"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:50

Ja, zo ben ik 1.76 en 60 kg.
Een gezond gewicht maar ik oog behoorlijk mager.

Ooit zei een (mollig) meisje uit de klas tegen me: 'Tja, jongens willen toch echt liever een meisje die eruit ziet als ik dan zo'n mager scharminkel als jij hoor.' Waar nog 10 man omheen stonden -O-
Voelde me echt even flink klote, en kwaad. Ik ben het type meisje wat bij de macdonalds 3 big mac's bestelt, 9 kipnuggets en een cola, maar aankomen doe ik niet.

Plaatjes als 'vlees is voor echte mannen, botten is voor honden' vind ik ook verschrikkelijk irritant, maar vooral respectloos. Als ik een plaatje zou maken met de tekst 'Dikke mensen zouden zich alleen nog maar mogen laten zien voor 9 uur 's ochtends en na 11 uur 's avonds' oid, krijg ik waarschijnlijk ook kogelbrieven. Én terecht! Maar waarom moeten we nou allemaal zo respectloos zijn naar elkaar toe..?

Als iedereen elkaar verd*mme nou eens in zn waarde zou laten zou deze wereld een heel stuk zonniger zijn.
.. Met uitzondering van Nederland dan waarschijnlijk. :')

mang

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:52

Ik heb een 'dunne' vriendin met hele lange benen en oogt daardoor nog smaller, die heeft een keer de opmerking van een lerares (twintiger) gehad dat jongens echt niet op zo dun vallen en dat ze wat meer moest eten....

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:54

mang schreef:
Ik heb een 'dunne' vriendin met hele lange benen en oogt daardoor nog smaller, die heeft een keer de opmerking van een lerares (twintiger) gehad dat jongens echt niet op zo dun vallen en dat ze wat meer moest eten....

Precies, dat bedoel ik. Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.
Nee, dikke mensen hebben het in deze maatschappij niet makkelijk maar dunne mensen ook zeker niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:56

Tja...
De een houdt van de kleur groen en de ander meer van paars
De een eet liever spinazie en de ander liever worteltjes
De een draagt graag een jeans en de ander liever een legging....
SMAKEN VERSCHILLEN

Persoonlijk vind ik dik/mollig niet mooi en zie ik liever atletisch/slank (NIET te verwarren met mager). Dat ik zelf dan eerder in de eerste categorie val (volgens BMI is mijn gewicht overigens prima) maakt dat ik niet happy ben met mijn lijf. Ben behoorlijk lui aangelegd, houd van lekker eten, heb aanleg om dik te worden en daarnaast een vriend die alles wat los en vast zit moet eten om niet af te vallen. Weet wat ik moet doen en moet laten om te worden zoals ik wil zijn, maar ik heb de juiste modus nog niet gevonden.

Aan die posts op Facebook stoor ik mij ook, maar heb geen zin om me er druk over te maken.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 26-05-13 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:56

Liesje1611 schreef:
mang schreef:

Precies, dat bedoel ik. Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.
Nee, dikke mensen hebben het in deze maatschappij niet makkelijk maar dunne mensen ook zeker niet.

Ik denk dat niemand het nog makkelijk heeft in deze maatschappij. En als we allemaal een keer naar ons zelf kijken en in hoeverre we bijdragen aan die moeilijkheden, en we zouden die bijdrage eens zo veel mogelijk minimaliseren, dan zou het al een stuk beter gaan! :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:57

Liesje1611 schreef:
Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.

Klopt! Een snel metabolisme is aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een vervloeking.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:58

Aah wat een rotopmerkingen :n

Idd Liesje. En wat denk je dan van magere mannen? Is denk ik nog vervelender dan te dunne vrouwen.. Aangezien het mannelijke voorbeeld toch vaak een kleerkast is met heel veel spier. Maarja.. Zonder vet ook geen spieropbouw..

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:59

Maar even iets anders, aan de mensen die zeggen iedereen mooi te vinden en niet op uiterlijk moeten oordelen. Denken jullie dan ook nooit als je een heel dik persoon in de macdonalds ziet van 'goh, je komt hier vast vaker?'

