Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:29

Ik heb wel een kwartier nodig; Lijf wassen, lang haar wassen met shampoo en conditioner, gezicht wassen, scheren. Als ik heel snel moet douchen omdat ik anders te laat kom ofso dan was ik alleen m'n haar en daar ben ik al 5 min mee bezig.
Ik douche btw om de dag en als ik gezweten heb dan zijn daar washandjes voor :)
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 19-02-13 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:30

Fleur_V schreef:
Om de dag!? Wooow, dat is echt heel weinig!
Ik zou mezelf echt heel smerig voelen.. Maar ja, ik ben zo'n pietlut die elke dag haar haren wast en twee keer per dag doucht :)

haha zo een ben ik er ook, ik moet echt elke dag mn haar wassen en minimaal 1x per dag douchen want anders voel ik me gewoon vies :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:31

@Sallandval:
Nouja, om te beginnen: gezicht wassen.. Als ik een maskertje heb opgehad, ben ik al 5-10 minuten alleen bezig om dat eraf te krijgen. Dan inderdaad shampoo erin en uitspoelen, dan conditioner en terwijl dit intrekt, mn lichaam inzepen. Dan alles in 1x afspoelen. Dan scheren etc. Dan nog even genieten/tegeltjes bekijken/rekje opruimen terwijl ik nog lekker onder de hete straal sta en dan nog eenmaal mn lichaam inzepen zodat ik niet naar shampoo ruik.

Wervelwind bedoel ik mee of jullie alles tegelijk doen, want ik red het niet hoor in 7 minuten :).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:34

Ik douche soms om de dag of ik douche elke dag een paar dagen achter elkaar. Hangt af van mijn activiteiten die dag/week!

Ik douche op za, zo, ma of di, soms wo (hangt af wat ik doe met het paard) en do.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:36

Wat douchen sommige mensen vaak en lang.. Elke dag douchen is ZO slecht voor je huid en haar. Word het alleen maar droog en uiteindelijk sneller vet van.. Wat een verspilling!

Anderhalfjaar geleden waste ik me haar ook elke dag. Het was toen zo snel vet, kwetsbaar en viel echt uit. Ik had er genoeg van en ben toen meer gaan spreiden en uit gaan bouwen. Heb er ongeveer 1 maand over gedaan.. Resultaat is nu gezond, sneller groeiend haar wat beter valt als ooit! Het glanst als een malle en is lekker zacht!

Ik douche ongeveer om de 2 en 3 dagen. Ik was mijn haar dus 2/3x in de week. Eerder is het gewoon niet nodig. En ik stink niet... Als ik me wil wassen, spring ik 1 minuutje onder de douche en was ik me vliegensvlug. Het hoeft allemaal niet zo lang. En als ik me uitgebreider wil wassen, zet ik de douche uit en dan was ik me dan even.. Oh en ik douche trouwens 7 min met uitschieters tot 12 min... En dan gebruik ik ook shampoo, conditoner, wassen en evt scheren. Kwestie van slim combineren en niet treuzelen! :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:37

Yv_ schreef:
@Sallandval:
Nouja, om te beginnen: gezicht wassen.. Als ik een maskertje heb opgehad, ben ik al 5-10 minuten alleen bezig om dat eraf te krijgen. Dan inderdaad shampoo erin en uitspoelen, dan conditioner en terwijl dit intrekt, mn lichaam inzepen. Dan alles in 1x afspoelen. Dan scheren etc. Dan nog even genieten/tegeltjes bekijken/rekje opruimen terwijl ik nog lekker onder de hete straal sta en dan nog eenmaal mn lichaam inzepen zodat ik niet naar shampoo ruik.

Wervelwind bedoel ik mee of jullie alles tegelijk doen, want ik red het niet hoor in 7 minuten :).

