handschoenen voor iemand met syndroom van Raynaud

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:31

bertie schreef:
De Lidl had in Duitsland ook handwarmertjes - een druk op de knop, en er komt warmte. Oplaadbaar via heet water, tot 1000 keer. Ook al zou het 100 keer zijn, of 500 keer, voor 2€ kun je je er geen buil aan vallen als de nood aan de man is.

Deze dingen heeft de Action ook. Vind het een ramp om ze weer te 'ontdooien', dus weer gebruiksklaar te maken. Moet je ze min 5 min in kokend water leggen maar ze mogen de pan niet raken.
Geloof dat de fietswereld al veel verder is met dunne handschoenen die toch verwarming hebben op een kleine batterij. Erg lastig iig!

luuntje

Re: handschoenen voor iemand met syndroom van Raynaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:25

Die handenwarmers die in kokend water moeten heb ik ook.
Een stuk of 10 dan kan ik ze 1 x per 2 dagen koken.

Overigens word ik zodra ik nu een muts op heb uitgelachen.
Jammer dan het is lekker warm.

Hoe doen jullie het met autorijden?
Ik had dinsdag 8 dode vingers van 20 minuten auto rijden.
Verwarming stond vol aan.

Erg lastig want ik speel saxofoon en met die dode vingers schiet fat niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:45

Ik heb toch maar die handschoenen besteld, geen zin om zoiets zelf te maken en een automatische temperatuur regelaar lukt al helemaal niet. Dan maar tijd inwisselen voor gemak. :P

Ik had gisteravond bij paardrijles in de buitenbak ook weer enorm last van bevroren handen, maar toen ik weer actief was viel het wel mee en werkten al mijn vingers weer gewoon.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:53

Wauw waar bokt allemaal niet goed voor is!

Mijn handen kunnen heel mooi oranje-paars kleuren nooit geweten wat t was, ook niks gevonden. Morgen moest ik toch al nar de dokter even vragen dan maar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:44

Zo, ik heb de handschoenen op thermogloves besteld en ze zijn aangekomen. Gelijk ook met een reservesetje accu's zodat ik 1 set kan opladen terwijl de andere set gebruik.De handschoenen zitten strak, vrij elastisch materiaal. Er staat nog wel een waarschuwing op dat je de batterij niet volledig moet ontladen bij langdurig gebruik en iedere 3 maanden een half uurtje moet opladen. Had ik ook wel verwacht eigenlijk, dat zijn algemene instructies voor de meeste lithium accu's tenzij je ze stuk wil hebben. :P

Testen gebeurt niet vandaag, ik moet eerst nog wachten tot ze opgeladen zijn en ik moet de remmen nog afstellen van mijn fiets.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:16

ben heel benieuwd hoe ze bevallen!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:28

Interessant onderwerp. Hier echt reynaud dat een of meer vingers helemaal wit worden gelukkig niet zo heel vaak. Wel vaak extreem koude handen die alle kleuren van de regenboog hebben. Als ik niet op tijd opwarm voel ik de kou doortrekken naar m'n armen en ga me naar voelen met flauwvallen tot gevolg. Vooral als ik dan de tips van omstanders opvolg en me lekker ga bewegen om m'n bloed te laten stromen, dan weet ik zeker dat ik tegen de vlakte ga. Maar ik weet inmiddels dus dat ik dat niet moet doen en het sneller over is al ik me rustig hou. Of dat ook onder reynaud valt weet ik niet, maar het is verrekte vervelend.

Handschoenen heb ik echt al veel verschillende geprobeerd, maar niks helpt echt voldoende. Verwarmde wil ik nog graag proberen, maar vallen momenteel buiten m'n budget.
Ik had altijd een hekel aan wanten omdat je er niks mee kan, maar ben sinds enkele winters toch echt om. Sinds ik wanten draag heb ik er echt veel minder last van. Behalve dan als ik eigenwijs toch m'n handschoenen aan getrokken heb omdat ik veel met m'n handen moet doen wat met wanten zo lastig gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:25

Ja, de batterijen zijn opgeladen, even een eerste testje binnenshuis gedaan bij 12°c of zo. De warmte is op de hoogste stand nog steeds subtiel, maar wel aanwezig. Het voelt een beetje aan alsof je hand zelf doorstroomt na weer in een warme omgeving te zijn. Ik ga vanmiddag nog fietsen, dan zal ik wat uitgebreider kijken. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:51

Zo, vandaag even geprobeerd. Het is winderig en 3°c buiten. Normaal heb ik het koud met dit weer. Met de handschoenen en nog een set handschoenen eroverheen voelen mijn handen gewoon lekker warm aan zelfs met dit weer, met dezelfde temperatuur als in bad. Het was heerlijk fietsen. :D

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:09

Anoniem schreef:
Zo, ik heb de handschoenen op thermogloves besteld en ze zijn aangekomen. Gelijk ook met een reservesetje accu's zodat ik 1 set kan opladen terwijl de andere set gebruik.De handschoenen zitten strak, vrij elastisch materiaal. Er staat nog wel een waarschuwing op dat je de batterij niet volledig moet ontladen bij langdurig gebruik en iedere 3 maanden een half uurtje moet opladen. Had ik ook wel verwacht eigenlijk, dat zijn algemene instructies voor de meeste lithium accu's tenzij je ze stuk wil hebben. :P

Testen gebeurt niet vandaag, ik moet eerst nog wachten tot ze opgeladen zijn en ik moet de remmen nog afstellen van mijn fiets.

Ik heb ze al 2 jaar en naar volle tevredenheid,heb ook een set extra accu's.
Ga er meestal mee paardrijden en trek er dan ruiterwanten over aan en dat lukt goed.
Geen koude vingers meer,heb ze meestal of op de minste stand en als het kouder is op de middelste stand staan maar de heetste stand die gebruik ik nooit ze gaan zo een 4 tot 5 uur mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:15

Oh ik heb ze tijdens het rijden zelf eigenlijk niet nodig. Na 5 minuten ben ik actief genoeg geweest om mijn handen goed door te laten stromen. Op de poetsplaats als het echt koud is gebruik ik ze op de hoogste stand, maar dan heb ik er ook geen andere handschoen omheen om alles warm te houden. :)

Tijdens het fietsen in de avond met de koude wind willen mijn handen niet warm blijven, dus draag ik ze met nog dikke handschoenen er overheen, in het begin op de warmste stand, na 8 kilometer op de middelste.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:37

Dus jullie kunnen er goed mee rijden? Is het niet veel te dik als je er nog een paar handschoenen overheen doet?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:12

Ik rij alleen buiten en in de winter ook rustig dus heb ze wel nodig,wordt inderdaad wel dik