Ik zou zelf nooit een opmerking maken naar een dikker of dunner persoon dat ze maar eens minder of meer moeten gaan eten, maar stiekem gaat er best een hoop beledigends door mijn hoofd.

Zo zat er 2 jaar geleden in mijn vriendinnengroep een meisje die gewoon écht te dik was, niet een beetje mollig of wat dikker, maar écht dik. Nu heb ik geen probleem met dikke mensen en denk ik in eerste instantie altijd maar dat het wel van medicatie zal komen. Maar dit meisje at werkelijk iedere pauze twixen, marsen en wit brood met nutella, en in ieder tussenuur ging ze naar het tankstation voor een broodje frikandel of een zak chips.
Dan denk ik dus wel hoe kun je jezelf zoiets aan doen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:00

gabyfedde schreef:
Persoonlijk vind ik dik/mollig niet mooi en zie ik liever atletisch/slank (NIET te verwarren met mager). Vetrollen, hangarmen, hangt.ieten, dikke benen en dikke buiken vind ik echt lelijk. Dat ik zelf dan eerder in de eerste categorie val (volgens BMI is mijn gewicht overigens prima) maakt dat ik niet happy ben met mijn lijf. Ben behoorlijk lui aangelegd, houd van lekker eten, heb aanleg om dik te worden en daarnaast een vriend die alles wat los en vast zit moet eten om niet af te vallen. Weet wat ik moet doen en moet laten om te worden zoals ik wil zijn, maar ik heb de juiste modus nog niet gevonden.

Aan die posts op Facebook stoor ik mij ook, maar heb geen zin om me er druk over te maken.

Ik vind ''mager/dun'' (beetje respectloze termen) t/m slank / atletisch het mooist. Zeg 32 t/m 36 vind ik het mooist.
Maar helaas, op mijn lichtste gewicht (58kg bij 1.69m) haal ik nog maar de ruime 38s.
Tja... leren accepteren... (lukt niet zo goed, maar doe mn best).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:01

Simoonzel schreef:
Liesje1611 schreef:
Alleen omdat je tegenwoordig blijkbaar meteen anorexia hebt als je dun bent, vreet ik nu alles wat los en vast zit om wanhopig maar een paar kilo aan te komen.

Klopt! Een snel metabolisme is aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een vervloeking.

Je slaat de spijker op zn kop. Op school, op stage, iedereen staart me verbaast aan als ze zien wat ik op een dag naar binnen kan werken. 's Middags 4 boterhammen, een zak chips en een reep chocola? Makkelijk.
Ook gewoon omdat ik het lekker vindt hoor. :')
Maarja, er is geen grammetje vet aan mijn lijf te vinden, alleen maar spieren en ik ben dus heel slank. Mijn borsten zijn dus ook 2 ewrtjes op een plankje zowat, en vooral in de zomer, bikinitijd voel ik me daar wel onzeker over. Al helemaal als iemand uit je klas met cup E het nodig vind om op te merken dat je een mager scharminkel bent. Thanks. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:01

mang schreef:
Maar even iets anders, aan de mensen die zeggen iedereen mooi te vinden en niet op uiterlijk moeten oordelen. Denken jullie dan ook nooit als je een heel dik persoon in de macdonalds ziet van 'goh, je komt hier vast vaker?'

Ik zou zelf nooit een opmerking maken naar een dikker of dunner persoon dat ze maar eens minder of meer moeten gaan eten, maar stiekem gaat er best een hoop beledigends door mijn hoofd.

Zo zat er 2 jaar geleden in mijn vriendinnengroep een meisje die gewoon écht te dik was, niet een beetje mollig of wat dikker, maar écht dik. Nu heb ik geen probleem met dikke mensen en denk ik in eerste instantie altijd maar dat het wel van medicatie zal komen. Maar dit meisje at werkelijk iedere pauze twixen, marsen en wit brood met nutella, en in ieder tussenuur ging ze naar het tankstation voor een broodje frikandel of een zak chips.
Dan denk ik dus wel hoe kun je jezelf zoiets aan doen..

Ik vind niet iedereen mooi, dat kan denk ik niet als mens. Maar neen, dat is eerlijk waar, nog niet in me op gekomen. Om eerlijk te zijn ben ik vaak te druk met mijn eigen gezelschap en zie ik niet eens wie er aan de andere tafels zit. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:02

Ik benijd dat altijd ontzettend, zo'n snel metabolisme. Maar das geen reden om uit jaloezie kwetsende opmerkingen te maken.

