Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Waar ik altijd bang voor was, is gebeurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:13

Amoor, dat is juist heel goed dat je hem niet tegen heug en meug naar binnen stopt maar even bewaart. Ik zou alleen wel gaan kijken of je je witte bolletjes niet kunt vervangen door wat anders, al is het maar af en toe. Van wit brood kan ik heel veel eten zonder vol te worden. je zou ook soms crackers of roggebrood kunnen nemen?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:26

Ik heb overgewicht en ben eindelijk zo ver dat ik als vanzelf af val. Het gaat er niet om HOE VEEL je eet, maar WAT je eet!

IK heb ontdekt dat je lichaam gaat snakken naar bepaalde stoffen (suiker, chocola, vetten e.d.) omdat het veel behoefte heeft aan een bepaalde voedingsstof. Nu ik daarop inspeel merk ik dat ik minder behoefte heb aan ongezond eten en val ik af zonder er iets voor te doen. Ik eet juist veel en veel meer dan ik eerst deed. Ik at (en eet nog steeds) te weinig.

Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.happynews.nl/2012/02/22/zin- ... dig-heeft/

Wat ik tot nu toe zie in jouw topic is dat je heel erg bezig bent met de hoeveelheid eten maar niet met of je het goede binnen krijgt. je eet weinig en ongezond. Je krijgt die vreetbuien met ongezond eten omdat je lichaam gewoonweg te weinig krijgt.

Ik eet nu wat ik wil maar denk er wel bij na. Maar de afweging is het gezond? is het echt lekker?

Bijvoorbeeld als ik zin heb in chips: Heb ik echt zoveel zin in chips? Het is ongezond maar heb ik er echt zin in? Als het antwoord ja is, pak ik chips. ik eet per chipje en denk bij elk chipje vind ik het nog steeds zo erg lekker? Heb ik nog steeds zon zin? Als het antwoord verandert naar weet ik niet of misschien leg ik de zak weg. Zo heb je je behoefte bevredigd en heb je aan een handje of misschien twee echt wel genoeg.

Soms moet je ook gewoon iets eten omdat het gewoon lekker is ookal is het misschien minder gezond. Maar het sleutelwoord daarin is; doe het bewust.

Voorbeeldje met die patat; jij eet patat en vlees, maar eigenlijk vind je dat ongezond dus je eet maar heel weinig. Dan neem er er dus maar noedles bij, yoghurt, engelse drop, koekje, cola e.d.

Als je iets eet, zorg dan dat je genoeg eet. zorg dat je zo veel (goede) dingen eet dat je geen honger krijgt. als je geen honger hebt krijg je ook geen snoep vreetbui.

Zoals meerderen hier hebben aagegeven, je eet weinig, en ook nog eens de verkeerde dingen. Fruitrepen e.d. zijn gewoon echt slecht voor je. Door het woord fruit klinkt het gezond, maar het is gewoon snoep. Verdiep je in gezonde dingen. Dat er geen fruit in huis is vind ik geen excuus. Dan ga je vanmiddag langs de supermarkt en zorg je ervoor dat er fruit komt.

Eet meer ECHT gezonde dingen en zorg dat je meer voedingsstoffen binnen krijgt, dan zullen je vreetbuien minder worden en zul je afvallen. Als je meer puur voedsel gaat eten zul je merken dat je al die dingen die je nu eet en drinkt niet eens meer lekker zult vinden.

