Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:04

@Chantaliiejj ; Ja inderdaad heel veel! Maar ze kwamen er zelf mee haha..
En daar wil ik wel voor stoppen.

Met een pakje doe ik een anderhalve dag mee, minderen lukt sowieso niet dus het moet wel in 1x.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:10

Ik mag officieel zegen dat ik nu een week gestopt ben. Nu ben ik ook nog steeds op vakantie waardoor de verleiding niet heel groot is.
Maar ik heb zeker wel mijn momenten dat ik denk, ROKENNNN. Maar dan kijk ik even op m'n app en zie ik dat ik deze week €24,32 heb bespaard :)
Als ik na mijn vakantie(duurt nog 2 weken ) nog steeds niks gerookt heb, trakteer ik mezelf op een dagje sauna met vriendjelief :)

jammer lovesamantha dat dat het niet gelukt is :( hopelijk zal de volgende poging wel succesvol zijn!

en voor de rest die nog zo goed bezig is, keep on goooing!! :D you rock guys!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:10

Naaoommii schreef:
Ik wil ook eigenlijk stoppen met roken maar het lukt me gewoon maar niet, ik kan prima een week zonder een sigaret zo'n vaste roker ben ik niet aangezien ik niet thuis mag roken. Maar als ik een week ergens anders ben jaag ik er zo een paar pakjes door heen. Het nadeel is ook dat mijn vriend rookt en als ik bij mijn vriend ben zitten de ouder ook te roken dus doe je snel mee. En met het uitgaan wil ik al snel een sigaret op steken.

Wat is dus nou eigenlijk de beste manier om te stoppen?

In jouw geval is het dus denk ik zaak om een vervanger te vinden voor het ritueel roken, aangezien je een 'sociale roker' bent. Dat kan zijn:
-Een flesje water meenemen (kun je in je handen houden, draaien met de dop, slokje nemen, kortom het houdt je bezig)
-Een bakje ongepelde pinda's eten (ook hier weer, je moet ze pellen, dus het houdt je bezig)
-Lollys
-Mandarijnen/Druiven
-Bakje chips met dip
-Etc.

Ook wordt er afgeraden om koffie/energy drank (vanwege de rusteloosheid, waardoor je sneller wilt roken) en alcohol (drempelverlagend, dus je zult sneller toch een peuk pakken) te drinken.

Ik zit nu op dag 4 en heb sindsdien even niet met m'n vrienden afgesproken (rokers). Het gaat nu best lekker en moeiteloos, wanneer het wat langer in m'n systeem zit durf ik het best aan om een avondje tussen de rokers te zitten maar nu nog niet. Je zult in het begin van het proces dus ook een aantal dingen op moeten offeren. (In jouw geval als je een rotdag gehad hebt, misschien niet naar je vriend toegaan maar hem naar jou laten komen of de volgende dag afspreken)

Je kunt uiteraard best minderen, maar dan spreek je een limiet af voor als je bij je vriend bent. Dus geen heel pakje, maar max. 10 bijv.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:14

Debortje, begrijp ik het nu goed dat als je 2 weken niet rookt je al 400 euro binnen hebt? Of moet je het ook weer teruggeven bij de eerst gerookte peuk? :') (Dat zou pas drempelverhogend zijn!)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:16

@Sassol Super bedankt! Hier heb ik zeker wat aan ik ga er dan ook zo snel mogelijk mee beginnen kijken of het werkt, het klink al wel veel belovend. Ik moet alleen even mijn motivatie verhogen want op dit moment zit ik in een dip moment waardoor ik toch snel van huis ga om te roken. Maar erg bedankt voor de tips!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 00:17

Sassol schreef:
Debortje, begrijp ik het nu goed dat als je 2 weken niet rookt je al 400 euro binnen hebt? Of moet je het ook weer teruggeven bij de eerst gerookte peuk? :') (Dat zou pas drempelverhogend zijn!)

volgens mij krijgt ze 400 euro
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 16-08-13 00:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:20

Chantaliiejj schreef:
Sassol schreef:

volgens mij krijgt ze 400 euro als ik het goed gelezen heb

Ja maar lijkt me toch niet dat ze 400 euro krijgt en mag houden als ze een week later weer rookt?
@Naomi: graag gedaan hoor, veel succes!

Chantaliiejj

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 00:22

haha nee dat lijkt me ook niet maar denk dat ze het ook geven als ze zeker weten als ze helemaal gestopt is

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:22

Sassol schreef:

Nou uhm ja.. Denk dat ik wel voorgoed gestopt moet zijn dan haha..
Ik heb 2 maanden de tijd ervoor gehad, maar ik wil er toch wel voor gaan en ook voor mezelf natuurlijk!
Mijn hele schoonfamilie rookt niet en ze vragen telkens wanneer ik ermee ga stoppen.
Alleen rookt mijn vader wel, dus thuis gaat het dan wel moeilijk worden ook al rookt die vieze zware van nelle shag..

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:24

Welke app gebruiken jullie?

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 00:31

quit now! heb ik, ik vind hem heel fijn en duidelijk :)
succes!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:14

Nou Debortje, dan wens ik je succes! Al een dag geprikt?

