Sorry dat ik zo ontzettend laat pas reageer!
Ik heb je reactie wel gelezen, vergeten te antwoorden en pas nu kwam ik het weer tegen.
Jou laatste reactie kan ik heel goed begrijpen.
Ik wil nu wel zeggen dat ik een keuze heb gemaakt die voor mij echt heel goed was.
Zoals ik al eerder aangaf, wou ik stoppen met de opleiding Paardenhouderij. Had daar mijn grote twijfels over ma naar lang wikken en wegen heb ik het toch gedaan. Heb met mijn coach gepraat, was echt heel lastig. Heb verteld dat ik met school heel erg zat en dat is haar ook al opgevallen. Die dinsdag zijn we meteen een afspraak gaan maken met de zorgcoördinator van mijn school die mij zou helpen met het wisselen. Hij zei dat het relatief makkelijk was om over te stappen van opleiding (ik ben dus van paardenhouderij nu naar Dierverzorging gegaan). Na een kort gesprek was nog niet alles duidelijk en moest ik woensdag terugkomen. Toen heb ik met mijn docent van vorig jaar gepraat die ook moest instemmen voor mijn overstap. Die had ook z'n twijfels maar ik heb gezegd dat ik die twijfels alleen weg kan halen door het te bewijzen. Mijn stage had mijn coach afgebeld, donderdag was ik vrij omdat er toen geen lessen waren en vorige week vrijdag had ik mijn eerste dag in mijn nieuwe klas. De eerste 2 uur waren even lastig, je komt net in een nieuwe klas, iedereen kent elkaar al maar toch ging ik vol goede moed naar binnen. Na 2 uurtjes had iedereen mij gezien en was ik al gauw aan de praat. Na deze week heb ik niet eens meer het gevoel dat ik pas 6 dagen in die klas zit nu en voel me ontzettend goed! Leuke klas, voel me er al erg thuis. Leuke docenten weer, ook een aantal die ik vorig jaar niet had maar die ik wel van gezicht kende. Wat voor mij scheelt is dat ik een aantal examens/toetsen niet hoef te doen omdat die van vorig jaar nog goed stonden. Wat betreft school heb ik een goede keuze gemaakt, al zeg ik het zelf.
Wat betreft over hoe ik nu in mijn vel zit en hoe ik me voel, gaat het ook beter. Er zijn in de klas ontzettend veel positieve mensen om mij heen en werd snel geaccepteerd wat mij ook beter heeft laten voelen. Het voelt ook gewoon weer alsof ik op mijn plek zit en daardoor denk ik ook veel minder negatief. Uiteraard zijn mijn gedachten nog steeds negatief opgesteld en dat is ook niet zomaar weg maar het is echt alsof er een last van mijn schouders is. Het is veel rustiger in mijn hoofd, heb veel minder stress over school en stage wat ik eerst natuurlijk wel had, kan rustig het weekend in gaan nu, ik voel me gewoon veel minder gestrest dan eerst. Wat betreft het eten, tja. Dat verschilt nu heel erg per dag. Nog steeds eet ik bijna niks tot ongeveer 12 uur maar dan wil er wel weer een koekje ingaan. Word minder snel misselijk, denk dat de stress het erg heeft gemaakt. Ik heb nu ook minder spijt als ik gegeten heb, het liefst at ik niks, zolang mogelijk. En als ik dan overwoog te gaan eten, dacht ik "Nee, je hebt t nu al zo lang volgehouden. Kan t nu ook nog wel." En als ik het dan toch deed had ik heel veel spijt en dat is ook al veel minder. Ik merk nu pas hoeveel die vorige opleiding mijn gedachte heeft beïnvloed en zo heeft veroorzaakt dat ik mezelf achteruit liet gaan.
Wat betreft thuis; Ik merk nu ook pas hoeveel ik zelf heb veroorzaakt. Doordat ik me al wat beter voel, ben ik minder chagerijnig en dus minder boze ouders. Mijn ouders vonden het trouwens een goede keuze. Of nouja, ze vonden het goed van me dat ik dit zelf geregeld heb. Ik heb eerst geregeld dat ik over kon stappen binnen school, zelfs mijn klas wist het niet. En pas toen het duidelijk was heb ik het thuis verteld. Met tranen, en zenuwen de hele dag, dikke stress, maar het is gelukt. En ze vonden het knap dat ik het allemaal zelf geregeld heb. Ik wou namelijk niet aankomen met "Ja, ik wil stoppen. Maar wat ik dan anders wil weet ik ook niet.." Nee, ik was nu zeker van mijn zaak en wist dat ik dit wilde. Nog steeds is de band met mijn ouders nog niet verbeterd maarja, dat gaat ook niet 1,2,3. Ik ben gewoon niet zo'n prater, en zeker niet met hun, maar dat zal allemaal wel goed komen. En wat is het probleem als ik geen prater ben tegen hun, zolang het maar niet met ruzie gaat.
Kortom, ik voel me al een stuk beter en weet dat ik nu op mijn plek zit. En ben stiekem ook wel een beetje trots op mezelf, dat ik zelf de keuze heb gemaakt zonder invloeden van anderen
En dat mag ook wel, toch?
Ik hoop op een leuk antwoord