bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke129

Re: bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:38

Ok dan is dat uitgesloten.. hoop echt dat ze straks vinden wat t is en behandeling kunnen starten!!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:39

Lieve ts, even een dikke knuff en meid wat een ''ellende'' heb jij al achter je kiezen zeg.
Heb je ooit al eens een mri gehad?

Mijn situatie absoluut niet gelijk aan de jouwe maar het heeft me toch aan het denken gezet.

Vorig jaar is er bij mij dmv een mri een cyste op mijn hersenstam ten grote van een golfbal ontdekt,het linkergedeelte van mijn hersenstam werd door de cyste verdrukt.
Daarvoor had ik allerlei onverklaarbare klachten, zoals uitval in mijn linkerbeen,constant duizelig,val gevaarlijk door evenwicht problemen,slaapproblemen,mijn praten werd steeds slechter en ik werd voor sommigen onversaanbaar, ik kon niet meer goed lopen ( liep constant mank) en nog wel heel wat meer klachten.
Uiteindelijk ben ik 28 maart dit jaar geopereerd en heeft de neurochirurg de cyste bij mijn hersenstam kapot kunnen maken en op hoop van zegen groeit hij niet meer dicht.
Weghalen was geen optie daar ik er anders niet ongeschonden uit zou komen zeg maar.
Inmiddels ben ik 6 maanden verder en de meeste grote klachten zijn verdwenen, nu kamp ik alleen nog met hoofdpijn maar die is inmiddels verklaarbaar daar de druk in mijn hoofd nu normaal is,voorheen heb ik altijd een te hoge druk gehad in mijn hoofd en ik ben daar in de jaren zo gewend aan geraakt dat ik nu moet wennen aan de normale druk zeg maar.
Ik heb nog wat evenwichts probleempjes en daar moet ik volgende maand voor naar de KNO arts, oa om mijn evenwichtsorgaan na te laten kijken.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt gehad,maar ik hoop voor jou dat je gauw duidelijkheid krijgt,want er is niets erger als onzekerheid!

Nogmaals dikke knuffel.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:40

Heee

Aller eerst bedankt voor al jullie lieve berichten/steun/mee willen denken en de tips! Echt heel erg bedankt het helpt heel erg...:) Echt ik vind het ontzettend lief!

Leukemie dat is het eerste waar ik aan dacht en ik ben meteen die zelfde dag nog naar de huisarts gegaan die vond een onderzoek onzin niet nodig enz enz... Na lang door dramen (ze zeggen dat ik dat heel goed kan O:) soms is het lastig nu dus niet haha) A fijn ik heb een andere huisarts gekregen (of een 2de erbij) en die zei ja we doen er 1 als jij het wilt weten en ja het zou kunnen aangezien je klachten. Bloedtest gedaan en daar was geen leukemie te zien alleen dus dat Hb gehalte te hoog. De beenmergpunctie gaf aan dat dat wel goed was dus ergens in mijn lichaam zit iets niet goed waardoor mijn bloed ook niet goed in de aders zitten blijkt. Dit wordt allemaal op dit moment onderzocht het laatste bloedonderzoek is er weer bij gehaald en als dat nodig mocht zijn wordt de beenmerg er ook bij gehaald plus de bot punctie (ze hadden er 2 gedaan.) En zal als dat nodig mocht zijn een zoveelste bloedonderzoek plaats vinden tijdens de opname.

Dat is het dus gelukkig niet ik was hier zelf ook ontzettend bang voor maar dat is gelukkig 100% bewezen dat dat niet het geval is.