Haal de focus af van het afvallen en richt je op gezonder leven. Dan voel je je beter en zit die focus je niet langer in de weg. Als je verder gezond leeft, en je voelt je daardoor goed, wat maakt je gewicht dan uit? (er vanuit gaande dat je geen 200 kilo weegt :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:31

Ik heb best wel een goed avond eten gehad.
Een half stukje vlees (vlees was groot, dus nog best een stuk gehad)
Wat aardappelen en behoorlijk wat rode kool. Extra van opgeschept omdat het groente is.
En een schaaltje yoghurt.
Verder heb ik vanavond nog niks gehad :)
Nu een kopje thee zonder suiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:32

Ik heb als beweging gewandeld met mijn paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:34

Ik heb ook de app myfitnisspall.
Ik mag elke dag 1770 calorieën.
Maar ik heb 550 ongeveer over :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:39

Misschien moet je verhuizen naar het algemene dieet topic? Daar kan je meer met ervaringen delen etc

Enne, die 550 moet je eigenlijk wel ook nog eten. 1200k is heel weinig op een dag bij jouw lengte gewocht als je normaal 1700 moet!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:41

Je gaat er alleenmaar van aankomen als je nu die 500 niet meer ert en morgen weer die suikerrepen eet. ;)

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:56

Als ik het goed heb gevolgd heb je vandaag 1,5 kom aardbeienyoghurt, 3 witte bolletjes (choco, hagelslag en pindakaas), 2 fruitrepen en een chocokoekje (of die had je iig mee?), een kom normale yoghurt, aardappel, grote portie boerenkool en vlees.
Nu wil ik niet direct die app onderuit halen, maar het lijkt me erg knap als je hiermee op slechts 1200 calorieën zit, of ben ik nu gek? Vertrouw sowieso niet al te veel op zulk soort apps, ze zijn leuk bedacht en sommige zijn redelijk accuraat, maar ze kunnen natuurlijk niet zien hoe jij gebouwd bent, wat je precies aan activiteiten doet etc. etc. Verdiep je zelf in je lichaam en in gezond eten, daar heb je veel meer aan. Als je snapt wat goed is en wat niet en vooral waaróm, dan zal je zelf makkelijker goede en gezonde keuzes kunnen maken.

Heb je al aangegeven bij je ouders dat je graag gezonder wilt eten? Vind het namelijk raar dat er nog steeds geen fruit in huis is. Geef aan dat ze de fruitrepen en chocokoekjes wat jou betreft in de winkel kunnen laten maar dat je liever fruit hebt, of groente die je makkelijk mee kan nemen (paprika, komkommer of tomaatjes bijvoorbeeld).
Verder zit er winst te halen in je broodbeleg, je hebt nu 3x zoet, nu wil ik zeker niet zeggen dat je nooit meer chocopasta aan mag raken, maar gezond is het niet ;)
Kipfilet vind ik zelf erg lekker voor op een bolletje en is stukken gezonder!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:02

AmoorM schreef:
Ik heb best wel een goed avond eten gehad.
Een half stukje vlees (vlees was groot, dus nog best een stuk gehad)
Wat aardappelen en behoorlijk wat rode kool. Extra van opgeschept omdat het groente is.
En een schaaltje yoghurt.
Verder heb ik vanavond nog niks gehad :)
Nu een kopje thee zonder suiker.

Goed zo meis! Wat ik vaak doe is de yoghurt niet eten en als je dan savonds weer honger krijgt de yoghurt alsnog. Zorg wel dat je gewoon al die calorieën binnen krijgt met gezonde dingen. Yoghurt kun je bijvoorbeeld ook meenemen naar school in een mepal beker. Deed ik ook altijd ;)

Ik zou wel je ouders zeggen dat je graag gezonder wilt eten zodat ze kunnen zorgen dat er genoeg gezonde dingen in huis zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:25

Even weer een update..
Het weekend was behoorlijk bagger qua eten.
Behoorlijk slecht gegeten.
Heel veel paaseitjes..... :oo
Zaterdag heb ik 1 broodje met filee american gehad...
Ik eet ook best wel veel mentos... deze keer drop.. maar gewoon munt vindt ik ook lekker..
Laat me raden, daar zit ongelofelijk veel suiker in.....?
Zaterdag avond heb ik als avond eten pannenkoeken gehad.
Tegen een uur of 8 ging ik stokbrood met kruiden boter in de oven doen, uit eindelijk niet eens 25 % wat van gehad :+
Gisteren was de slechtste dag, best wel veel chips en paas eitjes gegeten....
Maar ik heb best een goede week gehad, op de eerste 2 avonden na.
Ik heb de laatste 3 dagen geen slechte tussendoortjes gehad.
En nu begin ik weer fris aan een goed ontbijt, ik heb 1 glas water en 1 witte bol met een klein beetje pinda kaas, natuurlijk is dat niet genoeg en neem ik zo nog wat... Maar ik wil graag alle goede voedingsstoffen binnen krijgen. Wat is dan nu verstandig om nog te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 07:46

