Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ierpier schreef:Mijn broertje kan heel slecht hiertegen, maar gaat er in mijn ogen helemaal verkeerd mee om: mensen beschuldigen van "smakken" terwijl iedereen zijn best doet om normaal te eten en zijn mond echt gewoon dicht houdt, schelden, boos worden ("eet niet zo smerig") etc. Maar die heeft ook wel wat meer issues...
xTitanic schreef:Ierpier schreef:Mijn broertje kan heel slecht hiertegen, maar gaat er in mijn ogen helemaal verkeerd mee om: mensen beschuldigen van "smakken" terwijl iedereen zijn best doet om normaal te eten en zijn mond echt gewoon dicht houdt, schelden, boos worden ("eet niet zo smerig") etc. Maar die heeft ook wel wat meer issues...
Dat is het geen wat ik ook zo vreselijk vind hieraan.. mijn mama deed dan nog zo haar best om netjes te eten maar smekken/gewoon eten, het blijft storend en vroeger zei ik dan ook steeds 'smek niet zo' terwijl ze helemaal normaal eet. Om ruzies te vermijden verwijder ik mij dan zelf maar van tafel met mijn bord
Eloya schreef:Herkenning alom!!
ik heb ook misofonie, voor mij zijn triggers het gesmak van mijn honden, gesmak van vriend van mn moeder en mn moeder. Luid ademen en wiebelen met voeten.
Ik kan hier zo onredelijk boos om worden, ik heb een tijd gehad dat ik constant oordoppen in had. nu doe ik dat niet meer omdat mijn oren er gewoon van kapot gingen, de huid. Nu probeer ik het te accepteren maar verdorie dat is soms lastig. dus er ontsnapt nog wel eens een snauw, vooral naar de honden
Berdien schreef:Ooohhh.
Ha. Dát is het dus. Ik trek het enórm slecht als bestek in de bestekla wordt gegooid. Dat geluid doet letterlijk zeer aan mijn oren en aan mijn hele hoofd. Trekt door naar m'n kiezen en ik word helemaal iebelig. Als ik het zelf doe lég ik alles terug, en dat klinkt toch echt anders. Vooral bij mijn ouders thuis, ik kan dan echt niet in de kamer zijn
HorseRituals schreef:Oh help wat is dit allemaal herkenbaarVooral die eetgeluiden inderdaad.
Of als iemand piept door z'n neus met ademhalen, en dit zelf niet in de gaten heeft. (Of wel maar gewoon niet stopt)
Daar kan ik echt boos om wordenHeb alleen mezelf ermee, kan moeilijk mensen constant erop wijzen haha
Ademhaalgeluiden vind ik ook ronduit irritantMaar ja dat hoort er nou eenmaal bij
Avis schreef:Hoi misofonen
http://www.parool.nl/opinie/ik-kan-niet ... ~a4425046/
Ik vond 'm zelf stiekem vrij leuk
Avis schreef:Hoi misofonen
http://www.parool.nl/opinie/ik-kan-niet ... ~a4425046/
Ik vond 'm zelf stiekem vrij leuk
StefanieT schreef:Ik doe toevallig mijn profielwerkstuk over misofonie! Het is wel lastig om onderzoek te doen naar deze aandoening, omdat het nog niet zo lang een erkende stoornis is. Een paar weken geleden heb ik ook een enquête op Bokt gezet, waar 250 mensen op gereageerd hadden. De enquête is nu gesloten, maar daaruit is wel gebleken dat misofonie steeds bekender wordt. Gelukkig maar, want ik kan me voorstellen dat misofonen zich vaak onbegrepen voelen.
Ik blijf dit topic even volgen, misschien komen er nog relevante dingen voor mijn profielwerkstuk in voor
StefanieT schreef:Ik doe toevallig mijn profielwerkstuk over misofonie! Het is wel lastig om onderzoek te doen naar deze aandoening, omdat het nog niet zo lang een erkende stoornis is. Een paar weken geleden heb ik ook een enquête op Bokt gezet, waar 250 mensen op gereageerd hadden. De enquête is nu gesloten, maar daaruit is wel gebleken dat misofonie steeds bekender wordt. Gelukkig maar, want ik kan me voorstellen dat misofonen zich vaak onbegrepen voelen.
Ik blijf dit topic even volgen, misschien komen er nog relevante dingen voor mijn profielwerkstuk in voor