ongesteld op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: ongesteld op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:55

Die uitstelpil werkte bij mij niet.
Was enorm blij dat ik 'just in case' toch een verpakking tampons in mijn koffer had gestopt. Ik was wel lichter ongesteld, maar ook direct 4 dagen langer dan normaal. :+

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:07

xJess schreef:
liedje89 schreef:
Als je trouwens echt gaat zwemmen en niet vooral aan het strand gaat liggen en af en toe het water in is een tampon vaak niet eens nodig. Je sluit dan namelijk vanzelf een beetje af zeg maar omdat het ook niet handig is als er water naar binnen komt, dus dan bloed het toch niet. Nu verschilt het misschien wel per persoon hoe snel je dan weer gaat bloeden, als ik in bad ga of ga zwemmen duurt het echt lang voordat het weer op gang is. Als ik ga zwemmen kom ik er dus meestal best mee weg om mijn bikini aan te trekken er meteen in te duiken en me er verder niet meer druk om te maken :)

Misschien niet iets om zomaar uit te proberen hoor, ik gebruikte eerder ook gewoon tampons tijdens het zwemmen maar als ik ze er dan weer uithaalde waren ze eigenlijk nog helemaal schoon dus dat had weinig zin.

Nou bij mij niet hoor :+
Ik zou dat risico niet durven nemen, als je uit het water stapt zal je zien dat alles straks in 1x komt. Ik zou ook gewoon een tampon proberen, de eerste keer vond ik het ook eng en deed het een beetje pijn. Maar als hij eenmaal zit voel je er echt niks van, je moet er gewoon even aan wennen maar het is ideaal. Dat met die uitstel pillen zou ik maar eng vinden, straks voel je je kotsmisselijk op vakantie, risico zou ik niet durven nemen. Maar ik las dat TS al een besluit gemaakt heeft, hoop dat je goed reageert op die pillen :)

ik hoop het ook echt! heb geen zin om straks niet te zwemmen en vooral om bv. chagerijnig te zijn, emotioneel whateverr
:s

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:09

Sandra schreef:
Die uitstelpil werkte bij mij niet.
Was enorm blij dat ik 'just in case' toch een verpakking tampons in mijn koffer had gestopt. Ik was wel lichter ongesteld, maar ook direct 4 dagen langer dan normaal. :+

het wordt wss gewoon 'de pil' of is dat hetzelfde??

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:11

De pil geeft nog minder garantie dan de uitstelpil. Je kan namelijk de eerste drie maanden doorbraakbloedingen hebben. En dan zal je net op vakantie natuurlijk bloedingen hebben :+

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:14

Geryon schreef:
De pil geeft nog minder garantie dan de uitstelpil. Je kan namelijk de eerste drie maanden doorbraakbloedingen hebben. En dan zal je net op vakantie natuurlijk bloedingen hebben :+

we zullen wel horen wat de dokter zegt, zolang het maar helpt :)

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:05

Misschien heb ik een beetje een rare vraag maar: doet het voor de eerste keer geen pijn? Niet dat ik al ongesteld ben maar Ik ben benieuwd ...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:50

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:21

Valerieex schreef:
Misschien heb ik een beetje een rare vraag maar: doet het voor de eerste keer geen pijn? Niet dat ik al ongesteld ben maar Ik ben benieuwd ...

dat verschilt nogal per persoon denk ik, ik heb nooit last van pijn als ik ongesteld ben maar bijvoorbeeld een vriendin van mij heeft er wel heel erg last van

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:29

Aan het begin had ik er totaal nog geen last van! Het scheelde me niet zoveel, alleen dat het nogal vervelend was soms :+

Nu na 2 en half jaar heb ik er wel af en toe last van. Ik heb paar dagen ervoor buikpijn, en in de tijd zelf valt het wel mee. Wel handig want dan weet ik wanneer ik het ga worden. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:53

Ik had voor ik de pil nam veel bloedverlies, maar niet veel buikpijn. Sinds ik aan de pil zit, heb ik amper bloedverlies (handig hoor!) maar veel pijn :+

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:00

Ik heb de eerste jaren nooit ergens last van gehad, maar nu het laatste jaar wordt het steed erger...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:30

Och ik herken het wel hoor. Ik was ook altijd zo'n muts die niet durfde.
Toch maar geprobeerd op een gegeven moment en het valt allemaal best mee en ik zou nu echt niet anders meer willen hoor......

Ik word trouwens ook niet zo vaak ongesteld omdat ik ook altijd doorslik. 1 keer per 2 maanden ben ik het meestal, krijg dan vaak een doorbraakbloeding en dan stop ik gewoon.
Nu heb ik het echt gepland, want het was al weer even geleden en op vakantie een doorbraakbloeding is ook niet fijn. Dus een week voor de vakantie zorg ik dat ik ongesteld wordt en loop vervolgens fluitend door de vakantie :+

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:22

Valerieex schreef:

nee hoor, echt niet, het is natuurlijk allemaal even wennen, als je buikpijn hebt neem je gewoon een paracetamolletje of iets anders

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:27

goed nieuws!! mijn moeder heeft de dokter gebeld en die heeft ons een uitstelpil voorgeschreven, moet 10 dagen geslikt worden, helaas wel 3x per dag (had 2 veel handiger gevonden, nu moet het bij de lunch dus ook...) maar ja, dan ben ik het in de vakantie niet, wel een nadeel is dat ik het daarna wel erger ben dan normaal, helaas ;s slaap ik nou net die hele week bij oma omdat ik moet werken...
Maar is het niet zo dat er hormonen in die pillen zitten??

