Tiffany schreef:Maar jiehaaa dan spreek je niet van moord.
Dat zeg ik toch ook? Dat het geen moord is?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ravellie schreef:@Jiehaaa...' 1 ongelukje bepalend worden voor de rest van je leven'.
Weet je, ik vind het zo lastig om hier een goed antwoord op te geven.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat het leven er niet makkelijk(er) op word als je 15 jaar bent en zwanger word van je vriendje of als je door een seksueel misdrijf zwanger bent geworden.
Maar omdat ik zelf een enorm trauma heb door wat ik meegemaakt heb en gezien en vastgehouden heb.
Het land bij mij dus ook niet meer als mensen over 'ongelukjes' en 'weghalen' spreken.
ravellie schreef:Wat een heftig topic.
En dan met name de reacties.
Ik sta er echt van te kijken hoe makkelijk mensen over bepaalde zaken denken en hun mening hier klakkeloos neergooien.
Ik realiseer mij anderzijds dat veel meiden hier de andere kant van de medaille niet kennen.
En misschien gelukkig maar....
Even een zijspoor: ik heb een gezonde en lieve dochter van vier jaar en vorig jaar is met 22 weken zwangerschap mijn tweede dochter overleden.
Ik kan dus wel degelijk zeggen dat in mijn ogen abortus moord is.
Waarom? omdat het een kindje is.
Ik heb het met eigen ogen gezien, ieder haartje, ieder nageltje zit er op en aan.
kani_ejj schreef:Als je het kind niet wilt opvoeden, dan doe je het ter adoptie.
Of welke andere mogelijkheid.

kani_ejj schreef:Nouja ik ben opgevoed met de achterliggende gedachten dat je niet met Jan en alleman kn bed ligt.
Ik heb een vast vriend en het duurde ook echt langer dan tegenwoordig voordat we seks hadden.
Mijn nichtje was met haar 14 al met iemand in bed gedoken. En met haar 18de kwam ze erachter dat ze zwanger was van een jongen die ze ontmoet had in een café.
Ze wilde het weghalen, maar later toch niet nu heeft ze een hele lieve meid.
Omdat ze toch wel vindt dat het niet menselijk is om een wezen weg te halen
.makkie79 schreef:omdat ongewenst zwanger raken per definitie dom is!!!
dat je wel weet hoe je moet vrijen maar niet je eigen weet te beschermen!!
en dan heb je nog geluk dat je zwanger raak want je kan ook besmet raken met van alles!!
wees blij dat ze dan zeggen gefeliciteerd met je zwangerschap
ze kunnen ook zeggen gefeliciteerd dat je HIV heb!!!
deze discussies ga ik niet eens aan!!
ben zelf al 8 jaar bezig dus ja doet pijn dat iemand ongewenst zwanger raakt!!
maar ben wel bewust dat als iemand ongewenst zwanger raakt dat het zeer zeker goede moeders kunnen zijn en dat ze onvoorwaardelijk van hun kindje houden maar helaas zie ik ook genoeg ongewenste kinderen!!!!!
Mars schreef:Met het woord 'moord' geef je automatisch een waardeoordeel aan degenen die een abortus laat uitvoeren en imo is dat absoluut niet juist en bijzonder ongepast. Niet iedereen reageert hetzelfde op een zwangerschap en lang niet iedereen zit ineens op een roze wolk, verre van dat. Ik heb er heel veel moeite mee als er zo over een medemens geoordeeld wordt, ook dat recht heeft niemand.

kani_ejj schreef:P
Reactie hierboven, ik laat best een ander in zijn waarde maar waarom meteen aan abortus
Omdat ik al 3,5 jaar bij de fertiliteit loop en er geen mogelijkheden meer zijn.
Daarom weet ik dat ik zo goed als niet zwanger kan worden.
Dat kan me eigenlijk weinig schelen dat mensen het geen moord vinden wat is het dan ??
Lisa_H schreef:Om de vraag in het begin van het topic te beantwoorden: Je moet je eigen wensen niet aan een ander opdringen. Als iemand zwanger raakt, en het kind niet wilt, en het weg wil laten halen dan is dat hun keus. Niet de jouwe. En als je zelf niet zwanger kan raken, dan is dat vervelend maar dat kan je een ander niet verwijten. Zo werd ik egoïstisch genoemd omdat ik echt geen kinderen wil later, ik moest maar kinderen nemen want er zijn veel mensen die graag kinderen willen en die ze niet kunnen krijgen