Ik weet het niet meer, automutilatie.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jupp6

Re: Ik weet het niet meer, automutilatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 10:27

Paar drukke dagen gehad en gisteren lekker genikst met mn vriendin en 's avonds bioscoopje gepakt! Echt even genoten van het met zijn tweeën zijn.

Helaas zorgde mijn moeder gisteren wel weer voor een schaduw over mijn vrolijkheid en daar baal ik een beetje van.. Ze doet zo leuk tegen mijn vriendin en mij snauwt ze telkens maar af.
Ze gaat twee weken op vakantie morgen dus dat is wel weer lekker!

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:46

-:(-
Opgeruimd staat ... Hihi. Genieten je vrijheid 8-)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:03

Bedankt voor de update, beste mensen.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 17:08

Blugh heb afgelopen dagen weinig slaap gehad en daarom nu wat slaap te kort..
En weet van mezelf dat ik daar niet tegen kan, wordt dan emotioneel en maak me drukker om alles..
Dus net maar gezegd dat ik vanavond niet naar een feestje ga en ga nu even koken en dan mijn bed maar in denk ik, heb hier geen zin in..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:49

Wel goed dat je niet naar dat feestje gaat denk ik :j kun je weer eventjes bijkomen! Of nu even een slaapje tussendoor? Dan kun je misschien je gedachte even verzetten op dat feestje?
:(:)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:35

Als ik niet goed uitgerust ben zit ik meteen midden in de middeleeuwen.
Snel geprikkeld, nergens zin in en ik zie de dingen niet positief.

Daarna lekker uitrusten (ook al duurt dat soms wel even voor het weer komt) doet wonderen.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:56

@saintelette: Uiteindelijk toch op het feestje beland, wel met tegen zin! Maar leuke avond gehad :)
@nutter: haha gelukkig niet de enige.

Morgen weer naar mw-er, heb er totaal geen zin in..

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:32

Succes bij de MW-er!
Er schijnt trouwens een soort fonds te zijn waar de zgn mindervermogenden hun eigen risico kunnen terugkrijgen. Misschien weet ze daar wat over :)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 20:36

bedankt Roux, maar denk niet dat ik daar voor in aanmerking kan komen, omdat ik ook al een redelijke stufi krijg.
Dus mocht ze me nu door verwijzen moet het financieel niet z'n probleem meer zijn als het in termijnen kan.
Ben nu namelijk ook aan het sparen voor een wintersport vakantie met mn schoonfamillie, dus dan moet dat andere ook kunnen :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:46

He, da's goed nieuws :D

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 20:47

Jaa! Moet nog wel even kijken hoe de schoolkosten uitpakken dit jaar, want dat is nog niet zeker.
Maar heb alles berekend en dit jaar word financieel mijn jaar denk ik :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:06

*\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/*

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:28

Morgen bij die mw-er eens proberen of je voor je psyche een doorverwijzing kunt krijgen en haar blijven gebruiken voor praktische oplossingen. You go girl!

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:59

Net terug van de mw-er, weer drie kwartier gezeten..
Wat gesprekken gehad over ruzies met mijn moeder, ze vraagt aan het begin altijd waar ik het over wil hebben en dat vind ik altijd moeilijk. Dus de ruzies van mijn moeder maar benoemt..
Verder nu weer 2/3 weken wachten voor ik heen ga, omdat ik volgende week geen tijd heb en die week daarop school heb. En in mijn eerste week school wil ik niet direct uren missen.
Ze is alleen in de ochtend aanwezig op ma/di/woe en aangezien ik op maandag+dinsdag (tenminste vorig jaar, dus gok ook dit jaar) mijn theorie ochtenden heb en dat dus niet kan missen, omdat ik in het examenjaar zit. En op woensdag vaak de hele dag praktijk heb van 09/10 uur tot 21;00 ben ik bang dat dat nog wel eens een probleem kan gaan worden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:13

Wauw dapper van je dat je hulp hebt gezocht! :) Ik ga volgen, sterkte!