Verder ja kwakkelen we op moment wat aan mijn doorbloeding is echt bar slecht op moment dus ik heb het telkens heel koud vooral de delen die dan zeer doen hebben een slechte doorbloeding dus op moment vooral mijn rechterhand. Mijn linkerhand heeft mooi normale temperatuur maar die rechter is ijskoud.
Ik heb overal streepjes allemaal blauw alsof er iemand voor de lol met een stift op mij getekend heeft dit is niet het geval maar wel zag ik dat overal aan de puntjes een ader zitten.
Opname komt steeds dichterbij toch wel spannend. Ik begin het wel te merken aan mezelf dat de zenuwen op komen borrelen maar we blijven positief:) Het goede nieuws is dat ik eindelijk maar toch mijn eerste echte melkbaan heb op Stage nou dan doe je het niet slecht toch :D Jawel mevrouw mag a.s zaterdag melken alleen heerlijk en als dat goed gaat vaker en dan gaat er ook voor gezorgd worden dat mijn stageboer mijn naam noemt bij boeren uit omgeven van die moet je hebben voor melken dus ja eindelijk mijn droom baan! En al druk voorbereidingen aan doen haha nouja voorbereidingen ik wil na mijn jaar niveau 2 als ik klaar ben (hoop ik) 3 maand naar Texas een bedrijf met 1500 melkkoeien dus jawel veel kalfjes en veel melken zwaar maar lijkt me echt even heel tof even er tussen uit ik vond dat dat wel mocht en daarna hard door met niveau 3 dus de plannen liggen klaar ongeacht wat het ziekenhuis voor bericht heeft ik ga dat allemaal doen met of zonder pijn:)
Bedankt nogmaals voor alle lieve berichten/steun en tips!
Dikke knuffel van mij!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:50

Lay_D schreef:
Lieve ts, even een dikke knuff en meid wat een ''ellende'' heb jij al achter je kiezen zeg.
Heb je ooit al eens een mri gehad?

Mijn situatie absoluut niet gelijk aan de jouwe maar het heeft me toch aan het denken gezet.

Vorig jaar is er bij mij dmv een mri een cyste op mijn hersenstam ten grote van een golfbal ontdekt,het linkergedeelte van mijn hersenstam werd door de cyste verdrukt.
Daarvoor had ik allerlei onverklaarbare klachten, zoals uitval in mijn linkerbeen,constant duizelig,val gevaarlijk door evenwicht problemen,slaapproblemen,mijn praten werd steeds slechter en ik werd voor sommigen onversaanbaar, ik kon niet meer goed lopen ( liep constant mank) en nog wel heel wat meer klachten.
Uiteindelijk ben ik 28 maart dit jaar geopereerd en heeft de neurochirurg de cyste bij mijn hersenstam kapot kunnen maken en op hoop van zegen groeit hij niet meer dicht.
Weghalen was geen optie daar ik er anders niet ongeschonden uit zou komen zeg maar.
Inmiddels ben ik 6 maanden verder en de meeste grote klachten zijn verdwenen, nu kamp ik alleen nog met hoofdpijn maar die is inmiddels verklaarbaar daar de druk in mijn hoofd nu normaal is,voorheen heb ik altijd een te hoge druk gehad in mijn hoofd en ik ben daar in de jaren zo gewend aan geraakt dat ik nu moet wennen aan de normale druk zeg maar.
Ik heb nog wat evenwichts probleempjes en daar moet ik volgende maand voor naar de KNO arts, oa om mijn evenwichtsorgaan na te laten kijken.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt gehad,maar ik hoop voor jou dat je gauw duidelijkheid krijgt,want er is niets erger als onzekerheid!

Nogmaals dikke knuffel.

Zo wat een verhaal zeg! Ben blij om te lezen dat je operatie geslaagd is! hoe zijn ze er achter gekomen als ik vragen mag ?
Ja dat zou bij mij ook gebeuren hersenen controleren is der nooit van gekomen helaas dit omdat dat het enige was/is wat nog nooit bekeken.... ik hoop heel stiekem dat dit tijdens de opname gaat gebeuren maar ik denk het niet maar ja vragen kan altijd :)
Ja ik heb MRI gehad al uhm 3x maar alleen mijn scheenbeen/knie en nog een x knie.
in 2 verschillende ziekenhuizen....:)

Ja ik heb wel wat aan je verhaal gehad bedankt en voor je lieve woorden ook heel erg bedankt!
een hele dikke knuffel terug!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:51

