heb boor het eerst in 34 jaar lucht! Ik heb het niet benauwd meer!

Ik ben het al vergeten dat ik 4 dagen erbij heb gelopen alsof ik een aanvaring had gehad met een bokser! Het was het waard!

Het komt wel goed met je meis! Echt, echt waar. En ja, het is doodeng! De dokter weet wat hij doet! Ik liep de avond voor mijn operatie ook rond als een zombie, de dag zelf was ik behoorlijk gestressed. Ik heb dit aangegeven bij de intake. Ik ben om 14.15 de operatiekamer ingereden en was om 19.00 bij mijn moeder thuis. Ik werd wakker om 16.30 en vroeg een kwartier later om een ijsje, welke ik ook onbeperkt heb gekregen. (Voordeel van de ingreep aan je gezicht, je mag veel ijs eten, haha! :D ) Honger had ik niet, wel dorst. Dus ik heb ijswater gekregen en toen ik vroeg om vla, kreeg ik dit ook.

Zodra je wakker bent, kan je beginnen met het drinken van water en als dit goed gaat, krijg je een boterham of beschuitje. :)

Ze gaan echt goed voor je zorgen hoor! :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 17:00

Dankjewel Tallie1979! :)

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:39

Succes morgen!

Het valt allemaal best mee en nadien ben je blij dat je het gedaan hebt!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 19:46

Dankjewel! Net het laatste gegeten en gedronken. Straks alleen nog een slokje water bij tanden poetsen.. En dan hopen dat ik vannacht een beetje kan slapen!

Zodra ik morgen weer goed bij ben, dan laat ik het hier weten!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:45

Veel succes en sterkte morgen, we zullen aan je denken! Morgenavond heb je het achter de rug en ben je er helemaal vanaf!

Jee, Tallie, 5 dagen met die rot-tampons in je neus :oo ? Wow, ik was na één nacht al zo ongelooflijk blij dat die krengen eruit mochten! (Al spoot het bloed er in eerste instantie in een straal uit :D . Gelukkig was dat met medicatie te verhelpen.) Door die tampons werden de traanbuizen bovenin de neus dichtgedrukt, waardoor mijn ogen knalrood bleven en ik eruit zag alsof ik continu aan het huilen was. Naast dat ik op Miss Piggy leek met die tampons in mijn neus (en zo'n stom snorretje onder de neus gebonden, geen porem :') ).

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:44

Veel succes morgen! Niet te veel zorgen maken, het komt gewoon goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:45

Heel erg veel succes morgen, zet m op! Komt helemaal goed!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:49

Sterkte morgen!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:04

Heel veel succes morgen ts! Was vergeten te vertellen dat je aan iets moois moet denken voor je onder narcose gaat. Ervaring heeft geleerd dat je er dan ook vaak over gaat dromen en heel relaxed wakker wordt! 8-)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 06:47

Succes vandaag, proberen te ontspannen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 06:57

Succes vandaag!! Je kunt het!!
Het gaat heus wel meevallen.

Doe je best!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:00

Succes vandaag!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:50

Gwen schreef:
Veel succes en sterkte morgen, we zullen aan je denken! Morgenavond heb je het achter de rug en ben je er helemaal vanaf!

Jee, Tallie, 5 dagen met die rot-tampons in je neus :oo ? Wow, ik was na één nacht al zo ongelooflijk blij dat die krengen eruit mochten! (Al spoot het bloed er in eerste instantie in een straal uit :D . Gelukkig was dat met medicatie te verhelpen.) Door die tampons werden de traanbuizen bovenin de neus dichtgedrukt, waardoor mijn ogen knalrood bleven en ik eruit zag alsof ik continu aan het huilen was. Naast dat ik op Miss Piggy leek met die tampons in mijn neus (en zo'n stom snorretje onder de neus gebonden, geen porem :') ).

Yep, 5 dagen! Wat een ellende! :') en bijna 2 weken met de spalk. Mijn arts heeft ook wel heel veel gedaan, denk dat dat het is!

TS, sterkte meis! Zal aan je denken!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:46

ik hoop dat alles goed gegaan is

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:28

Hoe is het nu met je TS?
Alles goed gegaan?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:38

Ik hoop dat je angst voor niks bleek te zijn, TS, en dat de operatie verder geslaagd is :) . Voel je niet verplicht je hier te 'melden' voordat je je goed genoeg voelt!

Tallie, dan heb ik maar geluk dat het alleen om de slijmvliezen ging :)) . Mijn fysiotherapeute is ook drie keer aan de neus geholpen, en ook zij liep 5 dagen met die tampons omdat het om zwaardere/meerdere ingrepen ging. Tegen de tijd dat de tampons er dan uitmogen is het veel meer aangekoekt, auwie := .