Hoe slapen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe slapen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:29

Nou, op dit moment niet :') terwijl wekkertje om 6 uur rinkelt

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:38

Ik ben een erg makkelijke slaper. Slaap overal en altijd!
Zodra ik mijn kussen voel ben ik al weg.
Ik slaap wel met mijn hand als een vuist tegen mijn mond aan. ben ooit eens wakker geworden met een open mond en had daardoor onwijze keelpijn gekregen (wss virusje gepakt oid al daarvoor), en sindsdien heb ik een trauma aan keelpijn en open monden. Ik duw dus tijdens het slapen mijn mond dicht. Ziet er heel gek uit. Als ik omdraai tijdens het slapen, neemt mijn andere hand het "dichtduwen" over.

Verder maakt het mij allemaal niet uit. Ik woon midden in het centrum, bij een brug. Dus auto's, vrachtwagens die laden en lossen, uitgaansgebied, muziek, brug die open en dicht gaat, ik slaap overal doorheen.
Heb mijn gordijnen altijd open. Te lui om ze dicht te doen, en ik slaap ook vaak overdag (ivm pfeiffer en nachtdiensten). Dus echt donker kan het nooit worden bij mij. Maar ik slaap prima in herrie en licht.

Bij mijn vriend is het altijd dood stil en hij heeft verduisteringsgordijnen. Maar ook daar slaap ik prima. Maakt mij echt niet uit .

Dat van tegen elkaar ademen heb ik wel last van, daar kan ik ook niet zo goed tegen. Maar dan leg ik mijn hoofd anders neer, of ik draai me om..

Door de Pfeiffer heb ik wel slechte eigenschappen ontwikkeld Was zo moe dat ik overal kon slapen en dat heb ik nu nog steeds. Als ik naar de wc ga en ik ben moe, kan ik daar ook in slaap vallen als ik daar aan toe geef..

Vaak ga ik voor een avonddienst nog even slapen. Vanmiddag deed ik dat ook. Maar vaak in dat uurtje dat ik dan ga slapen, ga ik heel gek dromen.. Slaap ik heel vast en diep en krijg ik dromen..

Best grappig eigenlijk om erover na te denken hoe je slaapt!

Weltruste allemaal!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:48

Leuk topic! :D

Ik heb altijd een volgorde met draaien: eerst mijn rug, dan linkerzij, dan rechterzij. Meestal ben ik me niet eens meer bewust van de laatste draai. :=

En ik val makkelijk in slaap. Soms slaap ik niet als ik weet dat ik de dag erna erg vroeg op moet. En soms ben ik weleens druk in mijn hoofd. Dan ga ik altijd "mediteren" werkt prima! :j

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 00:03

Lig de piekeren voordat ik op mijn linker zij in slaap val, tijdens de nacht ga ik van mijn zij naar mijn rug en terug, daar ben ik me zeer bewust van.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:37

Rosa__ schreef:
Ik ben typisch een freefaller. :D Volgens statistieken behoor ik daarmee tot een groep van 7%...

Sorry als dat heel blond klinkt, maar wat is dan typisch aan een freefaller?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:15

Iolanthe schreef:
Rosa__ schreef:
Ik ben typisch een freefaller. :D Volgens statistieken behoor ik daarmee tot een groep van 7%...

Sorry als dat heel blond klinkt, maar wat is dan typisch aan een freefaller?

Pleur je dan uit bed?

Edit :Hoe slaapt de ‘freefaller’? Alsof je vanuit de lucht een vrije val maakt op een donzen dekbed. Op je buik, met je handen voluit op het kussen. De perfecte slaaphouding voor je gezondheid. Deze positie stimuleert namelijk de spijsvertering! Maar wat zegt deze houding over jou? Jij hebt graag mensen om je heen. Behalve als ze kritiek geven, want dáár houd je niet van. Doordat je soms een beetje nerveus bent, vermijd je liever extreme situaties. _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:19

Ik slaap in foetushouding met een kussentje tussen miijn knieen.

Als ik niet kan slapen stel ik mij voor dat ik op mijn paard door het bos rij. Over een lang ruiterpad met veel groen om me heen....

Weltrusten :Z

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:30

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:31

Ik ga liggen sluit mn ogen en vaak ben ik zo moe dat ik in 5 minuten slaap :Y)
ik lig meestal op mn zij/buik,

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:35

Ik ga vaak rond 23:30 - 00:00uur slapen
Kamer is volledig donker (rolluiken)
Val vaak in slaap op rechter m'n zij en een kussen voor me. (i.v.m. problemen met andere schouder) Of lig op m'n rug, liefste val ik in slaap achter m'n vriend. Dan hang ik als een rugtasje op z'n rug :') Alleen dat benauwd hem vaak teveel ;-)
Wordt gemiddeld 2 keer wakker om te plassen
Droom heel intens, woel, draai, praat en doe.
06:30uur de wekker en ben standaard nog moe waarna ik tig keer snooze en dan te laat uit bed ga :+

Lig zelden wakker in bed, slaap makkelijk in

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:47

takkie_muis schreef:
Rosa__ schreef:

Pleur je dan uit bed?

Edit :Hoe slaapt de ‘freefaller’? Alsof je vanuit de lucht een vrije val maakt op een donzen dekbed. Op je buik, met je handen voluit op het kussen. De perfecte slaaphouding voor je gezondheid. Deze positie stimuleert namelijk de spijsvertering! Maar wat zegt deze houding over jou? Jij hebt graag mensen om je heen. Behalve als ze kritiek geven, want dáár houd je niet van. Doordat je soms een beetje nerveus bent, vermijd je liever extreme situaties. _O-

Hm, misschien moet ik dat ook eens proberen als het zo goed zou zijn :) hoewel ik denk dat het best moeilijk is om jezelf in een slaphouding te dwingen.

