Weet iemand een goede in de omgeving van utrecht? Ik wil er best iets verder voor reizen maar ik hoor graag ervaringen van mensen.
Mijn moeder heeft bij een osteopaat gelopen wat echt niets geholpen heeft en ze zei ook dat het geen fijn iemand was dus die valt af.. Ik ben opzoek naar meerdere verschillende!
Gisteren voor het eerst geweest. Rug voelt al een stuk beter alleen beter om nog even niet te rijden. Ik ga het proberen, stappen mocht eventueel wel. Over 2 weken weer terug of eerder als ik toch veel last blijf houden. Ik ben benieuwd!
Ben weer te grazen genomen door de manueel therapeut. Hopen dat t nu beter gaat, volgende week nog wel terug.
Kamy
Geplaatst: 20-01-15 14:27
Joolien, wat doet een manueel therapeut dan?
Britt_Sisi
Geplaatst: 20-01-15 14:31
Mn broer had gisteren een afspraak bij de osteopaat, mn moeder was mee en kon heeel toevallig ook terrecht omdat er iemand uitviel en ze waren zo tevreden dat ik volgende week ook een afspraak heb staan! Edit; in lelystad dat wel haha
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 20-01-15 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 20-01-15 14:40
Kamy schreef:
Joolien, wat doet een manueel therapeut dan?
Die manipuleert vooral botten. Zet de boel weer recht, kraakt als t ware. Ik ben nu echt helemaal bekaf en moe, maar dat komt omdat de behandeling pittig was.
Kamy
Geplaatst: 20-01-15 21:42
Ok Joolien. Dank je. Ik loop nu al een tijdje bij de osteo. Ivm met name schouder/nek klachten aan 1 kant. Heb er geen blessure of ongeluk oid aan gehad. Maar wordt gezien als mijn "zwakke plek". De oorsprong zat in mijn bekken wat scheef vast zat. Daar heb ik eigenlijk nooit geen problemen meer mee. Maar die nek/schouder wel. Ik ben sinds nov weer 3x flink onder handen genomen door mijn osteo. En ik voel echt verbetering. Maar die schouder blijft maar zeuren. En uiteindelijk trekt die ook weer mijn nek vast waar ik weer hoofdpijn van krijg... Maar goed, de osteo zet ook botjes op zijn plek. Of hij "kraakt" weet ik niet. Maar ik zal eens met hem overleggen, hoe nu verder met die schouder
Ik ga vrijdag weer na een lange tijd niet te zijn geweest. Loop al 2 weken met hoofdpijn rond, en last van mijn rug. Sta daarbij ook weer gigantisch scheef en mijn bekken staat ook weer scheef.. dus vrijdag weer even langs
Anoniem
Geplaatst: 18-09-15 20:23
Wat is nou het verschil tussen een osteo en een chiro?
Ik loop al een jaar of 15 met nekklachten en ook lage rugklachten. Kom altijd bij de chiro(nu al tijd niet geweest). Vorig voorjaar heb ik een tijd bij fysio gelopen ivm ischias links. Maar blijf met rijden vooral, erg last houden van linker onderrug...
Ik ben van de week voor de eerste keer geweest. En nu 3 dagen later ben ik nog steeds een wrak met watten in m'n hoofd . Van de behandeling voelde ik bijna niks, maar een kwartier erna begon de koppijn/middenrifpijn (en de hik ).
Wel zegt ze iets met mijn pijn te kunnen, dus ik heb weer hoop!
@Darkchrystal: Brak zijn klopt, je lichaam moet zich namelijk weer 'herstellen' en is druk bezig met afvalstoffen te verwerken. Wat vond je er pittig aan? Daar ben ik wel benieuwd naar Is het voor herhaling vatbaar of ga je niet meer?
Anoniem
Geplaatst: 04-12-15 18:00
Ik ben drie keer geweest en merk geen verbetering. Herkenbaar? Nu had ik dat per email nagevraagd aan de osteo en krijg terug dat hij dat wel wil doornemen tijdens onze volgende afspraak. Twijfel ni, want die afspraak kost ook weer een bak geld en als ik tot nu toe niets merk...?
Ik ging in Nederland altijd naar Schrveningen voor orthomanuele therapie bij Dr Sickesz. Vanwege een dubbele fractuur in mijn nek mag er geen kracht op gezet worden zoals bij een kraker. Helaas ben ik al een aantal jaar geïmmigreerd en hebben ze die methode hier niet. Ik ben nu ernstig in twijfel of ik hier een orthopeed moet gaan opzoeken aangezien mijn oude klachten weer gaan opspelen.