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:51

Het is ook de bedoeling dat het een moeilijk gesprek is :)
Anders gebeurt er niks.

Maar, dat is alleen mijn mening.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:06

@nutter: Ik snap ook dat het niet makkelijk hoort te zijn. Maar als ik zelf met een ondewerp moet komen vind ik het gewoon vervelend.. Ik weet dat ik een probleem heb maar ik probeer juist te onderzoeken waar dat weg komt. Zelf graaft ze niet, ik moet alles vertellen en dan pakken we z'n probleem aan. Denk ook niet dat het kan helpen, want dat is haar werk en ze is geen psycholoog. Maar het is voor mij wel erg frustrerend.. Zo face to face ben ik nou eenmaal geen praten en moeten dingen vaak uit me getrokken worden, dus als ik niet hoef te praten pas ik liever ookal is dat onverstandig. Maar als ze me vraagt waar ik het over wil hebben kies ik maar wat simpels uit..

@zertab: dankje :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:16

Tja graven en onderzoeken daar heeft een MW nu eenmaal niet voor geleerd. En zoals meerderen je in het begin van dit topic ook al zeiden hoort deze problematiek echt binnen de GGZ thuis bij een GZ-psycholoog, een psychotherapeut of een klinisch psycholoog. Je hebt nu een klein beetje ondersteuning misschien maar het zal je geen stap verder helpen. Ik zou zeggen zoek de hulp die je nodig hebt, het is zo zonde van je tijd anders. En als je er alleen maar gefrustreerd van wordt dan heeft het al helemaal geen zin natuurlijk, dan kun je beter gelijk stoppen.

Hang on. :(:)

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:20

Daar heb je inderdaad gelijk in, maar de stap om dat te zeggen tegen mijn mw-er vind ik moeilijk.
Het klinkt zo makkelijk, maar ik vind het moeilijk om te zeggen en in mijn omgeving zeggen ze ook dat ik mijn mw-er een kans moet geven..

Ik heb de 28ste ook weer een gesprek met de school orthopedagoog, kijken wat die zegt :)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:23

Het is een feit dat je relatie met een hulpverlener moet groeien. Zoiets heeft (soms veel) tijd nodig en ja dat verdient zeker een kans. Echter zit jij gewoon niet op de juiste plek, al heb je nog zo'n prettige gesprekken of goede relatie met je MW, met dit onderwerp zal ze je niet kunnen helpen. En eerlijkheid duurt nog altijd het langst, als het een goede MW is zal ze je eerlijkheid alleen maar waarderen en achter je staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:22

Ik krijg een beetje de indruk dat de mw-er denkt: "Kom deze lijkt niet zo moelijk, die ga ik zelf eens proberen". En dat is een slecht uitgangspunt. Ten eerste heb ik de indruk dat ze de situatie onderschat en zichzelf overschat en ten tweede dat de TS iemand nodig heeft van haar eigen kaliber, iemand die ze kan respecteren, een sparring partner, en dat deze mw-er een maatje te klein is. Een goede psycholoog zal TS vooruit helpen. Het is natuurlijk wel een goede oefening in weerbaarheid en voor jezelf opkomen om tegen de mw-er te zeggen dat je haar steun en advies waardeert maar dat je voor je gevoel toch iets anders nodig hebt om je probleem te onderkennen en er mee om te leren gaan.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:51

Ik snap ook niet zo goed waarom de MW'er jou niet doorstuurt.. Misschien omdat ze het niet uit je krijgt? Zou zomaar kunnen (maar daar ben jij niet bij gebaad!)Zou je niet naast je mw naar een psycholoog kunnen gaan? Het hoeft toch niet of of te zijn maar kan toch ook en en worden?

