Shaun T - Insanity workout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Shaun T - Insanity workout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:40

Morgen moet ik 'pure cardio & cardio abs' volgens de calendar. Klopt het dat dat twee losse lessen zijn die ik dan op 1 dag moet doen?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:41

Dat klopt! Maak je borst maar nat!

Ik baal als een stekker. Lig nu voor dag twee plat met koude koorts en flinke keelontsteking. Ik kan echt niks. Heb dus gelijk drie dagen achterstand. Bah bah bah! Daar baal ik van!

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 02:06

Ik heb ook al 3 dagen achterstand :(

Heb al 2 dagen mega koppijn, dus was niet echt in staat om daarmee te gaan staan springen. En daar baal ik ook van!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:15

Heb de set eindelijk in huis :)
Zat net de fit test te kijken, die moet dus eerst... Maar uuuuhm... ik zag ze springen en doen, prima. Totdat na een paar minuten naar voren kwam dat dat alleen de warming up was ... pfffft dat wordt zwaar!
Vanavond de fittest maar eens doen!

Ik loop erg achter met mn conditie door een paard wat amper te berijden is én een auto voor de deur. En dan ben ik ook nog pas op de helft van mn herstel van longembolien... dus er zullen bij mij ook dagen zijn dat ik niets kan, omdat ik snel last heb van mn longen en andere dingen die daar vandaan komen :(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:33

Maiska, ik zou dan toch eerst herstellen en dan pas aan zoiets beginnen. Als je last van je longen hebt dan moet je niet ineens hard gaan sporten lijkt me.

Nou uhm...
Zooist schreef:
Dat klopt! Maak je borst maar nat!
Dat ging helemaal vanzelf! Pff... die pure cardio vind ik al super zwaar, maar die cardio abs erachteraan was echt té! Heb steeds tussendoor moeten rusten. Morgen dagje vrij en dan zondag de fittest, ik ben heel erg benieuwd of het al verbeterd is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:42

Die resultaten schreeuwen anabolen hahaha! Ben wel benieuwd of jullie échte resultaten behalen! Zou super zijn!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:49

Ben ik ook érg benieuwd naar. Ik heb zelf wel het idee dat alles wat gespierder en strakker wordt, maar of dat ook echt zo is??

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:26

Lottie84 schreef:
Die resultaten schreeuwen anabolen hahaha! Ben wel benieuwd of jullie échte resultaten behalen! Zou super zijn!

Ja, dat is ook niet reeel.

ik mocht 1,5 maand geleden al beginnen met opbouwen van conditie (of nouja, moest). Nooit van gekomen, aangezien ik weinig kan rijden en verder niet veel kan. Sportschool financieel niet haalbaar, dus wil toch een poging wagen :) Moet binnenkort weer op controle dus dan kan ik het meteen vragen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:23

Wat een stilte hier!

Ik gisteren begonnen met de fittest. Viel me mee en tegen tegelijk haha. Ik was wel moe!
Vanmorgen heel klein beetje spierpijn en net de plyo cardio circuit gedaan. Heb hem helemaal gedaan, maar wel een paar iets langere pauzes genomen :+ Valt me nog mee dat ik redelijk bij kan blijven! Geen last van mn longen gehad ook.

Valt me wel op dat ik heel heel veel drink, net bijgehouden en er is 2 liter water doorheen gegaan. Wow!!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:30

Ook ik ga me eens aan Insanity wagen, dus bij deze wil ik mijzelf hier aanmelden haha!
Ben vandaag begonnen met de Fit test, alles netjes bijgehouden dus ben benieuwd of het over tijdje verbeterd haha! Kon het allemaal wel redelijk bijhouden, maar was wel moe aan het einde hoor haha! Maar daarna voelde het wel goed :) Verder naast de trainingen let ik op mijn eten; gezond eten, niet teveel eten, niet snoepen en veel water drinken.

Mijn doel is om wat af te vallen, conditie en wat spieren op te bouwen :)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:17

Channiiiej, dat is ook mijn doel eigenlijk :)
Ik kon de fittest ook redelijk bijhouden, weinig spierpijn dus de volgende dag gewoon verder gegaan. Ennum... dat was zwáár! Wel volgehouden maar jeetje. Dag erna kon ik niet meer lopen van de spierpijn in mn kuiten haha. Heb letterlijk hele dag op bed gelegen en net eens m'n paardje gemest ;) Vandaag toch maar weer verder gegaan ondanks de ontzettende spierpijn en de derde oefening viel me wel mee, mss omdat er veel push ups in zaten :)

Hoe staat de rest ervoor? :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:27

haha Ik kon de fittest echt niet bijhouden en kon twee dagen niet lopen door de spierpijn in mijn kuiten :') Ik kan het nog niet heel erg goed bijhouden en heb daarom ook bedacht om de eerste 4 weken sowieso 2x te doen voordat ik aan de zwaardere lessen begin. Geen idee of dat goed werkt, maar dan bouw ik in elk geval rustiger op. Ik kan namelijk veel oefeningen niet bijhouden, of amper uitvoeren.
Heb gisteren de fittest gedaan en ben bij veel oefeningen wel écht vooruit gegaan. Ik was ook veel minder moe aan het eind (misschien ook niet hard genoeg aan getrokken, maar mijn vriend kwam de hele tijd van alles vragen, dus dat werkte niet echt.) Ik zie ook al echt verschil. Ik heb nog nooit zulke buikspieren gehad O:)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:31

Annetje, zie je echt al verschil?? :D Dat klinkt heul goed!
Ja, ik heb dus ook 1 dag overgeslagen, kon niet lopen. En dat is ook helemaal niet de bedoeling, door je pijn heen gaan. We rijden een paard met ontzettende spierpijn immers ook niet voluit, toch? Vind het wel een goed idee om het eerst wat rustiger aan te doen. Ik kijk even hoe het gaat met mijn spierpijn, anders doe ik ook een stapje terug en neem ik niet 1 rustdag maar 2 of 3.

Zoals meneer Shaun T zegt: intervaltraining, eerst herstellen en dan verder! :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:06

Before and after photo's maken ladies!

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:34

Heb de before foto's al gemaakt, ben op het moment in pauze stand. Ziek :( Vet balen. Dus zodra ik beter ben ga ik weer opnieuw starten.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:42

Had vanmorgen toch wel wat spierpijn van de fittest haha, maar wel gewoon verder gegaan. Eerst paardje gereden, daarna waren m'n spieren wel weer ietsjes losser geworden. Thuis meteen doorgegaan, moest vandaag "Plyometric Cardio Circuit" doen; zwaaaaar!! Heb het wel volgehouden, al moest ik af en toe wel een extra rustpauzetje inlassen door rustig wat te joggen :P Voel nu al erge spierpijn haha, en zal morgen nog wel veel erger zijn.. :P Maar morgen gewoon door met de Cardio Power & Resistance, ben benieuwd!

Mijn broertje (die al aantal jaar bezig is met sport en voeding enzo) heeft via de 'Insanity regels' een voedingsschema voor mij gemaakt, dus daar ga ik ook morgen mee beginnen :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:02

Zo, ik ben er weer. Heb er een hele week uitgelegen vanwege griep en een enorme verkoudheid. Ben 1 keer begonnen maar kreeg het topen zo benauwd dat ik haast plat ging.

Gisteren weer opgepakt waar ik gebleven was.... gelukkig was dat de cardio cool down. Heb nu nog geen spierpijn maar ik ga gewoon verder waar ik gebleven was dus het zal wel afzien worden.

Ik was in ieder geval dolgelukkig dat ik gisteravond weer aan de bak kon!

Channiiiej, zou jij dat schema eens naar me toe kunnen PB-en? Ik heb zo mijn eigen dieet samengesteld maar dan kan ik even checken of ik op de goede weg zit :D

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:18

Morgen begin ik ook. Examens zijn gedaan en zit nu nog een dikke 2 weken thuis van school, dus heb nog wel eventjes tijd.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:09

Zo, ik ga me weer omkleden en nog even aan de bak...... Zin in!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:28

Ik heb vandaag training 3 gedaan, viel me mee in vergelijking met die van gisteren, vond hem makkelijker vol te houden! Maar alsnog zwaar hoor haha! Morgen alweer dag 4, ben benieuwd!

@Zooist: ik zal het schema morgen (als ik eraan denk) even doorsturen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:26

Graag Channiiiej! :)

Ik begon gisteren om 22.30 en toen zag ik dat ik ook de dubbele dosis had. Heb dus gisteren de workout gedaan en vanmorgen vroeg Cardio Abs. Anders was ik om 23.30 pas klaar en dan nog douchen en mandje in..... Ben dus maar iets eerder mijn bed uit gewipt vanmorgen.

Moet zeggen dat dat best lekker was!

Eind van de middag ga ik gewoon mijn sessie voor vandaag doen!

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 12:40

Ik heb er even uit gelegen door drukte en veel werken, nu met volle moet weer verder.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:42

Ik ben nog steeds niet verder gegaan omdat ik nog steeds iedere dag de hele dag gigantische koppijn heb, al een week lang :( Denk dat ik volgende week of zo maar weer gewoon opnieuw ga beginnen!

Channiiiej, zou je dat voedingsschema ook naar mij willen sturen toevallig? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:02

Vandaag dag 4 erop zitten, de 'cardio recovery'.. Haha bijna een makkie na de vorige paar trainingen! Maar zag dat ik morgen 'pure cardio' moet doen, klinkt heel erg zwaar haha, ben benieuwd!

Zijn er hier ook al mensen die Insanity al een keer helemaal hebben afgerond (dus 9 weken)? En wat zijn jullie resultaten?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 18:37

Ik vind die cardio recovery juist heel zwaar :') Al die 'pulses' houd ik niet vol.
Ik heb vandaag de vrijdag van week 3 gedaan. Cardio power & resistance. Ik begin het wel jammer te vinden trouwens dat we steeds dezelfde lessen doen. Ik weet nu al wat hij elke les gaat zeggen...