Silenna

essie_blue schreef:
Aah wat een rotopmerkingen :n

Idd Liesje. En wat denk je dan van magere mannen? Is denk ik nog vervelender dan te dunne vrouwen.. Aangezien het mannelijke voorbeeld toch vaak een kleerkast is met heel veel spier. Maarja.. Zonder vet ook geen spieropbouw..

Ja, tuurlijk zie ik een man het liefst slank, met sixpack en brede schouders. :')
Maar zolang ik zelf geen het figuur van Barbie niet heb hoef ik van een man niet te verwachten dat hij op Ken lijkt. Maar dat is mijn mening. :)

Raponsje

mang schreef:

Waar jongens niet op vallen is op een vrouw die zonder er het fijne van te weten maar schaamteloos commentaar op iedereen levert en mensen naar beneden haalt.
Als een jongen je laat lopen omdat je een paar kilo te weinig of te veel hebt neem dan maar van mij aan dat je er geen seconde verdriet om hoeft te hebben.

Tegenwoordig heeft iedereen overal commentaar op.
Ik dacht dat mijn facebook vrienden eindelijk de "volslank is mooier" periode voorbij waren, maar nu komen de
"Blonde meisjes zijn sletten en voor 1 avond, brunettes zijn voor relaties en om mee te trouwen" plaatjes.

@Mang: Ik beoordeel mensen niet tenzij ze ronduit asociaal gedrag vertonen zoals bijvoorbeeld troep op straat gooien terwijl er op de hoek een vuilnisbak staat.
Als ik een vollere vrouw de Mac Donalds binnen zie lopen beoordeel ik haar niet.
Misschien is ze door hard werken al 10 kilo afgevallen en mocht ze na 10 kilo van zichzelf weer een keertje naar de Mac,.
Maar misschien komt ze er ook wel elke dag, maar om haar daarvoor te veroordelen, nee. Dat vind ik niet nodig.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:04

Raponsje schreef:
mang schreef:

@Mang: Ik beoordeel mensen niet tenzij ze ronduit asociaal gedrag vertonen zoals bijvoorbeeld troep op straat gooien terwijl er op de hoek een vuilnisbak staat.
Als ik een vollere vrouw de Mac Donalds binnen zie lopen beoordeel ik haar niet.
Misschien is ze door hard werken al 10 kilo afgevallen en mocht ze na 10 kilo van zichzelf weer een keertje naar de Mac,.
Maar misschien komt ze er ook wel elke dag, maar om haar daarvoor te veroordelen, nee. Dat vind ik niet nodig.

Ook niet stiekem een beetje? :+ Ik zou mensen ook niet willen beoordelen, maar toch gebeurt het gewoon..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:06

Bij dunne mensen denk ik eigenlijk nooit aan 'anorexia'. Ik kan het weleens inwendig moeilijk hebben als iemand veel eet & dun is. Dat laat ik niet blijken, maar frustreert me soms wel. Niet dat ik het ze niet gun, maar omdat ik het mijzelf zo graag zou gunnen :+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:07

F_Orumster schreef:
Bij dunne mensen denk ik eigenlijk nooit aan 'anorexia'. Ik kan het weleens inwendig moeilijk hebben als iemand veel eet & dun is. Dat laat ik niet blijken, maar frustreert me soms wel. Niet dat ik het ze niet gun, maar omdat ik het mijzelf zo graag zou gunnen :+

:') :(:)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:08

F_Orumster schreef:

Kijk, dát vind ik eerlijk. Tegenover jou zou ik ook niet 3 big macs naar binnen gaan zitten werken. :D
Ik heb liever dat iemand zegt 'goh, ik had niet verwacht dat je zó veel kan eten en toch slank blijft, hoe kan dat?' Dan dat iemand zegt 'Sjezus wat ben jij mager ondanks dat je een hele koe naarbinnen schuift'.
Het is de toon die de muziek maakt. :)

Mij hoef je niet te benijden hoor, ik voel me ook vaak bonig. :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:11

Raponsje schreef:
mang schreef:

Ik dacht dat mijn facebook vrienden eindelijk de "volslank is mooier" periode voorbij waren, maar nu komen de
"Blonde meisjes zijn sletten en voor 1 avond, brunettes zijn voor relaties en om mee te trouwen" plaatjes.

