Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:34

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:38

6:30 uur,
- Bakje magere yoghurt(Jumbo eigen merk)
- 1 eetlepel zoetstof
- 2 eetlepel muesli(euroshopper merk van Jumbo/AH)
- mok met chocomel light

Eetlepel zoetstof vervangen door iets anders, ik gebruik meestal jam hiervoor, ook niet suikerloos, maar niet heel slecht en lekker.
In plaats van de chocomel light zou ik eerder gaan voor magere chocomelk, omdat in light allemaal troep zit wat je lichaam niet nodig heeft.

9:30 uur,
- 2 plakken "Goud eerlijk" meergraden brood van Jumbo
- Halvarine light van Aldi
- Pure hagelslag van de Ruiter
- glas water

Ik zou dit vervangen voor 1 boterham, ik neem altijd volkoren omdat dat het beste schijnt te zijn, maar ik neem aan dat meergranen ook niet slecht is. Pure hagelslag zou ik ook vervangen voor bijvoorbeeld kipfilet of een andere "magere" vleessoort.

11:00 uuur,
- glas water

13:00 uur,
- 2 plakken "Goud eerlijk"meergranen brood van Jubo
- Halvarine light van aldi
- Kaas van de jumbo 48 +
- glas water

16:30 uur,
- Meergranen koekje
- glas water

Vervang het meergranen koekje door de boterham die je vanmorgen ingeleverd hebt. Als je iedere 2 uur iets eet, houdt je je vertering aan de gang. Tussen je lunch en koekje zit te veel tijd, en ook al is het een meergranen koekje, koekje blijft een koekje.

18:00 uur,
- 4 (eivormige) aardappelen,
- 200 gram groente,
- stukje vlees,
- bakje vla,
- 3 glazen water

10:00 r,
- 2 stukken fruit,
- soms een mok chocomel, meestal crystal clear.

Ik zou de chocomel beperken tot 1 glas/mok per dag. Dus hier voor de crystal clear kiezen.
Daarnaast is fruit natuurlijk wel gezond, maar probeer dit voor 12.00 smiddags te eten, want in fruit zit veel fruitsuiker, waar je lichaam tijd voor nodig heeft om te verwerken. Doordat je dit op een tijdstip eet waarop je vertering al op een laag pitje staat, denk ik dat deze suikers erg aan zetten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:40

Een halve kilo per week afvallen is heel normaal en gezond, het kan zijn dat je lichaam gewoon even in de wacht staat. En dan val je later als nog af. Afvalstoffen raak je kwijt door water te koken en als het kookt nog 5 minuten laag zetten. In een thermoskan heb je dan voor de hele dag water. Afvalstoffen zetten zich vast, en door dit water raak je ze kwijt. Dit werkt ook bij een slechte adem of een grauwe tong.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:50

dejong_wever schreef:
Amaris schreef:
http://www.fatsecret.nl

of deze:
http://www.shapeupclub.com/

vond ik zelf fijner, kent meer producten.

Is dat net zoiets als het voedingscentrum?

Ja, alleen fatsecret app kent heel veel producten en kan je ook barcodes mee scannen.
Heel handig :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:01

Ja, en de apps werken ook geweldig. Maar ik vond op den duur shape up wel fijner, die (her)kent meer producten.

dide

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:07

Ts mag ik je een compliment maken over hoe je het op pakt en wat je er mee doet :)
Met een steun in de rug komt het echt goed. Bravo! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:14

Ik heb alle reacties niet gelezen hoor, dus puur een reactie op de openingspost. :)

Mijn stiefmoeder is voedingsdeskundige en zegt altijd: twee keer zo veel groente als aardappelen eten, en verder brood en pasta minimaliseren, want tarwe is niet goed voor je lichaam. In de meeste muesli zit ook vrij veel suiker (en zeker als je er zoetstof bij doet). Je kan bijvoorbeeld zelf muesli gaan maken van havermout, dat doe ik ook, als je interesse hebt heb ik wel een recept voor je. Ik zou als ik jou was eens een paar maanden met heel weinig tarwe proberen, en minder aardappelen en in plaats daarvan meer groente. Dus bijvoorbeeld 's ochtends een bakje zelfgemaakte muesli (met noten), een stuk fruit en volle kwark (vullend). 's Middags kan je voor speltcrackers of bijvoorbeeld lekker rucola met noten etc.
En dan 's avonds zo veel mogelijk groente, en zo min mogelijk tarwe.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 14:55

dide schreef:
Ts mag ik je een compliment maken over hoe je het op pakt en wat je er mee doet :)
Met een steun in de rug komt het echt goed. Bravo! :D

TS heeft inderdaad de goede instelling.

