Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:48

Quellian schreef:
Hier ga ik dan bijna van over mijn nek. Net als het relaas van Cees van der Staaij.

Als niemand meer ent, dan zijn de ziektes dus nu amper nog voorkomen én goed te behandelen zó weer terug.
Dat was voor ons reden om toch wél te laten enten, want ik vind dat je wel je best mag doen om ook voor anderen zorg te dragen. Zou je willen dat jouw kind een ziekte krijgt, een ander kind met een zwakke weerstand hiermee aansteekt en dat kind gaat het hoekje om? Ik zou mezelf dan flink achter mijn oren krabben.

Maar aan de andere kant; er is ook een onderzoek geweest welke aantoont dat vóór dat de vaccinaties kwamen deze ziektes dus al bijna 'uitgeroeid' waren door enkel al de verbetering van de hygiene.

050206051012

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:51

Matheno, maar door de verbetering van de hygiene loop je weer andere risico's, kan ook doorslaan naar dat mensen ziek kunnen worden van 'niets'.
Ik vind het een eigen keuze (nogmaals, gevoelsmatig stond ik er niet achter én ik geloofde heilig in de nadelen van het enten), maar de wetenschap heeft ook wel dingen waar ik met mijn verstand weer achter kon staan.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:52

Ja dat sowieso al een probleem bij 'jullie' daar in Urk he... Het is wel duidelijk dat je zelf nog nooit wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan of er bij betrokken bent geweest...
De farmaceutische industrie is echt niet heilig en zeker in het verleden veel misstanden geweest daarin. Maar wat denk je nou.. Dat jij ze daar mee hebt ofzo om niet in te enten? De enige die je daarmee hebt ben je zelf of je kinderen. En dan hoop ik maar voor jou dat andere mensen wel zo verstandig zijn om in te enten, dan kan het de schade bij jou beperkt blijven.

Citaat:
Zo en wat weet jij ervan? Het is toch duidelijk dat die links echt matige wetenschap bevatten, dat is echt geen geheim. Kun je zelf toch ook wel opmaken? MIsschein hier eens kijken http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/

Ik heb me een hele tijd lang verdiept in de voor en nadelen van vaccinaties. Uiteraard ben ik geen expert of wetenschapper maar een simpele programmeur, maar wel met gezond verstand. Ik ben zelf niet ingeënt en mijn kinderen worden ook niet ingeënt.

Uiteraard mag je bronnen geven maar dan graag wel van een neutraal onderzoek, en dus niet door de farmaceutische bedrijven of de overheid zelf die er enkel aan verdienen.[/quote]

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:54

Quellian schreef:
Matheno, maar door de verbetering van de hygiene loop je weer andere risico's, kan ook doorslaan naar dat mensen ziek kunnen worden van 'niets'.
Ik vind het een eigen keuze (nogmaals, gevoelsmatig stond ik er niet achter én ik geloofde heilig in de nadelen van het enten), maar de wetenschap heeft ook wel dingen waar ik met mijn verstand weer achter kon staan.

Uiteraard, maar dat komt omdat vooral in de westerse landen mensen doorslaan wat betreft hygiene. Kinderen mogen niet eens meer lekker in de zandbak spelen etc.

Ik heb er vroeger zelf wel voor gezorgd dat mijn immuunsysteem flink ging werken ;) Ik at rustig wat hapjes zand mee, kakkerlakken, wormen, gras en zeewier (want dat aten alle beesten toch ook? ) .. :=
Laatst bijgewerkt door Matheno op 31-07-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:55

dell_1 schreef:
Ja dat sowieso al een probleem bij 'jullie' daar in Urk he...

Haha, wat is dat dan weer voor een denigrerende opmerking?
Verklaar je nader over 'ons' hier? ;)

dell_1 schreef:
De farmaceutische industrie is echt niet heilig en zeker in het verleden veel misstanden geweest daarin. Maar wat denk je nou.. Dat jij ze daar mee hebt ofzo om niet in te enten? De enige die je daarmee hebt ben je zelf of je kinderen.

Ik noem het meer gezond verstand en eerst zelf nadenken zonder meteen klakkeloos dingen uit te voeren.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 31-07-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:57

Matheno, die van mij is ook een viezerik hoor, die likt regelmatig aan een lantaarnpaal of een ruit van de bus :+

Dell_1, ik snap je opmerking (dat mensen met een geloof vaak tegen enten zijn), maar de manier waarop vind ik niet zo 'aardig'. Overigens heb ik onlangs wel gelezen dat Urk de strengste gemeente in het land is, boven Staphorst. Zitten googlen, omdat ik contact kreeg met een meisje uit Urk.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:58

xx_Horsiex schreef:
Als jij er mee kan leven dat jouw kind mogelijk sterft omdat jij niet wilt enten dan prima, doe het niet.
Als jij er mee kan leven dat een ander kindje sterft omdat de jouwe niet geënt is en uiteindelijke ziektes overdraagt dan prima, doe je het niet.

