Tandartsangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Tandartsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:37

Vervelend dravergekkie. Ik heb zelf ooit een tandarts gehad die zelfs zonder mondkapje en handschoenen werkte. Heel fijn om zo'n man boven je te hebben hangen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:47

Cayenne schreef:
Vervelend dravergekkie. Ik heb zelf ooit een tandarts gehad die zelfs zonder mondkapje en handschoenen werkte. Heel fijn om zo'n man boven je te hebben hangen.

Mondkapje was dus ook niet voor.

Ik was al bang dat als ze dr kauwgom uit dr mond liet vallen die bij mij naar binnen viel :+

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 00:27

Hier maandag voor de eerste behandeling geweest. De vorige afspraak moest ik verzetten omdat de oppas voor mn kleine mannetje ziek was. -O-

Ben tot nu toe heel blij dat ik naar deze tandarts gegaan ben. :j
Hij heeft alle tijd voor me genomen, werd met regelmatig gerustgesteld door hem en de assistente en ik mocht lekker aan het lachgas snuiven :+ Heeft zeker wel geholpen, voelde de zenuwen langzaam weg gaan. Was de eerste keer dat ik niet de stoel uit rilde van angst.....
En ik mocht zelf kiezen wat hij ging doen :D Er zijn nu 2 gaatjes gevuld in een kies die vrij gevoelig was, dus het begin is gemaakt.

Nu gelijk weer een afspraak gemaakt voor november. Even een maandje rust tussendoor.... Dan wil ik eerst m'n voortanden laten doen, van de rest heb ik geen last maar ik vind die plekjes op mn voortanden zo'n vervelend gezicht :o

Voelde me best een held toen ik weer naar buiten stapte *\o/* Nu nog door blijven zetten :=

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:12

Shayla +:)+ ook een angstta zo te lezen

Hier vandaag 2de behandeling gehad, ik had compleet geen zenuwen. Gelijk in de stoel gaan zitten en begonnen. Eerst Let hij dingen zien en voelen op mijn nagel en dan op mijn kies, gewoon zittend :D. Toen stoel in ligstand, hij liet water in mijn mond lopen dit moet ik even in mijn mond houden en mocht het dan doorslikken, dit gedaan tot het moeiteloos ging. Toen liet hij een bandje zien die ze voor het vullen gebruiken, die heeft hij ook om een kies gezet met nog een ding ertussen ook dat viel mij mee. Als ging goed tot de stoel omhoog ging, toen merkte ik dat ik bijna knock out ging, dit ook gezegd en de ta zag het ook dus nog een glaasje water gedronken en toen ging alles weer goed. Volgende week gaan ze 2 gaatjes vullen :D.

Ben echt blij dat ik deze stap heb gezet, nu is het in ieder geval nog niet te laat *\o/*

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:18

Twee goede posts hierboven, respect voor jullie! :D

Ik hoor heel veel goede verhalen over lachgas. Eens kijken of ze dat hier in de buurt ook hebben, misschien durf ik dan wel. :P

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:26

Die van mij mag ook.lachgas gebruiken, maar een angst ra kijkt verder en werkt aan je angst. Waar woon je littera

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:33

Fantast ; dat klinkt wel heel fijn ! Alles rustig aan en stapje voor stapje.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 23:11

Ben er ook erg blij mee dravergekkie, ik had nooit gedacht dit te zeggen maar ik heb nu een leuke tandarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 08:23

Wat goed van jullie allemaal, ik ben helemaal trots op ons!! :j *\o/*

Ik ben ook heel blij dat ik de stap heb gezet, het is me tot nu toe echt 100% mee gevallen. Helaas komende maandag het echte werk, dan gaan ze het eerste gaatje vullen. Pffff, ben er nu al flink zenuwachtig voor := .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:01

Succes morgen!!!
Knap van je......ook dit gaat je lukken :j

Ik was donderdag bij de kaakchirurg.
Mocht door naar de anesthesist.....gaat die mafkees me vragen of hij mijn tanden mag zien :?
Uhm....meneer de chirurg had hier toch al een besluit over genomen???? Maar ik besluit toch maar lief te lachen tegen de man :D
Ik dacht......wacht maar vriend ~~}>
Op de weegschaal bleek ik ook nog wat kilo's te zijn verloren onderweg _/-\o_
Volgende vraag:
Hij........heeft u allergieën???
Ik.........ja, ik ben allergisch voor mijn schoonmoeder. Heeft u daar wat voor????
Hij........trok een hoofd die ik nog lang voor me zal zien _O-

Nou goed.....ergens eind november/begin december ben ik het haasje........dan ga ik slapen met de kunstklappers in mijn handen en word wakker met een bek vol kunstof.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:04

Quartel _O- en had hij er iets voor?
maar spannend zeg,.krijg je echt een kunstgebit die je eet zo uit kunt halen zeg maar of implantaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:06

quartel schreef:
Ik.........ja, ik ben allergisch voor mijn schoonmoeder. Heeft u daar wat voor????