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:31

De eerste keer vond ik t eng en spannend om een tampon te gebruiken. Heb t rustig thuis gedaan in alle rust en was gelijk verkocht. dat maandverband, de zooi die t brengt etc nee niks voor mij. Geef mij maar tampons die je er ff instopt, je niks van voelt en gewoon ALLES lekker kan doen.

bij mij doet (en ik ken zelf ook niemand waar dit anders is) t geen pijn de eerste x of de eerste dag. belangrijk is maar dat merk je vanzelf, dat je niet heel droog bent onder (bv dat je hem eruit haalt als je niet zo erg ongesteld bent en een nieuwe wilt indoen. Soms moet je dan heel ff wachten.
Verder voel je dr totaal niks van. Wel moet je m diep genoeg erin duwen anders krijg je tgeen dat met mn vriendin gebeurde toen ze t de eerste keer gebruikte, bij haar viel hij de volgende keer op de wc eruit. Meestal merk je vanzelf dat hij goed zit, met zitten voel je m niet en met lopen etc ook niet. Voel je t wel dan moet hij dieper.

Normaal zitten er idd hormonen in een uitstelpilletje net zoals in de pil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:28

Je hoeft geen last te krijgen van de hormonen hoor. Ik heb zelf ook nergens last van met de hormonen die ik in mijn anticonceptiepil heb zitten. En dat is een zware.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:46

TS wees blij! Toen ik voor het eerst ongesteld was, had mijn moeder alleen grote tampons in huis _/-\o_ dat is mij toen zelfs gelukt :+ Toen ik later ook een X maandverband heb gebruikt, vond ik het echt verschrikkelijk! Zo'n prop in je onderbroek :n .Probeer het gewoon ts! Je wilt echt niks anders meer. Wat je tegen de pijn kan gebruiken is alive feminax, dat is bij mij na 10/15 min. al ingewerkt. Ik heb daarna echt helemaal geen last meer van pijn. Ik word er ook vrolijker van omdat ik er niet aan hoef te denken (door de pijn) en geen pijn meer heb.

In de 'vervelende' periode ben ik juist vrolijker dan normaal, omdat het door alive feminax wel meevalt :')

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:25

Hannapony schreef:
Wat je tegen de pijn kan gebruiken is alive feminax, dat is bij mij na 10/15 min. al ingewerkt. Ik heb daarna echt helemaal geen last meer van pijn. Ik word er ook vrolijker van omdat ik er niet aan hoef te denken (door de pijn) en geen pijn meer heb.

In de 'vervelende' periode ben ik juist vrolijker dan normaal, omdat het door alive feminax wel meevalt :')

Die gebruik ik inderdaad ook, ideaal. :)

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:36

heb primolut gekregen van de dokter, iemand bekend mee??

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:19

xJess schreef:
Hannapony schreef:
Wat je tegen de pijn kan gebruiken is alive feminax, dat is bij mij na 10/15 min. al ingewerkt. Ik heb daarna echt helemaal geen last meer van pijn. Ik word er ook vrolijker van omdat ik er niet aan hoef te denken (door de pijn) en geen pijn meer heb.

Die gebruik ik inderdaad ook, ideaal. :)

Jaaa die zijn hier heilig! Ik heb járen last van me rug gehad echt minimaal 2 dagen lang, kon slikken wat ik wilde ooit eens 2 paracetamols 1 ubroifen (of hoe je dat schrijft) tegelijk in genomen en na half uur weer paracetamol genomen (alles van 500gr per pil) en zakte nog steeds door de grond van de pijn en toen zei opeens me stiefmoeder: dit moet je gebruiken. Onze kast staat er vandaag nog vol mee!

Gelukkig heb ik nog maar weinig last de laatste tijd *klopt af*

Ts: ik durfde ook nooit tampons te gebruiken tot ik het afgelopen zomer in italie werd... Ik bale :( dus toen voor t eerst tampons gebruikt. De eerste keer zat ie niet diep genoeg waardoor ik steeds dacht: die kan er elk moment uitvallen! Volgende deed ik dieper en voelde ik niet meer! Na die periode steeds gewoon maandverband weer gebruikt tot vandaag toe maar zit te denken om toch over te gaan op tanpons omdat ik op de een of andere manier steeds doorlek met maandverband...?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:46

Vervang je dan wel vaak genoeg? Als je dit op tijd doet hoor je niet te kunnen doorlekken.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:45

XAnoukdb schreef:
heb primolut gekregen van de dokter, iemand bekend mee??

De primolut ken ik niet, maar hier heb je wat extra informatie..ennuh je hoeft niet perse zwaarder te menstreueren daarna hoor, maar het kan ;)

Zie hier:

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=790

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:13

Valerieex schreef:

Ongesteld zijn of het inbrengen?

Ongesteld zijn verschilt per persoon, ik heb er toen weinig last van ondervonden. Het inbrengen was vooral spannend, maar zou eigenlijk ook pijnloos moeten zijn. Je hoort het niet te voelen als het eenmaal is ingebracht.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:15

friendly schreef:
Vervang je dan wel vaak genoeg? Als je dit op tijd doet hoor je niet te kunnen doorlekken.

Ja dat doe ik zeker! Maar op de een af andere manier gaat het meeste bloed maar 1 zijkant ipv t midden waardoor het snel erlang gaat... Heel raar! Ook bij nacht verband.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:26

Ik bloed sinds mijn pil niet veel, maar sowieso kruipt t naar achteren, dus toch moet ik zo'n groot paars maandverband van Always gebruiken >;)

Dus volgende week probeer ik tampons, ik moet niet zo flauw doen.

(typo)