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:34

Ts, mijn klachten zijn rond 2005 begonnen. Mijn rechterpols deed met alles zeer en ik had krachtverlies in mijn hand. Uiteindelijk ben ik toen bij een orthopeed terecht gekomen en de conclusie was te soepele en overbelaste spieren.
Afijn,daar is heel wat jaar over heen gegaan. In 2009 kreeg ik bekkenklachten tijdens mijn derde zwangerschap daar voor naar de ha geweest en die stuurde me door naar fysiotherapie.
Na de zwangerschap van mijn derde bleven die klachten aanhouden en begon ik ook al wat slechter te lopen.
Tijdens de zwangerschap van mijn 4e werd het lopen nog wat slechter,na de bevalling (2011) wederom naar de ha en die zei dat mijn si gewricht vast zat dus wederom therapie.
Toen de therapie eigenlijk niets uithaalde ben ik weer naar de ha gegaan maar ook omdat het te gek werd, ik kon niet meer op mijn eigen lichaam vertrouwen daar ik op de meest vervelende momenten geen gevoel en kracht meer in mijn linkerbeen had en die heeft mij in 2012 doorgestuurd naar de neuroloog daar veel klachten ( oa van mijn pols en constant zere onderrug en het slechte lopen,uitval van mijn linkerbeen), daar heb ik in aug 2012 eerst een EMG van mijn hand/polsen gehad om te kijken of ik wellicht geen cts had. Ik kon op een gegeven moment geen bekers en of glazen vasthouden zonder erg te trillen vanuit mijn handen/pols en ik had sterk verminderd krachtverlies in mijn linkerhand.
Toen daar niets uit kwam heeft de neuroloog besloten om een mri van mijn nek te laten maken,wellicht dat daar zenuwen beklemd zaten. Uit die Mri kwam niets maar de neuroloog die wilde achter de oorzaak komen vandaar dat ik toen een mri van mijn hoofd kreeg. De uitslag kreeg ik ergens in okt of nov ( weet het niet precies meer) en toen is besloten dat ze mij over gingen dragen naar het UMCG.
15 januari 2013 heb ik een gesprek gehad met de neurochirurg en vanaf toen was het wachten op de oproep van de operatie.

Vooral met de normale dagelijkse dingen had ik problemen mee, mijn 2 jongste kinderen helpen met aankleden,ging moeizaam,knoopjes dicht doen was moeilijk en frustrerend.
Dat mijn praten ineens slechter werd viel mij zelf niet eens zo op, ik kreeg meer moeite met het uitspreken van de woorden, was soms zo ineens kwijt wat ik aan het vertellen of doen was.

Ik ben ook ontzettend blij dat ik goed uit de operatie ben gekomen, de kans dat ik er slecht uit zou komen was erg groot,de kans dat ik de operatie niet zou overleven was er ook.
Wat ik had komt vrij weinig voor en behalve opereren had ik verder ook geen keuzes. Het zou uiteindelijk alleen maar erger worden wegens de groei ervan.

Hier 2 foto's van mijn mri van mijn hoofd:http://www.mijnalbum.nl/Foto-N7YUYBJB.jpg

Deze afbeelding geeft de cyste en mijn hersenstam mooi aan,de rode pijl is de cyste en de blauwe pijl is een deel van de hersenstam.
Afbeelding

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:02

Zo wat een verhaal zeg phoe!
Lijkt me verschrikkelijk heb je toevallig ook dat je gewrichten Nek/vingers/handen/polsen/knieen/enkels/schouder/rug/bekken/voeten/tenen heel erg hard kunnen kraken/knakken ? Ik heb zelf daar enorm last van. Als ik het niet doe (wat mijn ouders of vrienden helemaal niet erg vinden haha) dan doet het ontzettend zeer alsof het vast zit kraak ik het dan (zoals ik het zelf maar noem) wat heerlijk hard klinkt dan want iedereen kan mee genieten. Dan voelt het heerlijk en los maar jah nadeel is dat het dan na een paar uur weer vast zit-.-. Zelfde geluid maar dan iets harder is als mensen hun vingers knakken ik kan er niet tegen maar doe het nu zelf ook als ze vast zitten maar het geluid is anders. Harder en soms doet het zeerder tot dat het geknakt heeft dan zit alles weer los en soepel voor nou jah pak en beet 3 uurtjes. Maar mijn nek vind ik zelf ook best eng want dat hoort niet zo te klinken maar had jij dit ook misschien ?
Onwijs veel sterkte nog! ik hoop echt dat bij jou ook niet meer wordt en stiekem alleen maar minder!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:04