Dus het kind van een ander kan komen te overlijden, doordat je eigen kind geen enting heeft gehad? Als dat kindje zelf een enting heeft gehad, kan dat niet lijkt mij?

Vrienden van ons hebben ook besloten om hun dochter niet te laten enten. Eerlijk, ik had hier nog nooit over nagedacht (wij hebben,nog, geen kinderen).
Ze hebben dit ook goed overwogen, en besproken met de huisarts. Die gaf eerlijk toe dat, als hij nu voor de keuze zou staan, het ook niet zou doen.

Natuurlijk hebben wij veel te danken aan de geneesmiddelen die er nu zijn, maar dat betekend niet dat je hier niet kritisch tegenover mag staan.
Ik heb ook besloten om een mij voorgeschreven middel, niet te nemen. Daarnaast mag ik door mijn ziekte, de pil niet meer slikken. En nu vraag ik mij af, of ik dat beter nooit had kunnen doen. Wat mij betreft is het dus maar goed dat wij die keuzes zelf kunnen maken, als het maar goed overwogen is.

En inderdaad, niet moeilijk doen over zand eten of vieze handjes. Wij moesten uiteraard handen wassen voor het eten e.d. Maar sommige mensen slaan wat door. Zoals die zeeppompjes waarbij je het pompje niet meer aan hoeft te raken...kom op!
Laatst bijgewerkt door axeltje op 31-07-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:00

Quellian schreef:
Matheno, die van mij is ook een viezerik hoor, die likt regelmatig aan een lantaarnpaal of een ruit van de bus :+

Dell_1, ik snap je opmerking (dat mensen met een geloof vaak tegen enten zijn), maar de manier waarop vind ik niet zo 'aardig'. Overigens heb ik onlangs wel gelezen dat Urk de strengste gemeente in het land is, boven Staphorst. Zitten googlen, omdat ik contact kreeg met een meisje uit Urk.

Valt mee op Urk tegenwoordig hoor, het is meer het nieuws wat je dat wil laten geloven. Ik denk dat momenteel nog geen 1% van de 20.000 inwoners bij de 'zwarte kousen' gemeente zit.

Zie je; kinderen zorgen zelf wel voor die boost van het immuunsysteem haha :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:01

axeltje schreef:
xx_Horsiex schreef:
Als jij er mee kan leven dat jouw kind mogelijk sterft omdat jij niet wilt enten dan prima, doe het niet.
Als jij er mee kan leven dat een ander kindje sterft omdat de jouwe niet geënt is en uiteindelijke ziektes overdraagt dan prima, doe je het niet.

Dus het kind van een ander kan komen te overlijden, doordat je eigen kind geen enting heeft gehad? Als dat kindje zelf een enting heeft gehad, kan dat niet lijkt mij?

Vrienden van ons hebben ook besloten om hun dochter niet te laten enten. Eerlijk, ik had hier nog nooit over nagedacht (wij hebben,nog, geen kinderen).
Ze hebben dit ook goed overwogen, en besproken met de huisarts. Die gaf eerlijk toe dat, als hij nu voor de keuze zou staan, het ook niet zou doen.

Natuurlijk hebben wij veel te danken aan de geneesmiddelen die er nu zijn, maar dat betekend niet dat je hier niet kritisch tegenover mag staan.
Ik heb ook besloten om een mij voorgeschreven middel, niet te nemen. Daarnaast mag ik door mijn ziekte, de pil niet meer slikken. En nu vraag ik mij af, of ik dat beter nooit had kunnen doen. Wat mij betreft is het dus maar goed dat wij die keuzes zelf kunnen maken, als het maar goed overwogen is.

Mijn moeder heeft trombose gekregen door de pil, ik heb zelf 1 poging gedaan met de pil maar werd erg neerslachtig en vaak hoofdpijn. Die troep komt er bij mij niet meer in.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:04

Matheno schreef:
Uiteraard mag je bronnen geven maar dan graag wel van een neutraal onderzoek, en dus niet door de farmaceutische bedrijven of de overheid zelf die er enkel aan verdienen.

Oej - daar zeg je eens wat.

