Hoe lang doe jij over het opmaken 's morgens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:31

3 minuten?
Alleen mascara en verzorgend crempje.

Duurt even voor ik mijn leuke afgebroken wimpers heb gefatsoeneerd -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:31

Ik kan me voorstellen dat het niet erg is om te doen als je het leuk vind. Moet er zelf niet aan denken om zoveel tijd aan make up te besteden! Maar zonder mijn mascara ga ik de deur niet uit :o

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:32

Ik doe er ongeveer 15 minuten over. Maar ik doe ook alles op mn gemakje en alles heel precies.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:34

uhm als je haren kammen erbij telt, dan 5 minuten. (heb lange en dikke haren, en dan ben ik nog een zeurpiet dat het pijn doet :+ )
zonder doe ook ik er 30 seconde/ 1 minuut over (ligt eraan of ik uitschiet met mijn mascara :Y) )

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:40

Alleen als ik ergens heen ga, naar school of ga winkelen ofzo. Meestal 10 min/kwartier. Eerst concealer, daarna foundation, soms blush. Als laatste mascara.
Als ik ziek ben of nergens heen hoef, doe ik geen make-up op.

Zou soms willen dat ik een man was, kon ik een kwartier langer op bed blijven liggen 's ochtends. :D

muntdrop

Re: Hoe lang doe jij over het opmaken 's morgens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:41

HAha helaas, mannen moeten zich scheren, dat lijkt me eigenlijk helemaal verschrikkelijk xD

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:46

Na het opstaan zit ik binnen 20 minuutjes in de auto en dan doe ik nog rustig aan :).
Dus denk 5 min?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:47

Voor een dag dat ik niet echt iets van plan ben doe ik ongeveer 10 min, of een kwartiertje ofzo over mijn make-up. Maar op dagen dat ik werk of er gewoon wat verzorgder uit wil zien is dat wel wat langer. Dan zit ik meestal toch wel een half uurtje denk ik (voor bb-cream, contouringpoeder, wenkbrauwen, oogpotlood, eyeliner, beetje lipstick, beetje oogschaduw en mascara). Maar dan doe ik ook wel alles op mijn dooie gemak, en eet ik tussendoor mijn ontbijt.
Die tijd zit hem voornamelijk in het zorgvuldig (bij)tekenen van mijn wenkbrauwen. Wat een rotwerkje elke dag zeg... Ik heb helaas hele dunne, lichtblonde, bijna onzichtbare wenkbrauwen, dus ik ga echt nergens heen voor ik die erop heb zitten. Ik wil ze graag eens laten tatoeëren met permanente make-up. Dat zou me zeeën van tijd opleveren 's morgens :j .

Sabinee__

Een kwartiertje zeker wel denk ik :j . (foundation, poeder, oogschaduw, wenkbrauwen, eye-liner, mascare en soms lipstick)
Ik heb ongeveer drie kwartier nodig van opstaan tot de deur uit
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 03-12-13 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jmvdh

Ik als ik naar school ga zo'n tien minuten, eerst concealer, dan foundation, dan blush, lippenstift en mascare en heel soms eyeliner, maar dat vind ik altijd zo'n gedoe want dat gaat altijd mis :P

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:59

10 minuten ben ik bezig.. eerst moet mijn dagcreme intrekken :+, daarna foundation heel lichtjes en mascara en een blushje :D.
Het zou sneller kunnen, maar daar ben ik te lui voor :Y)

Mijn haar ligt er ook een beetje aan. Soms een half uur en soms 3 minuten..

Verder wil ik wel zoveel mogelijk natuurlijk houden en ben ik tegen plamuurlagen :))
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 03-12-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:02

Aranel schreef:
Grappig dat nog zoveel mensen zonder make up de deur uit gaan! :) Vind ik knap, ik zou niemand aan durven kijken als ik dat zou doen :o

Dat heb ikook :') Behalve als ik naar de paarden ga, dan heb ik er echt scheit aan haha.
T maakt mij eigenlijk ook niet zo veel uit hoe anderen mij dan zien, maar ik vind t zelf niet fijn. Voelt zo naakt. Netzoals dat ik t niet fijn vindt om in joggingsbroek enz te lopen.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:03