Mijn ontbijt tot nu toe, 1 witte bol met pindakaas, 1 schaal met half volle vanille yogurt, 1 mandarijn en een ei is in de maak.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:00

Ik mag hopen dat je met de laatste drie dagen de laatste drie dagen van vorige week bedoelt, en niet het weekend? Weet namelijk niet wat je vorige week hebt gegeten, maar paaseitjes, mentos, chips en stokbrood met kruidenboter zijn geen gezonde tussendoortjes, lijkt me dat je dat zelf ook weet.
Wat 'lust' je niet qua bruin brood? Echt bruin-bruin of ook geen lichtbruin? Je zou bijv. de witte bolletjes kunnen vervangen door bruine bolletjes, vind ik persoonlijk nauwelijks bruin te noemen :')

Ik ontbijt zelf vaak met kwark, daardoorheen fruit, noten en een lepeltje gebroken lijnzaad. Soms wat muesli. Vind ik zelf erg lekker en het vult goed. Of een bakje havermout, met dezelfde ingredienten als hierboven, vult al helemaal goed haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:21

no--a schreef:
Ik mag hopen dat je met de laatste drie dagen de laatste drie dagen van vorige week bedoelt, en niet het weekend? Weet namelijk niet wat je vorige week hebt gegeten, maar paaseitjes, mentos, chips en stokbrood met kruidenboter zijn geen gezonde tussendoortjes, lijkt me dat je dat zelf ook weet.
Wat 'lust' je niet qua bruin brood? Echt bruin-bruin of ook geen lichtbruin? Je zou bijv. de witte bolletjes kunnen vervangen door bruine bolletjes, vind ik persoonlijk nauwelijks bruin te noemen :')

Ik ontbijt zelf vaak met kwark, daardoorheen fruit, noten en een lepeltje gebroken lijnzaad. Soms wat muesli. Vind ik zelf erg lekker en het vult goed. Of een bakje havermout, met dezelfde ingredienten als hierboven, vult al helemaal goed haha!

Haha, nee inderdaad ik bedoel met de laatste drie dagen woensdag, donderdag en vrijdag.
Het weekend was echt ongezond, maar ja daar zijn weekenden voor.
Ik beweeg ook meer, op de maandag en dinsdag ga ik naar de sportschool en probeer alles op de fiets te doen.

Het is niet dat ik het "Bruine" niet lust, als ik brood eet krijg ik de neiging om het uit te spugen.
Heel apart. Bij wit brood of witte bolletjes heb ik het minder.

Je merkt echt wel het verschil als je goed ontbijt!!
Normaal heb ik tegen 9u/9u30 echt weer honger.
Maar nu had ik tegen 11u weer een beetje honger, niet zo erg dat ik wat moest pakken, dus heb ik tegen 12u geluncht met een witte bol met hagel slag, 2 crackers met smeer kaas en een kom noodles.

Vanmiddag ben ik op fiets naar de sportschool geweest, het is +- 20 a 30 minuten fietsen en daarna heb ik nog een uur gesport :j

Als dinner gaan we gebakken aardappels, hamburger en wortels.
Mijn moeder deed er eerst geen wortels bij, maar ik wou perse groente!
Zodat ik vanavond minder trek krijg.

Is het slecht om elke ochtend een ei te nemen? Of is dat juist goed?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:32

Ik heb niet alles gelezen, maar gezond kan ook los staan van gewicht.