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:53

Dat hangt er vanaf wat ze aan je beenmerg onderzocht hebben, bovenstaand ziektebeeld is zeer zeldzaam op jouw leeftijd. Als ze zoeken naar leukemie dan zoeken ze niet naar iets anders.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 18:45

Aha oke...... ja ze zeiden dat beenmerg goed was waar ze op keken of onderzochten wilden ze tot op de dag van vandaag nog niet zeggen ik ga deze pagina ff uitprinten en meenemen om navraag te doen ik kon alls aan der kwijt dus dan zal dit geen probleem zijn net als het lyme. Bedankt voor de website ik ga der zeker wat mee doen!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:18

Ts, ik had alleen een uit zichzelf knakkende linkerknie en knakkende enkels,maar dat heb ik nog steeds dus ik durf niet te zeggen of het van de cyste kwam.
Bedankt voor de sterkte wensen. Jij ook ontzettend veel sterkte gewenst!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:25

Ik knak ook aan alle kanten. Rug/nek/schouders/heupen en soms knieen met periodes. Is nu minder pijnlijk als eerder. Bij mij zat er een wervel zo weird, het knakte met in en uitademen. Voelde het bewegen.. Mijn enkels zij ook erg flexibel.. Daar kan ik giga doorheen gaan zonder pijn..

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:12

Oke ja uhm hoe zeg ik dit ik vind mezelf klinken als zo'n lekkere oude trap knakt en kraakt overal.....ik kan mijn ouders en vriendje en vrienden laten griezelen bij het kraken van mijn lichaam haha doe toch niet is het dan. Maar goed dat zit het allemaal los en dan kan ik der weer even tegen aan.
Alsof er een spiertje of bot of gewricht dan niet goed zit zeg ik want zodra die knak zegt is het klaar en doet het meteen minder zeer soms.
Nu doen me ribben heel zeer kan soms haast niet adem halen dus heb het helemaal ingetaped en met verband straks ingewikkeld. Alsof je natuurlijke instinct zegt dat moet doen. Want dan voelt het idd een stuk fijner mensen verbazen zich dan wel van huh maar dan gaat ademhalen toch haast niet dat klopt ook maar het is wel fijner. Ik haal ook als het zo zeer doet heel langzaam adem waardoor wss mijn bloed ook niet zo goed meer stroomt hebben ze gezegd bij het ziekenhuis. Mijn moeder komt als ik last van mijn longen/ribben heb ook vaak s'nachts kijken of ik het nog wel doe omdat je mij dan haast niet ziet ademhalen en voelt ademhalen ik moet dan ook van heel ver komen als ze mij wakker maakt.
Allemaal heel vaag en raar maar vooral pijnlijk want nu is het dat plus mijn been die lekker blauw begint te worden op plekken hele rare blauwe rode plekken met wit in het midden als een soort punt heel apart. Maar goed over een weekje ben ik aan de beurt ik ben benieuwd en hoop op een goeie uitslag. Zenuwen komen en zenuwen gaan niet weg grrrr maar goed this niet anders zoveel mogelijk aan leuke dingen denken maar ik merk aan alle dingen dat ik heel prikkelbaar ben, vergeet dingen en ben der met koppie niet bij. Kan niet zoveel hebben dus heb vaker ruzie doordat ik niks kan hebben en dat door die stomme zenuwen mijn ouders snappen het maar op school de helft gelukkig ook. Mijn veehouderij groepje laat mij ook zoveel mogelijk met rust maar donderdag ook de tranen lopen je over je wangen leraren zijn er natuurlijk op dat moment niet en ja al die jongens weten ook niet wat ze moeten doen. Die kunnen er alleen niet tegen... maar goed dan is het na een uur weer over zo raar. Ik hoop maar dat ze iets vinden zodat ik verder kan met alles en mijn dromen kan laten uitkomen maar zoals et nu gaat en vandaag zie ik alleen maar een heel groot vraagteken....Jammer vind ik het wel en verdrietig maar goed we gaan het zien.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:19

