zwanger of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:42

Wat ik zou doen is gewoon naar de apotheek of kruidvat gaan. Even een testje halen. Vertrouw je de uitkomst niet kan je altijd nog lang de dokter gaan. Overigens zijn de testen van de dokter de zelfde als die je zelf kan halen :)
ook kan jij je ochtend urine inleveren bij de doktersassistent bij de balie. Die kan gelijk een test verrichten.

Vriendin van mij dacht ook dat ze zwanger was ze was er zo ongerust over maar durfde niet (uit schaamte) naar de dokter. Toen ze er voor de zoveelste keer over begon ben ik naar de winkel gegaan gezegt dat ze met 5 minuten naar mijn huis moest komen en hebben wij in de badkamer gelijk de test gedaan. Negatief, was een pak van haar hart.
Een test kopen, laten doen of doen is hardstikke spannend maar de enige manier om te weten dat je echt zwanger bent. Als je het niet vertrouwd naar de dokter gaan.
Als je het blijft uitstellen heb je straks veel minder keuzes over. Stel dat je het weg wil laten halen (ik zeg niet dat je dit wilt of moet doen) daar zijn bepaalde tijden voor. Stel je drinkt/rookt nog en je wil het kind wel houden. Dan is het ook belangerijk om te weten of je wel of niet dragend bent.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:42

Corelli schreef:
Onder de 12 hebben je ouders het laatste woord, tussen de 12 en 16 heb jij het laaste woord als je ouders geen toestemming geven en boven de 16 mag je zelf beslissen over medische handelingen en heb je daarvoor geen toestemming van je ouders meer nodig.

Bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33189
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... delen.html

Dat gaat over medische behandeling?

Akkoord abortus is in principe "medische behandeling" maar denk toch net een beetje anders...kan mij niet voorstellen dat als een kind van elf zwanger is van een verkrachting en het absoluut niet wilt houden, de ouder kan zeggen "en jij gaat het houden want abortus is moord!". Dat zou pas mensonterend zijn zeg....

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:45

Kwanyin schreef:
Corelli schreef:
Onder de 12 hebben je ouders het laatste woord, tussen de 12 en 16 heb jij het laaste woord als je ouders geen toestemming geven en boven de 16 mag je zelf beslissen over medische handelingen en heb je daarvoor geen toestemming van je ouders meer nodig.

Bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33189
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... delen.html

Dat gaat over medische behandeling?

Akkoord abortus is in principe "medische behandeling" maar denk toch net een beetje anders...kan mij niet voorstellen dat als een kind van elf zwanger is van een verkrachting en het absoluut niet wilt houden, de ouder kan zeggen "en jij gaat het houden want abortus is moord!". Dat zou pas mensonterend zijn zeg....

Zo goed ingelezen in het patientenrecht ben ik niet, dus dat zou ik niet weten, maar het zou maar zo zo kunnen zijn als jij hierboven beschrijft
Al vermoed ik dan wel dat jeugdzorg in beeld komt en de ouderschapscompetenties van de betreffende ouders een stevig onder de loep neemt

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:47

love_western schreef:
Ik zou het ook niet tegen mijn moeder vertellen. Aangezien zij mij dan verbied om abortus te laten plegen. Dus dan hou ik het liever geheim. Ik en vriend hebben allebei problemen. En we kunnen dan absoluut niet de zorg bieden.

Ik en mijn moeder heb ook niet echt een geweldige band. Maar toen ik dacht dat ik zwanger was heb ik haar wel ingelicht dat ik een test ging doen. Mijn moeder is ook absoluut tegen abortus. Maar toen ik de test ging doen leek ze opeens een hele andere vrouw. Ze stond compleet achter me welke keuze ik ook wil maken.
Toch wel gek want ze is echt anti anti anti abortus. Maar jong zwanger worden vind ik zelf geen optie, ik kan het kind niet ondersteunen het is niet dat mijn moeder het breed heeft. Ik wil niet afhankelijk zijn van mijn vader, die betaald al genoeg. En de kans dat ik een kindje krijg met de zelfde afwijking als mij is zo groot. Dat ik uberhaupt er over denk om later te adopteren. En tja dan zijn er natuurlijk zat mensen die nu zeggen je kan hem/haar toch laten adopteren. Nou ik ken me zelf hardstikke goed dan zodra het zo ver is kan ik niet door gaan met de adoptie gezien ik het kind dan al 9 maand gedragen heb. Ik weet nu al als ik beval dat het kindje echt geen kant meer op gaat behalve mijn kant :P

En daarom ^^ vrij veilig mensen. Tuurlijk er kunnen ongelukjes gebeuren (pil vergeten, condoom scheurt)
Doe een test! dan weet je waar je voor staat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:47

Nee dus :)
http://www.abortus.be/_nl/faq/faq3.php#q3
3. Heb ik als minderjarige de toestemming nodig van mijn ouders?
Neen. De wet bepaalt dat de zwangere vrouw zelf beslist, ongeacht haar leeftijd. Een arts van een abortuscentrum mag dus op verzoek van een minderjarige een abortus uitvoeren. De wetgever is er van uitgegaan dat de minderjarige een oordeel kan vellen in deze materie, als ook de arts deze bekwaamheid om te oordelen erkent.
(Let wel: als de ingreep onder algemene verdoving plaats vindt in een ziekenhuis, dan moeten de ouders wel op de hoogte gebracht worden, dit in het kader van de medische zorgvuldigheid in zake algemene verdoving.)