Toen ik jong was woog ik maar 47kg bij 1.68m. Mijn moeder was 1.60m en woog zo rond de 85kg. Wij werkten samen en ALS we eens een gebakje kregen vanwege een verjaardag of een patatje namen, omdat we nog door moesten bijv, had iedereen meteen wat te zeggen. Ik kon het wel hebben en voor mn moeder was het slecht.
Maar ook iemand van 47kg bij 1.68m moet niet ''verkeerd'' eten. Ik at zeker meer dan mn moeder over de hele dag en mijn moeder was nooit zo mager geweest als ik.

Nu loop ik tegen de 40 en ben zo een 58/61 kg. Het zit allemaal rond de buik en bovenbenen, maar goed......
Het gewicht vind ik prima, maar ik hou wel rekening met wat ik eet. Ook slanke/dunne mensen hebben de juiste voeding nodig en voldoende beweging.

Ik heb altijd water bij me en snoep niet. IK heb het water echt nodig onderweg en snoep vind ik niet echt lekker. Hooguit een dropje in de auto en koekje bij de koffie 's avonds.
Chips vind ik heerlijk, maar gebeurt eens in de paar weken.

Ik wandel met de honden en met de paarden. Na het rijden gooi ik beenbeschermers af, dus sta er al naast en ga dan aan de hand stappen. En als ik ze vrij geef of een 2e keer op een dag kan, ga ik ook langere tijd stappen.
Daarnaast met de honden wandelen.

Voorheen sportte ik erg veel in de sportschool en gym; fitness en kickboksen. Dat kon na ziekte niet meer, maar wandelen is erg goed. Ook loop ik hard met een beginnersschema.

Als je wil afvallen is maaltijden overslaan erg slecht. Begin met ene gezond ontbijt en zorg voor goede tussendoortjes. Gewoon een keer heel bewust in de supermarkt rondkijken.
Onze zoon krijgt bijv ook een bakje gemengde noten mee naar school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:50

Update. :D

Er is al heel veel veranderd.
Ik eet 3 keer per dag goed en probeer zo min mogelijk tussen doortjes te eten.
En ik drink geen cola meer en heel veel water.
Ik beweeg wat meer.
Nu wil ik graag dat mijn 3 maaltijden gezonder zijn.
Maar rome is ook niet in 1x gebouwd :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:58

Je moet juist wel tussendoortjes eten. Je moet gewoon 3x eten + 3 tussendoortjes. Het is vooral belangrijk WAT je eet in die maaltijden. Door zo vaak te eten voorkom je dat je een vreetbui krijgt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:59

Ik ben van de stroming die stelt, dat tussendoortjes een soort noodzakelijk kwaad zijn.
ALS je lichaam niet in staat is, om uren zonder voedsel te doen (wat voor velen de trieste realiteit is)
doe DAN alsjeblieft een paar gezonde tussendoortjes plannen.
Je lichaam is in principe gebouwd op twee of drie maal per dag eten en iedere keer dat je iets eet, moet je alvleesklier weer aan de bak. Nou houdt die klier dat doorgaans jaren vol - maar wat ouderdomsdiabetes heette, komt nu steeds vroeger voor.

Het schone streven zij: voed jezelf!
Geef jezelf zo goed te eten, dat je daarna uren en uren niet taalt naar eten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:05

@ Amoors:
*\o/* *\o/* *\o/*
Prima bezig!

Het werk is, uitzoeken wat jij nodig hebt, zodat je na de maaltijd gewoon genoeg hebt om uren op te teren.

Dat kost tijd, maar is ook interessant. "Wat heb ik echt nodig" -het kan wisselen met je stemming, de seizoenen, je cyclus, wat al niet. Telkens weer anders, maar op gegeven moment ga je er ook feeling voor krijgen.