Lieve ts,
Wat een hoop zorgen zo allemaal. Wat betreft die opname moet je maar zo denken: het kan er alleen maar beter van worden..
Ik wil je wel adviseren niet zomaar dingen zelf te gaan intapen of iets dergelijks. Ook daar kan je dingen mee kapot maken..
Sterkte!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:24

Pfff ik vind dit wel een spoedje langzamerhand hoor!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 18:06

Hi, ja ik hoop het wel.... maar jah we gaan het zien we willen er ook over hebben hoe ik er mee kan leren leven....zit er behoorlijk door heen zo langzamer hand. Maar goed we tellen af de dag komt steeds dichterbij en ik begin toch wel bang te worden hoe en wat maar ook hoe verder maar dat zijn dingen waar ik me nu maar niet druk om moet maken.
De ha zei dat dat geen pribleem was dus ja daar ga ik dan maar vanuit. Dat het niet erg is. Ik weet het echt niet meer wat of hoe.

17 oktober. Om 10 uur hou ik jullie op de hoogte in het ziekenhuis op de kinderafdeling. We gaan het zien hoe en wat maar mezelf ben ik niet meer. Denk dat ik weer de oude ik kan zijn als ik alles weet. Zou der dsn eigenljk even helemaal tussen uit moeten even me hoofd leeg maken.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:20

Ik kan heel goed begrijpen hoe jij je nu voelt.
Ik was de week voor mijn opname ook ontzettend kippig,chagrijnig en ontzettend nerveus/in de war.
Hoe moeilijk het ook is,probeer afleiding te zoeken. Of ik nu wilde of niet ik moest door voor mijn kinderen ( we hebben 4 kinderen),dus met al het geren en gevlieg kwam ik de dag redelijk door.
Nogmaals heel veel sterkte gewenst en ik hoop van harte dat je gauw duidelijkheid en zekerheid krijgt!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 14:59

Ja klopt ik ben echt niet te genieten thuis en vergeet alles. Ja je medicatie ligt er nog ik ben er anders altijd echt netjes in elke dag die pilletje in de ochtend en avond maar nu vergeet ik ze vaak zat. Ik weet niet meer wat k zeg soms en heb me koppie heel ergens anders. Ik vergeet ook echt van alles voor school en ben heel emotioneel. Maar ook moe vooral.
Ja klopt das wel fijn met 4 kinderen want het moet gedaan worden en die zorgen er vaak voor dat je toch aan andere dingen denkt enzo. Ik heb zelf stage dan en nu ook wat niet af moet banjer ik gwn door tot llaar is ik vraag of ik alleen mag melken heerlijk in de vroege ochtend tussen de koeien. En put mezelf gwn uit tot dat ik er bij neerval luur ergens anders aan denken nou dan zijn we drie dagem verder op school denk je der al sneller aan maar vooral vrijdag zorgen ze ervoor dat ik wel ergens anders aan denk. Beetje ouwe prutsmutsen lachen maar dan ben je zo moe dat ik gwn tijdens jawel het uurtje sport waarbij ik niet mee doe gwn met die drie andere jongens die ook niet mee doen die kletsen dan en dam heb ik ff een rust uurtje even niks doen en uitrusten oogjes dicht mag ook gelukkig van de school anders hou ik het niet vol. En ja a.s weekend zal wel flink stressen worden dus maar naar paard toe zelfs daarop gereden na een jaar!
En ja mijn meisje dag zeggen want ze gaat nu echt binnen kort weg en wss kan ik der niet eens in de trailer helpen als ik in zielenhuis lig gaat ze wss weg gebrscht worden. Ja en zondag naar vriendje lief en dan laatste paar dagen stagr denksoms wel zouden er nog meer zenuwen bij komen en elke dag ja hoor het kan...
Ja dankje wel ik hou jullie allemaal op ee hoogte hoe ej wat zit meeste tijd toch alleen maar gelukkig ook bezoek uren en papa en mama mogen altijd komen en ondrzoeken kaartjes helemaal goed we gaan het zien denk dat foto van mij en lieve vriendinneje mee gaat en boekje met mijn lieve paardje wante 10 dagen zonder mijn tutjes oei zal daarna altijd zonder mijn lieve vriendinnetje moeten maar goed daar wil ik nog niet al te veel over nadenken