De arts en elke hulpverlener is gebonden aan het beroepsgeheim. Ze mogen je ouders dus niet op de hoogte brengen van je verzoek tot een abortus, noch van de eventuele ingreep. Maar als de arts merkt dat je je in een situatie bevindt, zorgwekkend voor je welzijn of gezondheid, dan kan hij/zij je aanspreken en aanmoedigen om je ouders er toch bij te betrekken of om elders hulp te zoeken.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:54

Kwanyin schreef:
Neen. De wet bepaalt dat de zwangere vrouw zelf beslist, ongeacht haar leeftijd. Een arts van een abortuscentrum mag dus op verzoek van een minderjarige een abortus uitvoeren. De wetgever is er van uitgegaan dat de minderjarige een oordeel kan vellen in deze materie, als ook de arts deze bekwaamheid om te oordelen erkent.
(Let wel: als de ingreep onder algemene verdoving plaats vindt in een ziekenhuis, dan moeten de ouders wel op de hoogte gebracht worden, dit in het kader van de medische zorgvuldigheid in zake algemene verdoving.)

De arts en elke hulpverlener is gebonden aan het beroepsgeheim. Ze mogen je ouders dus niet op de hoogte brengen van je verzoek tot een abortus, noch van de eventuele ingreep. Maar als de arts merkt dat je je in een situatie bevindt, zorgwekkend voor je welzijn of gezondheid, dan kan hij/zij je aanspreken en aanmoedigen om je ouders er toch bij te betrekken of om elders hulp te zoeken.

Dit is wel een Belgische site die je die informatie geeft.. :) ik weet niet of Nederland dezelfde wet hanteerd.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:55

TS weet je al iets?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:04

leonie1988 schreef:
Kwanyin schreef:

Dit is wel een Belgische site die je die informatie geeft.. :) ik weet niet of Nederland dezelfde wet hanteerd.

Even gezocht :)
http://www.gezondheidsnet.nl/zwangersch ... -redmiddel
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=155106
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en-abortus

In theorie moeten ouders dus op de hoogte zijn en toestemming geven maar in praktijk zijn er wel grote achterpoortjes :) .

Cerilene_

Re: zwanger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:17

Ts: Heb je die test nou al eens gedaan? Je maakt het jezelf alleen maar lastiger door het zo uit te stellen. Een testje van de kruidvat halen is zo gedaan...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:44

leonie1988 schreef:

Ik heb op mijn 16de zonder toestemming van mijn ouders abortus kunnen laten plegen.
Hoe dat onder de 16 is weet ik niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:39

galley schreef:
Tabaluga12 schreef:
Ik zou maar even een testje doen hoor :D

Heb er nog een onder mijn bed liggen ( :+ ) dus zal er morgen eens een doen.
Heb verder geen symptomen oid, maar ook totaaal geen kinderwens ;)

Negatief *\o/*

Nog bedankt voor de stress :+ (al is dit wel beter dan er te laat achter komen enzo..)

Ts, heb jij inmiddels ook al rust?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:06

Nog geen test jezus we zijn 3 pagina's veder, ts volgensmij boeit het je niet zo veel, ik was al lang naar de winkel gerend!! ..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:09

wat weet jij veel of ze nog geen test heeft gedaa? misschien heeft ze dat vanmiddag gedaan en nog geen tijd gehad om te reageren ofzo? Niet iedereen is bokt verslaafd hoor!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:14

sommige mensen hebben ook nog een leven buiten bokt :+

ik neem aan dat de TS zal reageren wanneer zij tijd heeft :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:15

ze is ook niet meer online geweest sinds har vorige bericht ... !

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:15

Al een test gehaals?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:17

romyloverrr schreef:
ze is ook niet meer online geweest sinds har vorige bericht ... !

Net wat ik zeg, niet iedereen is bokt verslaafd, misschien had ze wel geen tijd vandaag om te reageren.
Ze is het ook niet verplicht toch?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:18

AdnerB schreef:

Een leven.....buiten..bokt? :oo

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:19

friendly schreef:
AdnerB schreef:

Een leven.....buiten..bokt? :oo

ja echt waar.. het bestaat :D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:23

of de test was positief en is ze zich rot geschrokken...
Laatst bijgewerkt door Oenka op 25-07-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:23

Het is natuurlijk ook wel zo dat als je 's avonds met je vriend test en je bent helemaal emotioneel omdat het positief is, dat je onmiddellijk het internet moet gaan inlichten want zij moeten als eerste op de hoogte zijn en je het advies geven dat ze moet opvolgen :+ .

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:58

[quote="
Negatief *\o/*

Nog bedankt voor de stress :+ (al is dit wel beter dan er te laat achter komen enzo..)

Ts, heb jij inmiddels ook al rust?[/quote]

Oeps.. sorry! Gelukkig maar :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:16

TS, weet je al meer?
Ik hoop dat het gelukt is een test te halen en deze hebben kunnen doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:20

Ik denk dat de TS met een positieve uitslag in ieder geval wat anders aan haar hoofd heeft dan Bokt te updaten. Maar laten we ervan uitgaan dat geen bericht goed bericht is.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 10:23

ik heb zo'n gevoel dat we hier niets meer van horen...