:=
Shoot... dubbel benadeeld
ik ben en (te) slank en blond :')

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:13

Ik ben blijkbaar trouwmateriaal voor de honden. _O-

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:15

F_Orumster schreef:

Zo heb ik een nicht, die kon werkelijk alles eten zonder aan te komen. Elke dag naar de snackbar, en dan gewoon bunkeren. Stiekem was ik daar, toen, ook jaloers op. Als 15-16 jarige heb je dat. Ik was niet echt dik toen, maatje 38 tegen haar 34-36, maar dan toch. Zij kon alles eten en ik moest wel opletten. Pas jaren later heb ik dat los kunnen laten.
Ik wilde overigens niemand met mijn eerdere posts kwetsen. Ik zie die plaatjes ook langs komen en denk dan wel eens, ja! eindelijk gerechtigheid ;) Maar ik ben niet iemand die willens en wetens iemand daarop gaat aanspreken op een kwetsende manier. Ben eerder van het gaat het wel goed met je? En dat gaat 2 kanten op, zowel naar mensen die "mager" zijn als mensen die "dik" zijn.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:16

mang schreef:
Ook niet stiekem een beetje? :+ Ik zou mensen ook niet willen beoordelen, maar toch gebeurt het gewoon..

Ik doe dit eigenlijk wel... maar ik kan me ook niet voorstellen dat je 150kg weegt puur door medicijnen of genen. Ik kom ook snel aan, maar ik let op mijn dieet en ga 3x per week hardlopen. Ik denk als ik een tonnetje rond iemand zie (en ZEKER in fastfood restaurants en zo) "hoe laat je het zo ver komen" of "hoe kun je zo weinig discipline hebben" :x
Maar ik zou er nooit een opmerking over maken of iemand er pijn mee doen.

Laatst maakte wel een zware collega (lees: toch rond de 200 kilo schat ik zo) een grapje over achterop de fiets bij mij naar huis rijden. Toen zei ik "nou dan kom ik de berg niet over hoor" als grapje terug. Maar toen leek hij oprecht beledigd. Wist niet echt hoe ik me toen moest voelen hoor. :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:17

mang schreef:

Nee, waarom? Zij heeft even veel recht om te genieten van een big mac als ik toch? :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:18

Ik ben nu nog ongeveer 5 tot 10 kilo te zwaar
Ik krijg erg vaak te horen dat ik een mooi figuur heb, zelf vind ik dat niet
ik erger me dood aan mijn dikke kont en bovenbenen
Ben ook erg breed, dat heeft er ook mee te maken
Maar ik snap niet echt dat het mollige het nieuwe 'normaal' is
Het is juist ongezond als je (veel te) zwaar/mollig bent

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:19

Simoonzel schreef:
mang schreef:

Ik doe dit eigenlijk wel... maar ik kan me ook niet voorstellen dat je 150kg weegt puur door medicijnen of genen. Ik kom ook snel aan, maar ik let op mijn dieet en ga 3x per week hardlopen. Ik denk als ik een tonnetje rond iemand zie (en ZEKER in fastfood restaurants en zo) "hoe laat je het zo ver komen" of "hoe kun je zo weinig discipline hebben" :x
Maar ik zou er nooit een opmerking over maken of iemand er pijn mee doen.

Laatst maakte wel een zware collega (lees: toch rond de 200 kilo schat ik zo) een grapje over achterop de fiets bij mij naar huis rijden. Toen zei ik "nou dan kom ik de berg niet over hoor" als grapje terug. Maar toen leek hij oprecht beledigd. Wist niet echt hoe ik me toen moest voelen hoor. :?

Maar dan lokt hij zo'n reactie min of meer uit. Net als dat meisje waar ik net over vertelde, die echt te dik was. Die zei dan ook wel eens pff ik ben echt dik.
Tsja wat zeg je dan? Valt wel mee? Ja klopt maarja ieder zijn ding?

Er is gewoon geen juist antwoord op :+