'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:54

Ik zou zeggen, produceer ze in miljarden en deel ze uit in Afrika! Meteen minder aids gevallen ook! :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:17

Janneke2 schreef:
Even een schoofrikken opmerking.
Je autonome zenuwstelsel neemt beslissingen.
Ik gebruikte aanhalingstekens om duidelijk te maken dat niet jijzelf als mens met je verstand, gevoel en wat al niet die beslissing neemt - maar de beslissing tot hetzij vechten hetzij bevriezen is wel degelijk een beslissing, geen blind reflex.

En uiteraard "liggen" je herinneringen aan die karatecursus ook niet "opgeslagen" daar beneden - maar daar had moeder natuur al aan gedacht. Het zijn geen blinde reflexen, en de neurologische paden naar relevante informatie gaan op zo'n moment wagenwijd open.

Je herinneringen liggen niet daar opgeslagen maar het kan toch volgens jou? Sorry, je spreekt jezelf tegen. Die reflexen gaan maar tot het ruggenmerg simpelweg omdat die route kort is. Als dat niet zo is zou het hele effect van een reflex weg zijn.

Dit is compleet nieuwe info voor mij, maar dat kan aan mij liggen...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:17

Janneke2 schreef:
Even een schoofrikken opmerking.
Je autonome zenuwstelsel neemt beslissingen.
Ik gebruikte aanhalingstekens om duidelijk te maken dat niet jijzelf als mens met je verstand, gevoel en wat al niet die beslissing neemt - maar de beslissing tot hetzij vechten hetzij bevriezen is wel degelijk een beslissing, geen blind reflex.

En uiteraard "liggen" je herinneringen aan die karatecursus ook niet "opgeslagen" daar beneden - maar daar had moeder natuur al aan gedacht. Het zijn geen blinde reflexen, en de neurologische paden naar relevante informatie gaan op zo'n moment wagenwijd open.

Je herinneringen liggen niet daar opgeslagen maar het kan toch volgens jou? Sorry, je spreekt jezelf tegen. Die reflexen gaan maar tot het ruggenmerg simpelweg omdat die route kort is. Als dat niet zo is zou het hele effect van een reflex weg zijn.

Dit is compleet nieuwe info voor mij, maar dat kan aan mij liggen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:07

Danique_G schreef:
Je herinneringen liggen niet daar opgeslagen maar het kan toch volgens jou?
In je herstenstam heb je geen herinneringen (...anders dan instinct...), maar je overlevingsintinct heeft wel een serie neurologische connecties met "hogere" hersendelen.
Je kunt op die momenten niet logisch nadenken, redeneren, afwegen etc. (dat doe je met je cortex) maar als er relevante info in je cortex aanwezig is (of doorgaans "lager" in je brein) dan is dat bereikbaar en maak je/ maakt jeoverlevinginstinct daar gebruik van.

Nb.: ik heb het niet over reflexen. (Al hebben de acties uit je hersenstam wel iets weg van reflexen, daar niet van - alle activiteiten uit je cortex zoals ratio etc. zijn als gezegd afwezig.)
Een reflex is zogezegd "beperkt" in die zin, dat op prikkel X altijd reactie X1 volgt.
Bij gevaar maakt je overlevingsinstinct een razendsnelle inschatting van de situatie - en neemt een beslissing. Op de "prikkel" van een bedreigende situatie (...wat dus al helemaal geen specifieke prikkel is...!) kun je als mens op vele verschillende manieren reageren.

Danique_G schreef:
Die reflexen gaan maar tot het ruggenmerg simpelweg omdat die route kort is.
Dat zijn de ruggemergreflexen, zoals de neuroloog die met dat hamertje pal onder je knie 'slaat'.