Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hoe gaat het bij jullie? Zelf vind ik het nog best lastig af en toe om de verleiding te weerstaan! Nu zal ik mijn vriend ook nooit zover krijgen geen suiker meer te eten, dus er staat helaas nog best wel wat zoetigheid naar me te roepen vanuit de kast, haha. Succes allen!
ben net een weekje bezig. Gewoon op basis van gezond verstand
)
Ik ben 8 weken geleden bevallen en geef borstvoeding. Mijn zoontje heeft gevoelige darmen dus ik kreeg de tip om ook te minderen/stoppen met suikers. Moet zeggen dat ik wel aan m'n lijf merk dat ik echt aan t afkicken ben
Mallow schreef:Ik lees hier even meeIk ben 8 weken geleden bevallen en geef borstvoeding. Mijn zoontje heeft gevoelige darmen dus ik kreeg de tip om ook te minderen/stoppen met suikers. Moet zeggen dat ik wel aan m'n lijf merk dat ik echt aan t afkicken ben
Jippie!
Oftewel, ik weet hoe slecht teveel suiker is en ook dat mijn moeheid waarschijnlijk (deels) daar wegkomt maar echt stoppen met de suikers is gewoon ontzettend lastig. Ook woon ik nog thuis en dat bemoeilijkt het natuurlijk ook wel wat; ik eet suikervrije jam en daar houdt het ook wel mee op. De tussendoortjes variëren van komkommer en wortel naar chocola en koek. Wel beweeg ik veel; naar school fietsen, werken en zo'n 4/5 x per week paardrijden en al het stalwerk eromheen. Ik lees verder wel mee in dit topic in de hoop er wat handige tips uit te halen om zo af te gaan kicken van de suikers!
Ik heb mijn vader al even gevraagd om bij de bakker na te vragen of daar suiker/dextrose/glucose aan het brood wordt toegevoegd, dus ben benieuwd.
Als zoetmiddel 4 vijgen en 2 bananen gebruikt. Bananen 10 minuten in de oven en daarna samen met de vijgen in de keukenmachine gepureerd en door het beslag gedaan. Verder zat er in: boter, zelfrijzend bakmeel, eieren en een scheutje melk. Lekker verantwoord dus!