Yoga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:49

Nog steeds geen mails ontvangen, dus ik ga gewoon vandaag beginnen via t youtubekanaal
Heb de eerste les al even grof bekeken en die moet prima te doen zijn op een deken op de grond denk ik zo..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:01

Ik doe m ook met een deken op de grond, zou vanavond eigenlijk yoga hebben maar moet ergens anders naartoe, dus kan mijn matje ook niet meenemen. Yogaspot is gewoon voor de pjoet, zal zo eens kijken of het fotowaardig is hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:06

Ja ik moet echt een deken onder mijn handen hebben omdat de botten in mijn handpalmen anders erg pijn gaan doen :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:30

Gaat vanzelf over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:32

Nee bij mij niet, komt door de artrose in de polsen. :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:11

Ik heb er de badmat onder moeten leggen, anders ging ik glijden. Geen fotomateriaal dus hahaha! Maar net wel dag 2 gedaan.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 14:55

Iolanthe schreef:
IK heb net dag 2 gedaan, het zwaarste vind ik toch wel die positie (hij heeft een naam, maar die heb ik niet verstaan :o ), waarbij je een driehoek maakt van je benen, je rug en armen en de mat. Ik snap niet hoe zij haar rug en armen op één rechte lijn krijgt én haar voeten plat! Daar zal ik dus nog heel veel moeten op oefenen :)

Probeer je heupen wat meer naar het plafond te duwen. In het begin hoef je ook nier met je voeten plat hoor! Niet teveel gewicht op je handen houden, verplaats het gewicht naar achteren, en je schouders weg van je oren, ontspannen.
Ik krijg m'n hielen nu bijna plat, heel soms aan het eind lukt het, maar niks forceren!

Mijn mailtjes komen altijd om 12 uur 's middags aan, dat is ook de tijd dat ik me aangemeld heb op de eerste dag.
Kijk ook even in je spam als je ze niet krijgt!

Vlak na het eten lukt mij ok niet hoor! Aangeraden is altijd om 4 uur tussen je laatste maal en je yoga sessie hebt. Ik doe het altijd als ik wakker ben, en dan weer voor het eten, of vlak voordat ik op bed ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:08

Ik begin de dag met een of twee zonnegroeten, even lekker opgerekt en warm voor ik de deur uit ga :) de hem nu nog op tapijt, moet nog even een goed matje halen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:14

Ik vind een goed matje echt een wezenlijk verschil maken. Eerst gebruikte ik in de sportschool zo'n fitnessmatje maar die zijn echt te klein als je zelf 1m81 bent met lange benen :+. Nu heb ik eentje van yogashop.nl. Lekker stroef en dus veel grip en heel lang, dat oefent zoveel fijner :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:15

Ja ik wil voor mijzelf nog eens een goede dikke hebben, dan heb ik hopelijk minder last van de polsen :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:56

@Plien: Bekend probleem inderdaad. Mijn matje is ook bijna altijd te kort. Als ik het blijf doen, ga ik ook op zoek naar een langere mat.

@Jans: Als je geen dikke kunt vinden, zou je het ook kunnen uitproberen met 2 matjes. Dankzij de antislip gaan ze meestal toch niet glijden ;-)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:29

Dankje voor de tips :)

Ik yoga altijd meteen als ik opgestaan ben, heerlijk om dan alles te rekken te kraken :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:17

Ik krijg ook om 12 en 1 uur 's nachts 2 lessen achterelkaar en dan weer een dag niet.
Vanavond les 5 eens proberen. Na de yoga blijf ik altijd minstens 15 minuten meditatie doe, soms well langer. Een bodyscan is ook fijn, elk deeltje van je lichaam proberen op te merken en te ontspannen. Na de yoga is het vooral fijn te observeren wat er in je lichaam gebeurt, doorbloeding, ontspanning etc. Af en toe overdag ook wat momentjes mindfulness ingebouwd, brengt je tot rust :)

ik heb een fijn matje ooit gekregen bij een abonnement op yoga magazine

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:00

Apart dat jullie 2 lessen na elkaar krijgen. Bij mij komt iedere ochtend tussen 2 en 3 gewoon de les van vandaag binnen vallen.

@Bootsiebob: Dat klinkt inderdaad heel fijn. Ik vergeet het vaak om te mediteren.

