Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:29

Knap plan hoor! Veel succes en plezier!

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:30

Ik vind hem niet zoveel zwaarder! Vind vooral ce oefeningen leuker, waardoor ik het waarschijnlijk minder zwaar vind.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:33

Dankjewel! Ga me nu maar eens klaarmaken voor dag 2 :-) En dan of yoga of buikspieren erachter aan.

Denk dat ik na een week met hardlopen ga beginnen, dan heb ik al wat meer conditie enzo.

Edit: Deze ooit gevonden toen ik nog in het eerste topic zat:

Afbeelding

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:34

kan iemand mij een linkje geven van level 2 shredden, op youtube ? :o

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:35

Vanmorgen begonnen met shred, wil toch ook wat strakker en sterker worden. Heb 's ochtends eerst een crackertje gegeten, toen naar de pony en daarna shred. Wel haasten allemaal voor 't werk maar ook wel lekker. En omdat ik daarna de hele dag in beweging ben word ik ook niet zo stijf, hoop dat de spierpijn morgen meevalt. Dat ik op het werk kwam vroeg een collega of ik ben afgevallen, altijd leuk :D En vanavond meteen uit het werk nog wezen hardlopen, les 17 van str. Ging best heel lekker, niet zo snel maar wel makkelijk kunnen uitlopen. 5,37km in 39 minuten volgens de runkeeper :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:37

nomarjet schreef:

Linkjes staan in de openingspost :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:39

Calimero_ schreef:
nomarjet schreef:

Linkjes staan in de openingspost :)

Maar daar moet je het downloaden, en ik wil het graag hebben via youtube :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:41

Hoef je niet te downloaden. Kun je gewoon bekijken :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:46

love_western schreef:
Hoef je niet te downloaden. Kun je gewoon bekijken :)

nu zie ik het ook :o :o

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:54

Zo...een tip: Doe een shred dag als je frustraties hebt! :)
Werkt super goed als motivatie :P

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:55

Haha geweldig!

Nu ga ik beginnen! Whoehoe.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:56

Succes!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:59

In Cindeeh, nog een aanvulling op de post over eten van Brhis, skip ook alle soorten koekjes, ook de zogenaamd gezonde mueslirepen/ontbijtkoekrepen/Liga etc etc. Die zitten allemaal stikvol met suikers.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:01

Hier gaat het lekker! Ben er flink tegenaan gegaan vanmorgen.

Dit heb ik gegeten vandaag:

Pré ontbijt 1/2 meloentje (zon gele kleine, geen dikke hoor)
O
1 snee volkoren pindakaas

L
2 sneeën volkoren Hüttenkäse

T sinaasappel

A salade stukje vis pasta broccoli

T 2 appeltjes met kaneel

Weer flink wat fruit maar beter dan een bewerkte fabrieksreep denk ik dan maar..

Drinken 2 jus de orange 2 wijn thee zonder suiker en water

Iemand een idee om de zijwaartse plank onder de knie te krijgen?
Zelf als ik mijn been op de grond laat rusten krijg ik het niet voor elkaar!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:04

Met fruit is niets mis hoor Watermelon :)
De meningen zijn verdeeld, maar Raponsje gaf eens aan dat fruitsuikers geen kwaad kunnen. Ben je gevoelig voor suiker, dan kan je er wat noten/avocado bij eten :)

Die tip van die zijwaartse plank wil ik ook wel horen, ik heb zo'n hekel aan zulke oefeningen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:06

Ik heb nog steeds gevoel dat ik ongezond eet.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:07

In het topic Wat heb je vandaag allemaal gegeten (ofzo) zijn er heel wat meiden die veel van voeding afweten en graag tips geven. Misschien is dat wat voor je? Ik doe er zelf graag inspiratie op :j

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:19

Love Western waarom voelt het ongezond? Te vet? Te eenzijdig? Te veel?

Of ik verdeel m'n gewicht verkeerd (ik heb die zijwaartse plank nooit eerder uitgevoerd) of ik ben heel slap. Ik val gewoon om := behoorlijk vervelend. Ik wil hem deze week wel onder de knie krijgen!

Brhiseis ok fijn om te weten. :)
Ik probeer er nu wel een beetje bewuster van te zijn, dat ik bijv ook eens een stuk wortel of tomaat kan pakken ipv fruit. Al doe ik dat niet altijd hoor.
Morgen weer lekker fruit halen op de markt ;) *D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:32

Njammie!
Toen ik begon met gezond eten at ik bijna alleen maar fruit, wat een verademing was dat zeg, daarvoor durfde ik amper fruit eten omdat ik dacht dat het slecht was wegens allerlei flauwekulredenen :') En uiteindelijk vind je er zelf wel een balans in: nu eet ik het als tussendoortje en voor een work-out of als pre-sportontbijtje. Maar ik ga ook sneller een boterham nemen als tussendoortje, ontbijt nu met havermout, en wanneer ik tijd heb eet ik een bord groenten als snack (maar tegenwoordig gebeurt dat nauwelijks :o )
Fruit maakt gezond voor mij echt haalbaarder, het is zo heerlijk!
Er kan voor mij gewoon niets tippen aan magere kwark met verse ananas :~

Mijn grootste probleem met groenten als snack is dat ik er zo mogelijk nog meer rammelhonger van krijg dan van fruit :+ Geen idee hoe dat komt.