TS haar probleem is alleen dat ze meer calorieen eet dan dat ze dagelijks verbruikt en daardoor dus niet af valt.
Het kost eventjes wat creativiteit en een rekenmachine maar als ze niet over het maximale aantal calorieen per dag heen gaat dan zullen de kilo's er makkelijk vanaf gaan. Zeker met haar positieve instelling.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:25

:D :o

Ik doe mijn best dames en stel het zeer op prijs dat ik door een aantal dames zo goed geholpen word.
Vooral het moment rond 9 uur en net voor het avondeten, heb ik trek, een snaaierig gevoel. Ik zit te
denken om rond 11 uur iets van fruit te eten en rond 9 uur een rijstewafel met iets lichts(weining kcal)
erop. Zodat ik dat ook weer voor het eten kan nemen.

En ik vroeg me nog af wat ik nog meer op brood kan doen, schouderham, 30+ kaas, (kruiden)kipfilet.
Ik zag dat in de calve pindakaas 100 kcal per boterham zitten, dus die maar niet. Nutella ook niet,
want dat is weer zo zoet. Filet american lust ik niet, smeerkaas ben ik ook niet dol op.. Gehakt? of is
dat ook te vet?

Sodeletuut ik :PB je! Ben benieuwd naar je eigen muesli.

De muesli die ik nu heb maak ik op en dan ga ik over op een milde halfvolle yoghurt met havermout als ontbijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:27

Ik maak groente smooties en die vullen als een gek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:33

ik at (en eet) veel crackers en beschuit met ham, kaas en een gekookt ei. Dat vult ook goed. Doe daar nog tomaat en komkommer bij en je hebt een boterham gezond waar je U tegen zegt (en die ook heeeel goed vult!)

maak van je brood een tosti met 30+ kaas, dat is ook weer afwisseling. Appelstroop is ook een goede (dat weet ik nog van de sonja bakker periode) en gekleurde muisjes (gek genoeg) ook.

Jam (delight) is ook een fijne. Al dan niet samen met kaas.

En een plakje (magere) peperkoek (kruidkoek?) werkt ook lekker op de boterham! Net als 1 of 2 speculaasjes.

Oh, en een heel lekker en gezond tussendoortje is hüttenkase (ja echt) met stukjes komkommer erdoor. Lekker en heel fris.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:38

Maar Huttenkase is toch vette kaas?? :9

Dat van die tosti is een goed! en dat ei met ham ga ik voor de woensdag doen.
De gekleurde muisje vind ik ook een goede, zijn die niet te zoet(lees teveel suiker)?
Laatst bijgewerkt door dejong_wever op 26-09-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:39

ik heb niet alle pagina's doorgespit maar ik denk dat je goed bezig bent met je eten. wel meer fruit zou ik nemen.
om af te vallen zul je gewoon meer moeten sporten, en dan niet zomaar "bewegen" maar echt sporten dus zweten en zweten en nog eens zweten.
je kan namelijk ook te weinig eten, dan staat je verbranding stil.
dus "gewoon" eten en intensiever sporten.
(bijv. een uur stevig wandelen verbrand je misschien net 200 call. dat is niet genoeg om af te vallen en vet te verbranden, dus zal je of 5uur moeten wandelen of een uur joggen. bij een half uur joggen verbrand je gemiddeld zo'n 250call. )
en als je dan echt af wilt vallen zul je dit bijna dagelijks moeten doen

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:40

Amaris schreef:
ik at (en eet) veel crackers en beschuit met ham, kaas en een gekookt ei. Dat vult ook goed. Doe daar nog tomaat en komkommer bij en je hebt een boterham gezond waar je U tegen zegt (en die ook heeeel goed vult!)

maak van je brood een tosti met 30+ kaas, dat is ook weer afwisseling. Appelstroop is ook een goede (dat weet ik nog van de sonja bakker periode) en gekleurde muisjes (gek genoeg) ook.

Jam (delight) is ook een fijne. Al dan niet samen met kaas.