_O-

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:09

Fantast schreef:
Quartel _O- en had hij er iets voor?
maar spannend zeg,.krijg je echt een kunstgebit die je eet zo uit kunt halen zeg maar of implantaten?

Ik denk dat eten lastig word als ik hem er uit haal :+

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:54

: D nee hoor. Mijn zoontje eet met gemak een boterham zonder tanden..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:07

Ik meld me eens, misschien hebben jullie tips ofzo :)

Helaas heb ik ook een enorme angst voor de tandarts en ben ik al een paar jaar niet meer geweest. Komt omdat ik toen nog bij m'n ouders woonde naar een andere tandarts was overgestapt toen ik een jaar of 18 was in Utrecht die veel ervaring hadden met angstige mensen. Ben er denk ik 3x geweest ofzo en toen ben ik verhuisd naar de andere kant van NL en nooit meer naar een tandarts geweest. En het is al een paar jaar wel nodig... (hard nodig...!!!)
Weet iemand een goede tandarts in de buurt van zuid-oost Brabant/Noord-Limburg? (woon precies op de grens)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:08

fjordjes schreef:

Helaas heb ik ook een enorme angst voor de tandarts en ben ik al een paar jaar niet meer geweest. Komt omdat ik toen nog bij m'n ouders woonde naar een andere tandarts was overgestapt toen ik een jaar of 18 was in Utrecht die veel ervaring hadden met angstige mensen. Ben er denk ik 3x geweest ofzo en toen ben ik verhuisd naar de andere kant van NL en nooit meer naar een tandarts geweest. En het is al een paar jaar wel nodig... (hard nodig...!!!)
Weet iemand een goede tandarts in de buurt van zuid-oost Brabant/Noord-Limburg? (woon precies op de grens)

De mijne :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:13

En welke is dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:19

Familietandarts Van Hek in Waalre. Supertandarts! +:)+

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:38

En anders googlen op angsttandarts!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:54

quartel schreef:

_O- _O-
Mocht hij dáár een middel voor hebben dan hou ik me zeker aanbevolen! hahaha

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:58

fjordjes schreef:

In Meijel zit een tandarts die ervaring hebben met angstpatienten. Tandarts Hermkens.
Ik was zelf ook ruim een jaar niet geweest door angst en ben toen bij hun terecht gekomen. Zitten alleen maar vrouwen in de praktijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:19

Vanmorgen ook weer glansrijk overleefd *\o/* .
Eerste gaatje is gevuld. Zat echt stijf van angst in de wachtkamer, elke keer als iemand (secretaresse of assistente) iets vroeg, schoten de tranen in mijn ogen :o . Uiteindelijk toch in de stoel gaan zitten. Tandarts dacht echt super mee. Eerst rustig kijken, toen uitleggen wat hij ging doen. Ik wilde per se geen verdoving, maar als ik besloot toch een verdoving te willen kon dat altijd nog. Uiteindelijk is hij hardop mee gaan tellen, na elke 10 seconden stopte hij even om te kijken of het ging. +:)+ Super techniek! Dan ga je je focussen op het tellen. Uiteindelijk helemaal niks gevoeld en was het in 10 minuten klaar *\%/* . Weer een stap overwonnen!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:23

JOEHOE fijn Tessya! :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:28

Hier ook een angsthaas... Mijn vorige tandarts was een aardige man, maar als je in de stoel zat was hij veel te hardhandig. Ik heb gelukkig nog nooit een gaatje gehad, maar zelfs tandsteen weghalen vind ik al eng...

Ik zit nu sinds een halfjaar bij een andere tandarts, want de vorige ging met pensioen. Ik moest tandsteen laten verwijderen, en omdat er diepe groeven in mijn kiezen zaten heb ik een soort van wit laagje eroverheen gekregen. Ook zijn er foto's gemaakt. Dat doen ze altijd bij nieuwe patiënten, om te kijken of er echt niks mis is. Ik ben al helemaal zenuwachtig over de uitslag...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 19:43

Tessya schreef:
Vanmorgen ook weer glansrijk overleefd *\o/* .
Eerste gaatje is gevuld. Zat echt stijf van angst in de wachtkamer, elke keer als iemand (secretaresse of assistente) iets vroeg, schoten de tranen in mijn ogen :o . Uiteindelijk toch in de stoel gaan zitten. Tandarts dacht echt super mee. Eerst rustig kijken, toen uitleggen wat hij ging doen. Ik wilde per se geen verdoving, maar als ik besloot toch een verdoving te willen kon dat altijd nog. Uiteindelijk is hij hardop mee gaan tellen, na elke 10 seconden stopte hij even om te kijken of het ging. +:)+ Super techniek! Dan ga je je focussen op het tellen. Uiteindelijk helemaal niks gevoeld en was het in 10 minuten klaar *\%/* . Weer een stap overwonnen!

Goed van je!!!!