En ik denk ook wel dat je slaaphouding veel over jezelf zegt, of, als je met twee slaapt, over je relatie. Interessant onderwerp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:35

Ik krijg er enorme buikpijn van en doe het liever op mijn zijde :P

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:36

Ik slaap eigenlijk eerst altijd met mijn hoofd naar de deur toe, maar ik mag voor tien uur niet omdraaien (jaja beetje apartigheid van mij) en dan bam als het tien uur is gelijk met hoofd naar de muur. Ik slaap ook niet als een foetus... Een been gestrekt, eentje opgetrokken. Deken altijd over mijn ook heen, dus de meestal naar me toe getrokken en vastgehouden met een hand. De ene dag vraag je je echt af of ik daar in me eentje gelegen heb en andere keer ligt het er net bij alsof het bed net opgemaakt is :').

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:41

Over het in slaap komen doe ik met gemak 2uurtjes.. -O-
Ik lig altijd op m'n buik en dan lig ik op m'n armen :') ( zie je het voor je?) ik woel en denk van alles.
Ook heb ik 1000x het idee dat ik val, maar dat doe ik dan niet, maar dan schrik je uit je half slaap wakker :(
Ik droom soms weken heel actief en soms een maand dat ik helemaal niks herinner...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 00:45

in slaap komen heb ik ook altijd moeite mee. ben nu nog steeds wakker. en alles uitzetten helpt ook niet.
heb al van alles geprobeert. ook die thee van pickwick voor goede nachtrust. nou bleef de hele nacht lopen naar de wc :')

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 06:38

Ik ben een heel slechte slaper. kom moeilijk in slaap, slaap niet door, wordt van alles wat ik.hoor wakker...
ik lig niet zo zeer te piekeren maar lig gewoon wakker en uitslapen is er helemaal niet bij...

slaap met een raam open, lees eerst een tijdje voor ik ga slapen, heb verduisteringsgordijnen en zet zolang het nog koud is de electrische deken een half uurtje voor ik naar bed ga aan en.weer.uit als ik erin ga.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:25

Vaak voordat ik in slaap val krijg ik last van spiertrekjes/spieraanspanningen
Ook komt er af en toe een raar geluid uit....

Is dit herkenbaar voor iemand? :')

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:37

Voorheen sliep ik standaard op mn buik, met 1 arm onder het kussen en in mn andere arm n knuffel (Heb tot mn 23e met knuffel geslapen :o :') )
Tegenwoordig varieer ik wat meer. Soms op mn rug, soms in foetushouding en soms toch nog op mn buik...zonder knuffel tegenwoordig)

Of ik vast of heel licht slaap verschilt. Soms heb ik n periode dat ik binnen 5 minuten slaap en soms n periode dat ik na n uur nog steeds wakker lig.
Ook heb ik periodes dat ik vaak praat in mn slaap, of soms zelfs slaapwandel.
Vorige week was ik zo heftig aan het dromen, maar tegelijkertijd kreeg ik mee dat ik irl in paniek over het bed kroop en uiteindelijk kwam ik bij mn positieven en zat ik achter het nachtkastje van mn vriend.
Het bed uitvluchten omdat ik denk dat er n spin in kruipt gebeurd me ook vaker. Gelukkig niet alleen maar enge dingen, maar ook vaak genoeg dat ik hard aan het lachen ben ik mn slaap.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:11

pluche_pluus schreef:

Ja die spiertrekkingen heb ik ook heel vaak! Rare geluiden maak ik niet voor zover ik weet.
Maar door die spieraanspanningen kan ik wel weer wakker worden. Dat ik net niet diep genoeg in slaap was, en dat ik wakker word omdat mijn arm bijvoorbeeld ineens een beweging maakt!

Gek is dat! Heb het niet vaakm eer tegenwoordig, maar wel vaak gehad!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:16

eerst rustig muziekje luisteren. knuffel pakken en op mn zij liggen en val vanzelf in slaap onder het dekbed. geen licht in de slaapkamer. dan slaap ik superslecht..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:04

itsmi schreef:
pluche_pluus schreef:

Ja die spiertrekkingen heb ik ook heel vaak! Rare geluiden maak ik niet voor zover ik weet.
Maar door die spieraanspanningen kan ik wel weer wakker worden. Dat ik net niet diep genoeg in slaap was, en dat ik wakker word omdat mijn arm bijvoorbeeld ineens een beweging maakt!

Gek is dat! Heb het niet vaakm eer tegenwoordig, maar wel vaak gehad!

Ik heb dat ook heel erg! Ik lig altijd in de armen van mijn vriend en heb hem door die aanspanningen al 2x een tand door z'n lip 'geslagen' :)) :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:16

Mijn slaapkamer is pikdonker.
Ga tussen 23.00 en 1.00h naar bed.
Val direct in slaap op mijn rug en na 8 uur word ik weer wakker op mijn zij. :D

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:08

Ik heb een slaapstoornis,dus ik geniet van de momenten dat ik wel in dromenland ben :D
Duurt lang voordat ik eenmaal indommel, en word overal wakker van (kom niet in mijn REMslaap zeg maar)

Slaapkamer moet helemaal donker en stil zijn,anders ga ik zoeken naar dingen om te zien.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:10

pluche_pluus schreef:

Haha, ja soms wel...maar daar schrik ik weer wakker van :D

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:15

Leuk dit topic,
ik slaap meestal op mijn buik helemaal uitgestrekt met mijn handen om en onder het kussen of in de foetus houding. Als ik niet kan slapen doe ik meestal wat lavendelolie op mijn kussen. Verhalen verzinnen werkt nooit bij mij (wil ik weten hoe het afloopt, een vervolg verzinnen :) .. Duurt dus uren).