Maskertjes doe ik niet aan, gezicht wassen doe ik met water. Scheren doe ik met een scheerapparaat (dus niet onder de douche want dat overleef ik niet :') ). En genieten doe ik wel na het douchen als we samen in bed liggen :+

En mijn douchegel en shampoo/conditioner zijn allemaal met amandelgeur dus ik heb niet het probleem dat ik me twee keer moet inzepen om van de geur af te komen. Pfft, ik vind nu al dat er veel 'zooi' doorheen gaat (mijn portemonnee uit en het milieu in) dus ik ga me niet twee keer inzepen hoor. Dus jah; ik doe gewoon minder onder de douche. Geen wervelwind dus :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:38

Dat je haar vet wordt omdat je het elke dag wast klopt, maar er zijn mensen die wel elke dag haar haren moeten wassen. Ik ben daar één van. Zelfs mijn kapster adviseerde mij om het gewoon elke dag te wassen. Mijn haar word na 1 dag niet wassen al zo vreselijk vet. En het is geen kwestie van doorzetten of er aan wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:39

Maar voor de mensen die met een paar minuten klaar zijn: vinden jullie douchen dan niet heerlijk?
Ik kan namelijk rustig 10 min met mijn ogen dicht onder het hete water staan te genieten :D

En ik was mijn haar ook niet elke dag, maar dan ga ik alsnog wel onder de douche door :j
Gevolg is wel dat ik mijn haar in een staart of vlecht moet dragen omdat het gewoon niet te hanteren is als ik het niet gewassen heb...

Princesj

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:41

Ik douche elke dat 5 a 10 minuten, ik moet 's ochtends douchen anders ben ik niet in beweging te krijgen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:42

sallandval schreef:
En genieten doe ik wel na het douchen als we samen in bed liggen :+

Ik ook, ik doe het dubbelop. Mn badkamer is na maaaaanden eindelijk klaar, kan er echt van genieten om gewoon onder een warme straal heerlijk om me heen te kijken.
Word gewoon helemaal blij als ik zie hoe dat van niks (we hadden nieteens een vloer meer en nog maar 1 muur!) naar dit paradijsje is geworden <3.

JLLN_

Ik douche om de dag of elke dag, ligt er maar net aan :P
Vaak zo'n 10-15 minuten.. Vroeger was ik erg, toen stond ik wel 30-45 minuten onder de douche, m'n ouders werden er gek van :')

Maar soms douche ik en dan was ik bv mijn haren niet (worden sneller vet van vaak wassen)

Anoniem

Wow, ik schrik wel van de lange douche-tijden die hier veelvuldig genoemd worden...
Wat een waanzinnig hoge water rekening zal dat opleveren.
En (in mijn ogen) een enorme verspilling van goed drinkwater.

Ik douche iedere dag, maar meestal maar een minuutje of 3 tot 5.
En dan heb ik m'n gezicht, lichaam en haar gewassen.

Meestal ben ik in 10 minuten vanuit m'n bed, in de douche, afgedroogd en aangekleed. Helemaal klaar.

Tanden poetsen doe ik in de was bak.
Even de kraan open om de tandenborstel vochtig te maken, daarna dicht. Tanden poetsen....
Spugen... Even een slokje water nemen en spoelen. En klaar.
Echt zonde om dat onder de douche te doen. Kost liters met water. Terwijl je maar 2 á 3 slokjes water (nog niet eens 1 kopje) nodig hebt om dat klusje te klaren.

Tips voor mensen die écht vinden dat ze een conditioner nodig hebben in het haar?
Gebruik een klein scheutje water/azijn mengsel. Dat sluit je haarschubben ook en zorgt voor een klit-vrije bos haar. Kost bijna niets en is véél sneller klaar.

Je haar verzorgen kan ook bijna niet van buitenaf. Wil je je haar écht goed verzorgen, dan kun je beter veel water drinken en zorgen voor een gebalanceerde voeding met vooral ook voldoende vitamine B.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:43

Douchen is inderdaad erg lekker! Maar ik verveel me er zo snel... :+

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:47

Femke schreef:
Tips voor mensen die écht vinden dat ze een conditioner nodig hebben in het haar?
Gebruik een klein scheutje water/azijn mengsel. Dat sluit je haarschubben ook en zorgt voor een klit-vrije bos haar. Kost bijna niets en is véél sneller klaar.

