AmoorM schreef:spotterick schreef:Pff dit is z'n moeilijk onderwerp eigenlijk. Sommige mensen voelen zich gewoon goed ookal zijn ze een pontje meer.
maar als ik rondkijk, iemand die op een paar plakjes kipfile leeft op een dag, om maar af te vallen omdat dit hoort volgens de meerderheid aan mensen. Zo ook een klasgenoot van 180 die 70 weegt en obesitas pillen slikt omdat iedereen maar vind dat ze mager moeten zijn. Vroeger was het ook normaal als je mollig was, dik is anders maar toen waren ze ook niet graad mager, wat tegenwoordig wel moet want je mag het liefst geen gram vet hebben..
terwijl je ook weer vet nodig hebt om je organen te beschermen.. Dusja net is allemaal maar krom. En niemand is perfect, ik vind ook niet dat je moet verwachten dat je perfect moet zijn
Hoe kom je daar bij?
Iedereen doet tegenwoordig moeilijk over over gewicht en plagen pesten mensen ermee. Ze lopen ze meestal af te "kraken" (misschien een te groot woord).
niet op die manier afvallen maar afvallen in het algemeen. Dat mensen soms zo wanhopig worden om af te vallen dat ze daar op gaan leven. Zodat ze niet meer over hun gewicht worden aangesproken.
)
(sowieso vind ik het nogal apart dat mensen dat zomaar zeggen!)
. Ik heb er ook heel lang niet echt het nut van ingezien waarom ik daar iets aan zou doen. Ik snoepte gewoon graag, gaf me voldoening om zo'n lekkere bak frieten of soms zelfs gewoon een heel pak chocolade naar binnen te schrokken. Héérlijk. Daarnaast heb ik nooit "last" van mijn omgeving gehad. Omdat ik ook voornamelijk kleren droeg waarbij ik mijn overtollige kilo's redelijk goed mee wist te verbergen. Als ik tegen mensen zei dat ik wel een paar kilo zou kwijt moeten kreeg ik vaak alleen zo'n twijfelende blik van "mwah, zo erg is het bij jouw toch niet" terug. Maar mensen die mij in mijn "niet-camouflagekleren" zien zoals mijn ouders zagen wel dat het toch wel de verkeerde kant opging 
weet je ook hoe het komt? Slechte stofwisseling oid?
Wil ik nog even het BMI aan toevoegen. Dat is een erg algemene richtlijn en niet iets waar je je aan vast moet klampen. Vetpercentage is veel belangrijker en juister.