Onafhankelijk medisch onderzoek, netjes door de overheid via medische faculteiten gefinancieerd - dat bestaat bijna niet meer.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:04

xx_Horsiex schreef:

Beetje kort door de bocht. Kinderen kunnen ook ernstig ziek worden en komen te overlijden door een reactie op het vaccin. Hersenvliesontsteking is een vervelende bijwerking die kan voorkomen bij de BMR vaccinatie.
En je tweede punt: ook gevaccineerde mensen kunnen ziekten overdragen omdat de meeste vaccins geen levenslange bescherming bieden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:05

Anoeska27 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Beetje kort door de bocht. Kinderen kunnen ook ernstig ziek worden en komen te overlijden door een reactie op het vaccin. Hersenvliesontsteking is een vervelende bijwerking die kan voorkomen bij de BMR vaccinatie.
En je tweede punt: ook gevaccineerde mensen kunnen ziekten overdragen omdat de meeste vaccins geen levenslange bescherming bieden.

Vaccinaties hebben een beschermingsduur van ongeveer 10 jaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:06

dell_1 schreef:
Ik hoop dat al die kritische prikkers wel beseffen dat ze meeliften op de entingen van anderen! Kudde immuniteit heet dat. En als er steeds meer van die kritische mensen komen die hun kind niet laten inenten komen uitbraken van dergelijke ziekten gewoon weer terug.

Ik persoonlijk vind dat hele meeliften dus een nadeel! Wanneer ik besluit tot níet vaccineren, hoop ik niet op bescherming van God, maar op een besmetting. Ik geloof er in dat het doormaken van bepaalde kinderziekten beter is voor het immuunsysteem dan het vaccineren. Ik vertrouw er op dat met gepaste maatregelen een ziekte doorgemaakt kan worden zonder al te veel kleerscheuren. Ik ben dan ook blij met het resultaat van immuniteit en veiligheid boven de mogelijke schijnveiligheid van inenten.

Want wél vaccineren is niet zaligmakend. Bij zo'n 5% van de gevaccineerde kinderen werkt het vaccin helemaal niet. En een aantal ziekten kunnen ook worden doorgegeven door wel gevaccineerde kinderen.

En ja, dat is dan dus een bewuste keuze om een risico te nemen. Want wellicht verloopt het ziektebeeld niet voorspoedig en heeft mijn kind een levenslang gevolg ervan om mee te dealen. En voor mij persoonlijk geldt dan dat het leven vol risico's is, ook al zal ik er dan flink de balen van hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:08

Quellian schreef:
Hier ga ik dan bijna van over mijn nek. Net als het relaas van Cees van der Staaij.

Als niemand meer ent, dan zijn de ziektes dus nu amper nog voorkomen én goed te behandelen zó weer terug.
Dat was voor ons reden om toch wél te laten enten, want ik vind dat je wel je best mag doen om ook voor anderen zorg te dragen. Zou je willen dat jouw kind een ziekte krijgt, een ander kind met een zwakke weerstand hiermee aansteekt en dat kind gaat het hoekje om? Ik zou mezelf dan flink achter mijn oren krabben.

Nounou, mag het een onsje minder?

Ik ben van 1960 en heb gewoon mazelen gehad. Zo ging dat in die tijd. Mazelen is utstekend te behandelen en voor alle kinderziektes geldt (staat in alle boekjes) dat je ze maar beter als kind kunt krijgen, dan heb je de minste kans op complicaties.

Uiteraard is het wel te prijzen, als je je zelf inent om anderen ellende te besparen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:10

Janneke, de moeder van mijn ex was ook niet geënt, werd ziek tijdens de zwangerschap en kreeg een 'ongelukkig' kind. Ook iets om heel goed over na te denken.

En ik begrijp je opmerking niet of het minder kan, want er staat imo niets kwetsend in mijn post, enkel een vraagstelling en een mening.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:10

Chubby schreef:
dell_1 schreef:
Ik hoop dat al die kritische prikkers wel beseffen dat ze meeliften op de entingen van anderen! Kudde immuniteit heet dat. En als er steeds meer van die kritische mensen komen die hun kind niet laten inenten komen uitbraken van dergelijke ziekten gewoon weer terug.

Ik persoonlijk vind dat hele meeliften dus een nadeel! Wanneer ik besluit tot níet vaccineren, hoop ik niet op bescherming van God, maar op een besmetting. Ik geloof er in dat het doormaken van bepaalde kinderziekten beter is voor het immuunsysteem dan het vaccineren. Ik vertrouw er op dat met gepaste maatregelen een ziekte doorgemaakt kan worden zonder al te veel kleerscheuren. Ik ben dan ook blij met het resultaat van immuniteit en veiligheid boven de mogelijke schijnveiligheid van inenten.

