Gek van gipsverband enkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Re: Gek van gipsverband enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:51

Heel soms kreeg ik last van mijn schouders of rug. De meeste last kreeg ik toen ik nog met 1 kruk liep. Als ik last kreeg wisselde ik de hoogte af. Dus de kruk iets lager of hoger doen

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:57

Dat is de reden dat ik schaalkrukken had, geen last van mijn schouders gehad
Ze noemen ze ook wel eens reumakrukken en zie je niet zoveel meer ...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 15:43

Wat zijn dat? Heb je daar een foto van, ben wel benieuwd.
Konden jullie ze huren of moesten jullie ze kopen. Mij is nl verteld dat vanaf dit jaar krukken niet meer gehuurd konden worden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:20

Ik kon ze huren. Maar dat kost 4 euro per week en na 11 weken mocht je ze dan houden. Heb dus maar gewoon koopkrukken genomen.

Volgens mij hadden ze ook geen ander model. Maar misschien heb ik het ook een beetje overdreven. Hoewel 2x 350 m ook weer niet heel ver is.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:12

Dit is een schaal of reumakruk. je legt je onderarmkruk in de schaal en houd dan die voorstang vast.
Het ontlast je hand, pols en elleboog en ik had dus ook geen last van mijn schouder doordat er toch minder gewicht op kwam.
Je kan googelen op schaalkrukken .
Ik ben lid geworden van een zorg vereniging voor €10,- per jaar en kon dan onbeperkt hulpmiddelen lenen.

Afbeelding

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:06

Aparte krukken. Ik had gelukkig geen last. Wel kreeg ik een tintelende duim. Maar ik was ook wel gewend veel lichamelijk werk te doen. Misschien dat dat ook wel in mijn voordeel was. In het begin heb ik wel last gehad. Maar ik kwam er achter dat mijn krukken ongelijk/scheef waren. en met verstellen kreeg ik ze niet gelijk. Dus ingeruild en nieuwe mee terug gekregen.
Ze vertelde mij, dat het nl uit het pakket ging. Omdat er te slordig door mensen mee werd omgegaan. kwamen vaak kapot terug.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:08

Ik ben ook wel gewend aan lichamelijk werk. Ben bepaald geen kantoorbal. Maar misschien ben ik gewoon een watje ;)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:44

Of ik heel hard. Had het beide keren niet door dat het stuk was en ook geen pijn gehad

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:21

Dan ga ik er van uit dat jij heel hard bent :)

Ik niet trouwens. Wist toen ik onderste boven gelopen werd echt wel dat ik op moest staan en weg wezen. Maar kon het niet, enkel deed veel te veel zeer. Was me veel aan gelegen om op te staan, zeker omdat dat beest nog 3> terug kwam om mijn kant op te rennen.
Blij met gezond verstand en een vriendin die helder blijft.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:26

Nou ik kwam er pas achter toen ik van het paard afstapte en mijn been dubbel klapte. Ik zat op een koppig paard die z u ch tegen de om omheining gooide en vervolgens in de achteruit ging. Daarbij is mjjn been achter een boutje blijven hangen en in tweeeen getrokken. Heb daarna nog mijn voet in de beugel gedaan en naar het midden gestapt. Dacht paar hechtingen erin en klaar. Helaas niet. 2e keer dacht ik arm uit de kom of voor zo maar helaas lag mjn bovenarm in 2 stukken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:27

Heb zowel voor als na de operaties geen pijn gehad

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:30

Okee, jij bent dus echt keihard.

Ik had op de eerste hulp echte pijn. Maar ik zat ook 5 uur met me voet naar beneden. Dus dat ding klopte de tent uit.

Na de operatie eerst geen pijn, maar daarna ging het mis met de pijnbestrijding. Dus daar heb ik echt nog dagen pijn van gehad. Nu steeds kramp maar dat vind ik dan geen heel echte pijn.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:37

Ik kwam dus heel rustig het zh binnen, werd van hot naar her gestuurd. Tot iemand op de eh zag hoe mijn been stond. Toen had ik plots een bed. Ik nog zeggen tijdens het foto's maken. Nee mijn enkel hoeft niet die is goed. Oeps, niet dus daar zat ook een breuk. Arts drukte erop maar voelde weinig. Vervelendst vond ik het over elkaar gaan van de botten. Na de operatie zou ik ook veel pijn krijgen. Heb in bed liggen wachten op de pijn maar niet gehad. Was wel op de morfinepomp aangesloten maar niet gebruikt. Wat ze wel wilden in het zh. Arm precies hetzelfde

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:41

Heb ook 3 schroeven laten verwijderen onder plaatselijke verdoving. Anders moest iknog ook langer wachten en dat duurde me te lang

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:52

Ik was eerst op de huisartsenpost. Daar dachten ze al dat het gebroken was, dus na een uur hadden ze op de eerste hulp de foto's al. Maar ze hebben er niks mee gedaan.
Tot het moment dat ik na ruim 5 uur bijna over de rooien ging.