Ik begin hier langzaamaan ook de voordelen te merken van het niet roken:
- Val beter in slaap (droom wel meer)
- Neem meer zuurstof op = meer energie
- Geen droge keel meer en water smaakt beter
- Meer eetlust (wat voor mij een goed iets is)
- Sta 's ochtends beter op (ipv eerst koffie en een peuk en dan al helemaal sloom zijn begin ik nu meteen met ontbijt)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:00

Woeee....vandaag 2 weken gestopt *\o/* Voel me opzich wel lekker..kan ook komen omdat ik ook fanatiek aan het sporten ben geslagen :+ Vind het af en toe nog wel lastig...momentjes zijn bijvoorbeeld als het heel druk is op het werk en er is even een rustmomentje. Of bij een drankje. Maar over het algemeen +:)+

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:02

Goed bezig Charlie_P!
Ik ben vandaag een week gestopt en ben erg blij met m'n doorzichtige spaarpot-systeem. Zo kan ik lekker elke keer als ik het een beetje moeilijk heb gehad wat geld in het potje doen. Zo van: pffft... stressmoment, maar wel weer 3,75 bespaart :D Nu op dag 8 en dus al 30 euro in het potje. Dat gaat lekker!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:15

Jaa, dat gaat lekker Sassol! Ik ben eigenlijk helemaal geen geld apart gaan zetten, maar vind het wel een goed idee :) Ik heb wel die app (quit now!) en die berekent ook ongeveer wat je bespaart, er klopt alleen niet veel van. In het echte leven waren ze wat duurder ;-)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:16

Je kunt het instellen op die app hoeveel je kwijt was per pakje en hoeveel je er (ik geloof) in de week weg rookte.
Of heb je dan weer een andere app dan ik?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:20

Het grappige is dus dat als je geld niet opzij zet, je het vaak ook niet spaart. Dus het geld wat je normaal gesproken aan roken uitgeeft, geef je dan aan wat vaker iets op het station kopen uit of kleren bijvoorbeeld.
Door het echt apart te zetten spaar je het dus ook. Het visuele aspect werkt voor mij heel goed. Ik kan elke dag zien hoeveel ik al bespaart heb, dus eigenlijk wordt het voor mij hoe langer ik gestopt ben, hoe meer motivatie om niet weer te beginnen!

Heb dan ook de afspraak met mezelf gemaakt dat mocht ik een pakje peuken willen kopen (wat uiteraard niet de bedoeling is) ik het uit dat potje MOET pakken. Want dan zie ik dat ipv 3,75 erbij, ik er 5,50 uit moet halen. Dus dat is alweer een verschil van bijna 10euro op die dag. Tja... of dat nou die ene dag roken waard is?

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:24

denk niet dat het mij nu lukt om te stoppen, gister hadden we ff geen peuken meer en vriendlief & ik werden toch wel een lichtelijk gek O:) bij m'n vriend thuis roken we ook binnen dus dan steek je er sneller 1 op dan dat je bijv in de winter naar buiten moet.... ik weet niet of t mij zou lukken...

Door het lezen van dit topic heb ik trek in een sigaret :o het is ook wel psychisch denk, want als je iemand bijvoorbeeld op TV ziet roken, pak je ook sneller een sigaret. Net als dat je naar 24Kitchen kijkt en dat je honger krijgt zegmaar :+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:27

Niobe schreef:
Je kunt het instellen op die app hoeveel je kwijt was per pakje en hoeveel je er (ik geloof) in de week weg rookte.

Ik kon alleen aangeven hoeveel ik er rookte, de rest deed ie zelf. Ik heb trouwens wel de standaard versie (er is ook nog een 'pro').

Maar je hebt gelijk Sassol...het gaat nu gewoon op aan andere dingen (gezond eten vnl, dus dat is dan weer niet zo erg :D )

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:29

Otjuh schreef:
denk niet dat het mij nu lukt om te stoppen, gister hadden we ff geen peuken meer en vriendlief & ik werden toch wel een lichtelijk gek O:) bij m'n vriend thuis roken we ook binnen dus dan steek je er sneller 1 op dan dat je bijv in de winter naar buiten moet.... ik weet niet of t mij zou lukken...

Door het lezen van dit topic heb ik trek in een sigaret :o het is ook wel psychisch denk, want als je iemand bijvoorbeeld op TV ziet roken, pak je ook sneller een sigaret. Net als dat je naar 24Kitchen kijkt en dat je honger krijgt zegmaar :+

Tja tussen ff geen peuken hebben (terwijl je gewoon wilt roken) of bewust stoppen en niks halen (maar dan wel de kast vol met lollies, sabbelsnoepjes e.d. om de trek tegen te gaan) zit toch wel een verschil.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:37

Charlie_P schreef:
Niobe schreef:

Ik kon alleen aangeven hoeveel ik er rookte, de rest deed ie zelf. Ik heb trouwens wel de standaard versie (er is ook nog een 'pro').

Maar je hebt gelijk Sassol...het gaat nu gewoon op aan andere dingen (gezond eten vnl, dus dat is dan weer niet zo erg :D )

Ik heb ook een standaard versie!
Bij Preferences (wieltje) en dan your details kun je de Pack Price aanpassen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:49

Aha! Tnx Niobe!

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:26

Ik ben opnieuw begonnen..... MET STOPPEN :D

Was een paar dagen op vakantie geweest in mn eentje, dus was niet zo vanzelfsprekend om dan niet te roken. Ik was in Engeland en daar kosten pakjes sigaretten met 10 (!) sigaretten bijna 5 pond! Ongelooflijk hoe duur gewoon.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:07

Hier gaat het nog steeds goed :)

Ben wel benieuwd Debortje... al druk bezig met 400 euro verdienen? :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:12

Mijn man is nu gestopt met roken, en die was echt goed verslaafd..

Hij is naar de huisarts geweest, daar hebben ze hulp bij stoppen met roken.
Daarvoor heeft hij medicatie gekregen waarbij hij door moest roken tot de behoefte weg was, nou dit heeft nog geen 2 dagen geduurd en rookt nu niet meer.
Inmiddels 4 dagen geen sigaret aangeraakt en heeft er ook geen behoefte meer aan.
Ook geen vreetbuien of een chago man dus echt een aanrader.
Medicijn heet champix.
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=2090