Gaat je haar dan niet enorm naar azijn meuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:48

Nee, valt reuze mee. Want je spoelt 't natuurlijk weer uit.
En bijna iedereen doet daarna nog "iets" (mousse, spray, voeding, etc.) in z'n haar.
Die zijn vaak heftig geparfumeerd. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:49

Ik douche elke dag ik moet ook wel ik werk dagelijks met paarden en de dag erna na school of op kantoor als ik dan naar paard stinkt is dat niet echt prettig voor mijn medemens :=

Ik douche 10 tot 20 minuten haren wassen uitspoelen cremespoelling erin zelf inzepen en scheren en daarna conditioner uitspoelen en dan nog ff relaxen

flessen schoonspoelen rekjes opruimen doe ik ook lekker onder de douche

Over waterverbruik dat valt hier reuze mee voorheen had ik een grote regen en massage douche daar verbruikte ik in 2 minuten net zoveel als nu in 20 minuten
Ik betaal een normaal tarief aan vaste lasten en moest afgelopen jaar maar 47 euro bij betalen op water stroom en olie(verwarming)
Dus dat valt reuze mee

En over zonder zeep wassen hoe denk je dat ik dat voor elkaar ga krijgen als ik elke dag een x aantal paarden doe en met auto's werk > onder de brug lopen >olie in je haar
Nee ik was mn haar gewoon elke dag met Wella schampoo en conditioner

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:51

Gentlegiant schreef:
Ik betaal een normaal tarief aan vaste lasten en moest afgelopen jaar maar 47 euro bij betalen op water stroom en olie(verwarming)

En wat is dat normale tarief dan?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:51

Toen ik een jaar of 15 was stond ik ook gerust een half uur onder de douche :+

Nu douche ik denk ik een keer of 5 per week, 10 minuutjes. Soms korter, soms wat langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:53

Dat jullie zo vaak douchen... Heb er niet eens de tijd voor!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:55

Ik douche elke dag en was mijn haren om de 2 dagen, soms 3 als ik niet zo vaak een cap op m'n kop heb gehad en het dus niet zo vet is. Af en toe sla ik wel eens een dag over, maar minder dan 5 keer per week douchen vind ik niet zo fris. Ik was m'n huid ook niet elke dag met zeep, omdat mijn huid daar niet tegen kan, dan krijg ik last van allemaal bultjes. :-)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:05

Mootje schreef:
Gentlegiant schreef:

En wat is dat normale tarief dan?

Ik betaal 115 euro voor stroom water en olie
Denk t duurste wat ik gebruik is de Olie die kost zn 90cent per liter ik gebruik in de winter zn 5 liter perdag in de zomer niets dus gemiddeld zn 2,5 liter perdag
Ik woon wel in duitsland

amoj tijd heb ik ook niet ben vaak van 7 uur smorgens tot half 7 savonds weg dan eten en dan van half 8 tot 12 weer weg en dat betekent dus daarna douche
Ik moet er niet aan denken om al stinkend naar paard of onder de olie van auto's in mijn frisse bedje te liggen :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:07

Yv_ schreef:
@Sallandval:

Ik stap onder de douche, maak mijn haar nat, doe er shampoo in, spoel dat uit en terwijl het uitspoelt was ik mezelf. Klaar.
Dat kost een minuut of 5 als het moet, maar als ik de tijd heb doe ik rustig aan en duurt het misschien 10 minuten en doe ik er ook nog wel eens conditioner in.

Als ik douche wanneer ik mijn haren niet was stap ik onder de douche, was ik me en kan ik ook een paar minuten later al weer buiten staan.

EngeltjeS

Ik stap onder de douche, maak m'n haren meteen nat, pak de shampoo en ga m'n haren wassen.
Daarna spoel ik m'n haren redelijk uit, ( even bij-scheren )en ga ik verder met me lijf. Alles lekker in soppen en als ik alles gehad heb dan begin ik weer met m'n haar, dit spoel ik grondig uit en vaak is m'n lijf dan ook weer "sop vrij".

Als ik het zo lees en bedenk, kan ik eerder klaar zijn. Vaak sta ik ook te genieten onder de douche als de hete waterstraal mijn rug "masseert".

7 Minuten is lang genoeg.
Tanden poets ik als ik m'n bed uit kom, na het ontbijt en voor het slapen gaan.
En scheren doe ik vaak ook onder de douche of even bij het wasbakje (m'n benen :P )
(ik hou het iedere douche beurt bij, dan ben je zomaar klaar met scheren :P )

Anders vind ik het zo zonde van het water.

Ruby1995

Ik douche elke dag en dan wel zo'n 10 minuten ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:08

Hihi, ik vind dat juist lekker :o
Soms als ik bij de koeien ben geweest douche ik me expres niet, omdat ik de geur zo lekker vind :P