Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maflinger_S schreef:Ik krijg een beetje de indruk dat de mw-er denkt: "Kom deze lijkt niet zo moelijk, die ga ik zelf eens proberen". En dat is een slecht uitgangspunt. Ten eerste heb ik de indruk dat ze de situatie onderschat en zichzelf overschat en ten tweede dat de TS iemand nodig heeft van haar eigen kaliber, iemand die ze kan respecteren, een sparring partner, en dat deze mw-er een maatje te klein is. Een goede psycholoog zal TS vooruit helpen. Het is natuurlijk wel een goede oefening in weerbaarheid en voor jezelf opkomen om tegen de mw-er te zeggen dat je haar steun en advies waardeert maar dat je voor je gevoel toch iets anders nodig hebt om je probleem te onderkennen en er mee om te leren gaan.
Saintelette schreef:Ik snap ook niet zo goed waarom de MW'er jou niet doorstuurt.. Misschien omdat ze het niet uit je krijgt? Zou zomaar kunnen (maar daar ben jij niet bij gebaad!)Zou je niet naast je mw naar een psycholoog kunnen gaan? Het hoeft toch niet of of te zijn maar kan toch ook en en worden?
Ik heb zelf jaren getwijfeld om naar de psycholoog te gaan, het was me eigenlijk net altijd een te grote stap. Toen ik eenmaal op het revalidatiecentrum terecht kwam bleek mijn psychische problematiek tè groot te zijn voor de hulpverleners daar (beetje jouw Mw als je het terugkoppelt naar jouw verhaal) en moest ik toch echt maar eens naar de psycholoog.. Nog steeds een enorme stap, maar dat was wel het laatste zetje.. En hopelijk kunnen wij jouw laatste zetje zijn(ik ben nog maar een aantal keer geweest, maar ik heb er al zó enorm veel aan gehad!)
Maflinger_S schreef:Met toch het gesprek met de mw-er aangaan, hou je zelf de halfslachtigheid in stand: die mw-er denkt nu waarschijnlijk onterecht dat jullie vorderingen maken terwijl jij haar een bot toegooit om haar tevreden te houden. Da's voor jezelf erg onbevredigend en frustrerend.