Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milou123 schreef:Een oud klasgenootje van mij schijnt ook asperger te hebben.
Wat mij daarin opviel zijn haar opmerkingen zoals:
''Ik durf niet uit huis te gaan, want de meeste mensen met autisme kunnen niet op zichzelf wonen.''
''Heb je geen wajong aangevraagd?'
''Ik kan niet solliciteren''
milou123 schreef:Een oud klasgenootje van mij schijnt ook asperger te hebben.
Wat mij daarin opviel zijn haar opmerkingen zoals:
''Ik durf niet uit huis te gaan, want de meeste mensen met autisme kunnen niet op zichzelf wonen.''
''Heb je geen wajong aangevraagd?'
''Ik kan niet solliciteren''
melody7 schreef:milou123 schreef:
Jeetje, ja heel veel.![]()
Ik ben ook hoog sensitief zoals ze dat noemen.
Wat gebeurd er dan als je etende/drinkende mensen ziet o.i.d.?
we worden geobserveerd
ik dus ook maar weet eigenlijk nieteens wat het precies inhoud![]()
heel sterke walging eigenlijk, vind dat zó vreselijk vies dus ik wil gewoon écht niet restaurants in (ik heb echt de pest aan vakantie-avonden) en thuis eet ik 'gewoon' ergens anders, op school probeer ik het te negeren door mezelf een soort van af te sluiten van de wereld, maar thuis ist een stuk stiller zegmaar dus dan lukt dat niet en wordt ik bloed chagrijnig ervan!
Ladybird schreef:milou123 schreef:Volgens mijn huisarts kunnen mensen met welke vorm van autisme dan ook niet van anderen mensen houden en maakt het ze niet uit als er iets gebeurd met de mensen die vrij dicht naast ze staan.
Wat?? dat meen je niet?
milou123"
[quote="Ladybird schreef:milou123 schreef:Volgens mijn huisarts kunnen mensen met welke vorm van autisme dan ook niet van anderen mensen houden en maakt het ze niet uit als er iets gebeurd met de mensen die vrij dicht naast ze staan.
Wat?? dat meen je niet?
milou123 schreef:Volgens mijn huisarts kunnen mensen met welke vorm van autisme dan ook niet van anderen mensen houden en maakt het ze niet uit als er iets gebeurd met de mensen die vrij dicht naast ze staan.
milou123 schreef:Ag, die huisarts is sowieso wat maf.
Alles wat ik heb schuift ze af op dat ik te dun ben, volgens haar heb ik anorexia, wat absoluut niet zo is.
En waarom ze dat denkt: omdat ik dun ben.
De enige reden waarom ik daar nog zit is omdat ik zonder gezien te worden doorverwijzingen krijg en toch nooit naar de huisarts ga.
milou123 schreef:Ladybird schreef:
Wat?? dat meen je niet?
Jeps, echt waar.![]()
En omdat ik heel veel om een paar mensen geef die mij heel dicht naast staan (en daarin extreem vergevingsgezind ben, als ik iemand in mijn hart gesloten heb gaat diegene er nooit meer uit) kon ik geen asperger hebben. En sowieso geef om mensen in het algemeen, daarom kon ik geen autisme hebben.
Want autisten zijn gewoon simpelweg niet in staat om van mensen te houden en laten alles wat er met een ander gebeurd van zich afglijden.
Het trekt ze niets aan, het doet ze niets.
Ik zat echt verbijsterend en met open mond te luisteren.
Heb mijn tas gepakt en ik ben weggelopen.
Dat leek mij op dat moment het verstandigste.
milou123 schreef:Menino, klinkt ook als een soort smetvrees (lichte vorm), het is lang niet alles hoor, maar neigt ernaar.
Heb je als kind gewoon mogen huilen, of werden emoties/tranen etc. op welke manier dan ook de kop ingedrukt?