Want wél vaccineren is niet zaligmakend. Bij zo'n 5% van de gevaccineerde kinderen werkt het vaccin helemaal niet. En een aantal ziekten kunnen ook worden doorgegeven door wel gevaccineerde kinderen.

En ja, dat is dan dus een bewuste keuze om een risico te nemen. Want wellicht verloopt het ziektebeeld niet voorspoedig en heeft mijn kind een levenslang gevolg ervan om mee te dealen. En voor mij persoonlijk geldt dan dat het leven vol risico's is, ook al zal ik er dan flink de balen van hebben.

Inderdaad; als je het kind gewoon de mazelen krijgt dan heeft het kind daarna vrijwel altijd een levenslange immuniteit. Bij een vaccinatie daarentegen niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:12

Quellian schreef:
Janneke, de moeder van mijn ex was ook niet geënt, werd ziek tijdens de zwangerschap en kreeg een 'ongelukkig' kind. Ook iets om heel goed over na te denken.

Ik denk niet dat je dat volledig uit de weg kunt gaan, een collega van mij is bijna helemaal blind omdat zijn moeder de kattenbak had verschoond tijdens de zwangerschap. Jammer, maar soms geldt wel het recht van de sterksten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:12

BMR kun je titeren rond de puberteit en bij geen aanwezige antistoffen alsnog vaccineren. Daarmee ondervang je het gevaar op complicaties op vruchtbare leeftijd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:17

Quellian schreef:

Yes, please.
Als dat ging over mazelen (of rode hond), was dat voor of na 1978?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:27

Citaat:
Uit een onderzoek door A. Bachmair, Zwitserland, blijkt, dat een gezond kind een niet-gevaccineerd kind is.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:33

Matheno schreef:
Citaat:
Uit een onderzoek door A. Bachmair, Zwitserland, blijkt, dat een gezond kind een niet-gevaccineerd kind is.

Haha jij zegt dat ik dingen van wikipedia haal (wat niet zo is maar dat terzijde). En jij haalt dit van de site moeders tegen prikken, kritische prikken.. :7

A. Bachmair is een Duitse homeopaat en natuurgeneeskundige... :') I rest my case!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:42

dell_1 schreef:
Haha jij zegt dat ik dingen van wikipedia haal (wat niet zo is maar dat terzijde). En jij haalt dit van de site moeders tegen prikken, kritische prikken.. :7

A. Bachmair is een Duitse homeopaat en natuurgeneeskundige... :') I rest my case!

Dit komt uit een bestand van de site NKVP. Een website die zich neutraal opstelt. Niet geheel onbelangrijk.
Een homeopaat is geen mentaal ziek persoon maar ook iemand die niet meteen naar de chemische troep wil grijpen.

Ik ben van mening dat homeopaten daar zijn waar de kennis van de dokters ophoudt. Ik heb jarenlang klachten gehad van maagzuur en bijbehorende maagzweren tot zelfs een maagbloeding aan toe. Dokters gingen met slangen in de maag kijken, kwamen tot de conclusie die we zelf ook al hadden gevonden maar hebben nooit een oorzaak kunnen vinden. Integendeel; ze drukten er enkel en alleen maar meer medicijnen in om de gevolgen proberen te onderdrukken maar natuurlijk kwam de pijn telkens weer terug.

2 bezoeken aan een homeopaat heeft mijn ogen geopend, mijn levensstijl aangepast en tot op de dag van vandaag ben ik vrij van maagzweren en eindelijk niet meer elke dag misselijk door het maagzuur.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 31-07-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:45

Matheno schreef:
dell_1 schreef:

Dit komt uit een bestand van de site NKVP. Een website die zich neutraal opstelt. Niet geheel onbelangrijk.
Een homeopaat is geen mentaal ziek persoon maar ook iemand die niet meteen naar de chemische troep wil grijpen.

Een homeopaat is een oplichter die duur water verkoopt :Y) :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:46

liedje89 schreef:

Zou dat echt zo zijn...?
De meeste artsen verkopen zelf geen medicijnen.
(Uitzondering: apotheekhoudende huisartsen.)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:49

liedje89 schreef:
Matheno schreef:

Oplichters vind je overal en niet enkel in homeopathie. Om dan nou meteen iedereen over 1 kam te scheren is ook weer so so..
De homeopaat die ik heb bezocht heeft mij trouwens nooit wat verkocht. Heeft enkel vragen gesteld en daarvanuit een advies opgesteld.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 31-07-13 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt