Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:20

Maar alsof het uberhaupt mogelijk is om je kind geen 'mannelijk rolmodel' te laten hebben.
Het is niet zo alsof je je kind opsluit in huis en alleen maar vrouwen laat zien.
We zijn lesbisch geen mannenhaters.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:22

Het een sluit het ander niet uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:26

Nou ja, ik heb eigenlijk nooit mannen over de vloer. Die kom ik gewoon niet heel erg tegen. Dus nee, niet echt een mannelijk rolmodel voor handen, ook al ben ik geen mannenhater :D

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:29

Ik ook niet hoor. :P

Hier komen ook nooit mannen over de vloer eigenlijk. :P Nou ja mijn vader en mijn vriendin haar vader natuurlijk. :P

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:30

Ik kan me niet voorstellen dat je (in het algemeen dus niet Lente specifiek) niet of getrouwde vriendinnen hebt of een vader, broer, neef, goede vriend. etc.
Persoonlijk denk ik dat het vrijwel niet voorkomt dat een kind geen mannelijk voorbeeld heeft, en imo geldt die vraag dan net zo goed voor gescheiden stellen waarbij de moeders het volledig ouderschap hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:32

Haha nou bij mij is het dus echt zo. Enig kind, geen contact meer met mijn vader, opleidingen waar voornamelijk vrouwen komen... Van de 211 vrienden op facebook heb ik denk ik 20 mannen en die wonen allemaal niet in de buurt. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:35

Ik heb juist alleen maar mannelijke vrienden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:38

Even geteld; 28 van de 211 zijn mannen. Twee daarvan zijn mijn neven, een aantal zijn oude middelbareschool vrienden en de helft van het restant ken ik alleen via bokt en zo _O-

Triest gesteld dus :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Ja ik heb in mijn dagelijks leven wel veel contact met mannen, maar 90 procent van mijn opleiding is man. :P

Jij bent gewoon een verkapte mannenhater steen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:41

Nou... was wel mooi... vandaag op mijn opleiding deden we 'over de streep'.

Een vraag was; Wie zou er wel eens een dagje van het andere geslacht willen zijn.

IEDEREEN stak over, behalve ik en... het enige andere lesbische meisje in de klas _O-

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:43

Oh dat lijkt me nou juist wel leuk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:46

Mij ook, alles swaffelen wat je tegenkomt! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:46

Brrrrr :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:48

Konstantine schreef:
Mij ook, alles swaffelen wat je tegenkomt! _O-

Gatverdamme _O-

staand plassen leek me wel interessant _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:48

En dan alles onderspetteren zeker? :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:54

Ga ik nu even informatief reageren op alles wat gezegd is in dit topic tot nu toe.
Ibbel schreef:
Lesbische stellen kunnen hun toevlucht nemen tot KI met een zaaddonor (tegenwoordig meen ik niet meer anoniem). Homostellen hebben alleen de optie adoptie. Beide mogelijkheden zijn legaal in Nederland, hoewel China bijvoorbeeld geen adoptiekinderen beschikbaar stelt voor homoparen.

Dit klopt niet helemaal. Er zijn meer mogelijkheden, alleen liggen veel manieren niet zo voor de hand of wordt er niet veel over verteld.

Om even te beginnen met de vraag:
'Welke manieren zijn er.'
-Donor (bekend/onbekend)
-Adoptie (mogelijkheid is beperkt)
-Pleeggezin
-Co-ouderschap (kan op verschillende manieren)
-Of kind(eren) uit de vorige relatie.

Bij homostellen hangt het vaak af van adoptie of co-ouderschap.
"wij" als vrouw zijnde hebben het wat makkelijker.

Wat betreft donorschap: dat is op zich de 'makkelijkste' manier.
Zeker bij een bekende donor kan het heel simpel gaan.
Probleem komt dan echter rondom en na de geboorte. Gezien je nu nog met gedoe over de 'meemoeder' zit.
Voordat het kind echt van jou als lesbisch stel is, ben je makkelijk 2000 tot 3000 euro verder.
Bij een onbekende donor is dat nog meer, gezien dat vaak in de kliniek moet gebeuren, met potjes en steriliteit en dat soort leuke dingen allemaal. :+ Bij een bekende donor kan dat een stuk makkelijker. :)

Adoptie is de tweede bekende optie, maar daar komt erg veel rompslomp bij kijken.
Naast dat je door een hele molen van onderzoeken enzovoorts wordt gehaald, ben je zo 15000 euro kwijt, geloof ik.
Daarnaast is het lastig om een kind te vinden. Vaak worden uit landen waar kinderen ter adoptie aangeboden worden homostellen niet geacccepteerd als adoptiegezien. In het beste geval geven ze de voorkeur aan heterostellen en heb je een grote kans op een kind met 'moeilijkheden'. Een kindje met het syndroom van down bijvoorbeeld.

Pleeggezin spreekt volgens mij voor zich. :)
Het kind is dan dus niet echt 'van jou'.. Plus dat je ook hier helemaal gescand wordt.

En als laatste een weinig voorkomende manier van kids krijgen..
Co-ouderschap. Dit is vaak van toepassing bij homostellen. :j
Daar wordt de site http://www.meerdangewenst ook wat interessanter.
Omdat er redelijk veel mogelijkheden zijn verwijs ik ook liever daarheen, daar wordt alles duidelijk uitgelegd. :)

BIj het zaad uit de familie halen zet ik altijd wel mn vraagtekens.
Niet als aanval, maar donorschap kan heel erg veel impact hebben. Zo'n kind dat jij als vader (want dat ben je toch)/oom ziet opgroeien kan best wel wat gevoelens losmaken en dat kan best wel veel gevolgen hebben. :)
(Bedenk ook dat 'opa en oma' misschien het kind ook een beetje zien als het kind van jouw vriendin en van je broer.)

En bleh wat geeft dat 'voor wat hoort wat' idee van het Geertenshuis mij een nare nasmaak zeg.. :=
Mannen die doneren geven daar zelf toestemming voor. Als ik een kind wil van een onbekende donor wil ik niet dat ik in ruil daarvoor mijn eicellen 'MOET' afstaan. Beh. :P
Tieme, erg interessant om je verhaal te lezen! :)
Hoe ben je je donor tegengekomen/hoe heb je voor je donor gekozen?
Is het echt zo dat je een lijstje krijgt met lengte, oogkleur, dat soort dingen en dat je je keus daarop baseert? :)

knetterhard schreef:
Dat zou een hele verandering zijn voor veel stellen :j
Zoals ik het lees, hoef je als 2e moeder niet meer te adopteren, maar is het minutenwerk geworden en betaal je eigenlijk niets!

2,56. :D

shilady schreef:
Je zou eventueel kunnen zeggen van nou wat maakt het uit ik doe het een keer met een leuke vriend of kerel en ik zie het resultaat wel .

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich daartoe kan zetten. ;)
Je krijgt een kindje in de eerste plaats omdat je van je partner houdt en 'verkapt vreemdgaan' valt daar niet onder in mijn ogen.

*leest de reactie van Barendshoeve*
Blech, dus toch. Sorry, maar ik kan daar geen respect voor opbrengen. Dan nog liever geld kwijt..
Maar mijn vriendin 'bedriegen' omdat we een kind willen, nooit. :n
Plus dat ik mannelijke lijven gewoon heel naar vind met al die fratsen. :')

Barendshoeve schreef:
Oke, ja heb het ook gezegd. Voor hetzelfde geld krijg je op die manier een ziek kindje oid. En je kan zelf ook het nodige oplopen.

Nee, mijn ex speelt geen rol meer in het leven van de kindjes. Ze is vrij om langs te komen als ze dat wil maar daar heeft ze geen behoefte aan zegt ze.

:(

Ook dat kan ik me niet voorstellen.
Als het al over zou gaan tussen ons zouden we geen van de twee de kids kunnen missen..

Voor iedereen die bang is van zwangerschap, na alle horrorverhalen..
Deze zagen wij gister bij vriendinnen van ons (ook lesbisch haha)
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1336954
Even doorscrollen naar minuut 39/40. :))
*PLOP*
Baby vliegt even door het beeld..

Misschien dat ik wel iets zie in dat stamcelonderzoek. Maar ik wil het veilig.
Plus dat ik het eerst 100% zeker wil hebben met m'n vriendin. :)
Ik denk alleen dat er met tien jaar nog niet zulke doorbraken zijn. :)

F_Orumster schreef:
Interessant topic.

Cowgirl schreef:
Mannelijke stellen zouden ook nog een draagmoeder kunnen zoeken

Ik heb gehoord dat dit niet zo makkelijk uitvoerbaar is?

Uitvoerbaar is het wel, het is alleen niet zo dat er veel mensen staan te springen. :)

Wij hebben een beetje heibel. Ik wil meissies (paardrijdingetjes, rozeverslaafd, bladiebla.. :') ) en Eef wil jochies. (voetbal eh. :') )
Maar we zijn toch heel cliche voor het 'als het maar gezond is'!

Barendshoeve schreef:
Ik wilde eerst ook liever een jongen. Nu heb ik ze beide en tsja beide hngen hier letterlijk in de gordijnen en vechten om autootjes. Ze is een knap blond meisje en speelt graag met haar jurkje in het zwarte zand. Om vervolgens een bal tegen je kop aan te schoppen.

:')
Jij moet echt een heel zwaar leven hebben! :))

Elin_ schreef:
Samen een kindje kunnen maken lijkt me heel bijzonder, zien dat het kind iets van jou en van de ander heeft.
Ik ben sowieso al meer van mening dat een kind een vader EN moeder nodig heeft.
Een man is niet voor niks een man idem dito een vrouw en naar mijn mening kan je die rollen ook niet vervangen.
Ik las hier ergens ook iemand die zei dat diegene niet wilt /liever niet heeft dat het kind zijn of haar vader kent /zijn of haar vader ooit in z'n leven ziet.
Dat vind ik zelfs nog egoiistisch.. Op de natuurlijke manier heb je gewoon een donor nodig en dat kind weet met een bepaalde leeftijd ook wel dat ie niet van de ooievaar komt,maar van man &vrouw.. Verbieden van het zien van zijn of haar biologische vader kan en mag niet naar mijn mening.
Artikel dat je noemt vind ik een heel eng idee.. Ben er eigenlijk fel op tegen, word al geprutst met dieren maar nu ookal met mensen.. Wat voor kinderen worden het? Worden ze ook net zo oud als normale kinderen? Hebben zij net zoveel procent kans
Om gezond te zijn als normale mensen?

Weet je wat ik hierop zeg?
Liever twee moeders die gek zijn op hun kids dan een drankverslaafde vader en een kettingwietrokende moeder.
;)
Dit is zo ontzettend kortzichtig en kort door de bocht..
Vlieg op met je ooievaar, kinderen van tegenwoordig kunnen op jonge leeftijd al relativeren dat er ook andere dingen mogelijk zijn dan effe rampetampen en een kind eruit poepen.
Mijn nichtje is opgegroeid met mij en mijn 'afwijking' (als we het toch sarcastisch aan gaan pakken) en die vraagt altijd als ik er ben waar mijn vriendinnetje is, want daar wil ze ook spelletjes mee spelen! :):)
Kids accepteren dingen snel als ze weten dat het niet raar of vreemd afwijkend is.
Het probleem zit hem bij de veerkrachtigheid van het denken van volwassenen......................................

Wij gaan ook trouwen, lekker traditioneel heur! :j :))

Lente schreef:
Dan bied je toch op die manier al een mannelijk rolmodel? :)

Klopt. :j
Maar veel mensen vinden dat niet voldoende..
Wij wel. :Y)

Ik ben tevreden met mijn vrouw-zijn.
Plus dat als ik een dag in een mannenlijf zou zitten ik niet meer aan m'n vriendin mag zitten. >;) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:56

Heeeel graag terug on topic? :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:57

*doet tromroffel en een nonchalante handwuiving naar de post boven u* :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:59

Seline zal ook eens even posten hoor. :')

Ik ben het er helemaal mee eens dat kinderen beter twee liefhebbende moeders of vaders kunnen hebben dan een dysfunctional "normaal" gezin waarin ze verwaarloosd of mishandeld worden. :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:02

<<) Ik altijd! :))

Daarom. Dat gezeur met die man-vrouw verhoudingen.. :')
Dat gedoe met Barbara Barend en die snotneus van een redactrice van dat een of andere stomme blad..
We zaten allebei bij de TV verwensingen naar d'r hoofd te smijten (met onze schoonouders tegenover ons aan tafel. _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:05

Haha top Slien, dank :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:06

Graag gedaan! :)) :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:24

Kinderen kunnen inderdaad goed relativeren, en vinden dingen zeer zeker niet zo maar raar.. Mijn moeder is bi seksueel en heeft een tijd een realtie gehad met een vrouw en mijn broertje en zusje die toen een jaar of 5 of 6 waren hebben hier nooit gek tegen over gekeken.

Ook mijn vriendin vinden ze over the top geweldig, en ze vinden haar bijna leuker dan mij :')

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:36

Je mag ze best een dagje lenen hoor upendo, kinderen zijn bovenal erg leerzaam (man wat houden die 2 mij een spiegel voor me neus) en ja heb echt veel lol met die 2.
Ik kan me ook total niet voorstellen dat ik mijn kinderen niet wil zien. Ik zou echt alles voor ze over hebben. Echter heeft mijn vader mij ook 4 jaar niet willen zien, weet de reden nog steeds niet helaas.
En wat bij mijn ex de reden is, weet ik ook niet. Geloof niet dat ze er een eerlijke reden voor heeft gegeven.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:40

Haha, lijkt me geweldig! :))
Ik ga later ook met kids werken, dus elke mogelijkheid tot omgang met kinderen is mooi meegenomen! :D
Snap ik ja, vooral omdat je er toch voor zorgt en daardoor heel veel liefde en vertrouwen terugkrijgt.
Ik kan me niet voorstellen dat je dat kunt achterlaten.
Al ben ik wat dat betreft een sentimentele muts met rammelende eierstokken hoor. :Y) :P

Alsnog wel een zware beslissing, maar goed dat dat verder geen impact heeft gehad op jouw leven en dat van je kids. :)