! Nu 27,1 en wil er nog wat afkrijgen zodat ik bij een BMI kom van rond de 23. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
! Nu 27,1 en wil er nog wat afkrijgen zodat ik bij een BMI kom van rond de 23.

) phormicola schreef:Als je niet elke dag keihard sport en je hebt een BMI van 30, dan kun je er wel van uitgaan dat je te dik bent hoor.
Niet geloven in de BMI wordt veelste vaak gebruikt als middel om maar niet te hoeven inzien dat men te dik is.
Het liefst wil ik nog 5 kilo afvallen en ik hoop dat het gaat lukken.
Maar ik vind BMI niet altijd kloppend, want ik sport echt veel en train op kracht en krijg dan spieren die zwaarder zijn
Desty schreef:phormicola schreef:Als je niet elke dag keihard sport en je hebt een BMI van 30, dan kun je er wel van uitgaan dat je te dik bent hoor.
Niet geloven in de BMI wordt veelste vaak gebruikt als middel om maar niet te hoeven inzien dat men te dik is.
Absoluut niet, zoals ik al zei, meisje flink breed gebouwd zit gewoon zwaar in elkaar loopt volgens de BMI meter met zwaar overgewicht. Haar vetpercentage is hartstikke normaal misschien zelfs wel iets lager dan normaal. Welke ik van de 2 moet geloven weet ik dan wel
Het is een richtlijn zoals ik het al eerder noemde

Citaat:
Body-mass index (BMI) is een index die de verhouding tussen lengte en gewicht bij een persoon weergeeft
De BMI kan niet gebruikt worden als betrouwbare maat voor overgewicht bij een individu, aangezien individuele verschillen in lichaamsbouw niet in de berekening worden meegewogen (verhouding van spier-, bot- en vetweefsel). In de geneeskunde wordt desondanks de BMI wel veel gebruikt. In de dagelijkse medische praktijk is de BMI goed bruikbaar en voldoende betrouwbaar. Dit geldt met name bij grotere afwijkingen zoals ondergewicht en overgewicht. De BMI geldt enkel voor volwassenen.