[MW] Psoriasis, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lemanthia

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:23

hoi,

mag ik mij hier ook melden

ik heb pssoriasis vanaf mijn 4e. ben ondertussen 21 jaar.

diverse zalfjes, shampoo's en heeel veel potten dode zeezout gehad.
heb nooit medicatie gehad.
paar jaar geleden gestopt met alles aangezien alles zo goed als weg was.

maar ondertussen is het helaas behoorlijk terug, en de jeuk vind ik niet heel leuk meer.
dus morgen maar mijn huisarts bellen voor een doorverwijzing naar een dermateloog.
hoop dat die wat voor mij kan betekenen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:37

Wat naar :(:) ben je inmiddels al bij de dermatoloog geweest?
Meestal krijg je in het begin hormoonzalven, als je dat nog nooit gesmeerd heb helpt dat vaak wel voldoende.

Heeft er hier iemand al trouw gesmeerd met de Kneipp? Is het minder geworden? Hier is de psoriasis gelukkig weer een stuk minder.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:40

huisarts gaat er donderdag naar kijken en zelf evt wat voorschrijven ivm eigen risico. en de start is hetzelfde of dat nu is bij de huisarts of bij de dermateloog. komt ze er niet uit, dan krijg ik wel een doorverwijzing.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:41

Heb je raad trouwens opgevolgd Leslie90! Bedankt voor de tip voor de aanbieding bij Kruidvat :P Smeer nu pas een dag of 3 met de bodylotion dus kan nog geen oordeel geven. Verwacht er geen waanzinnige resultaten van, maar vind het sowieso wel een lekker product eigenlijk :j Houd je op de hoogte.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:24

Ik smeer nu ook sinds zaterdag met kneipp. Ik vind het een fijn product en het zorgt ervoor dat het niet gaat schilferen (en dus niet gaat jeuken). Het is (nog) niet minder geworden maar dat kan ook niet binnen een paar dagen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:36

Ik heb sinds mijn 6/7 psoriasispatiente. Het begon bij mijn ogen en in mijn liezen. Ik heb een tijd van top tot teen onder gezeten. Ik heb altijd al verschillende zalfjes gehad en toen heb ik dimethylfumeraat voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Dit heeft het meeste weggekregen en heb ik ongeveer 6/7 jaar geslikt. Ik heb 3 keer lichttherapie gehad, de eerste keer hielp het niet (dit was 10 jaar geleden). De tweede keer hielp het erg goed (dit was vorig jaar). En de derde keer hielp het redelijk (dit jaar). Ik heb nu een zalf, dovobet. Ik slik methotrexaat(wordt ook wel voor reuma voorgeschreven). Het gaat nu wel erg goed, ik heb enkele plekken, maar het meeste is weg.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:02

Leslie90, ja smeer het nu 2 weken 2xdaags en na douchen de huidolie.. op me lichaam merk ik verschil, het word rustiger en de huidolie maakt het minder dik.
alleen in me gezicht op de plekken reageer ik er vrij heftig op.. allemaal uitslag lijkt het wel.. erg rood, allemaal kleine bultjes misschien kan mn dunnere huid er minder goed tegen, maar dat is even afwachten want het kan ook nog de reactiezijn op het spul van zarqa, daar reageerde me hele huid op.. op de slechte manier.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:52

Even weer een schop..

Ik heb nu meerdere wondjes (schaaf/snij) die ineens beginnen te onsteken.. Ook een aantal psoriasis plekjes beginnen dit te doen, zijn er meer mensen die dit herkennen?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:57

Hier geen herkenning Froukje .

Een hoop psoriasisplekjes beginnen bij mijn vriend als pukkeltje ,maar dat is toch anders.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:07

Froukje1993 schreef:
Even weer een schop..

Ik heb nu meerdere wondjes (schaaf/snij) die ineens beginnen te onsteken.. Ook een aantal psoriasis plekjes beginnen dit te doen, zijn er meer mensen die dit herkennen?

Bedoel je dat je wondje veranderd in psoriasis? Want dat heb ik wel namelijk, ook na het zetten van tattoo's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:12

Ja, hier gaan wondjes/schaafjes ook wel over in psoriasis. Zelfs de waterwratjes veranderden weleens daarin.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:15

Heeft er iemand trouwens tips hoe je het beste kan ontharen? Ik heb op beide onderbenen nog steeds hele grote plekken, en die haal ik met scheren dus helemaal open. Ondertussen lijk ik op een Jeti :') en ik wil met dit mooie weer m'n beentjes wel even in de zon gooien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:17

Leslie90 schreef:
Heeft er iemand trouwens tips hoe je het beste kan ontharen? Ik heb op beide onderbenen nog steeds hele grote plekken, en die haal ik met scheren dus helemaal open. Ondertussen lijk ik op een Jeti :') en ik wil met dit mooie weer m'n beentjes wel even in de zon gooien.

En ontharingscreme?

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:19

Ja dat heb ik wel een keer geprobeerd, maar dat brand op de plekken zelf. Ik weet niet of dat slecht is?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:22

Oh, dat branden/prikken heb ik ook als ik mijn haar laat kleuren.. Horror! Volgens mij kan het niet echt kwaad, het doet alleen ongelofelijk zeer.

Ja, dat het uiteindelijk in plekjes veranderd heb ik ook idd. Maar ze zijn nu echt rood, dik en pijnlijk.. Echt ontstoken dus.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:22

Mijn vader heeft psoriasis, vooral heel erg op zijn hoofd.

Ik geef mijn paard altijd MSM en heb mijn vader aangeraden dit ook eens te proberen want bij hem werkte ook niks. Wonder boven wonder lijkt het te werken! De plekken worden minder :)

Ik heb de poedervorm die je dus aan paarden geeft, niet te eten zo vies. Maar hij mengt het altijd ergens mee. Wie weet kan het jullie ook helpen? Blijft natuurlijk een kwestie van proberen en bij de een werkt het en bij de ander helaas niet.
Laatst bijgewerkt door Starbreeze op 16-03-14 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:30

Wat is MSM? :=

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:41

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:41

Ik kom mij ook melden in dit topic. Eind november vorig jaar ben ik flink ziek geweest door een streptococcen-infectie. Ik had een flinke keelontsteking, bronchitis en longontsteking. Begin december kreeg ik ineens schilfers in mijn gezicht en plekjes over mijn hele lichaam. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest en de diagnose was Seborrhoïsch eczeem. Diverse zalfjes meegekregen en de schilfers in mijn gezicht trokken zeer snel weg. Gelukkig maar!

Echter werden de plekjes over de rest van mijn lichaam steeds groter en werden het er telkens meer. Nu blijkt dat deze plekjes Psoriasis Guttata is en enkele plekken al Psoriasis Vulgaris genoemd mogen worden. Het is bij mij dus van een acute vorm door een streptococcen infectie omgeslagen naar een mogelijk chronische vorm.

Ik kom hier dus ook even meelezen en ga eens wat tips uitproberen!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:53

Oja, omdat ik voor mijn vader op internet gezocht heb, kwam ik ook tegen dat Magnesium soms ook psoriasis klachten kan verminderen.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:56

Ik kom uit een familie waar deze huidziekte vaak voorkomt. Ikzelf heb een klein plekje in mijn wenkbrauw waar ik van denk dat het een vorm van psoriasis is, maar zolang als het daarbij blijft, dan teken ik ervoor. Ik heb een oom die zijn hele leven last heeft gehad, waarvoor hij zelfs ging emigreren naar Israel om dicht bij de dode zee te zijn, maar tegen de tijd dat hij 50 werd, ging het ineens over, alles weg...en nou krijgen de rest van de broers en zussen het...vreemd iets.

Ik heb zelf een echt hele droge huid, ik vraag me ook af of dat bij gevoeligheid van psoriasis hoort. Ik kan blijven smeren met olie en smeersel, maar echt vettig wordt het nooit.

TS, ik geloof echt dat goed/gezond eten tot uiting komt in je huid. Misschien dat niet alles wat je eet direct effect heeft op hoe je eruit ziet en ook niet dat het prosriasis weg zou kunnen houden, maar als ik veel groente eet bijvoorbeeld, is mijn huid een stuk rustiger.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:36

heel gek en echt raar, maar ik heb al sinds 2009 erge last van psoriasis. Vooral erg op ellebogen, en knieen. grote plekken. en veel op hoofd.
Ik gebruik altijd olie op natuurlijke basis zonder al die chemische toevoegingen. Daarmee kon ik het redelijk in bedwang houden ( in ieder geval jeuk en schilfer vrij)

Maar nu ik zwanger ben, en vooral de eerste 3 mnd trok ineens alles weg. nu ben ik 17 weken, en merk dat op de knieen weer wat plekjes komen. gelijk begonnen met smeren en wordt nu nog niet erger!
Niet dat nu iedereen zwanger moet worden ;-) Maar misschien hebben meer vrouwen deze ervaring?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:42

Ja, heb ik ook, die ervaring :j Toen ik zwanger was, was zowel mijn huid schoon als mijn gewrichten soepel :j

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:44

Misschien zit daar HET medicijn? ( zegt ze hoopvol) maar ja ga niet elk jaar zwanger zijn;-)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:47

Zwanger worden kan ik nog niets over zeggen, maar ik merk dat als ik ongesteld ben het ook minder is. Heb tegen de HA ook al eens gezegd dat ik het liefst 52 weken ongesteld zou zijn.. :=