20 minuten ofzo :o

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:05

Ik kan er heel lang over doen maar daar ben ik smorgens te moe en te lui voor dus dan is het mascara en oogpotlood op en klaar en als ik later begin dan ook nog eyeliner dus dat duurt gemiddeld nog geen 5 minuten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:06

Ik doe niet aan make-up, ideaal!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:11

KarinvdM schreef:

Ik vind dat altijd zo grappig als mensen dat zeggen.. :P
Wat is er 'ideaal' aan? Dat het je tijd scheelt?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:15

Sabinee__ schreef:
KarinvdM schreef:

Ik doe ook niet aan make-up, enkel met stappen/feestjes heb ik iets (neutraal, geen felle kleuren o.i.d.) op. Ik vind het woord 'ideaal' wat ongelukkig in deze context. Zelf gebruik ik geen make-up, omdat ik het niet nodig vind. Mensen nemen me maar zoals ik ben denk ik dan. Ik heb ook nooit commentaar gekregen op het feit dat ik geen make-up draag in het ''dagelijks leven'' ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:16

KarinvdM schreef:

Laura_x_ schreef:
Sabinee__ schreef:

Ik doe ook niet aan make-up, enkel met stappen heb ik iets (neutraal, geen felle kleuren o.i.d.) op. Ik vind het woord 'ideaal' wat ongelukkig in deze context. Zelf gebruik ik geen make-up, omdat ik het niet nodig vind. Mensen nemen me maar zoals ik ben denk ik dan. :j

Maar make-up is niet altijd voor de 'buitenwereld' toch? Mensen nemen mij inderdaad zoals ik ben, ik heb geen make-up nodig om leuker gevonden te worden.
Ik doe make-up op omdat ik dan mijzelf mooier vind, en niet voor de buurman of mijn klasgenoot :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:47

Ja, het scheelt tijd en ook geld.
Bovendien kan ik mezelf er niet onder smeren als ik weer eens in m'n ogen heb zitten wrijven. :D

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:51

1-2 minuutjes voor eyeliner, oogschaduw en mascara, soms nog een lipglossje..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:52

momenteel ben ik wel binnen 2 min klaar, ontstoken ogen die bijna over zijn, dus gen gepruts van mijn mascara :P heb ook geen moeite mee zonder make-up de deur uit te gaan, al vind k t wel fijn me wenkbrauwen lichtjes bij te tekenen en een lipstick op te doen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Citaat:
Maar make-up is niet altijd voor de 'buitenwereld' toch? Mensen nemen mij inderdaad zoals ik ben, ik heb geen make-up nodig om leuker gevonden te worden.
Ik doe make-up op omdat ik dan mijzelf mooier vind, en niet voor de buurman of mijn klasgenoot :P

Niet altijd, maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat in mijn omgeving wel het geval is. Ook al geven mensen het niet altijd toe..
Niks ten nadele van jou hoor, absoluut niet :) Misschien kan ik het niet goed begrijpen, omdat ik er zelf anders in sta.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:53

Ik sta ongeveer 10 minuten voor de spiegel en dan maak ik m'n gezicht schoon, crème op, mascara op en doe ik m'n haar.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:55

Sabinee__ schreef:
KarinvdM schreef:

Laura_x_ schreef:
[quote="Sabinee__

Ik doe ook niet aan make-up, enkel met stappen heb ik iets (neutraal, geen felle kleuren o.i.d.) op. Ik vind het woord 'ideaal' wat ongelukkig in deze context. Zelf gebruik ik geen make-up, omdat ik het niet nodig vind. Mensen nemen me maar zoals ik ben denk ik dan. :j

Ik doe make-up op omdat ik dan mijzelf mooier vind, en niet voor de buurman of mijn klasgenoot :P[/quote]

Ik ook en ik doe er hooguit 2 min over

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:58

4 tot 5 minuten, haar erbij 7 tot 8 minuten :D

matmousse, rouge/blusher, lippenstift of gloss, wenkbrauwenpotlood, oogpotlood, oogschaduw, eyeliner en mascara!

Haar: haarlak!
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 03-12-13 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt