lang wachten bij huisarts normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: lang wachten bij huisarts normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 06:00

Amen? Zitten we in het gebed?

Nee, serieus. Een tantarts kun je imo onmogelijk vergelijken met een huisarts qua drukte op een dag. En ja, fouten maken is, ook in de geneeskunde helaas, menselijk. Artsen zijn geen robots.

Er zullen vast artsen zijn die de kantjes er vanaf lopen, maar het grote deel wil toch echt zijn of haar patienten goed helpen. En vaak betekent dat uitloop, wat schandalig...

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:08

ivy_power89 schreef:
mijn huisarts zegt dat 120/80 een optimale bloeddruk is, dus daar ga ik dan maar vanuit

Lage bloeddruk is ook zeker niet slecht, behalve als je er dus zo'n last van heb, zoals ik.......

Niet alle bladzijdes gelezen over het snel terecht kunnen bij de huisarts, maar ik vroeg mij af wat eet jij zoal op een dag?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:43

Tandarts is inderdaad echt wel wat anders dan een huisarts. Consulten zijn heel anders, een controleafspraak moet gek lopen voor het uitloopt. Die van mij is ook heel stipt (okee soms 5 minuten uitloop maximaal, nou ja ik gun die man best een kopje koffie hoor :D ), prima toch.
Feit is wel dat tandheelkunde qua diagnostiek een stuk minder gecompliceerd is: heb je ondragelijke pijn, dan is het spoed, zo niet dan mag je over een paar dagen langskomen. Dan kijken wat er is en eventueel een vervolgafspraak maken.
Kaak- en tandklachten zijn zelden dodelijk, en veel ernstiger dan erge pijn wordt het meestal niet. (ik kan het weten, heb twee wortelkanaalbehandelingen gehad en heb met beide klachten elk 3-4 weken rondgelopen na een verkeerde diagnose). Bij erge pijn is de oorzaak meestal ook vrij rap vast te stellen. Ook is de diagnostiek veel minder afhankelijk van de objectieve interpretatie van de klachten van de patient.

Dus nee, tandartsen zijn echt niet te vergelijken met huisartsen.
Heb zo een afspraak trouwens, kijken hoe lang ik moet wachten :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:11

Ik heb dus zo'n pols bloeddrukmeter,die moet je tegen je hart aan houden/leggen.Dan pompt die zich op en gaat meten,en dan loopt die langzaam weer leeg.Ik moet zeggen dat hij aardig goed klopt in vergelijking met die van de H.A.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:40

Als je het zeker weten wil moet je tegelijk metd e huisarts meten. Niet 10 minuten later of eerder.
De bloeddruk is een momentopname.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:43

IMJ schreef:
Als je het zeker weten wil moet je tegelijk metd e huisarts meten. Niet 10 minuten later of eerder.

Ja das waar.
Mijn bloeddruk is nu weer wat laag 93/55. Dus eigenlijk zou het binnen nu en 10min. bij de H.A. ook gemeten moeten worden om zeker te zijn dat de polsmeter de juiste bloeddruk geeft.
Ik zal hem eens mee nemen naar de H.A. dan kan ik het vergelijken.Heb nog steeds last van duizeligheid,vandaar.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:50

gohya schreef:
IMJ schreef:

Ja das waar.
Mijn bloeddruk is nu weer wat laag 93/55. Dus eigenlijk zou het binnen nu en 10min. bij de H.A. ook gemeten moeten worden om zeker te zijn dat de polsmeter de juiste bloeddruk geeft.
Ik zal hem eens mee nemen naar de H.A. dan kan ik het vergelijken.Heb nog steeds last van duizeligheid,vandaar.

Dit doen inderdaad :j
Goed ook dat je hem bij je hart houdt, dat scheelt inderdaad. Door het gewicht van het bloed is je bloeddruk onder je hart altijd wat hoger (en andersom ook).
Ik vind het wel zeer laag hoor :o Maar goed, ben verder geen huisarts. Denk dat ik al op de SEH zou liggen :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:18

Jonge vrouwen hebben heel vaak een systolische bloeddruk van rond de 100 mmHg, niets om ongerust over te zijn. Gewoon rekening mee houden met voldoende intake en voorzorgsmaatregelen nemen indien nodig (bijv rustig opstaan en niet overeind springen).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:34

Gohya, mocht je is bij de arts of ass zijn, neem hem dan mee en laat de bloeddruk meten en doe daar nog direct je eigen meter om.
Toch wil het dan nog niet zeggen dat dezemeter dan goed is en blijft, het blijft een polsbloeddrukmeter..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:36

Hmm meestal kan ik wel binnen twee dagen terecht.

Lage bloeddruk is alles behalve fijn als je er last van hebt, weet het zelf helaas maar al te goed, sterkte TS!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:32

IMJ schreef:
Gohya, mocht je is bij de arts of ass zijn, neem hem dan mee en laat de bloeddruk meten en doe daar nog direct je eigen meter om.
Toch wil het dan nog niet zeggen dat dezemeter dan goed is en blijft, het blijft een polsbloeddrukmeter..

Dat ga ik ook zeker doen.Doe ik hem gelijk om met de bloeddrukmeter van de H.A.
Deze polsmeter geeft ook de hartslag gelijk aan.

TS hoe gaat het nu met je? nog steeds moe,duizelig enzo?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 17:19

Ja ik ben nog steeds heel moe, en vooral heel duizelig.
Ik heb gisteren ook een bloed onderzoek laten doen, zal daar morgen over bellen wat daar uit gekomen is.
Ben nu op mn werk en alles kost mij moeite,
Probeer wel het advies te volgen van voldoende eten, en goed drinken!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:11

Nogmaals de vraag, Wat eet je op een dag? Eet je ontspannen of moet het vluchtig tussendoor?
Eet je biologisch of eet je wat er in de aanbieding is?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 12:48

wat zou het uitmaken of ik biologisch eet of wat er in de aanbieding is?

Ik eet 3 hoofdmaaltijden per dag en 2x fruit of iets anders, enige moment dat ik snel eet is met mijn lunch, dat doe ik onder werktijd en er komen altijd klanten binnen tijdens mijn lunch.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:00

Wellicht dat je lichaam niet tegen bepaalde E nummers kan? In veel producten worden E nummers gebruikt om het product langer houdbaar te maken. Biologisch eten heeft dit niet of minderen.