Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:49

Doubtless schreef:
xSlvna schreef:
Doubtless, wat bedoel je?

Jij kan de link niet leggen tussen roken en ongezond eten/overgewicht - Een verslaving

Oh dacht al dat je dat bedoelde, maar dan heb je niet gelezen wat ik zei. Mij maakt die verslaving opzicht niet uit, de verslaving ongezond eten is niet ongezond voor mij, de verslaving roken wél (als dit in mijn buurt gedaan wordt).

_lies_ schreef:
Mensen die dronken zijn en anderen gaan lastig vallen, vind ik vervelend en vervolgens buiten de boel onderkotsen.
Dus iedereen die een drankje neemt, noem ik bij deze vervelend en vies :j

Gniff, hier moet ik best om lachen. Is dat glas drinken, of die liter alcohol ongezond voor jou, vervelend voor jou als ik niet kots? :) Ook niet elke drinkende gast is vervelend. Iedere, naast mij, rokende gast in een gesloten ruimte wel. Wat je op 10 meter van mij vandaan doet boeit mij inderdaad niet, dan rook je van mij part gewoon 5 sigaretten in eens, maar naast me zeg ik er wel degelijk iets van.

Liess__ schreef:
Nee ik snap je niet echt. Er zijn ook zat mensen die niet roken, maar wat anders hebben en er daardoor niet gezond uit zien.

Dan houd het op hè, ik heb niks lastigs geschreven. :)

DewiRox

Ik heb een idee. Als we nou met zijn alle tegen degene zijn die de ontwikkeling van het roken in gang heeft gezet? Hier kunnen denk zowel de rokers als de niet rokers zich in vinden :)

LadyMadonna

Gianti: Je moet niks, het is een keuze. Een keuze die ik zelf ook heb gemaakt, om andere redenen.
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 22-10-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Gianti schreef:
LadyMadonna schreef:
Maar goed, dat is gewoon fout. Vanaf het rookverbod heb ik nooit meer in een horeca gelegenheid gerookt.
Maar ik vind het ook fout van die gelegenheid trouwens. Nee is nee.
Aan de andere kant is uitgaan net zo goed een keuze, en als je er zo'n hekel aan hebt, kan je ook thuis blijven. Die keuze heb je.
Ik heb een schurft hekel aan dronken mensen, daarom ga ik zelden tot nooit uit.
Is gewoon een keuze...

dus even heel kort door de bocht, omdat andere mensen schijt hebben aan regels, moet ik me, die regels accepteert, mijden van gelegenheden waar ik plezier heb?

Je kan ook heel koppig je deur open laten staan omdat het toch asociaal is dat jij moet investeren in een slot omdat een ander zich niet aan de regels houdt, maar dat is niet echt een houding die werkt in de praktijk ^)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:50

Nah zonde, ik gok dat die al heel wat jaren zijn ogen permanent gesloten heeft, Dewi.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:50

dit topic doet me heel erg denken aan een opdracht voor school :')
als je een vooroordeel hebt over een bepaald iets moet je diegene dat vertellen en dan vragen of die iets leuk met je wil gaan doen :') genoeg vooroordelen over rokers hier..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:51

_lies_ bedoelde het ook sarcastisch neem ik aan xslvna :))

Cinderella

xSlvna schreef:
Gniff, hier moet ik best om lachen. Is dat glas drinken, of die liter alcohol ongezond voor jou, vervelend voor jou als ik niet kots? :) Ook niet elke drinkende gast is vervelend. Iedere, naast mij, rokende gast in een gesloten ruimte wel. Wat je op 10 meter van mij vandaan doet boeit mij inderdaad niet, dan rook je van mij part gewoon 5 sigaretten in eens, maar naast me zeg ik er wel degelijk iets van.