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:29

Ik heb tijdens mijn 2e opname ( wegens complicaties) te horen gekregen dat mijn paard ingeslapen moest worden ivm een tumor aan zijn geslachtsdeel.
De grond zakte toen onder mij vandaan, ik was zo machteloos.
Ik moest nog minimaal 3 dagen in het zh blijven ( had complete bedrust) en ik had hem al sinds 26 maart dit jaar niet meer gezien. 10 april ben ik th gekomen en 13 april was ik lichamelijk in staat om naar hem toe te lopen ( hij stond bij os aan huis). 15 april heb ik hem in laten slapen. Ik zelf was nog maar net weer op been, eigenlijk zelfs nog een hoopje ellende en toen kreeg ik het verlies van hem ook nog te verwerken.

Ik weet niet of jij de mogelijkheid heb, maar ik heb zijn staart afgeknipt (tot aan de staartwortel) en een klein stukje van zijn staarthaar laat ik nu een armband van maken.
Als jij de mogelijkheid hebt is dat misschien ook wel een idee voor jou?

Kop op meid!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:34

Verkocht of inslapen/slacht?

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:13

Lay_D schreef:
Ik heb tijdens mijn 2e opname ( wegens complicaties) te horen gekregen dat mijn paard ingeslapen moest worden ivm een tumor aan zijn geslachtsdeel.
De grond zakte toen onder mij vandaan, ik was zo machteloos.
Ik moest nog minimaal 3 dagen in het zh blijven ( had complete bedrust) en ik had hem al sinds 26 maart dit jaar niet meer gezien. 10 april ben ik th gekomen en 13 april was ik lichamelijk in staat om naar hem toe te lopen ( hij stond bij os aan huis). 15 april heb ik hem in laten slapen. Ik zelf was nog maar net weer op been, eigenlijk zelfs nog een hoopje ellende en toen kreeg ik het verlies van hem ook nog te verwerken.

Ik weet niet of jij de mogelijkheid heb, maar ik heb zijn staart afgeknipt (tot aan de staartwortel) en een klein stukje van zijn staarthaar laat ik nu een armband van maken.
Als jij de mogelijkheid hebt is dat misschien ook wel een idee voor jou?

Kop op meid!

Jeejtje wat een verhaal zeg verschrikkelijk lijkt me dat. Ja dat kan ik me voorstellen dat je dan echt door de grond heen kan zakken.
Sterkte!

Nouja het is van een koe dus dat gaat lastig omdat je dan meteen met staartwortel zit die hebben niet net als paarden zo'n staart ja het puntje maar deze tut heeft haast geen plukje staart eigenlijk. Als ik eerlijk ben.
Maar ik heb een looier gevonden dus een mijn lievelievelieve Broertje (haha we gedragen ons als broer en zus maar er zit 20 jaar tussen) maar die wil daar heen om de huid op te halen. En dan naar mijn huis te brengen zodat mijn ouders naar uh Deventer ofzo kunnen rijden om hem daar af te leveren. Mijn meisje als vacht veel mensen zeggen wel aah wat zielig maar jah ze gaat toch weg en dan heb ik ook nog iets om tegen aan te liggen als ik echt verdrietig ben is ze toch nog een beetje bij me zeg maar.
Dankje wel

