Endometriose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:09

Mijn eerste menstruatie na de operatie was echt niet cool. Was echt zeer pijnlijk.

Gisteren intake gehad bij de IVF kliniek en over een week start ik al met injecties. Eerst prikken zodat ik tijdelijk in de overgang kom en daarna stimuleren. Ik kan me fijn verheugen op een hele boel prikken.

Maar het is voor het goede doel.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:47

CrazyCat schreef:
Mijn eerste menstruatie na de operatie was echt niet cool. Was echt zeer pijnlijk.

Gisteren intake gehad bij de IVF kliniek en over een week start ik al met injecties. Eerst prikken zodat ik tijdelijk in de overgang kom en daarna stimuleren. Ik kan me fijn verheugen op een hele boel prikken.

Inderdaad! En je bent het zo gewend dat het bij je dagelijkse dingen hoort.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:49

roosje78 schreef:
CrazyCat schreef:

Inderdaad! En je bent het zo gewend dat het bij je dagelijkse dingen hoort.

Ik heb vorig jaar m'n enkel gebroken en moest toen bloedverdunners spuiten elke dag. Alleen vele van deze spuiten moeten intramusculair en dat is pijnlijker en lastiger.
Ik heb alleen een beetje angst voor de bijwerkingen en vooral ook wat voor invloed die gaan hebben op mijn psoriasis.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:46

Hoi allemaal, laatst dit topic al helemaal door gespit en alles gelezen maar besloten niet te reageren.
Ik schrok van de heftige vormen die de meeste dames hier hebben!

Helaas zit endometriose bij ons de familie, mijn oma en moeder hebben het ook allebei.. Het schijnt dus erfelijk te zijn en ik heb helaas ook vrij veel voorkomende klachten die hierbij gepaard gaan.
Nu las ik hier ook pijnlijke schouders en heupen en dit heb ik ook al een hele poos al dacht ik dat het kwam door misschien een verkeerde houding.

Mijn eerste menstruatie dag is echt echt een hel, ik kan dan eigenlijk alleen maar opgerold liggen en in heftige gevallen helpt dat niet eens meer (ook is op mijn menstruatie echt geen pijl te trekken, het ergste is een half jaar dat er tussen heeft gezeten) Binnenkort moet ik dus voor onderzoeken naar het ziekenhuis, ik heb het vermoeden dat ik het wel heb vooral de klachten komen me zo bekend voor.. bij alles was ik hier lees denk ik, héy! Dat heb ik ook.
Vanaf mijn 18de denk ik dit al maar ik wil er nu maar eens voor laten onderzoeken zodat ik het ook weet en er evt wat aan kan doen. Waarschijnlijk mag ik op mijn 21ste verjaardag (woensdag) naar de eerste afspraak!

Ik wil iedereen die er zoveel last van heeft even een dikke knuffel geven! Lijkt me verschrikkelijk om het in zo'n erge mate te hebben! :(:)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:58

Welkom Anouk! Morgen zal ik uitgebreider reageren, maar ik wilde je nog wel succes en sterkte wensen voor morgen in het ziekenhuis. Kleine tip: laat je niet afschepen! Het duurt nl gemiddeld acht jaar om tot de diagnose endometriose te komen. Dus vraag gericht en zorg dat je je antwoorden krijgt!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:26

Zo, morgen werd bijna een week later :+

Hoe was je onderzoek, Anouk? Ben je wijzer geworden?

Hoe gaat het prikken, CrazyCat?

TammyVN: hoe gaat het nu met je? Nog veel last van je darmen?

@Leffroi: al naar de arts geweest? Wat ik doe op advies van mijn arts is: meteen de dag na het stoppen van de pil beginnen met slikken van pijnstillers, 8 paracetemol en 4 ibuprofen 400mg en dat verdelen over de dag. Dan kan ik het nog aardig uithouden. Misschien ook wat voor jou?

Heb je je operatie al gehad, Bobje26? Hoe is dat gegaan?

@PatriciaH: hoe gaat het met jouw herstel? Het ging toch vrij moeizaam, maar hoe staat het er nu bij?

Vorige week ontzettend veel spierpijn gehad en last van mijn benen/rug. Toch iets te veel hooi op mijn vork genomen :+ Ook had ik de pil te lang doorgeslikt en ik heb nu dus een bloeding. Misschien heeft hert met elkaar te maken? Maar goed, eigen schuld, dikke bult. Binnenkort dus maar weer een echt stopweek inplannen. Maar de wetenschap dat je twee dagen ziek op bed ligt, weerhoud me daar een beetje van :D

Leffroi

Re: Endometriose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:46

Roosje:

Nee, nog niet geweest. Ga nu eerst weer de pil wat strenger doorslikken (dus op tijd nieuwe halen :') ) en na mijn examen maar weer eens een check-up doen. Ik moet nog 2 maanden school en dan ben ik afgestudeerd. Vind ik op dit moment belangrijker. Ik weet immers wat ik heb en met de pil is het best goed uit te houden. Maar daarna ga ik wel heen hoor :D

Anouk! Succes komende woensdag. Ik heb de afspraken nooit zo dramatisch gevonden. De operatie's waren niet altijd even leuk, maar ook die geven alleen maar verlichting (althans, bij mij toch). Alvast gefeliciteerd, mijn mams is woensdag ook jarig haha. En niet af laten schepen hoor. Als de arts er niet over begint, er zelf over beginnen. Zeker omdat het in de familie voor komt. Bij mij heeft de diagnose slechts een half jaar geduurd en had er eerder nog nooit van gehoord.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 10:07

Hier nog steeds geen verbetering, maar we sukkelen gewoon door! Zaterdag een dagje weg geweest naar Indoor Brabant maar dat had ik beter niet kunnen doen. Kan niet meer op of neer, wel op mijn werk maar kan wel janken :o

Hier slik ik de pil altijd door, heel af en toe als ik te veel doorbraakbloedingen krijg stop ik maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:26

:(:) Niet leuk! Hopelijk trekt het iets bij vandaag voor je!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:01

Het prikken gaat goed heb er nu 4 gedaan. Na de laatste 2 had ik een paar opvliegers en ben wat moe, verder gaat het prima gelukkig, dank je.