Kijk en hierom plaatste ik dus die reactie. Niet iedere drinkende gast is vervelend, dat vind ik zeker niet, maar jij bent zo goed in iedereen over één kam scheren, dat ik mezelf even verplaatste in jou.
Net ging het trouwens over alle rokers waar je ontzettend veel problemen mee hebt.
Maar als het over alcohol gaat, is niet iedereen hetzelfde, maar als het over roken gaat dan heeft wel iedereen een acne huid en een stink adem en een stinkende lichaamsgeur :).
En hiermee zijn wij ook wel uitgepraat, vermoed ik, omdat er niet tot jou door te dringen valt. Alle pubers zijn hetzelfde }:0
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 22-10-13 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Om nog even te reageren op demiroxx;

Ik heb mij weleens afgevraagd waarom ik rook, ja.
Maar voor mij is het ontspannend, lekker, gezellig. Het voegt voor mij iets toe.
En (nu gaan er waarschijnlijk een aantal mensen heelverbaast reageren) ik rook nu al 2.5 jaar, gemiddeld zo'n 5 dagen per week. Best frequent dus. En toch, rook ik soms 3/4 dagen niet, en is mijn lichaam dus allang niet meer verslaafd aan de stoffen. Toch steek ik er gewoon weer een op. De voordelen wegen voor mij, op dit moment, zwaarder.
Ik kan dus van mijzelf met 100% eerlijkheid zeggen dat ik niet verslaafd ben.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 22-10-13 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:52

Liess__ schreef:
Nee ik snap je niet echt. Er zijn ook zat mensen die niet roken, maar wat anders hebben en er daardoor niet gezond uit zien.

Dan houd het op hè, ik heb niks lastigs geschreven. :)[/quote]

Je had beter mijn andere stukje kunnen quoten :) wat is jouw definitie van gezond zijn dan?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:53

Liesje1611 schreef:
ik rook nu al 2.5 jaar, gemiddeld zo'n 5 dagen per week. Best frequent dus. En toch, rook ik soms 3/4 dagen niet, en is mijn lichaam dus allang niet meer verslaafd aan de stoffen.

Hier ben ik het, ondanks dat ik je niet ken, niet mee eens. Je kunt ervan uitgaan dat je na 2,5 jaar frequent roken verslaafd bent. Dat je dit niet direct na 3/4 dagen merkt is niet zo heel vreemd.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:54

van roken word ik echt rustig ontsnappen aan de drukte in mijn hoofd en als ik geen tot weinig geld heb rook ik zo ook een week of langer niet dus van verslaving kun je het voor mij niet echt noemen

DewiRox

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:55

Maar toch gebruik je het om te ontsnappen aan de drukte in je hoofd, wel degelijk verslaafd noem ik dat ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:56

liedje89 schreef:
Gianti schreef:

dus even heel kort door de bocht, omdat andere mensen schijt hebben aan regels, moet ik me, die regels accepteert, mijden van gelegenheden waar ik plezier heb?

Je kan ook heel koppig je deur open laten staan omdat het toch asociaal is dat jij moet investeren in een slot omdat een ander zich niet aan de regels houdt, maar dat is niet echt een houding die werkt in de praktijk ^)

ik zeg bewust "even heel kort door de bocht" erbij ;) er worden mooie rookruimtes gecreëerd voor de rokers, maak dan daar gebruik van, als jij (algemeen gezegd) de keuze neemt om een sigaret op te steken.. waarom moet het zo moeilijk zijn om rekening met elkaar te houden? jij jouw momentje van genieten en laat mij mijn momentje van genieten dan ook gewoon :) want ik wil niet met brandplekken en erge rookgeur thuis komen en ik denk dat jij ook geen behoefde hebt aan chagrijnige blikken en afgesnauwd commentaar

(algemeen gezegd he, dat je je niet persoonlijk aangesproken voelt)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:58

haha als ik nu op dit moment mijn pakje uit het raam zou gooien koop ik et niet weer heb al eens een jaar niet meer gerookt maarja soms gebeuren er dingen dat ik voor mezelf dat nodig heb

DewiRox

Doubtless schreef:
Liesje1611 schreef:
ik rook nu al 2.5 jaar, gemiddeld zo'n 5 dagen per week. Best frequent dus. En toch, rook ik soms 3/4 dagen niet, en is mijn lichaam dus allang niet meer verslaafd aan de stoffen.

Hier ben ik het, ondanks dat ik je niet ken, niet mee eens. Je kunt ervan uitgaan dat je na 2,5 jaar frequent roken verslaafd bent. Dat je dit niet direct na 3/4 dagen merkt is niet zo heel vreemd.