En een plakje (magere) peperkoek (kruidkoek?) werkt ook lekker op de boterham! Net als 1 of 2 speculaasjes.

Oh, en een heel lekker en gezond tussendoortje is hüttenkase (ja echt) met stukjes komkommer erdoor. Lekker en heel fris.

Jeetje, daar noem je wat.

2 crackers met ham - kaas én ei is wel echt een calorieen bom.
Net zoals een boterham met peperkoek of speculaas. Dat zijn geen dingen die je moet eten als je wilt afslanken.
Tenzij je het een keertje eet om te zondigen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 15:42

Een lekker gebakken of gekookt eitje. Of zelgemaakte tonijnsalade! Blikje tonijn, gekookt eitje, eigeel door de tonijn doen eitwit in stukjes erdoor. Veel groene kruiden, mjam!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 15:53

haha tonijn is voor de kat en mijn man, niet voor mij(bah kattenvoer)

Het eitje met ham spreekt mij aan en het roosteren van mijn brood
ook. ow en ik bedenk mezelf nog, zalm, heerlijk broodje zalm met sla
en een frisse dressing(weet zo even geen en anders gewoon maar boter
met een zakje kruidenboter kruiden?)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:11

In een boterham met pindakaas zitten minder calorieen dan een broodje zalm met dressing of kruidenboter.
Maak gezonde keuzes in plaats van je calorieen juist te verdubbelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:15

Brood eet ik zo ie bijna niet meer, je kan best zonder en ik mis het ook niet.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:23

Maareh zalm is toch juist goed? Hier zitten gezonde vetten in??? En dat in combinatie met sla??

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:36

Zalm is inderdaad goed, maar dressing - sausjes en kruidenboter niet.
Dan kun je net zo goed een boterham met pindakaas eten.

Om resultaat te behalen zul je echt je calorieen aantal naar beneden moeten halen. Je eet nu namelijk meer dan je verbrand waardoor je niet zult afvallen.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:48

Kan ik uit het feit dat je mijn post negeert uitmaken dat je niet van sporten houdt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:50

Ik doe aan trap lopen 10 minuten per dag is echt goed.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:50

Ik heb laatst heel erg moeten lachen om een quote die ik voorbij zag komen;

"whenever you read 'low-fat, fat-free or sweetners' prepare yourself for a chemical sh*tstorm"

Maar zonder gekkigheid, als je echt gezond wil leven probeer dan vaker bewerkte voedingsmiddelen te laten staan en veel groente en fruit. En stap bijvoorbeeld over naar zuurdesembrood en volkoren producten in plaatsvan meergranen die vaak vol met moutsuiker zitten voor de kleur.

Vermijd ook teveel dierlijke, geharde en bewerkte vetten. Gebruik on plaats hiervan lijnzaadolie of olijfolie. Veel mensen vergeten dat je juist vet nodig hebt maar dan wel de juiste zoals omega 3 en 9.

Ik ga altijd van het basisprincipe uit dat ik dingen eet die in voedingswaarde zo hoog mogelijk zijn zodat mijn lichaam voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt van de juiste kwaliteit.

Koolhydraten, eiwitten en vetten moeten in balans zijn. Het schrappen van 1 van de drie zorgt er alleen maar voor dat je lichaam na een paar weken in uithongeringsmodus komt waardoor je vervolgens niet meer kan 'vechten' tegen je biologische behoeften aan voedingsstoffen. Daarom werken dieeten in mijn ogen niet!

Eet naar behoefte en wat je lichaam vraagt en eet dan in het bijzonder dingen met hoogwaardige voedingsgehalten. calorieen tellen, dieeten, koolhydraten schrappen etc brengt je op lange termijn nergens! Zoek het meer in de hormale componenten en kijk wat alle geproduceerde, bewerkte, syntetische en slechte e stoffen doen met je lichaam!

een zoektocht maar in het kort: eet zoveel mogelijk fruit, groente, notem, zaden, vis en vlees (biologisch)
zuivel en granen wat vaker achter wegen gaan laten!

succes! *\o/*

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:53

marleen_usar schreef:
Ik doe aan trap lopen 10 minuten per dag is echt goed.

Om boven te komen wel ja :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:57

Nee ze deed Jillian michals 3x pw
En lopen 3x per week (lopen is natuurlijk geen sport te noemen)