De arts die me het eerste zag die schrok ook echt. Meteen een zenuwblok gekregen. En vervolgens hebben ze nog paar uur lang steeds van verhaal gewisseld. Echt klote ziekenhuis. Ging om half 5 's middags naar binnen en kwam om half 2 's nachts weer naar buiten.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:06

Ja kwam dan nog naar buiten, ik moest gelijk blijven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:11

:D Zo had ik het nog niet bekeken. Ik moest nog een week wachten voor operatie. Operatie zelf was ook een onaangename verassing, dat kreeg ik pas na 3 dagen te horen.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:26

De eerste keer zou ik de volgende dag geopereerd worden helaas werd dat nog een dag later. De 2e keer heb ik er ook een week mee gelopen. Baalde daar enorm van. Was een doelloze week

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:57

Hier ook geen pijn gehad ;)
Ik voelde dat ik niet meer op kon staan door een verdoofd gevoel , maar dacht dat het mijn kniebanden waren, en dacht komt morgen wel :+
Stalhoudster bracht mij naar de SEH, eerst foto na kwartier wachten, meteen MRI er achteraan om het duidelijk te krijgen dat er een grote barst zat in het scheenbeen plateau.
Volgende dag terug om OK te bespreken , die week nog of begin week erop.
Nou mooi niet. ;( bij bureau opname kreeg ik te horen dat ik 2 weken in het gips mocht wachten.
Nog steeds geen pijn en ook na de OK , kon ik het af met paracetamol, al kwamen ze iedere keer morfine aanbieden.
Nu ben ik super allergisch voor allerlei medicatie, zelfs de OK was een risico, dus als het niet hoeft liever niet !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:01

Ik had het dusdanig bont gemaakt(voet) lang geleden, dat ze de chirurg thuis hadden opgepiept. Was net naar huis gegaan na zijn dienst en de ander was bezig met een ander spoedje. Tja met ijzel, vorst en aanverwante zaken heb je het druk op de SEH.

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:05

Jaaaaa en vandaag heb ik een loopschoen gekregen! *\o/* Heel blij mee. Aankomende donderdag zit ik op 2 weken, en dan word het echt aftellen, maar wát ben ik blij als het gips er dadelijk af is.

Ik heb vandaag al een stukje gelopen, nog niet teveel belast, vind het nog een beetje eng... in de loop van de tijd durf ik het vanzelf wat meer te belasten +:)+

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 11:10

Klinkt goed Lovebrechje! Ik moet de 14e terug en zie het niet zo vrolijk tegemoet. Ik heb een maand ontstekingsremmers geslikt maar de binnenkant blijft pijnlijk en stijf. Buitenkant gaat. Er is wel verbetering maar zeker niet zoveel als dat ik had gehoopt. :(

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:21

Pauline schreef:
Klinkt goed Lovebrechje! Ik moet de 14e terug en zie het niet zo vrolijk tegemoet. Ik heb een maand ontstekingsremmers geslikt maar de binnenkant blijft pijnlijk en stijf. Buitenkant gaat. Er is wel verbetering maar zeker niet zoveel als dat ik had gehoopt. :(

Hé, wat naar Pauline! :(
Wat heb jij precies gebroken?

Voor mij ziet het er inderdaad wat zonniger uit, maar heb de eerste week, echt een rot tijd gehad. De pijn, vooruitzicht dat je nog 6 weken moet, en het accepteren werd bij mij toen echt even teveel!
Gelukkig heb ik nu een vooruitzicht op ongeveer nog 2 weken gips, een loopschoen, én dat ik wat mobieler ben.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:41

balen Pauline, ik moet zelf de 18e terug. Ben heel benieuwd wat ze dan gaan zeggen. Ben dan 5 weken onderweg.

Wil graag heel snel en onbelast ga ik ook heel snel. Zit alweer op ongeveer 75% beweeglijkheid onbelast ten opzichte van normaal maar het belasten wil nog niet zo vooruit.
Merk dat ik het kruklopen erg zwaar vind (ligt ook aan mijn gewicht, ben niet de lichtste).

Jammer genoeg vandaag geen fysio door ziekte. anders kon ik weer verder.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:23

Ik had vooral alles aan banden en pezen gescheurd en haarscheurtje in botten. Niks echt door.