Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blondie_ schreef:En als er niet ieder jaar een kalf uit wordt getrokken(letterlijk) geven ze ook niet veel melk,
En die kalfjes mogen heus niet bij mama koe drinken, nee das voor de mens!
Jij vindt dat... ´prima´ ??
Blondie_ schreef:Ik vraag me altijd af waarom dat kalf en altijd zo hard uitgetrokken moet worden?
Maar Ontopic, ik denk dat melk niet gezond is en je makkelijk zonder kan
alleen als het zelf niet gaat. Of vraag je je ook af waarom er baby's met de vacuumpomp geboren worden? Alsof een mensenbevalling een pretje is...Bambolina schreef:Zuivel (evenals wat voor dierlijk product ook) komt bij mij het huis nauwelijks meer in. Ik drink en kook alleen nog met alpro soya, heb ik gelijk mijn B12 ook binnen (zit daar in verwerkt). Dit uiteraard ook met mate want te veel soya is evenmin goed voor je. De proteine die ik zogenaamd zou missen haal ik uit zelf gemaakte shakes met amandelen en dadels. Sinds ik de overstap aan het maken ben naar veganisme voel ik me duidelijk zo veel beter in zo veel opzichten. De enige reden dat ik nog niet 100% veganist ben is omdat ik sommige zuivelproducten zo lekker vind dat ik het niet kan laten ze af en toe te halen haha.. zwakke geest. maar als je het verstandig en gebalanceerd doet kan je alle voeding stoffen die je nodig hebt makkelijk zat binnen krijgen zonder ooit een dierlijk product aan te raken. Ik hoop dat er ooit een dag komt dat dierlijke producten een delicatesse zijn, en geen basis voedsel..
cam schreef:ik ken boeren waar dat wel gebeurt,want waar moeten ze er anders mee heen.
Het heeft geld gekost en moet worden gebruikt.
Boeren zijn zuinig
bij mesterijen is het gebruik van AB meer standaard dan uitzondering dus dat die stiertjes AB krijgen alleen bij de boer is heleaas ook niet waar