En idd. Keulen, Aken, Parijs , Rome: iets moois/ goeds neerzetten kost tijd!
(Maar dan heb je ook wat! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:48

Pfffff vandaag weer een min dag -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-
Ik wou vanochtend ontbijten... toen hadden we vrij weinig in huis.
Dus ik koos om een krente bol met boter en kaas te nemen.
Die ging half op, dus heb ik twee crackers met smeer kaas gehad.
Ik heb extra fruit mee genomen, uiteindelijk heb ik vandaag 2x mandarijn en 1x een appel gehad.
Ik had ook nog twee van die kleine crackertjes mee, waar je meestal kip kerrie ect op smeert... Die je door de midden kunt breken en zo twee hebt ... ik weet zo niet hoe ze heten..
Je hebt ze in naturel, gezout en volkoren. Ik had volkoren.
Daar heb ik uiteindelijk 3 pakjes van gehad (volgens mij zitten er 5 a 6 in z'n pakje) (om 07:45 1, om 09:45 1 en om ongeveer 15:00 1)
Is van de liddle, een rood/oranje pak.
Uiteraard met niks er op!

Als lunch heb ik een Italiaanse bol met kaas en sla gehad.

Toen ik thuis kwam had ik (Lekker -:(- ) honger en toen nam ik 3 bestonje koekjes en dan z'n pakje wat ik hier boven vermelde (15:00)

Als uitzondering hadden wij vanavond patat.........
Ik heb een normaal bordje gehad met een kroket.... :n :n :n :n :n :n

Eigenlijk zou ik vanavond wat gaan doen in de sportschool....maar ik ben vandaag al eerder thuis gekomen van school doordat ik last had van erge hoofdpijn... ik ben erg moe en schoolwerk roept... :evaw:

Soms .................... heb ik het idee dat het nooit gaat lukken en dat ik over 2 jaar in maatje 50 loop ;( ;( ;( ;( ;( ;(

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:32

Maar wat ik dan niet begrijp;
je hebt je krentenbol niet opgegeten, en vervolgens 2 crackers met smeerkaas gegeten en vlak daarna een pakje crackers... Waarom dan niet de hele krentenbol eten? Crackers zijn in mijn ogen echt geen volledig ontbijt.

Net als toen je twee (?) dagen geleden poste dat je het redelijk lang uithield op je ontbijt en toen vervolgens met de lunch een witte bol, crackers en noodles hebt gegeten. Waarom al die (rotzooi) voor lunch? Als ik het zo lees lijkt het alsof je zo min mogelijk vaak wilt eten, maar dat heeft als gevolg dat je best wel honger of zin in eten hebt op de momenten dat je wel eet, met als gevolg een soort 'vreetbui' waarbij je lichaam gewoon schreeuwt om alles wat voor handen is;)

Tussendoortjes zijn niet slecht, het is juist een hele goede manier om eet-buien te voorkomen en om te zorgen dat jij fijn en energiek de dag door komt. Alleen fruitrepen, koek en snoep en ook crackers zijn geen gezonde tussendoortjes dus je zult vervangers moeten vinden.

Zorg er trouwens voor dat als je gaat sporten (zeker als je enigszins intensief sport), je daar met eten rekening mee houdt. Je lichaam heeft eiwit nodig om spierweefsel op te bouwen en natuurlijk de energie om te bewegen.s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:37

no--a schreef:
Maar wat ik dan niet begrijp;
je hebt je krentenbol niet opgegeten, en vervolgens 2 crackers met smeerkaas gegeten en vlak daarna een pakje crackers... Waarom dan niet de hele krentenbol eten? Crackers zijn in mijn ogen echt geen volledig ontbijt.

Net als toen je twee (?) dagen geleden poste dat je het redelijk lang uithield op je ontbijt en toen vervolgens met de lunch een witte bol, crackers en noodles hebt gegeten. Waarom al die (rotzooi) voor lunch? Als ik het zo lees lijkt het alsof je zo min mogelijk vaak wilt eten, maar dat heeft als gevolg dat je best wel honger of zin in eten hebt op de momenten dat je wel eet, met als gevolg een soort 'vreetbui' waarbij je lichaam gewoon schreeuwt om alles wat voor handen is;)

Tussendoortjes zijn niet slecht, het is juist een hele goede manier om eet-buien te voorkomen en om te zorgen dat jij fijn en energiek de dag door komt. Alleen fruitrepen, koek en snoep en ook crackers zijn geen gezonde tussendoortjes dus je zult vervangers moeten vinden.