Trouwens, weet iemand nog fijne oefeningen om je hoofdpijn te laten zakken?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:36

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:05

Thanks! Die website ziet er goed uit inderdaad! Ik zal er eens naar kijken!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:06

Bootsiebob fijne website!
Ik geloof dat ik echt al verschil begin te merken in mijn nek nu ik een paar dagen yoga gedaan heb. Heb vaak last van hoofdpijn du eens kijken of het echt werkt. Denk dat het in ieder geval al een hoop gaat schelen!
Mijn 30day lessen komen overigens ook nog fijn elke nacht tussen 2 en 3 binnen. Doe het meestal s avonds, maar wil morgenvroeg ook sowieso al eens de zonnegroet doen.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:50

Leuke site Bootsiebob!

Ik ga mezelf toch alvast trakteren op een yogamat. Ook ik merk namelijk nu al zoveel resultaat! Voor het eerst sinds een jaar heb ik een dag lang geen enkele steek in mijn benen gehad :D Of het volledig door de yoga komt weet ik natuurlijk niet zeker, maar het rekken, strekken en stabiliteitsoefeningen doen zal zeker geholpen hebben!
Natuurlijk blijf ik wel een student, dus ik ga voor een budget matje :+ Via sportbay kan ik (met kortingscode) een van deze twee matjes voor 7,50 incl. verzendkosten kopen:

https://sportbay.nl/nl/pr/Yoga-fitness-mat/457
https://sportbay.nl/nl/pr/pvc-yogamat-6mm/927

Ze zijn beide 173 x 60 cm, maar de ene is 5 cm dik en de ander 6 cm dik. Zou die ene millimeter iets uitmaken?

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 01:44

Ik ga me ook meteen inschrijven. Ik doe zelf aan critical alignment yoga, dat is vooral fijn om wat meer ruimte in een stijve rug te krijgen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:20

Ik wou net terug een sessie doen, maar de mails zijn nog niet binnen -O- Terwijl ik normaal vannacht de 4de en de 5de gehad moest hebben.
Dan ga ik nu maar zwemmen, en vanavond misschien nog yoga :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:07

Gewoon even in een eerdere mail kijken, dan kun je zo in de database en kun je alle filmpjes vinden! :D

Gisteren weer yogales gehad. Ik merkte toen pas echt dat ik veel moeite had om de (behoorlijk stressvolle) dag los te laten! En bij de laatste ontspanning kwam ineens het beeld in mijn hoofd van hoe de zolderkamer van ons nieuwe huis er uit moet komen te zien :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:08

Haha, slim! Had ik niet aan gedacht :o
Nou ja, het zwemmen was ook leuk, ik merk wel dat mijn spieren de laatste dagen meer hebben moeten werken dan anders, dus dat lijkt me een goed teken :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 11:16

Haha, Brit, had die zolderkamer een yoga-inrichting?

Ik zou voor 6 MM gaan Irlijn! :j
(of misschien omdat ze zo goedkoop zijn, 2 van 5mm, dan kan je zien wat je fijner vind :), en zelfs op je oefeningen aanpassen :) )

Iolante: lijkt mij idd een goed teken. Ik voel me altijd zo sterk en lenig na yoga, ook al ben ik dat niet altijd :P, het voelt zo fijn :)

Bootsiebob, wauw wat knap dat je zo lang kan mediteren. Na mijn yoga presteer ik het vaak om dat een hele 5 minuten vol te houden, langer lukt echt niet. Zonder yoga is het mij nog nooit echt gelukt.

Inge Aryn, wat doe je met dat soort yoga?

Wat gek dat jullie die mailtjes zo onrgelmatig krijgen! Ik krijg ze elke dag (vandaag de laatste dag!) op dezelfde tijd. Vandaag de laatste dag van mijn 30 dagen, maar begin gewoon weer opnieuw. Wel vind ik op sommige dagen 15 minuten te kort, dus knoop ik er zelf nog een stukje achteraan.

Vanochtend pigeon pose in mijn vaste ochtend routine geplakt, en ook frog pose erbij gedaan. Dat zijn mijn nieuwe uitdagingen voor deze maand :).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:32

Haha ja 'toevallig' wel een beetje Kehdra!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:33

Hoe bevalt de Frog pose Kehdra?

Ik ga morgen in Frankrijk eens kijken of ze daar een matje hebben liggen bij de winkels