Zorg wel dat bij de zijwaartse plank je arm netjes onder je schouder zit, dat scheelt op zich al. Een beetje. :P

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 21:34

De zijwaartse plank is ook echt heel zwaar voor je arm en benen, niet alleen voor je buik. Doe je hem al op je onderarm ipv met gestrekte arm? En als je het niet volhoud zou ik gewoon steeds beetjes doen. Dus je doet de zijw plank tot het niet meer gaat, dan even rust tot je denkt dat het wel weer gaat, dan doe je weer tot het echt niet meer gaat, enz. Op die manier train je toch, maar ga je niet te ver en uiteindelijk zul je merken dat het steeds beter gaat. Beetje hetzelfde als push ups, die hield ik in het begin ook helemaal niet vol, zelfs niet op mijn knieën, maar omdat je toch steeds jezelf verder blijft pushen lukt het uiteindelijk steeds beter.

Volgens 'Calorie Teller' heb ik vandaag 1712 cal op (90%) dus mag er nog een beetje bij (max 1900)
Volgens 'Shape Up Club' heb ik vandaag 1687 cal op en is dat dus 273 te veel (max 1414)
Mijn BMR is 1319 en met tot 5 uur sporten per week zou ik dan uitkomen op 2044 - 500 = 1544 cal/dag
:=
Wat moet ik nou aanhouden? Zeker omdat ik toch wel redelijk wat sport (minstens 30 minuten per dag), heb nu avondeten gehad, maar heb zo echt nog wel even een drankje en fruitje nodig voor de energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:43

Watermelon schreef:
Love Western waarom voelt het ongezond? Te vet? Te eenzijdig? Te veel?

Of ik verdeel m'n gewicht verkeerd (ik heb die zijwaartse plank nooit eerder uitgevoerd) of ik ben heel slap. Ik val gewoon om := behoorlijk vervelend. Ik wil hem deze week wel onder de knie krijgen!

Brhiseis ok fijn om te weten. :)
Ik probeer er nu wel een beetje bewuster van te zijn, dat ik bijv ook eens een stuk wortel of tomaat kan pakken ipv fruit. Al doe ik dat niet altijd hoor.
Morgen weer lekker fruit halen op de markt ;) *D

Te vettig en te veel.

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:44

Zo weer even bijgelezen, ik doe t nu s morgens voor mijn werk, omdat ik mij er s avonds echt niet aan toe kan zetten.
Scheelt dat mijn vriend om 7u opsta, dan kan ik ook meteen opstaan en sporten en de douche in, ik begin pas om 9uur op mijn werk.
Volgende week wil ik ook gaan fietsen naar mijn werk, dus eerst de shred en dan 30min fietsen hahaha.

Ukkie: dat met eten vind ik ook erg lastig hoor,
Vandaag had k
O = bakje yoghurt

T = 2rijstewafels

L = 2 krentenbollen (normaal 2 sneetjes bruin brood)

T= half bakje druiven

D = wok

T = kwart meloen

En dan op werk 1,5l water sowieso

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:46

Tuurlijk doe ik de zijwaartse plank op m'n onderarm. O:) Maar het is een hoop gekreun en gesteun en nog wil het niet. Ik hoop idd dat het beter gaat..

Havermout daar moet ik zin in hebben... Eet dat denk ik 1 à 2 keer per week.

Ik dacht dat je ananas niet met kwark of yoghurt kon eten omdat er dan een vreemde reactie ontstaat. Maar het kan dus wel?!

L W ik heb net jou lijstje gezien:
Probeer die pops (veel suiker, ik word daar sloom van) die je in de melk doet eens te vervangen voor vers of diepvries fruit. Banaantje erdoor of blauwe bessen..En de melk door (magere) yoghurt. Dat vult ook beter. Dan heb je smiddags niet zoveel trek.

Ipv tosti kun je ook een dubbele boterham met kaas eten en dan beleggen met sla komkommer schijfjes en een tomaatje.

Mijn eetgewoonten zijn ook verre van perfect maar we zijn hier om elkaar te helpen. Misschien heb je er wat aan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:50

Watermelon schreef:
Tuurlijk doe ik de zijwaartse plank op m'n onderarm. O:) Maar het is een hoop gekreun en gesteun en nog wil het niet. Ik hoop idd dat het beter gaat..

Havermout daar moet ik zin in hebben... Eet dat denk ik 1 à 2 keer per week.

Ik dacht dat je ananas niet met kwark of yoghurt kon eten omdat er dan een vreemde reactie ontstaat. Maar het kan dus wel?!

L W ik heb net jou lijstje gezien:
Probeer die pops (veel suiker, ik word daar sloom van) die je in de melk doet eens te vervangen voor vers of diepvries fruit. Banaantje erdoor of blauwe bessen..En de melk door (magere) yoghurt. Dat vult ook beter. Dan heb je smiddags niet zoveel trek.

Ipv tosti kun je ook een dubbele boterham met kaas eten en dan beleggen met sla komkommer schijfjes en een tomaatje.

Mijn eetgewoonten zijn ook verre van perfect maar we zijn hier om elkaar te helpen. Misschien heb je er wat aan. :)

Probleem is dat ik daar nog 2 dozen vol van heb (halen het uit duitsland) Dus vind het zonde om weg te gooien.

En ik heb 1 groot probleem en dat is dat ik geen rauwkost lust. Dus dat maakt het een stuk lastiger. En tosti is niet elke dag zo :) En daarnaast leven we thuis van het minium. Dus kunnen helaas ook niet vanalles kopen. En is het roeien met de riemen die we hebben.

Maar dat ontbijt is idd een idee als de chocopops op zijn :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:53

Zo ik heb het gedaan. Nu alleen misselijk.. "That's fear leaving the body"
Whaha.

Daarna nog 10/15 min abs gedaan, niet zo goed als zij, want ik heb een buik die vaak in de weg zit en ik ben nog niet zo sterk.

Nu even uitzweten, douchen en dan mijn bed in, kapot na een lange werkdag!