Ik heb een blogje gemaakt waar ik mijn updates bij hou. Ik heb zelfs op verzoek een filmpje gemaakt van de eerste prik :D
http://our-ivf-journey.naturalgaits.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:09

Ik ga je volgen Crazycat!

ik heb waarschijnlijk de 30e mijn operatie (ik hoor het volgende week pas..)
Mijn arts heeft 4 maanden inlooptijd en bij jeugdige patienten wil ze zo snel mogelijk aan de gang dus als er een plekje uitvalt ben ik. :)

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:10

Sorry voor de late reactie! Helaas ging de afspraak niet door en ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt. We denken al heel lang dat ik het heb dus eigenlijk vind ik het niet heel belangrijk om er voor heen te gaan al is dat het natuurlijk wel!
Ik ben ook heel druk met school momenteel en ik denk dat ik even die periode uit wil houden en dan het onderzoek in gaan! Bedankt voor jullie tips!

Ik heb ook nog een tip, altans het helpt bij mij echt wonderbaarlijk goed. Ik was laatst op een party en dat ging over Energetyx en dat zijn van die magneet armbanden die schijnen te helpen als je ergens last van hebt. Ik was er heel sceptisch over en ging ook puur mee voor een vriendin van me. Ik vond een armband die ik wel gewoon heel erg mooi vond en ik was eigenlijk toch best benieuwd.
Eerlijk waar hij helpt! De eerste dag dat ik ongesteld ben is eigenlijk een grote hell en ik kan dan alleen maar opgerold op bed liggen.. En ik heb hem nu 2 'ongesteldheid periodes' om gehad en ik kan gewoon lopen! Wonderbaarlijk, bij mijn vriendin helpt hij bijvoorbeeld helemaal niet.. Dus het is heel erg persoonsverschillend maar ach je kan het altijd proberen!
Het is ook niet zo dat het mentaal is want echt ik heb alles al geprobeerd voor die pijnen en niks helpt, behalve dit! :-)

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:47

Ook ik kom nog even inbreken.... Vorige week mri gehad in Leuven, gisteren de uitslag.... Foute boel. Word volgende week donderdag met spoed geopereerd door prof. D'r. Meuleman in Leuven.
Zie er echt zwaar tegen op, maar dit gaat ook niet meer met d pijn....

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:28

Ai, nooit een fijn bericht. Maar 'gelukkig' is het niet dusdanig spoed dat je direct vanavond nog geopereerd wordt (denk ik dan maar weer) dus ik hoop voor je dat het mee valt! Geen leuk bericht in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:59

Jeetje Lieke das knap poedersuiker! :(

Heel veel sterkte alvast en rustig aan.. :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:03

Iedereen heel veel sterkte en succes!

Hier gaat het ook niet helemaal zoals ik zou willen.
Val van het ene in het ander...
Heb nu de nuvaring....ook weer bijwerkingen.
Heb al gezegd ik geef het een kans en anders maar zonder hormonen dan maar eens in de zoveel tijd onder het mes.
Waarop de gyn zei dat is een beslissing die je over je eigen lichaam maakt....

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 18:13

Is inderdaad erg balen, wel fijn dat het zo snel kan inderdaad.
Zie er alleen als een berg tegen op!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:48

Is zeker geen fijn bericht, maar je kan niet anders als het gewoon maar over je heen laten komen druk maken gaat je niet helpen.
Ik wens je iig heel veel sterkte.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:50

Dat hormonen gedoe was voor mij ook helemaal niks, ik heb iid de keuze gemaakt om het dan maar af te wachten, als ik weer last krijg ga ik wel weer naar de gyn.

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:12

Is er iemand hier bekend met dagelijks lucrin spuiten tegen de endo? Dus niet voor ivf?

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:20

Ik alleen de maandelijkse en 3 maanden spuit van Lucrin. Vind het geen fijne spuiten, zou ze niet dagelijks willen hebben :n

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 22:25

Had ze ook om de 3 maand. Vond het op zich wel mee vallen. Het prikte even een paar dagen, maar daarna nooit last van de prik zelf gehad. Denk niet dat ik ze elke dag zou willen hebben, maargoed die zullen denk ik ook wel anders aanvoelen?

VeniVidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:35

Ik heb nu de zoladex elke drie maanden, ook geen pretje. Schijnbaar kan lucrin beter gedoseerd worden zodat er minder bijwerkingen bij komen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:02

Van de lucrin had ik alleen last van opvliegers.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:05

Geen ervaring mee, maar lees wel op de facebook groep: endometrioselotgenoten veel over lucrin gebruik. Hele behulpzame ervaren mensen daar.