Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:52

En ik heb net een zak van dat spul gekocht, vond het best duur. Iemand nog tips waar ik jet wel mee weg zou kunnen krijgen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:03

gemixt in de alpro soja vanille melk vind ik het het lekkerst (of het minst vies...)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:55

Tja en in de Alpro soja producten zit vaak weer suiker, tenminste in de yoghurt varianten. En dat probeer ik nu juist te vermijden...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:11

tja, dan moet je het gewoon met water innemen
tip: gebruik lauw water anders lost het niet goed op
Verstand op 0, ogen dicht en doorslikken!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:42

Ik drink wel sojamelk. Ik heb vanmorgen iets minder chlorella in de smoothie gedaan. Nou gaat het best.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:28

De chlorella pillen van de tuinen eigen merk waren te koop met 50% korting
Dus geïnspireerd door dit topic ga ik ze ook maar eens proberen.
Kan denk beter eerst even wat minderen met mn chiazaad en zemelen voordat ik het porselein van de wc
Af spuit of valt het effect wel mee?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:35

Met chlorella valt dat volgens mij sowieso wel mee, is vooral spirulina die dat doet.. :) En daarmee valt het ook wel mee hoor, beetje onsmakelijk, maar: bij mij is het ook niet dun ofzo :') Gewoon normaal.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:52

Top, dank je!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:05

Nee, daar heb ik ook geen last van. Het zou wel fijn zijn als het wat makkelijker ging eigenlijk. :D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 06:43

Lijnzaad en tarwezemelen door mn ochtend smoothie doen de truc wel voor mij.
Ben er overigens ook niet bepaald zuinig mee :o

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:23

Hoe eten jullie die chia zaadjes? Laten jullie het eerst weken in water, of doen jullie ze bijvoorbeeld gewoon zo door de yoghurt o.i.d.?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:10

Ik laat ze eerst weken en daarna door de yoghurt :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:07

Ik doe ze gewoon zo door de yoghurt, vind dat hele gellerige niet zo lekker. Structuur is echt een probleem voor mij, wat eten betreft. Ben echt een miep met dingen die een gekke structuur hebben hihi :o
Mijn theorie is: als ze in mijn maag opzwellen, voelt het daar éxtra vol en hoef ik minder te eten voor een voller gevoel :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:39

ja klopt, dat denk ik ook...

Mijn spirulina kuur is op, nu heb ik maja poeder en hennep zaad besteld, kijken wat dat is...
heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

(chiazaad en gojibessen blijf ik standaard gebruiken, ook heb ik nog bijenpollen staan)

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:30

@ Knakker ja hennepzaad eet ik elke ochtend met m'n yoghurt (en nog wat andere superfoods) zit een wat noodachtige smaak aan, maar is wel lekker!

Heeft iemand hier ervaring met tarwegraspoeder? Ik heb laatst een pot aangeschaft maar vind het lastig om weg te drinken met water. Las ook dat het met een sapje oid kan. Iemand tips?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:49

xXxXsasxXxX schreef:
Hoe eten jullie die chia zaadjes? Laten jullie het eerst weken in water, of doen jullie ze bijvoorbeeld gewoon zo door de yoghurt o.i.d.?

*komt binnenvallen

Ik laat ze weken, heb nml gelezen dat ze dan beter worden opgenomen dan wanneer je ze echt 'rauw' eet. Laat ze meestal een nachtje in water staan.

Spirulina heb ik als tablet, dat poeder word ik echt niet blij van :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:35

ja, ik heb de spirulina nu ook in tabletvorm besteld, lijkt me net iets makkelijker en minder "vies".

Gisteren mijn hennepzaad en macapoeder ontvangen, de hennepzaad is inderdaad lekker noot-achtig, de macapoeder moet ik nog even aan wennen, is niet direct vies

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 08:36

Sietez schreef:
@ Knakker ja hennepzaad eet ik elke ochtend met m'n yoghurt (en nog wat andere superfoods) zit een wat noodachtige smaak aan, maar is wel lekker!

Heeft iemand hier ervaring met tarwegraspoeder? Ik heb laatst een pot aangeschaft maar vind het lastig om weg te drinken met water. Las ook dat het met een sapje oid kan. Iemand tips?

Tarwegras staat ook op mijn verlanglijstje, ik ben benieuwd naar de ervaringen!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:21

Tarwwgras poeder kan volgens mij perfect in een smoothie.
Zelf nog niet gedaan maar wel kan en klaar gekocht zo bij de smoothie winkel en dat was best lekker

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:09

oke, als ik mijn huidige voorraad chiazaad, gojibessen, bijenpollen, spirulina, macapoeder op heb, zal ik eens tarwegras kopen....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:10

StillAngel schreef:
Wie doet hier nog meer aan? Zelf ben ik naar de Tuinen gegaan om superfood in te slaan. De dokter weet namelijk niet meer wat er met mij aan de hand is omdat ik bijna iedere maand echt ziek ben en mij nooit 100 % fit voelde ben ik dit gaan proberen. Gisteren was bijvoorbeeld het programma 'Food Hospital' op Net 5 waar mensen met allerlei aandoeningen geholpen konden worden met goed, puur voedsel in plaats van al die troep die er tegenwoordig ingegooid wordt. Ik ben mij erin gaan verdiepen en schrik eigenlijk hoeveel troep er in de supermarkt ligt op dit moment. Vooral qua suiker is dit echt schokkend want dat zit tegenwoordig bijna echt overal in -O-

Heb nu in huis: de Goji bessen, Chia seed en omega mix voor het ontbijt. Ik heb enkel de goji bessen gehad 2 dagen terug maar had een heel dubbel gevoel. Aan ene kant echt het ontgiftingsgevoel, alsof je lichaam aan het reinigen is (heel gek ja) en aan andere kant best wel ziek van geworden.

Nog iemand met ervaringen hiermee of met de ontgiftingssymptomen?

Beste TS, hoe gaat het nu, bevalt het Superfood je, voel je wat veranderen in je lichaam.
Sowieso een vraag in het algemeen, hebben jullie qua gezondheid wat verandert sinds jullie met het Superfood begonnen zijn?
Meer energie? Betere huid? etc?

Zelf voelde ik me voor die tijd prima, dat is nog steeds zo.
Belangrijkste verandering voor mij, was de al eerder omschreven wegblijven van hooikoorts klachten naar het innemen van de Spirulina

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:08

Iemand tips voor een superfood om uit te proberen? Ik wil wat nieuws halen. Ik heb nu goji bessen, hennepzaad, chia zaad, lijnzaad en tarwegras. Ik zoek eigenlijk iets wat ik door m'n yoghurt heen kan doen 's ochtends bij het ontbijt. Ik zat te denken aan bijenpollen of rauwe cacaopoeder, iemand ervaring mee? Of tips voor iets anders?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:25

Ik ontbijt met zowel bijenpollen als met rauw cacao; vooral bijenpollen schijnen belachelijk goed voor je te zijn, cacao is vooral lekker ;) Ben er zelf overigens nog niet helemaal achter of ik bijenpollen lekker vind of niet, het heeft een bijzonder smaakje, beetje zoetig, bloemig, maar weeïg.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:41

Ik gebruik lucuma en mesquite als smaakmakers door yoghurt en mijn bananensmoothie. Vooral de mesquite geeft een lekkere smaak! Beide schijnen goede stoffen te bevatten. Ik gebruik het ook door mijn pannenkoekenbeslag trouwens! Vind mesquite lekkerder dan lucuma...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 18:12

Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe iedereen zich voelt en of er effecten zichtbaar zijn?