Zorg er trouwens voor dat als je gaat sporten (zeker als je enigszins intensief sport), je daar met eten rekening mee houdt. Je lichaam heeft eiwit nodig om spierweefsel op te bouwen en natuurlijk de energie om te bewegen.s

Omdat ik dan na die halve bol "Vol" zit. Maar ik weet dan dat ik niet genoeg heb gehad.
Maar ik krijg die krentebol dan echt niet meer op.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:39

Laat die bol dan ff apart liggen en eet hem iets later op. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:05

Ik leer van deze "slechte" dagen, dat ik heel erg goed moet ontbijten!
Dat ga ik dus morgen ook doen.
Hopelijk gaat het dan wat beter.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:13

Inderdaad, als je vol zit, zit je vol, dan kan je beter de rest van je krentenbol op eten zo gauw je weer honger hebt, dan crackers eten omdat je weet dat je eigenlijk niet genoeg hebt gehad(?)...

Gezond eten houdt in dat je je lichaam begrijpt, snapt waarom je lichaam honger krijgt en waarom je van het eten van het ene product meer 'honger' lijkt te krijgen in een ander product, begrijpen waarom sommige producten die gezond lijken niet gezond zijn en snappen welke stoffen essentieel zijn voor je lichaam en welke stoffen je niet/zeer beperkt nodig hebt. Een gezond voedingspatroon aannemen betekend luisteren naar je lichaam en je voeding hierop aanpassen, begrijpen wat je lichaam wanneer nodig heeft.

Ik heb altijd behoorlijk wat suiker gegeten (chips ging per halve zak, koekjes per pak en als ik dan toch een paar koekjes at dan kon ik ook nog wel wat snoep erbij eten). Ik heb me wat meer verdiept in eten en ben nu mijn voedingspatroon aan het aanpassen. Het is even wennen en even lastig, maar je merkt echt verschil. Ik heb nu meer energie minder snel honger en mijn behoefte aan suiker, zout en vet is aanzienlijk minder geworden. Het is lastig in het begin maar het wordt al snel makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:22

no--a schreef:
Inderdaad, als je vol zit, zit je vol, dan kan je beter de rest van je krentenbol op eten zo gauw je weer honger hebt, dan crackers eten omdat je weet dat je eigenlijk niet genoeg hebt gehad(?)...

Gezond eten houdt in dat je je lichaam begrijpt, snapt waarom je lichaam honger krijgt en waarom je van het eten van het ene product meer 'honger' lijkt te krijgen in een ander product, begrijpen waarom sommige producten die gezond lijken niet gezond zijn en snappen welke stoffen essentieel zijn voor je lichaam en welke stoffen je niet/zeer beperkt nodig hebt. Een gezond voedingspatroon aannemen betekend luisteren naar je lichaam en je voeding hierop aanpassen, begrijpen wat je lichaam wanneer nodig heeft.

Ik heb altijd behoorlijk wat suiker gegeten (chips ging per halve zak, koekjes per pak en als ik dan toch een paar koekjes at dan kon ik ook nog wel wat snoep erbij eten). Ik heb me wat meer verdiept in eten en ben nu mijn voedingspatroon aan het aanpassen. Het is even wennen en even lastig, maar je merkt echt verschil. Ik heb nu meer energie minder snel honger en mijn behoefte aan suiker, zout en vet is aanzienlijk minder geworden. Het is lastig in het begin maar het wordt al snel makkelijker!

Maar hoe kom je daar achter?
Wat heeft je lichaam precies nodig?
En at je dan helemaal niks slechts meer??