Daar ben ik het ook mee eens, waarom steek je er dan gewoon nooit meer een op na 3/4 dagen gestopt te zijn? Je grijpt toch weer naar een sigaret, waarom dan niet gewoon het idee dat het gezellig en lekker is vergeten? Je kan het ook gezellig hebben zonder en ook lekker eten voor het lekker gevoel.

Silenna

Doubtless schreef:
Liesje1611 schreef:

Ik heb ook wel eens 3 weken moeten stoppen (op vakantie met ouders) dus ik durf dat wel van mezelf te zeggen, dat ik niet verslaafd ben ja. :j
In het dagelijks leven ben ik er allesbehalve afhankelijk van. Met uitgaan zou het een stuk moeilijker worden, dat geef ik toe. :')

xSlvna

Liess__ schreef:
Je had beter mijn andere stukje kunnen quoten :) wat is jouw definitie van gezond zijn dan?

Ik heb geen definitie van gezond zijn, doelde enkel op het feit dat je door roken zelf kiest voor een vergroot risico op een puistgezicht, lekker gele tanden en een stinken adem, dat doe je als roker geheel vrijwillig. :Y)
Ja zeker zijn er mensen die door ziekte od. 'slecht' uit zien, maar als roker kies je er zelf voor. Ik kan overigens in mijn klas en in de andere klassen de rokers en niet rokers heel makkelijk scheiden. Er zijn er zeker waar je het niet aan ziet/verkeerd ziet, maar 80% pik je eruit.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:00

Ik rook zelf niet en ben het ook zeker niet van plan, maar ben er ook niet tegen zolang er maar niet word gerookt als ik eet ik heb het namelijk niet zo op een rooksmaak of ik moet toevallig gerookte paling eten.
Roken in kleine openbare ruimtes vindt ik ook onverantwoordelijk ik ken namelijk best wel wat mensen die echt niet tegen rook kunnen en voor hun is het echt niet fijn als iemand in een bushokje een sigaret opsteekt.
Verder moet iedereen doen wat hij niet laten kan ( al is het een beetje jammer dat meeroken schadelijer is dan het roken zelf)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:01

Even off-topic @liesje1611, heb jij op het vlc gezeten? Zo ja, Wat grappig dat ik je dan zo tegenkom, Amersfoort is toch wel aardig uit de richting nu.

Silenna

Ik rook trouwens ook alleen in de daarvoor bestemde ruimtes, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
In een kroeg met rookruimte rook je gewoon daar, op school steek je ook geen peuk op in de aula, maar buiten.

Lara_Silver

Goede reclame ook, prima vergelijkingen! Maar verder, als ze met hun vieze rook bij mijn schone longen weg blijven, dan mogen ze met hun eigen longen doen wat ze willen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:02

Liesje1611 schreef:
Ik heb ook wel eens 3 weken moeten stoppen (op vakantie met ouders) dus ik durf dat wel van mezelf te zeggen, dat ik niet verslaafd ben ja. :j
In het dagelijks leven ben ik er allesbehalve afhankelijk van. Met uitgaan zou het een stuk moeilijker worden, dat geef ik toe. :')

Ook 3 weken niet roken zijn niet bepalend... Uitgaan, stress, alcoholgebruik, na het eten, op het terras etc. Als het in zo'n geval gaat kriebelen en je hebt er moeite mee als je op zo'n moment niet kunt roken (het idee hebt dat je het nodig hebt) kan je het onder een verslaving scharen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:02

Ik vind het geen gigantisch probleem,
Als die mensen er voor kiezen, is dat hun "zorg/probleem"
als ze dat willen mogen ze van mij best.

Enige nadeel is dat een groot deel van de rokers ( ook een deel niet hoor :o )
Het asociaal en raar vind als ik ineens raar vinden als ik wegga bij die persoon.
heb die vraag dus ook gehad waarom.

nou...omdat ik astma heb, en dan krijg ik het benauwd.
Stel dat ik het niet had, dan was ik gerust blijven zitten, maar ik zou er nooit aan beginnen, of ik het nou wel of niet heb.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:03

DewiRox schreef:
Even off-topic @liesje1611, heb jij op het vlc gezeten? Zo ja, Wat grappig dat ik je dan zo tegenkom, Amersfoort is toch wel aardig uit de richting nu.

Heh? Ehm ja, maar wut? Hoe dan? _O-
Wie ben je, waar ken ik je van? :')
*confused*