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:21

Mijn paard niet die is helemaal gezond gelukkig dat zou ik er niet bij kunnen hebben nu maar mijn koeien vriendinnetje die moet weg want die is ziek. En die gaat dus tijdens mijn ziekenhuis bezoek naar de slacht toe. Daarmee begon het hele veehouderij mee de koeien liefde en de keuze voor mijn vervolg opleiding nieuwe vrienden door haar gemaakt en uren in het weiland bij der gelegen. Alles wist ze van me en ze beschermde me voor alle andere koeien en beesten in het donker samen naar mijn fiets lopen ze liep gwn mee of als ze bekapt moesten worden riep ik der en kwam de hele groep met haar voorop aan gegalopeerd.... mijn meisje mijn alles en ja dan hoor je dat ze weg moet oooh wat mis ik der en baal ik. Elke keer dat liedje van passenger het zal wel puur toeval zijn maar toen die op was want ik zat op de trekker toen ik het hoorde was dat liedje erop met let her go.. nouja ze hoeft nu nog niet want ze doet het nog goed maar voordat ze last of wat dan ook krijgt gaat ze weg niet om mij maar om haar. Ookal hou je van der je laat haar gaan. Zij kan de keuze niet maken dus maak ik die voor der met tranen in mijn ogen maar het moet.
Gelukkig heb ik mijn paardje nog maar ja die heeft een totaal ander karakter ook lief en knuffelig maar die koe ja ik weet niet die ogen alles had iets bijzonders ze zag er zo normaal uit maar was zo bijzonder tegelijk ik weet niet wat ze had maar je herkent der tussen alle koeien en dat terwel het gwn een zwarte koe is met een hartje op het voorhoofd.
Ze heeft echt iets moois iets liefs die grote trouwe ogen alles een lief hoofd en ja ik kan het gwn niet uitleggen. Gelukkig heb ik mijn paardje nog maar jah dat haald 1307 niet terug. Ik weet niet ik maar ik heb nu de tranen al weer in mijn ogen staan dat wordt wat als ze echt niet meer in het weiland staat nu komt ze nog vrolijk aan gehuppeld maar dat is binnenkort niet meer.....mijn meisje mijn alles weg zo opeens.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:34

Oja tuurlijk!
Ik kijk er niet van op hoor dat je die band hebt.
Waarom gaat ze nu weg nu ze nog goed is? Wordt ze minder?
Zo nee zou ik haar laten lopen zelf..?

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:45

Ja ze wordt minder en voor dat ze er last van gaat krijgen moet ze weg. Ik heb al gezegd mocht dit een probleem worden betaal ik die melkprijs wel maar dat hoefde niet want dat wilde ze mij niet aandoen dat ik dat zag en dat vinden ze zelf ook geen fijn gezicht als ze pijn gaat krijgen omdat die koe ook voor hun wat betekend. Want daardoor hebben ze mij leren kennen en ze doen alle koeien mocht er wat mee aan de hand zijn natuurlijk optijd weg maar bij haar helemaal miss nog wel wat te snel maar goed ik heb liever te snel en dat ze geen pijn heeft dan te laat en dan heel veel last.
Ja dat kan ze ook wel ze mag zelf de trailer oplopen enzo dat doet ze ook wel ze is niet lastig en omdat ze tam is ook stapt ze gwn naast je op de trailer.
Maar je gaat wel heel langzaam zien. Nu ze nog geen pijn heeft maar je ziet het wel langzaam dus daarom duurt het ook niet lang meer. Ze zou nog wel een aantal weken mee kunnen maar dan gaat ze pijn krijgen. en nu weten ze zeker dat ze geen pijn heeft gehad en dat is voor ons het belangrijkste gedeelte ze mag geen pijn hebben en wij kunnen het al wel zien maar zij merkt er nog niks van gelukkig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:29

Dan moet het over zijn toch? Niets geks aan hoor. :)