Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik heb net als jij ook een vorm van autisme, in combinatie met anorexia.
Ik heb hulp gehad voor mijn anorexia maar ik werd uit de kliniek gezet omdat mijn motivatie volgens hun niet voldoende was. Ze vonden dat ik niet genoeg over mijn gevoelens praatte met de hulpverleners en dat wat ze zeiden niet tot me doordrong. Ze hebben me aangeraden om eerst maar eens aan mijn motivatie te gaan werken en dan terug te komen voor een behandeling. Ondertussen heb ik nog een jaar ambulant hulp gehad maar ook daar hebben ze me uiteindelijk 'opgegeven'
Wat voor hulp heb jij voor je autisme? Ik heb daar nog nooit echt hulp voor gekregen, ik krijg wel begeleiding op school maar dat is enkel voor mijn schoolwerk. Ik herken me in jouw verhaal en misschien zou een behandeling gericht op autisme bij mij ook wel helpen.
MyLittleLove schreef:Ik ben hier vooral om jullie te steunen, heb al 3 weken geen terugval meer gehad en als het zo doorgaat ben ik 'genezen' volgens de dokterZit ook superlekker in m'n vel nu, heb dat wel écht gemist hoor! Dat ik dat allemaal op heb gegeven voor een paar kilo minder
Geen koude handen meer nu, gezond en vol haar, mag weer gaan rennen en daardoor betere conditie etc!
EngeltjeS schreef:Hoe reageren jullie, als men weer eens begint over afvallen en dieëten?
Mijn rugharen gaan dan bijna overeind, ik vind dit zo moeilijk om aan te horen...
"dan eet ik toch even niet?"
lor1_1984 schreef:EngeltjeS schreef:Hoe reageren jullie, als men weer eens begint over afvallen en dieëten?
Mijn rugharen gaan dan bijna overeind, ik vind dit zo moeilijk om aan te horen...
"dan eet ik toch even niet?"
Ik haat het als mensen erover beginnen, omdat ze dan vaak ook tegen mij beginnen dat ik ook wel wat kwijt mag.
Dat hele gedoe triggert mij gewoon waardoor ik begin te vreten of juist niets meer eet en als ze me écht ontzettend van slag krijgen hou ik niets meer binnen.
Ik vraag dan ook vaak of ze niet tegen mij willen beginnen omdat dat averechts werkt en als ze dat niet doen dan loop ik weg of ga ik over op een ander onderwerp.
loisenpien4 schreef:Wat ik voor hulp krijg is, vooral mijzelf leren kennen.
Ik krijg therapie waardoor ik snap wat autisme in houd. Zo begrijp ik meer van mijzelf.
En als je meer van jezelf begrijpt, kun je rekening houden met jezelf en zo hoef je minder op je tenen te lopen.
Citaat:Ik vind het fijn om jouw motiverende berichtje te lezen, ik herken mezelf veel in jouw verhaal maar ik ben blij dat ik nu weet dat ik wel hulp kan krijgen. Het geeft mij weer hoop dat ik mijn eetstoornis kan overwinnen.
lor1_1984 schreef:Ook hebben we afgesproken dat zolang ik me er niet prettig bij voel, ik geen weegschaal in huis hoef te halen, dit omdat ik aangaf bang te zijn hierin volledig door te slaan.
Ik wéét gewoon dat als ik een weegschaal binnen handbereik heb, ik me uiteindelijk 3x daags (of meer) ga wegen, teleurgesteld raak en dan nog meer ga vreten.
MyLittleLove schreef:Ik ben hier vooral om jullie te steunen, heb al 3 weken geen terugval meer gehad en als het zo doorgaat ben ik 'genezen' volgens de dokterZit ook superlekker in m'n vel nu, heb dat wel écht gemist hoor! Dat ik dat allemaal op heb gegeven voor een paar kilo minder
Geen koude handen meer nu, gezond en vol haar, mag weer gaan rennen en daardoor betere conditie etc!
yvje86 schreef:lor1_1984 schreef:Ook hebben we afgesproken dat zolang ik me er niet prettig bij voel, ik geen weegschaal in huis hoef te halen, dit omdat ik aangaf bang te zijn hierin volledig door te slaan.
Ik wéét gewoon dat als ik een weegschaal binnen handbereik heb, ik me uiteindelijk 3x daags (of meer) ga wegen, teleurgesteld raak en dan nog meer ga vreten.
Heel bekend, ook ik heb 2 jaar niet op een weegschaal gestaan omdat ik bang was voor een paar getalletjes. Inmiddels weeg ik me ook maar 1x in de maand ofzo.
Maar ik had precies hetzelfde als jou, ik zou doorslaan als het te goed met me zou gaan.
Net als het tegen mensen zeggen dat je afgevallen bent.
Met mijn eerste lijnpoging heb ik het zo'n beetje de hele wereld verteld als ik ook maar 100 gram afgevallen was. Nu dat ik niet echt lijn, maar let op mijn eten (en ik stukken beter in mijn vel zit) gaat er ook gewicht af maar wou ik het tegen niemand zeggen.
En maar steeds die reacties: jij bent toch wel afgevallen...en ik zei dan: nee hoor, jaar 100 gram misschien maar meer niet hoor.
Ik denk dat ik gewoon geen zin had in het gebemoeial van andere mensen.
Altijd dat eeuwige gezeik over lijnen en dieeten...gatver ik ben er echt helemaal klaar mee.
Inmiddels rond de 10 kilo afgevallen, en merk dat het nu lastiger gaat. Ik kan even niet echt de rust vinden waar mijn lichaam zo naar verlangt. Ik denk dat het met een nieuwe studie te maken heeft waar ik veel mee bezig ben.
Tja ik heb gemerkt aan mijn eetgewoonte dat ik juist ga eten als ik moe ben, ik niet echt helder ben of me verveel.
Nu ik dus ben begonnen met die studie merk ik dat ik moe ben en dus sneller ga eten (al zijn het lang niet die grote partijen die ik eerst naar binnen werkte) maar goed het is wel een seintje om beter op mezelf te gaan letten en mezelf ook wat momenten van rust en ontspanning geven.
Zoals ze hebben gezegd bij de kliniek voor eetstoornissen:
Rust....Reinheid....Regelmaat!!