Ik heb zelf jaren getwijfeld om naar de psycholoog te gaan, het was me eigenlijk net altijd een te grote stap. Toen ik eenmaal op het revalidatiecentrum terecht kwam bleek mijn psychische problematiek tè groot te zijn voor de hulpverleners daar (beetje jouw Mw als je het terugkoppelt naar jouw verhaal) en moest ik toch echt maar eens naar de psycholoog.. Nog steeds een enorme stap, maar dat was wel het laatste zetje.. En hopelijk kunnen wij jouw laatste zetje zijn ;) (ik ben nog maar een aantal keer geweest, maar ik heb er al zó enorm veel aan gehad!)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:58

Met toch het gesprek met de mw-er aangaan, hou je zelf de halfslachtigheid in stand: die mw-er denkt nu waarschijnlijk onterecht dat jullie vorderingen maken terwijl jij haar een bot toegooit om haar tevreden te houden. Da's voor jezelf erg onbevredigend en frustrerend.

Jupp6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:20

Maflinger_S schreef:
Ik krijg een beetje de indruk dat de mw-er denkt: "Kom deze lijkt niet zo moelijk, die ga ik zelf eens proberen". En dat is een slecht uitgangspunt. Ten eerste heb ik de indruk dat ze de situatie onderschat en zichzelf overschat en ten tweede dat de TS iemand nodig heeft van haar eigen kaliber, iemand die ze kan respecteren, een sparring partner, en dat deze mw-er een maatje te klein is. Een goede psycholoog zal TS vooruit helpen. Het is natuurlijk wel een goede oefening in weerbaarheid en voor jezelf opkomen om tegen de mw-er te zeggen dat je haar steun en advies waardeert maar dat je voor je gevoel toch iets anders nodig hebt om je probleem te onderkennen en er mee om te leren gaan.

Jullie hebben gelijk, dat is iets wat ik al langer weet.
Maar de stap om het eerlijk te zeggen vind ik moeilijk vooral, omdat ik zo graag wil dat mijn problemen zo snel mogelijk opgelost zijn..
Want ben er gewoon echt klaar mee..
zo ja zou ik trouwens het liefst een e-hulp gaan doen..

Saintelette schreef:
Ik snap ook niet zo goed waarom de MW'er jou niet doorstuurt.. Misschien omdat ze het niet uit je krijgt? Zou zomaar kunnen (maar daar ben jij niet bij gebaad!)Zou je niet naast je mw naar een psycholoog kunnen gaan? Het hoeft toch niet of of te zijn maar kan toch ook en en worden?

Ik heb zelf jaren getwijfeld om naar de psycholoog te gaan, het was me eigenlijk net altijd een te grote stap. Toen ik eenmaal op het revalidatiecentrum terecht kwam bleek mijn psychische problematiek tè groot te zijn voor de hulpverleners daar (beetje jouw Mw als je het terugkoppelt naar jouw verhaal) en moest ik toch echt maar eens naar de psycholoog.. Nog steeds een enorme stap, maar dat was wel het laatste zetje.. En hopelijk kunnen wij jouw laatste zetje zijn ;) (ik ben nog maar een aantal keer geweest, maar ik heb er al zó enorm veel aan gehad!)

Toen ik naar de orthopedagoog van school ging gaf mijn mw-er duidelijk aan dat maar 1 hulp per keer goed is.
Omdat ze bang is dat anders de dingen door elkaar gaan lopen.

Maflinger_S schreef:
Met toch het gesprek met de mw-er aangaan, hou je zelf de halfslachtigheid in stand: die mw-er denkt nu waarschijnlijk onterecht dat jullie vorderingen maken terwijl jij haar een bot toegooit om haar tevreden te houden. Da's voor jezelf erg onbevredigend en frustrerend.

Er zit ook wel iets een stijgende lijn in en dat heb ik haar vorige keer ook gezegd..
Echter voel ik me op sommige dagen down zonder aanleiding en dat is vervelend en daar ging ze verder niet echt op in.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:10

:(:)